Használt beültetés, nem új beültetés
Ezúttal is rengeteg hasznos képességet építhetünk testünkbe a szintlépésekért járó Praxis pontoknak köszönhetően. Javíthatjuk látásunkat, ami akár a falakon keresztül is feltérképezi a terepet, növelhetjük erőnket, így akár súlyos tárgyakkal is zsonglőrködhetünk, lábaink fejlesztésével pedig sebességünk, ugrásmagasságunk növelhető, vagy az esések során elszenvedett sérüléseinket csökkenthetjük. Aktiválhatunk idővel pajzsot, válhatunk láthatatlanná, de akár még lyukat is üthetünk a falakon. A képességek használata alapból lehetőségek tucatját biztosítják a játékosok számára, hogy miként szeretnének érvényesülni, de bevezettek egy aprócska változtatást, amivel visszább fogták kicsit a legyőzhetetlen pusztító gépezet lehetőségét, az augmentációk használatának korlátozása révén. Ha túl sok képességet használunk, akkor túltöltődik a rendszerünk és veszélyessé válik. Ezzel érték el, hogy taktikusabbá, technikásabbá váljon a játékmenet, melyet a játékosok a saját szájízük szerint alakíthatnak.
A cselekmény főleg Prágára fog koncentrálni, kisebb svájci és angliai kitérőkkel (most nem utazzuk be az egész világot), mégsem találjuk unalmasnak a terepet. Elég komoly designeri profizmusra vall, hogy úgy tudták megalkotni ezt a várost, hogy a szélsőséges irányzatok mellett, még egy science fictionhöz mérten élethű is tudott maradni. A különböző társadalmi rétegek élettereit, a nyüzsgő belvárostól a haldokló gettókig olyan minőségben keltették életre, hogy senki nem panaszkodhat a változatosság hiányára. Ahol azonban erre lehet panaszkodni az a hackelés folyamata, ami egy az egyben visszaköszön a Human Revolutionből (mondjuk, még most is megállja a helyét). A játékmenetnek további mélységet biztosít az összegyűjtött alkatrészekből történő craftolás és a kifejezetten alaposan kidolgozott fegyverfejlesztés lehetősége. Számos kiegészítőt applikálhatunk eszközeinkre melyek a különböző hatású lövedékekkel a totálisan szabad játékstílusnak engednek teret.
Már az első játék indításakor gyanakvásra adott okot azon lehetőség feltűnése, hogy választhatjuk a Human Revolution vezérlési kiosztását. De az első felvezető küldetés biztossá tette, hogy a korábbi epizódhoz képest nincsenek komolyabb változások a játékmenetet illetően. Ez közel sem probléma, mindössze szereti a felhasználó, ha az az érzés fogja el a közel 20.000 forintos játék újabb részének megvásárlása esetén, hogy nem nézik hülyének és tényleg megérte a befektetés. Persze nagyobb hangsúlya van az igényes megvalósításnak és a bőséges tartalomnak, de minden részleten sok múlhat. Jelen esetben pedig a játékmenet totálisan megegyezik az előddel, de ami akkor jó volt és bevált, azon minek változtatni elmélet bizony visszafogta a Mankind Dividedet a sikerhez vezető úton.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!