Hirdetés
Képminőség
Az ASUS ROG PG32UCDM a Samsung Display által fejlesztett és gyártott 31,5 hüvelykes, 16:9 képarányú, sík QD-OLED panelre épül. A kijelző felbontása 3840x2160 képpont, tehát 4K-s, és a pixelsűrűség így 139,87 ppi. A megjelenítőt bevonták egy olyan speciális bevonattal, amely hatékonyan oszlatja, illetve nyeli el a külső fényeket, így mérsékli a zavaró tükröződés mértékét.
Homogenitásvizsgálat: a fénysűrűség mértéke az egyes fényerő-beállítások mellett [+]
Az alkalmazott OLED képalkotási eljárás elméletileg lehetővé teszi a 0 cd/m² fényerejű fekete, és ezáltal a végtelen valós kontraszt megteremtését, amit a műszeres méréseink igazoltak. A színek ragyogóak, nem fátyolosak, a betekintési szög pedig hibátlan. A modell támogatja a nagy dinamikatartományú tartalmak kezelését, a maximális fényerő pedig elérheti a 452,1 cd/m² értéket, ennek köszönhetően a HDR effekt érzékelhető, de különösebben látványosnak azért nem neveznénk. SDR módban be kell érni 299,8 cd/m² fénysűrűséggel, ami korrekt, és beltéri használathoz bőven elég, amennyiben nem tűz rá a nap a képernyőre. A homogenitás terén kifejezetten jól teljesít a termék: méresünk alapján az egyes képernyő-tartományok fényereje közti különbség maximum 2,29 százalék, ami kimagaslóan jó érték.
A monitor válaszideje 0,03 ms (GTG), azaz e téren hozza az OLED monitoroknál megszokott szintet, és lényegesen jobb, mint amit a rivális LCD eljárás produkál. A Leo Bodnar eszközzel végzett vizsgálataink alapján a bemeneti késleltetés 9,8 ms, ami remek eredmény. A maximális képfrissítési frekvencia 240 Hz, és a készülék támogatja az NVIDIA G-Sync, illetve az AMD FreeSync Premium Pro technológiát, amelyeket kipróbáltunk játékokkal és a hivatalos teszt demókkal, és arra jutottunk, hogy ezek a szolgáltatások hibátlanul működnek. Vizsgálataink alapján ez a monitor játékra is kiválóan alkalmas.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!