Canon EOS 5D Mark III – harmadikra a csúcson

Filmfelvétel röviden

A gyártó, úgy tűnik, rádöbbent, milyen nagyszerű eszközt adott hobbi és profi videósok kezébe az 5D Mark II-vel, így érthető módon az utódmodellel sem szerettek volna csalódást okozni a népes rajongótábornak. A Mark III filmfelvételi tudástára önmagában megérne egy cikket, most azonban megpróbáljuk a lényeget összefoglalni egy oldalon.

Míg az 5D Mark II-nél csak egy ütősebb firmware-frissítés után vált elérhetővé a teljes manuális mód videofelvételeink alá, úgy a Mark III már eleve úgy érkezik, hogy mindent tud, amit az elődmodell, és még annál többet is. Az IPB mellett bemutatkozik az ALL-I tömörítési eljárás, ami jobb képminőséget és könnyebb szerkeszthetőséget, de jóval nagyobb fájlméreteket eredményez. Ez a tömörítési eljárás azonban csak HD és Full HD felbontások mellett választható, SD, azaz 640x480-nál nem. 720p-ben 50 fps sebességgel vehetjük fel mozgóképeinket – kár, hogy Full HD-ban ez a sebesség nem elérhető, pedig a DiGiC 5+ processzor simán lehetővé tenne. Amint a fenti képen is látszik, a maximális felvételi hossz 29 perc 59 mp (vámszabályozások miatt, ugyanis arra az eszközre, ami képes 30 percnél hosszabb videók rögzítésére, arra más vámtarifák vonatkoznak). A FAT32 fájlrendszer korlátozza az egyes fájlok méretét (4 GB), ezért az 5D Mark III képes egy felvételt több fájlba kódolni úgy, hogy közben nem szakad meg a felvétel.

Az elődmodellnek már volt mikrofonbemenete, így külső egységet csatlakoztathattunk hozzá. A Mark III-nál ez kiegészül egy fejhallgató-kimenettel, amin a videofelvétel hangját monitorozhatjuk. A hangfelvétel szintje több menetben, felvétel közben is állítható, valamint szélzajszűrés is rendelkezésünkre áll.

Mozgóképfelvétel közben is készíthetünk állóképeket, ám ilyenkor a videofelvétel egy kis időre megtorpan, tehát csak akkor érdemes ezt a szolgáltatást használni, ha a későbbiekben módunk van a képanyag szerkesztésére. Az élőképre az elektronikus libella is kivetíthető számos más információ mellé. Azok is örülhetnek a Mark III-nak, akik gyakran vesznek fel hosszabb klipeket, ugyanis a szenzor hőelvezetése már sokkal jobb, mint az elődmodellnél, így átlagos, 22-28 Celsius-fok közötti környezeti hőmérsékletben nem kell félni a túlmelegedéstől. A DiGiC 5+ CPU egyik előnye, hogy sokkal hatékonyabban nyomja el a moiré-hatást és a jello effektust. Íme, tesztvideónk ehhez a témakörhöz:

Ahhoz, hogy látványosan előjöjjön a „billegő” képi hatás, már természetellenes sebességgel kellene ide-oda mozgatni a fényképezőgépet, amit valós felvétel közben senki nem fog megtenni. Állóképes módban sokkal alacsonyabb színzajt produkált a Mark III, aminek videofelvételnél is megvan a jótékony hatása. Itt egészen ISO 25 600-ig mehetünk el az érzékenységgel; vizsgálódásunknál az összes gépen belüli zajszűrést kikapcsoltuk. Íme, a filmek:

Amint látható, még az ISO 12 800 is használható képminőséget produkál, bár már megjelennek a színes zsizsikek, ISO 6400 gond nélkül, szinte bármilyen körülmények közt alkalmazható, ISO 25 600-hoz már zajszűrést kell kapcsolni, hogy élvezhető legyen a kép. Végül még két, általános jellegű tesztvideónk tölthető le innen és innen.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Canon

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés