Hirdetés
Varázslatos unalom
Mint minden hasonló játékba, ide is kellenek RPG-elemek. Kaku kapott egy képességfát, ahol szent kövek segítségével új kombókat és támadásokat oldhat fel. Emellett találhatunk különböző ruhákat, fegyvereket, rúnákat és nyersanyagokat is. A nyersanyagokból egyrészt főzhetünk különböző gyógyító-bónuszadó ételeket, vagy készíthetünk belőlük különleges lőszereket is, amik mindenféle extra sebzést biztosítanak. Ezeket a pályán elszórt táborokban készíthetjük el, valamint a már korábban említett Romok birodalmában. A lőszerek és ételek tárolókapacitását és erejét is növelhetjük képességeink fejlesztése mellett, szóval érdemes mindent összeszedni utunk során. Sebzésünket és védelmünket nem a fegyverekkel és páncélokkal, hanem különböző kövek és ércek felhasználásával növelhetjük. Saga áldásának hála használhatunk négy kifejezetten látványos és erős képességet, amelyek nagyon jól tudnak jönni húzósabb helyzetekben, viszont ezeket nem használhatjuk állandóan, szóval érdemes megfontolni, hogy mikor vetjük be őket.
Kis rózsaszín partnerünk, Piggy négy képességgel segíti utunkat: az egyik varázslatával a vízen tudunk futni egy rövid időre (úszni amúgy nem lehet), a másik képességével pedig álcázni tud minket, így az ellenséges táborokhoz észrevétlenül be lehet surranni. A harmadik malacmágia nagyobb ugrást ad, a végső erő pedig a Romok birodalmába vezető teleportkapukat tudja megnyitni. Ezek mind olyan képességek, amelyeket Kaku is megkaphatott volna, de a fejlesztők szükségét érezték, hogy egy repülő kabalával szenvedjük végig ezt az utazást. Nem tudom milyen megfontolásból, de a készítőknek sikerült Piggyt a lehető legzavaróbb útitársnak megtervezni. Valószínűleg cukinak szánták, de amikor minden képessége használatakor kétszer elüvölti, hogy „Piggyyyyy”, azt néhány alkalom után már nehéz mosollyal végighallgatni.
A fejlesztők 30 órányi játékidőt ígértek, nekem viszont a végső ellenség legyőzéséhez durván kilenc óra is elég volt. Rendben, biztosan lehetne kicsit lassabban és aprólékosabban haladni, megcsinálni minden mellékküldetést és aktiválni minden tornyot, de a 30 óra szerintem akkor sem jönne ki, ha a pályák minden szegletét felkutattam volna. Ez önmagában még nem feltétlenül gond, de ha már ez az explicit ígéret, akkor csak elvárja az ember. A játék irányításával is voltak problémáim. Első körben a hagyományos billentyűzet-egér kombinációt választottam, de hamar rájöttem, hogy ez nem lesz olyan egyszerű, mint hittem. Az alapkiosztás indokolatlanul borzalmas és bár módosítható, sokkal jobban játszható megoldás, ha előveszünk egy kontrollert.
A játék grafikailag egy erős közepest érdemel, e téren semmi kiemelkedő nincs benne. A karakterdizájnok kifejezetten unalmasak, legtöbbször ugyanazokkal az ellenfelekkel fogunk találkozni, kicsit más színben vagy eltérő méretben. Párbeszédeknél kitalált nyelven hebegnek-habognak a karakterek, de talán jobb is így, ugyanis a dialógusok borzalmasan lettek megírva, teljes beszélgetéseket tudnak lebonyolítani a semmiről. Teljesítménybeli problémákkal is találkoztam a teszt során, sokszor indokolatlanul leesett a képkockaszám. És a végső, legfájóbb pofon: a Kaku sokszor ment automatikusan, ám alkalmanként indokolatlan helyzetekben. Hogy mennyire rossz pillanatokban? Az utolsó főellenség előtt éppen akkor történt egy ilyen mentés, amikor egy sikertelen harc után zuhantam lefelé a mélybe. Innentől kezdve mindig ide töltött vissza a játék, nem tudtam sehogy sem visszajutni a platformra, ezzel tönkretéve az utolsó öt órámat, amit a játékkal töltöttem, ugyanis ekkor mentettem manuálisan utoljára.
A Kaku: Ancient Seal PC-re jelent meg. PlayStation 5-re, valamint Xbox konzolokra még ismeretlen a megjelenési dátum.
Összefoglalás
A Kaku: Ancient Seal egy akció-kaland játék őskori és fantasy elemekkel, rengeteg ellenféllel és négy, szabadon bejárható kisebb kontinenssel, amelyek végén óriási főellenségek várnak ránk. Utunk során könnyebb puzzle-ök, rengeteg harc, valamint sok fegyver és páncél színesíti a valóságban közel tízórás kalandot. A fejlesztők le se tagadhatnák, hogy honnan merítettek: főképp a legújabb Zeldák köszönnek vissza a Kakuban, csupán egy kicsit lebutítva, bugosan – és e gondok miatt ebben a formában nem is tudom jó szívvel ajánlani.
A Kaku: Ancient Seal legfőbb pozitívumai:
- A különleges képességek látványosak.
A Kaku: Ancient Seal legfőbb negatívumai:
- Hiányos és unalmas sztori;
- minden eleme ismerős valahonnan;
- az ígértnél sokkal rövidebb játékidő;
- bugos harcrendszer, rossz irányítás;
- nagyon kibabrálhat velünk az automata mentés.
RaseN