Hirdetés

BioShock: Infinite teszt

Hirdetés

Kicsomagolás, telepítés és beállítások

Nagyjából két héttel ezelőtt készítettem egy rövid nosztalgiatesztet a BioShock 2-ről, melynek nemrég megérkezett a folytatása. Az Infinite alcímet kapott harmadik epizódban ezúttal már nem a tenger mélyén fekvő Rapture-ben játszódik a történet, hanem magasan a föld felett lebegő Columbia városában. 1912-ben járunk, főhősünk, Booker DeWitt egy eladósodott detektív, aki utolsó megbízatására érkezik egy világítótoronyhoz. Odaérve a csónakban átadnak neki egy ládát, melyben egy leány képe látható, akit Bookernek meg kell találnia és épségben visszaszállítania New Yorkba. Ha sikeresen véghezviszi ezt a feladatot, eltörlik az adósságát és ismét visszatérhet normális életéhez.

A játékból háromféle kiadás jelent meg, a normál változat mellé kaptam egy fémtokot, posztert, DLC-ket, valamint a BioShock első részének Steamen aktiválható kódját. A játékot a Konzolok Szervizétől vásároltam, mert ők viszonylag jó áron adták. Sajnálatos módon azonban a DLC kódokkal akadtak problémák, de megnyugtattak, hogy már dolgoznak a helyreállításon, hamarosan mindenki megkapja a megfelelő előrendelői kódokat.

Maga a BioShock: Infinite három DVD-n érkezett, telepítést követően nekem 16,9 GB helyet foglalt el a meghajtón. A játék Steamworks védelemmel és szolgáltatásokkal van ellátva, ami azt jelenti, hogy immár a Valve rendszerében kell aktiválnunk, nem pedig Games For Windows LIVE alatt, mint a korábbi epizódokat. A program az Epic Games által kifejlesztett Unreal Engine 3 motorra épül, ami sajnos már nem mai darab, ráadásul az Irrational Games csapata messze nem hozott ki belőle mindent, amit lehetett, így a grafika minősége jócskán elmarad attól, amire az időközben DirectX11-képességekkel felruházott engine képes lehetne. Ennek ellenére hangulatos a grafika, sokak számára lenyűgöző is lesz, és ez a lényeg.

A BioShock: Infinite nálam 1920x1200-as felbontásban, mindent maximumra állítva simán futott, mondjuk FPS értékeket nem mértem, de biztos, hogy nem sűrűn esett 30 alá, mert azt észrevettem volna játék közben. Némely helyen előfordult, hogy beszaggatott picit, ekkor kísérletképpen egy fokkal visszavettem az árnyékok részletességét, így teljesen megszűnt a szaggatás (Aki hasonlót tapasztal, érdemes kipróbálnia). Viszont, ami feltűnt a játék grafikájával kapcsolatban - szerintem a motor kora és korlátai miatt -, hogy a textúrák nem kimondottan élesek, és a poligonok száma sem mindenhol üti meg a 2013-ban elvárható szintet. Nem mondom, hogy csúnya a grafika, a játék hangulatához pont megfelelő, de mintha butítottak volna rajta, az E3 során bemutatott videókon ennél szebbnek tűnt a program.

Habár az öregecske Unreal Engine 3 miatt a látvány nem nyújtja azt a szintet, amit egy mai, DirectX11-et kihasználó programtól elvárnánk, mégis, a játék dizájnja miatt ez nem olyan feltűnő, mint ahogyan azt gondolnánk. A grafikus tervezők okosan trükköztek a különféle fények és árnyékok megvalósításával, melynek köszönhetően egy meseszerű, hangulatos világot teremtettek Columbia városában. Az egész játék atmoszféráját nagyon jól eltalálták, így ellensúlyozni tudták az Unreal Engine 3 gyengeségeit. Viszont a gyerekbetegségek itt-ott megmaradtak, a homályos textúrákat néha feltűnően későn cseréli ki élesre a motor, ha közel megyünk valamihez, némely esetben pedig homályosak is maradnak, pláne a feliratokkal ékesített plakátok és képek.

Most pedig térjünk rá a játék bemutatására, de előtte jöjjön a szokásos figyelmeztetés azok számára, akik még nem játszottak a BioShock: Infinite című programmal: Bár igyekszem spoiler mentesen írni, de előfordulhat, hogy itt-ott akaratlanul is megemlítek dolgokat, melyek tartalmazhatnak efféle információkat. Ezért aki nem szeretne megtudni semmit előre a játékról, az lapozzon az utolsó oldalra, ahol röviden összefoglalom a lényeget.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement

Azóta történt