Új európai tévémárka születik nagyon erős kínai támogatással

Bemutatkozik a Metz Blue

Egykoron Európa volt a tévégyártás szíve, azonban az elmúlt évtizedekben már nem a kontinensen maradt cégek vagy azok maradványai diktálnak a televíziós piacon. Olyan nagy vállalatok tűntek el vagy váltak marginális szereplőkké, mint a Loewe, a Grundig, a Thomson, a Brionvega vagy épp a Videoton és az Orion, hogy két számunkra különösen fájdalmas példát is említsünk.


[+]

A jelek szerint viszont mégis akadnak olyanok, akik szerint lehet igény a világban nagy európai tévémárkára. A 2018-as IFA rendezvényen jelentették be ugyanis, hogy hamarosan egy új cég indul új termékekkel Metz Blue néven, és a 2019-es IFA Global Press Conference rendezvényen már konkrét részleteket is megtudhattunk erről a kezdeményezésről. Elöljáróban csak annyit, hogy ha minden igaz, akkor nagyon úgy tűnik, hogy egy új európai tévés brand születésének lehetünk szemtanúi, amely hamarosan az egész világon elterjedhet, és Magyarországon is megvetheti a lábát.

Hirdetés

Az alapító atyák

A Metz Blue megszületése mögött egy nagy konglomerátum áll, tehát a cég nem a semmiből bukkant fel, létrehozásának ötlete nem egy borgőzös éjszaka eredménye, hanem alaposan átgondolt döntésen alapszik.

A Metz

Az 1938-ban, Bajorországban alapított Metz felsőkategóriás fotós kiegészítői, illetve televíziói révén volt ismert, azonban a megváltozó fogyasztói szokások és a gazdasági válság miatt a kétezres években már kezdett elfogyni a vállalat körül a levegő. A cég sokáig küzdött, de hiába a megszorító intézkedések, 2015-re nagyon komoly gödörbe kerültek. Nem sikerült befektetőt találni, így a Metz céget feldarabolták, a fotós szekciót a német Daum Csoport vásárolta fel, a televíziós részleg pedig a nagy terveket szövögető kínai konszernhez, a Skyworthhoz került. A Skyworthnak nem pusztán azért volt szüksége a Metzre, hogy felmatricázhassa a jól csengő névvel saját tévéit, azonnal létrejött ugyanis egy új cég, a Metz Consumer Electronics GmbH, amely német vezetéssel működik, németországi központtal, saját mérnöki gárdával és saját termékekkel. A Skyworth terve az volt tehát, hogy megtartja különálló entitásként a Metzet, amely név még mindig jól cseng, és amely csak felsőkategóriás tévéket árul majd Európában.


[+]

Emellett a Skyworth próbálkozott Európában is megvetni a lábát a saját név alatt forgalmazott televíziókkal is, azonban a számításuk nem nagyon jött be, a sokadik kínai gyártóra úgy látszik, nem voltak vevők az emberek. Ezért a vezetés úgy döntött, hogy létrehoznak egy teljesen új vállalatot és márkát, amely európai vezetéssel, európai tervek alapján készít televíziókat, de a Metznél szélesebb termékportfólióval, amelyben megtalálhatóak az alacsonyabb kategóriás, belépőszintű modellek is. Így született meg a Metz Blue, a luxuskategóriás Metz kistestvére, amelynek menedzsmentje a Metz CE-ből érkezik, és amelynek a működtetéséhez szükséges tőkét a Skyworth biztosítja.

A Skyworth

A Skyworth hazánkban még annyira sem ismert, mint a TCL vagy a Hisense, pedig hozzájuk hasonlóan egy bivalyerős kínai cégről van szó, amely minden bizonnyal élvezi a kínai állam igen komoly támogatását. Azaz tőkéjük van, amit tökéletesen bizonyít, hogy éves szinten 18 millió televízió előállítására képesek, ez pedig a jelenlegi nagyjából 240 millió darabosra becsült globális tévépiac 13,3 százaléka. Gyáraik és összeszerelő üzemeik találhatóak Kínában, Mongóliában, Oroszországban, Lengyelországban, Németországban, Mexikóban, Dél-Afrikában és Dél-Amerikában is, tehát mindenhova el tudnak jutni termékeikkel, és sok kisebb-nagyobb márkával állnak kapcsolatban OEM gyártóként. Az éves forgalmuk tavaly meghaladta a 6,2 milliárd dollárt, és körülbelül 40 000 munkavállalót foglalkoztatnak.  Egy szó mint száz, a Skyworth képes megteremteni a megfelelő és stabil hátteret a Metz és a Metz Blue számára.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés