Ítélet
Az általunk végzett mérések eredményei azt bizonyítják, hogy az Intel mérnökei jó munkát végeztek a hosszabb futószalag teljesítményre gyakorolt negatív hatásainak ellensúlyozására: a Prescott összességében nem lassabb látványosan, mint a Northwood. Ez azonban legfeljebb a szakemberek elismerését vívhatja ki, a végfelhasználók meggyőzéséhez jelenleg nem elegendő. Mi, felhasználók ugyanis – nem elítélhető módon – teljesítménynövekedést vártunk az új processzortól, ám a végeredmény meglehetősen vegyesre sikeredett. Ezt illusztrálja táblázatunk, melyben összefoglaljuk, hogy az egyes méréseink során a Prescott százalékban kifejezve mennyivel teljesített jobban vagy rosszabbul, mint elődje:
Hirdetés
Prescott vs Northwood | |
Szintetikus processzorsebesség-mérés | |
Sciencemark - Molecular Dynamics | -12% |
Sciencemark - Primordia | -13% |
Tömörítés | |
WinACE | 7% |
WinRAR | 8% |
7-Zip | 8% |
Konvertálás-kódolás | |
MainConcept MPEG Encoder | 0% |
XMpeg és DivX | 3% |
Windows Media Encoder | -1% |
L.A.M.E. | -16% |
OGGEnc | -16% |
Renderelés | |
3ds max - MAX Scanline renderer | -7% |
3ds max - V-Ray renderer | -5% |
3ds max - Cebas Finalrender Stage-1 | 2% |
Lightwave - StageScene Sparklers | -5% |
Lightwave - Skull head newest | 0% |
Cinebench 2003 | -13% |
POV-Ray | -7% |
Játékok - OpenGL | |
Quake III Arena - 640 / 800 / 1024 | 0% / 0% / -3% |
Wolfenstein ET - 640 / 800 / 1024 | -3% / -1% / 0% |
Játékok - DirectX | |
UT2003 Flyby / Botmatch - 640x480 | -2% / -2% |
UT2003 Flyby / Botmatch - 800x600 | -1% / -2% |
UT2003 Flyby / Botmatch - 1024x768 | -2% / -2% |
Splinter Cell - 640 / 800 / 1024 | 2% / 2% / 1% |
Tomb Raider: AOD - 640 / 800 / 1024 | -5% / -4% / 1% |
Halo - 640 / 800 / 1024 | 0% / 0% / 9% |
3DMark2001SE | -8% |
Más | |
SETI@home | 10% |
Photoshop | 0% |
Hyper-Threading tesztek | |
NAV és Photoshop | 4% |
WinRAR és ACDSee | 11% |
DivX és Quake III | 9% |
A Prescott vonzerejét az ellentmondásos teljesítmény mellett tovább gyengíti, hogy a processzor jelentősen többet fogyaszt és erőteljesebben melegszik, mint a Northwood. Az Intel ígérete szerint a harmadik negyedévben megjelennek olyan, 3,2 és 3,4 GHz-en futó változatok is, melyek a korábbi (FMB 1.0) alaplapokban is működőképesek lesznek, azonban egyelőre a gyártástechnológia gyermekbetegségei – ha másként nem, hát a hűtőbordát megérintve – kézzelfoghatók.
Az összképet bizonyosan javítja a jövőben az SSE3 utasításkészletre optimalizált alkalmazások megjelenése és a 90 nanométeres technológia beérése, de jelenleg kevés érv szól a Prescott mellett. Akárcsak annak idején a Willamette Pentium 4, a Prescott is a jövőben mutathatja ki foga fehérjét. A processzor rendkívül magas tranzisztorszáma sejtetni engedi, hogy a chip tartalmaz olyan, egyelőre nem aktivált képességeket is, melyek idővel vonzóbbá tehetik. Ilyen a LaGrande biztonsági funkció, melynek támogatására a lapka fel van készítve, de ilyen lehet a 64 bites támogatás vagy a dinamikus többszálú végrehajtás is, melyek implementálásáról pletykák szólnak.
Ami pedig a felső kategóriás asztali processzorok szélesebb skáláját illeti, az AMD Athlon 64 egyelőre könnyedén elhárította a Prescott támadását. Többen tartottak attól korábban, hogy a 90 nanométeres Pentium 4 megjelenésével ismét felborul az AMD sokszor kritizált modellszámozási rendszere; e félelem azonban alaptalannak bizonyult.
A 3,2 GHz-es Prescott processzort az Intel Magyarország bocsátotta rendelkezésünkre.
Erasmus és fLeSs