AMD Trinity megateszt: APU újratöltve

Hirdetés

ComputeMark, LuxMark v2.0, Handbrake (OpenCL)

A közelmúlt VGA-tesztjeihez hasonlóan két, általános számítási feladatokat tartalmazó benchmark is bekerült méréseink közé. Mivel félig-meddig szintetikus tesztekről van szó, túl messzemenő következtetéseket szerintünk nem érdemes levonni ezek eredményeiből.

A ComputeMark egyszerűbb DirectCompute shaderekkel operál, amelyekkel főleg a játékok alatt lehet találkozni. A LuxMarkból a legújabb verzióra váltottunk, ahol az alapértelmezett Medium Benchmarkkal mértünk. Az érdekesség kedvéért ezt a mérést két különböző módban is elvégeztük: először csak a GPU számolt, a második esetben a CPU-magok és a GPU közösen végezte a kalkulációkat. Látható, hogy a Llano A8 és a Trinity A10 között pusztán a GPU számítási kapacitásában közel 50%-os előrelépést mutatott a LuxMark. További érdekesség, hogy az A10 még a HD 6670-et is majdnem befogta, valamint a CPU és GPU erejét összedobva megelőzte a tisztán csak CPU-erőből gazdálkodó i7-2600K-t. A Dual Graphics itt is jól működött.

A népszerű és ingyenes, grafikus felülettel ellátott Handbrake konvertáló a tesztünkben szintén oszlopos tagnak számító x264-re épül. A fejlesztők már egy ideje munkálkodnak egy OpenCL-támogatással rendelkező verzión is, ami egyelőre még nincs végleges stádiumban. Ennek ellenére mi kaptunk egy verziót, amit nem voltunk restek kipróbálni. A LuxMarkhoz hasonlóan mértünk, azaz először a Handbrake publikus, pusztán CPU-erőt használó verziójával konvertáltunk, majd ezután jött az OpenCL-re is felkészített verzió, ahol a GPU ereje is beszállt a játékba.

A kapott eredmények önmagukért beszélnek. Az A10 az integrált GPU erejének köszönhetően az első helyen végzett, ezzel szemben a létező OpenCL támogatás ellenére sem tudtuk munkára fogni az Intel HD 4000 és HD 2500-zal szerelt processzorait, ami a számokból jól látszik. Egyelőre nem tudjuk, hogy a hiba az Intel meghajtóprogramjában vagy a Handbrake korai verziójában keresendő, de optimális esetben nyilván az Ivy Bridge alapú modelleknél is tapasztalnunk kellett volna egy bizonyos mértékű gyorsulást. További probléma, hogy utóbbihoz hasonlóan a Dual Graphics sem működött.


Munkában az AMD System Monitor [+]

A Handbrake-es méréshez elővettük az első APU-kkal debütált AMD System Monitor nevű szoftvert, mely valós időben képes megmutatni a heterogén végrehajtás közbeni erőforrás-megosztást. A fenti animáció az A10-5800K mérése közben született.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények