Hirdetés

Lara Croft and the Temple of Osiris teszt

A múltban ragadva

Egy klasszikus Tomb Raider játék a rejtélyek megoldásáról, a mitológiában való elmerülésről, érdekes fejtörőkről és finom misztikumról kellene hogy szóljon. A Temple of Osiris ezzel szemben arra ösztönöz, hogy minél gyorsabban szaladjunk végig a rövidke pályákon minél több pontot elérve, minél többször, miközben istenségek nyögnek be néhány mondatot cselekmény címén. Átvezetőből vagy magyarázatból sincs sok, a szereplők néha rácsodálkoznak egy ókori festményre és ennyi. Nincs rendesen kidolgozva az egész, és ez sajnálatos, mert ennyi év kihagyás után jóval többet vártunk volna.

Hirdetés

A játék egyik fő vonzereje persze nem is az epikus tálalás, hanem a gyors, immár négy főt is támogató helyi és online kooperatív mód. Ezt annak idején sokan hiányolták, így nyilvánvaló, hogy a fejlesztők ellenőrzőlistáján az első helyek között szerepelt. A dolog működik is annak rendje és módja szerint, a karakterek különböző képességekkel rendelkeznek, így szoros együttműködésre van szükségük. A játék többi eleme már sokkal inkább kompetitív: a játékosok egymás elől szedik fel a gyémántokat, és a legmagasabb pontszámért is versenyfutás megy. Érdekes játékmód, de mivel kevés a jó pálya, valószínűleg senkit nem szegez majd képernyő elé hosszabb távon.

Lara Croft and the Temple of Osiris

Az audiovizuális körítésre nyugodtan kijelenthetjük hogy csalódás. Nem azért, mert a Temple of Osiris csúnya lenne, hanem mert szinte pixelre ugyanúgy néz ki, ahogy a Guardian of Light. Itt-ott nagyobbak a helyszínek, élesebbek a textúrák, és van néhány szép időjárási és fényhatás, de ezen kívül semmilyen előrelépés nem történt. Közben viszont eltelt négy esztendő és lezajlott egy generáció váltás, a készítőknek, úgy látszik, elfelejtettek szólni. 60 fps-ről ne is álmodjunk, pedig a képek alapján alighanem senki nem gondolná, hogy az Xbox One / PS4 generáció ne bírná ezt el könnyedén. Érthetetlen, miért nem volt a fejlesztőkben több ambíció. Akkor, amikor a mai konzolokon néhány játék már igazi csodát művel, a Temple of Osiris megelégszik azzal, hogy egy előző generációs középkategóriát hoz. Ami nem rossz, csak messze elmarad az elvárásoktól.

Senkit nem fognak földbe döngölni a hangok sem. Lara szinkronjaként visszatér a kifejezetten szexi hangú Keeley Hawes, bár szerepe csak a legszükségesebb mondatokra korlátozódik. A többiek még ennyit sem beszélnek. A zenék jók, kellemesen hozzák az egyiptomi hangulatot, a hanghatásokat viszont mintha egy az egyben a korábbi részből emelték volna át. Technikai értelemben tehát a játék a múltban maradt.

Lara Croft and the Temple of Osiris

Nagyon egyszerű, a vártnál kisebb szabású, rövidebb és csak minimális fejlődést felmutató játék lett a Lara Croft and the Temple of Osiris. Az új gépeken ennél meggyőzőbb belépőt vártunk volna, de leginkább az látszik rajta, hogy ez csak egy ujjgyakorlat volt a fejlesztők részéről. A szétdarabolt, sokszor indokolatlanul nagy tempójú, mégis súlytalan történet érdektelen és felejthető, a biztos játékmeneti alapok pedig négy évvel ezelőttről származnak. Az új Lara játék tehát szó szerint semmi újat nem mutat sem élményben, sem technikai kivitelezésben. Ezen pedig a suta loot rendszer és a négyfős koop mód sem segít. Egyszeri végigjátszásra, néhány sötét téli délutánra megfelelő játék, ennél többet azonban ne várjunk tőle.

Pro:

  • Érdekes helyszínek
  • Változó időjárás és napszakok
  • Lara Croft szinkronhangja

Kontra:

  • Rövid, abszolút érdektelen történet
  • Szétdarabolt, túlságosan árkádos felépítés
  • A játékmenet és a prezentáció semmit nem fejlődött

60

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények