Hirdetés

BioShock: Infinite teszt

A tenger mélyén fekvő Rapture után ezúttal a felhők fölé, Columbia lebegő városába látogatunk el, hogy megtaláljunk egy lányt.

Hirdetés

Fegyverek, Vigorok, automaták és ruhák

A BioShock: Infinite történetének kezdetén jó pár percnek el kell telnie addig, amíg beindul az akció. Amikor megérkezünk és körülpillantunk ezen az idilli környezeten, inkább érezzük magunkat egy vidámparkban, ahol minden kizárólag az emberek szórakoztatásának érdekében készült. Fegyverrel csak a céllövöldében találkozunk, meg pár mogorva rendőr oldalán látunk néhány pisztolyt, de ezzel nagyjából ki is merült az arzenál. Majd egyszer csak fordul a kocka, és hirtelen mi leszünk az első számú közellenség, akit mindenki csak "hamis prófétának" nevez. Innentől kezdve előkerülnek a fegyverek és egészen a játék végéig nem is fogunk unatkozni a ránk támadó ellenfelek rohamaitól.

Miután a rendelkezésre álló 13 gyilkolóeszközből csak kettő lehet egyszerre nálunk, így alaposan meg kell választanunk taktikánkat, pláne, mivel a magunkkal vihető lőszerkészlet is limitált. Amennyiben nem találunk megfelelő utánpótlást belőlük, hamar el lehet pufogtatni a töltényeket - pláne a forgóágyúval -, ezért érdemes olyan fegyvereket felvenni, amilyeneket az ellenfeleink is gyakran használnak, így az általuk eldobált lőszerrel kellőképpen el tudjuk magunkat látni. Ha mégis kifogyna a muníció, érdemes körülnézni, hátha Elizabeth elő tud egy szakadásból hívni valamit, vagy pedig a pályákon elszórtan heverő darabok között találunk olyat, melyhez bőségesen akad lőszer.

Fegyvereinket fejleszteni is tudjuk, összesen négyszer lehet őket tuningolni a nagyobb tűzerő, pontosabb célzás, gyorsabb tárazás és hasonló bónuszokkal. Ezeket a fejlesztéseket a Minute Man's Armory nevű automatáknál tudjuk megfelelő anyagi ellenszolgáltatásért cserében elvégeztetni. Érdemes költeni fegyvereinkre, mert feltuningolva jelentősen megnő hatékonyságuk. Még ha nem is mindent tudunk azonnal használni, a fejlesztések megmaradnak, így ha csak később jutunk a megfelelő fegyverhez, egyből nagyobb tűzerővel oszthatjuk az áldást.

A küzdelmek során szintén nagy segítségünkre válnak a különféle Vigorok (Korábban: Plazmidok), melyeket általában különféle díszes üvegekben találhatunk. Összesen nyolc Vigort találhatunk, melyek között akadnak sokkoló, feltüzelő, magunkhoz rántó és egyéb módon kártékony matériák, melyekkel kedveskedhetünk ellenfeleinknek. Ráadásul ezeket kombinálhatjuk is - villámcsapás a tűzoltócsapból kifolyó víztócsába, majd beleránthatjuk a kellemetlenkedőket és amíg ők break-dance mutatványokat hajtanak végre, egy golyó a fejbe és máris tiszta a terep. A Vigorok a fegyverekhez hasonlóan fejleszthetőek, mindegyiket kétszer tehetjük hatásosabbá a találó nevű Veni! Vidi! Vigors! automatáknál.

Habár a megszerzett Vigorok közül csak kettő lehet egyszerre aktív, a többit sem felejtjük el menet közben. Akármikor előhívhatjuk a Vigor menüt, ahol az összes megszerzett képességünket elérjük. Viszont, hogy legyen némi hátrányuk is a fegyverekkel szemben, a Vigorokat nem használhatjuk a Sky-line pályákon történő közlekedés során - hiszen ilyenkor azzal a kezünkkel fogjuk a Sky-hookot, ugyebár... A Vigorok fejlesztésével nemcsak azok ereje, de tulajdonságai is megváltoznak, így a módosítások kihatnak működésükre is. Kétféle módon használhatjuk a Vigorokat: egyszeri gombnyomással és hosszan nyomva tartva a billentyűt. Utóbbi esetben egy nagy erejű támadást hajthatunk végre, ami kétszer annyi Saltot emészt fel, viszont sokkal hatékonyabb.

Automatákból már beszéltünk a fegyverek és Vigorok fejlesztésére szolgálókról, most térjünk ki röviden a harmadik típusra, ami Dollar Bill névre hallgat. Ebben a különféle alapfelszereléseket vásárolhatjuk meg: elsősegélycsomagot, Saltos fiolákat és különféle típusú lőszereket. Fizetőeszközként a szinte mindenhol található Silver Eagles érméket használhatjuk, érdemes átvizsgálni a különféle tereptárgyakat, a szemeteskukáktól kezdve a postaládán át egészen a bankszéfekig mindenhol találhatunk pár érmét.

Végül ejtsünk pár szót a különféle viselhető ruhákról is, melyeket szerezhetünk utunk során. Ezek különféle extra tulajdonságokkal látnak el bennünket, de egyszerre csak négy lehet rajtunk: 1 kalap (hat), 1 ing (shirt), 1 nadrág (pants) és 1 cipő (boots). Persze a játék vége felé már jócskán fogunk találni, pláne azok, akik szeretik felkutatni az eldugottabb helyen lévő dolgokat is. Ha új darabot találunk, választhatunk, hogy azonnal viselni akarjuk-e, összehasonlítjuk a meglévőkkel, vagy eltesszük a többi közé és később öltöztetjük fel karakterünket.

Játék közben az (O) billentyűvel hozhatjuk elő a játék menüjét, ahol a (Gear) opciót választva megjelennek az eddig talált ruháink. Szintén itt találjuk az éppen aktuális feladataink rövid ismertetőjét, valamint az utunk során felfedezett audionaplók (Voxophones) lejátszását is innen végezhetjük el. Ezekből többnyire háttér-információkat és egyéb fontos dolgot - kulcsok, kódok helyei - tudhatunk meg, így érdemes őket meghallgatni. Amennyiben eltévednénk, az (N) gombot megnyomva egy nyíl mutatja az aktuális főfeladathoz vezető utat, ezt csak akkor érdemes használni, ha tényleg elkeveredünk, egyébként elrontja a felfedezés örömét. De most már tényleg térjünk rá az élménybeszámolóra és értékelésre.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement

Azóta történt