Magic 2015 – Duels of the Planeswalkers teszt

Hirdetés

Minden szépen indult

A cím olvastán valószínűleg mindenki tudja – legalább nagyjából –, hogy mire számíthat. Újabb Magic: The Gathering feldolgozásról van szó, azaz fantasy lényeket, gépezeteket, varázslatokat leíró kártyákat fogunk a képernyőn látni, melyek – remélhetőleg – okos és taktikus kombinálásával kell ellenfeleinket szépen a földbe gyalázni. Bár a Blizzard (mind a siker, mind a játékmenet terén) elképesztő tempót diktáló játéka, a Hearthstone a mai slágere a kategóriának, a Magic sem véletlenül vált behemóttá azonnal 21 évvel ezelőtti megjelenésekor – és bár az igazi profik a MTG Online-nal nyomulnak, a Duels of the Planeswalkers című mellék-széria rengeteg új rajongót hozott a játéknak.

Magic 2015 Duels of the Planeswalkers
Még mondja valaki, hogy a kártyacsaták nem durvulhatnak el! [+]

Ennek új részei mindig tudtak valami újítani: egyszer a körítés alakult át, másszor fontos játékbeli opciókkal gazdagodtunk (például a többszínű paklikkal), vagy éppen élvezetes, rég várt játékmódokat kaptunk (a tavalyi rész nem mindig fair, de szórakoztató sealed deck versenyei említhetők itt első helyen). A legfőbb kívánságunkat azonban mindeddig nem teljesítették: sosem lehetett szabadon dekket építeni, mindig csak előre meghatározott lapkupacokból lehetett gazdálkodni. Igaz, a taktikai szabadságunk minden résszel szélesedett, tavaly már a földek (a varázserő, a mana forrásai ezek, gyakorlatilag minden más cselekedetet a szörnyidézéstől a varázslásig ezeket használva hajtunk végre) mennyiségét is lehetett változtatni, de nulláról, teljesen saját ötletek alapján nem lehetett összeállítani paklinkat.

Magic 2015 Duels of the Planeswalkers
A pakliszerkesztőben kiszürkítve látjuk a még meg nem szerzett lapokat. [+]

Gyorstalpaló

A Magic: The Gathering volt az első igazán sikeres gyűjtögetős kártyajáték, amely a szerény kezdeteket hamar óriási sikerré váltotta. A játékosok varázslókat alakítanak, akik egy másik ellenféllel küzdenek. A megidézhető szörnyetegek, elsüthető varázslatok, bevethető mágikus tárgyak mind-mind a kártyalapok aktiválásával lépnek játékba, mindehhez a varázserőt pedig a „föld” típusú lapok szolgáltatják: ha három földed van, az lényegében körönként három varázspontot jelent (minden körben legfeljebb egy új földet tehetsz a pástra). A dolgot komplexebbé teszi az is, hogy a játékban öt szín, azaz öt mágikus elementál van, és megannyi laphoz nem bármilyen varázserő, hanem egy – vagy több – adott színhez kapcsolódó manapont szükséges.

Idén ez megváltozott, végre megkaptuk a lehetőséget a jól használható Deck Editor opcióval. Itt könnyen lehet szűrni és keresni lapjaink között, egy automatizálóval akár egy lap köré is teljes paklit építtethetünk a géppel, vagy akár szépen, egyenként válogatva a lapokat létrehozhatunk egy támadósort. Készíthetünk egyszínű, vagy tiritarka dekket, mi döntjük el, hogy mennyi és milyen földet rakunk bele, hogy inkább a villámgyors lerohanásra, lapdobatásra, avagy a sebző varázslatokra koncentrálunk. Minden tökéletesen működik.

És ebből fakad a játék minden borzalmas hibája, mellényúlása, kegyetlensége.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

  • Type:Rider teszt (Android, iOS)

    A tipográfia világába vezet be a tesztünk részét képező, rendkívül látványos 2D-s platformer, amely művészi megjelenés mellett csodálatos hangvilággal is rendelkezik.

  • Counterspy és Hohokum teszt

    Két PlayStation 4 platfomra készült apróságot próbáltunk ki; a retro környezetben játszódó kémkedés és a vizuális mámor egyaránt kedvünkre való volt.

  • Pro Evolution Soccer 2015 teszt

    A Konami szoftvere ismét megpróbálja leszorítani a dobogó legfelső fokáról a FIFA aktuális részét; van amiben jobb, van amiben rosszabb a konkurensnél.

  • Hand of Fate teszt

    Nem sűrűn találkozunk teljesen új játékstílussal, de a Hand of Fate olyan ügyesen keverget ismerős játékelemeket, hogy az már önmagában is élvezet!

Előzmények

  • Divinity: Original Sin teszt

    A Divinity: Original Sin olyan szintű vegytiszta szórakozás, amelyre a szerepjátékok között nemhogy az elmúlt évtizedben, de talán még sohasem volt példa.

  • Ingyenes játékok Xbox 360 platformon

    A free-to-play üzleti modell konzolokon is sikeresen megvetette a lábát. Most az Microsoft Xbox 360-as lehetőségeket mutatjuk be.

  • Wolf Among Us – Season 1 teszt

    A képregény megelevenedik – ugyan igazi kalandjáték nem lett a Wolf Among Us, de az biztos, hogy élménynek egészen parádés.

  • Előrendelhető a Magic 2015

    A Wizards of the Coast évente megjelenő kártyás játékának legfrissebb verziója már előrendelhető a Steamen.