20 colos TFT az AOC-tól

Hirdetés

Képminőség II.




A panel oldalról, fentről és lentről [+]

Képminőségi vizsgálatainkat a betekintési szögek helytállóságával folytattuk. Az MVA panelek a betekintési szöget tekintve a második legjobbak (az S-IPS panelek után), minden irányból bármekkora szögből jól kivehető a képernyőn megjelenített kép, de természetesen a színek fakulnak (csökken a kontrasztarány). Kb. 50-60 fokos szögig elviselhető ez a fakulás. Az AOC LM2028 nem hazudtolja meg a specifikációból kiolvasható paneltípust.

Végül szemügyre vettük az utánhúzás kérdését. A monitort több játékkal is kipróbáltuk (Doom 3, Far Cry, Chronicles of Riddick, Half Life 2, Quake 3). Az AOC LM2028, mivel MVA panel található benne, specifikációi alapján a szürkéből-szürkébe átmenetet (leggyorsabb) 16 ms alatt hajtja végre, az ennél sötétebből sötétebbe (pl. feketéből-feketébe) váltások esetén jóval több időre is szüksége lehet. És igen, a monitor számára a sötét árnyalatok megjelenítése jelentős utánhúzással párosul, ezt minden játékban észre lehet venni azokon a helyeken, ahol sötétebb színek vannak a képernyőn. Szerencsére filmekben ez kevésbé zavaró jelenség, de minimálisan észlelhető. Hogy mindezt képekkel is illusztráljuk, a PixPerAn nevezetű programot vetettük be, mellyel, ha szubjektív módon is, de ábrázolható az egyes TFT-k utánhúzása. Egy, a képernyőn jobbról-balra száguldozó (vagyis utánhúzást produkáló) alakot kell különböző paraméterek beállításával megörökítenünk, lefényképeznünk a programon belül. Ehhez persze nagyon jó szem kell, hiszen minimális különbségeket is észre kell vennünk ahhoz, hogy a végeredményül kapott "utánhúzás-képkocka" valóban olyan legyen, amilyet a monitor ténylegesen produkál.


AOC LM2028 (16 ms) / Samsung 970P (6 ms) / Samsung 193P (20 ms)

Bár a PixPerAn képkockán látható az utánhúzás mértéke, azonban a valóságot ez az egy képecske nem szemlélteti megfelelőképpen. Ez a modell összességében hardcore játékosok számára nem megfelelő, de az utánhúzásra kevésbé érzékeny, néha-néha játszogató felhasználók elégedettek lehetnek vele.

A jelenség érzékeltetésére felvettünk két videót, egyet Quake III, egyet pedig Half Life 2 alatt. A Quake III-as videóban érdemes a félköríves boltozatot (mint a képernyő sötétebb területét) figyelni, a Half Life 2-esben pedig a két álló ember fejét, ruháját majd elfordulás után a falon látható sötét táblát és annak határvonalait. Az előbbi linkekről letölthető avi fájlokat DivX 6.1 kodekkel tömörítettük, a forrásként szolgáló, Quicktime-mal megtekinthető mov videók itt érhetők el (eredeti méretben jobban látszik az utánhúzás, mint kinagyítva): Half Life 2 (7,5 MB), Quake III (4,3 MB).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • AOC

Azóta történt

Előzmények