Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qru

    MODERÁTOR

    válasz Acheron #3189 üzenetére

    Igen, annak még a hőtűrése is elég jó ide (nem forróövi éghajlat) de nem is feleslegesen sűrű egy szívóbenzinesbe. A sűrűbb olaj kisebb csapágykopást azaz hosszabb motortartósságot jelent ez igaz de ezzel szemben rontja a fogyasztást (növeli a motor belső ellenállását), csökkenti a leadott teljesítményt (sűrűbb olajat nehezebb pumpálni) és rontja a hűtést (nagyobb sűrűség = kisebb áramlási sebesség).
    Bár a tiéd azért tud hőt termelni... ha hajtod akkor be lehet vállalni vele egy 5W40-et is.
    A gyártók többnyire a jobb fogyasztási érékek miatt erőltetik ezeket a hígabb olajokat, az aktuális trend az, hogy egyre hígabb olajok felé mennek el. A katalógusban nem érdekes hogy 500 ezret vagy csak 300-at megy el a motor de az 1-2 decivel kevesebb fogyit már fennkölten lehet hirdetni.

    Nem tudom ismeri-e az ecu a 98-ast, egy próbát megér de ha nem lesz erősebb és/vagy nem eszik kevesebbet akkor pénzkidobás (mondjuk ha ismeri akkor se nagyon éri meg a felárat). Én nem is erőltetem, mert a gyári szofttal az enyém csak a 91-95-ig ismeri az oktánszámot. Ami miatt érdemes - legalább néha - jobba tenni bele az az, hogy a magasabb oktánszámos benzinekbe jellemzően több adalék van, így a tisztító hatása is jobb (azért óvatosan az se jó ha egy régiüledékes motorból hirtelen sokmindent kiold bár rád az most nem él). Emellett az injektorok kenése is jobb (bár utóbbira a benzines kevésbé kényes mint egy CR, a sokkal kisebb befecskendezési nyomás miatt) ezért van az, hogy sok autónál a prémiumtól halkabb lesz a motor.

    Sajnos enyémen is vannak nyomok. Érdemes lefedni javítófestékkel a kasztnin ezeket vagy ha nincs színtelen körömlakkal is rámehetsz. Üvegnél meg csak üveges tud kavicsnyomot eltüntetni.

    mod:

    Parci: Ózonos pucolás vagy semmi.

    Én voltam már többször, a klíma szagtalan lett cserébe oda lett az új autó illat is. Ez van... :D

    [ Szerkesztve ]

    #nincsbennetarcsi

Új hozzászólás Aktív témák