ComputeMark, LuxMark v2.0, Handbrake (OpenCL)
A közelmúlt VGA-tesztjeihez hasonlóan két, általános számítási feladatokat tartalmazó benchmark is bekerült méréseink közé. Mivel félig-meddig szintetikus tesztekről van szó, túl messzemenő következtetéseket szerintünk nem érdemes levonni ezek eredményeiből.
A ComputeMark egyszerűbb DirectCompute shaderekkel operál, amelyekkel főleg a játékok alatt lehet találkozni. A LuxMarkból a legújabb verzióra váltottunk, ahol az alapértelmezett Medium Benchmarkkal mértünk. Az érdekesség kedvéért ezt a mérést két különböző módban is elvégeztük: először csak a GPU számolt, a második esetben a CPU-magok és a GPU közösen végezte a kalkulációkat. Látható, hogy a Llano A8 és a Trinity A10 között pusztán a GPU számítási kapacitásában közel 50%-os előrelépést mutatott a LuxMark. További érdekesség, hogy az A10 még a HD 6670-et is majdnem befogta, valamint a CPU és GPU erejét összedobva megelőzte a tisztán csak CPU-erőből gazdálkodó i7-2600K-t. A Dual Graphics itt is jól működött.
A népszerű és ingyenes, grafikus felülettel ellátott Handbrake konvertáló a tesztünkben szintén oszlopos tagnak számító x264-re épül. A fejlesztők már egy ideje munkálkodnak egy OpenCL-támogatással rendelkező verzión is, ami egyelőre még nincs végleges stádiumban. Ennek ellenére mi kaptunk egy verziót, amit nem voltunk restek kipróbálni. A LuxMarkhoz hasonlóan mértünk, azaz először a Handbrake publikus, pusztán CPU-erőt használó verziójával konvertáltunk, majd ezután jött az OpenCL-re is felkészített verzió, ahol a GPU ereje is beszállt a játékba.
A kapott eredmények önmagukért beszélnek. Az A10 az integrált GPU erejének köszönhetően az első helyen végzett, ezzel szemben a létező OpenCL támogatás ellenére sem tudtuk munkára fogni az Intel HD 4000 és HD 2500-zal szerelt processzorait, ami a számokból jól látszik. Egyelőre nem tudjuk, hogy a hiba az Intel meghajtóprogramjában vagy a Handbrake korai verziójában keresendő, de optimális esetben nyilván az Ivy Bridge alapú modelleknél is tapasztalnunk kellett volna egy bizonyos mértékű gyorsulást. További probléma, hogy utóbbihoz hasonlóan a Dual Graphics sem működött.
Munkában az AMD System Monitor [+]
A Handbrake-es méréshez elővettük az első APU-kkal debütált AMD System Monitor nevű szoftvert, mely valós időben képes megmutatni a heterogén végrehajtás közbeni erőforrás-megosztást. A fenti animáció az A10-5800K mérése közben született.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!