Hirdetés

Dragon Ball: Sparking! Zero teszt

Bár Dragon Ball-játékokból nincs hiány, a Xenoverse-ek és a Kakarot is messze voltak a tökéletestől. A FighterZ jó irányba tett lépés volt, amit most egy régi-új koncepciójú feldolgozás követ.

Tömegnyomor

182! 182 eltérő játszható karakter!! Száznyolcvankettő!!! A Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 szinte évszázadnak tűnő 17 esztendő után elkészült egyenesági folytatása tényleg mindent kifacsart az animékból, amit csak lehet. A felvonultatott harcosok sora még akkor is impresszív, ha tudjuk, hogy az őrült számot úgy érték el, mint a Gran Turismo 4 a maga emlékezetes autótömegét – éppcsak Nissan Skyline-variációk helyett itt 19 Goku, 14 Vegeta és 11 Gohan található a névsorban. (És e számokban a fúziós és gonosz verziók még nincsenek is benne!) Aki a Sparking! Zeróban nem találja meg a maga kedvenc harcosát, annak igen speciális ízlése lehet, mindenki más viszont már rögtön a karakterkínálattal elkényeztetve érezheti magát. És a játék még el sem kezdődött!

Tényleg nem lehet vitatni, hogy az új játék a Japánban mindig is Sparking! néven ismert, de angolul Budokai Tenkaichi címmel megjelent széria része: itt vannak a rajzfilmesen ábrázolt, mindig valami hatalmas (és rombolható) arénában zajló 1v1 meccsek, a repülve-suhanva zajló ütésváltások és távolból megeresztett kí-lövedékek, no és persze a száznyi karakter mindegyikéhez egy-egy elsöprően látványos egyedi támadás. A recept tehát igen hasonló, de a PlayStation 2 és a PlayStation 5 közti különbségeknek köszönhetően mindez ma némiképp látványosabb formában kerül a játékos elé.


[+]

Mivel pont a verekedős játékok második nagy aranykorának kellős közepén vagyunk, feltehetően nem nagyon kell magyarázgatni a műfaj alapjait. Annál inkább a Sparking! Zero működését, hiszen az, a korábbi Tenkaichi-epizódokhoz hasonlóan meglehetősen távol áll a Street Fighterben és Mortal Kombatban és Guilty Gearben megszokottaktól. Talán még a fejlesztők is egyetértenének azzal, hogy a Sparking! Zero egy kicsit kevésbé precíz, kevésbé frame-specifikus játék lett, mint említett riválisai – ám ennek köszönhetően sokkal szélesebb kör számára teszi lehetővé, hogy igen látványos csatákat vívjon. Ezért elsősorban a szimplifikált kezelés a felelős: van egy gombunk a közelharci támadásokhoz, egy másik a távolsági lövedékekhez, és ami az alapvető agresszív lehetőségeket illeti, ezzel be is fejeztem a felsorolást. Igaz, roppant fontos gomb jobb ravasz, ami nyugalmi állapotban a kí töltését végzi, a harci gombokkal kombinálva pedig erősíti az alaptámadásokat, és megfelelően világítós-égőhajú állapotban lehetővé teszi a karakterspecifikus szupertámadások ellövését is. Ez egyébként jelentősen átalakítja a harcok ritmusát: egy „rendes” verekedős játékban a földre vert ellenfelet érdemes lerohanni és még feltápászkodás közben is belerúgni kettőt – itt viszont az ellenfél lezuhanása, megszédülése, magához térése tökéletes lehetőséget ad az energiaszintünk töltésére.

[+]

Hirdetés

Sok lehetőségünk van a védekezésre is: az egész hegyeket porrá perzselő energianyalábok alkarral való elegáns levédésen túl arrébb suhanhatunk a támadások elől, ellentámadásokat indíthatunk azokból, vagy ami a legszórakoztatóbb (értsd: a legdühítőbb, ha ellenünk vetik be), ellenfelünk háta mögé teleportálhatunk. Ugyan a hatalmas arénákban elméletileg a földfelszínen is mehet a bunyó, sokkal gyakoribb, hogy a levegőbe emelkedve csépeljük és lőjük egymást. Egy jól sikerült kombó ilyenkor hajlamos hegyoldalba vagy épületbe csapni ellenfelünket, és minden a kívánalmaknak megfelelő omlik össze egy-egy saiyan test nyomása alatt – sőt, ellenfelünket valami vízfelületbe ütve akár a tenger mélyén is lehetőség nyílik a verekedésre.

Mi lett volna, ha…

Bár természetesen lehetőség van online csatározásokra, ezen túl megküzdhetünk haverjainkkal egyetlen gépnél üldögélve is – ezt már csak azért is ki kell hangsúlyozni, mert a Bandai Namco legutóbbi anime-ihletésű arénaharcos játéka, a Jujutsu Kaisen: Cursed Clash nem rendelkezett ezzel az alapvető funkcióval. De más tekintetben is látszik, hogy a Sparking! Zero minden párhuzam ellenére is eltérő ligában játszik: a menürendszer valahogy egyszerre lett szuperlátványos és kellően fürge és töméntelen mennyiségű cuccot lehet benne megnyitni a kosztümöktől a speciális csatákon át a szimpla galéria-elemekig. Egyedül az oktatómód borzalmasan gyenge, pusztán abból senki nem fogja megtanulni az irányítást vagy akár csak azt, hogy milyen lehetőségek rejlenek a harcokban.

[+]

Aki az online mérkőzések előtt (helyett?) inkább a gép elleni csatákban próbálná ki magát, azt is kényezteti a játék: nem csak egy roppant igényes sztormódot kapunk egy rakás karakterrel, de még speciális szabályok szerint zajló meccseket is szabadon összeállíthatunk. A sztorimód természetesen Gokuval indul, és nagyjából a Z eseményeit dolgozza fel, méghozzá – megintcsak! – sokkal igényesebben, mint ahogy azt a Jujutsu Kaisen tette a maga történetével. Bár azt nem állítom, hogy a sorozatot egyáltalán nem ismerők tudnák követni az események alakulását vagy a karakterek reakcióit, minden csatát egy szinkronizált animáció vezet fel és zár le, legalább nagy vonalakban felvázolva, hogy éppen ki ellen és miért is verekszünk annyira. A jelenetek minősége igen változó, vannak előre rögzített videók, a játék motorjával készült jelenetek, sőt, még alig animált dioráma-szerűségek is, de a bőven 15 óra felé nyúló sztorinak azért ez ad egy narratív alapot. Az igazi, keményvonalas rajongók számára a legfőbb bónusz mindenképpen az, hogy a történetmesélés során néha kapunk döntési lehetőséget is: az egyik választás az anime jól ismert sztoriját viszi tovább, a másik viszont egy alternatív lehetőséget villant fel két-három csatába és azok átvezető jeleneteibe sűrítve.


[+]

A Sparking! Zero számára a legfőbb dicséretem talán az lehet, hogy annak ellenére is élveztem vad gombnyomkodásban tobzódó, nem egyszer szuperlátványos csatáit, hogy nem igazán rajongok a sorozatért. A fantasztikus fény-árnyék hatásoknak, és az ezeket maximálisan kihasználó harci manővereknek köszönhetően a játék elképesztően néz ki a legintenzívebb pillanataiban, az pedig példaértékű, hogy mennyi tartalmat gyömöszöltek a menübe. Igen, az irányítás jóval egyszerűbb, mint a komplexen kombózós verekedős játékokban, de ez a legtöbbek számára szerintem nem hátrány lesz, hanem inkább a Sparking! Zero legjobb döntése. Így bárki, de tényleg bárki le tud elé ülni, és ha már ott van, hát jó ideig fel sem fog állni – és még inkább, ha az illető tényleg rajong is a mangáért vagy az animéért.

A Dragon Ball: Sparking! Zero PC-re, PlayStation 5-re, valamint Xbox Series konzolokra jelent meg. A játék lemezes verzióban is elérhető.

A tesztjátékot a magyar forgalmazó Cenega Hungary biztosította.

Összefoglalás

Verekedős játék, de nem a komoly és komplex fajtából, hanem a vidáman kiabálós, ide-oda suhanós, vadul gombnyomkodós fajtából. Ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne kiismerni és taktikusan, értő módon játszani vele, hanem azt, hogy jóval könnyebb elérni ezt a szintet, és a tanulás is sokkal stresszmentesebb lesz. Sok játékmód, megannyi gyűjtögetnivaló és közel rekordszámú karakter teszi még teljesebbé a képet.

A Dragon Ball: Sparking! Zero legfőbb pozitívumai:

  • A látványvilág és a szinkron csodálatos;
  • oké, a 182 karakter valójában kevesebb, de így is irtó sokan vannak;
  • az egyszerű kezelhetőség befogadhatóbbá teszi az átlagnál;
  • „mi lett volna, ha” jelenetek szórakoztatják a rajongókat.

A Dragon Ball: Sparking! Zero legnagyobb hiányosságai:

  • Aki a kombózós verekedős játékokhoz van szokva, annak túl egyszerű lesz;
  • van néhány irritáló nehézségi tüske a sztorimódban.

Bényi László

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

  • Taiko no Tatsujin: Rhythm Festival teszt

    Elő a dobverőket, és dübörögjön a Blackpink! A világ egyik legtöbb részből álló videojáték-sorozata most először látogat el Steamre, hátha a PC-s közönség is vevő lesz a koreai és japán zenékre.

  • Dragon Ball: Sparking! Zero - Túl az 5 millión

    A verekedős széria legújabb részével a mai napig sokan játszanak.

  • Bleach: Rebirth of Souls teszt

    A Naruto: Ultimate Ninja Storm-széria sikerei és a legfrissebb Dragon Ball-játékok után igazán időszerű volt, hogy a Bleach is kapjon végre egy aréna-fighter stílusú adaptációt – elég ez a bankai elsajátításához?

Előzmények

  • Mortal Kombat 1: Khaos Reigns teszt

    Mit tud az a kiegészítő, amit az alapjáték áráért kínálnak?

  • Mortal Kombat 1 teszt

    Az utolsó vérig harcolni soha nem volt még ilyen élvezetes.

  • Kipróbáltuk a Tekken 8-at

    Online bétateszt egy új verekedős játékban – a tökéletes lehetőség a világ meghódítására. Vagy arra, hogy minden kontinensen nagyon csúnyán megveressük magunkat…

  • Street Fighter 6 teszt

    Ha eddig nem szeretted a verekedős játékokat, vagy csak nem tudtál beléjük rázódni, akkor a Street Fighter 6 lesz az, ami ezt megváltoztatja.