- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- Milyen TV-t vegyek?
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
PROHARDVER!
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Gabesz-
senior tag
sziasztok!
220 voltban most akciós a 18-105g F4 oss 149k, ráadásul +1 év gari jár még hozzá regisztrációval. eredetileg 18-135 oss-re pályáztam az A6000 gépem mellé, de a fenti akció elgondolkoztatott. Elsősorban családi fotózásra van használva a gép.
Átnéztem pár tesztet és az alapján a képminőség eléggé egál, legalábbis nem tűnt sokkal élesebbnek a 18-135 (sok helyen ezt hallottam) Van aki esetleg használta mindkettőt és van összehasonlítási alapja?
Bővebben a képminőségről: A 18-135 középen éles, szélei nem élesek.
18-105G: közepe hasonlóan éles, szélei is elég élesek maradnak, talán kromatikus aberráció jobban előjön, mint a 18-135-nél. Szóval ez nagyjából egy egál. -
Rapid136
őstag
válasz Darkside1984 #32899 üzenetére
Majd amikor rájössz hogy a legtöbb általa használt funkciót felprogramozhatod a gombokra, szinte bármelyikre, akár a kukára is.
Ott a csillagos menüpont és az Fn menü is variálható, szóval a menüben később már elég keveset kell bóklászni.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Neck
veterán
válasz -Gabesz- #32901 üzenetére
Nagyjából egal a képminőségük. Sok tesztet megnéztem, 135 középen talán picit élesebb, sarokban talán picit gyengébb. A 105 az kevésbé viselkedik így. A 105 nehezebb, nagyobb a frontlencse. A powerzoom és a konstans f4 miatt elég jó videóra. A 135 picit könnyebb, és fotózni szerintem jobb a mechanikus zoom. Ha egy árban van, akkor a fentiek alapján döntsd el. Ha valamelyik olcsóbb, vedd azt.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
HUNgabus
senior tag
sziasztok
először is Boldog Karácsonyt mindenkinek !
kellene egy kis segítség mert sz.....b... az ideg, ne m tudom mi olyan k...va bonyolult egy telefon meg egy fényképezőgép párosításában, de nekem már 2 óra elment az életemből, vagy 20 videót, leírást megnéztem, végigcsináltam de akkor is "Connection failed " !
Samsung s20 wifi, GPS bekapcsolva ( próbáltam Bluetooth-szal is de úgy se lett jó )
Imaging Edge Mobile letöltve, amikor kéri a QR kódot akkor a gépen (A7mk3) elindítom az "Irányítás o.telefonnal" majd mikor megjelenik a QR kód beszkennelem vele majd OK és semmi, vagyis a fentebbi hiba üzenet fogad, sikerült már vkinek a párosítás? tudja használni távirányítóként?
köszönöm
-
HUNgabus
senior tag
válasz kovsol #32906 üzenetére
A vicces az hogy a parom szifonjaval egybol ment nekem is 😀
Samuval kuzdok, de nem akar sikerulni. Majd holnap...
Kerdesedre, elvileg passz, ugy csinalom ahogy a leirasban meg videokban latom.
Teloban wifi, gps bekapcs, alkalmazas elindit es parosit a gepben lathato QR koddal, de meg a videokban ilyenkor megjelenik az elokep, nekem csak hibat dob.[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
válasz HUNgabus #32907 üzenetére
Párosítani egyszer kell, utána már ott van a listában. Nálam pl. 3 eszköz is.
Mondjuk Motorolám van, a Sony akciókamerával még nem volt gond. Egyszer a GPS info akadt ki az A7III-nál és nem rögzített adatot a képre.
Most kipróbáltam, meg a remote controll.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
_q
addikt
válasz HUNgabus #32905 üzenetére
Android 10-en nekem működik, de nem samsungot használok. Egyedül akkor dobálta el a kapcsolatot amikor a mobilnet be volt kapcsolva. Nagyon nem akarok belemenni, nekem szerencsére sose volt samsungom (nem is lesz), de amiket ismerősi körben hallottam a samung telefonokról én arra tippelnék, hogy valami ott nem 100-as.
[ Szerkesztve ]
-
Pendragon911
aktív tag
Sziasztok, A6000-es géppel valaki használ-e ilyen lencsét: Sony SEL-35F18 35mm f/1.8 OS? Mik a tapasztalatok, vélemények?
-
Gallileo
csendes tag
válasz Pendragon911 #32915 üzenetére
Nekem az van a kitobi mellé. Nagyon szeretem, tegnap este is nagyon szép képeket sikerült vaku nélkül készíteni vele a családról bennt a lakásban.
-
Pendragon911
aktív tag
válasz Gallileo #32916 üzenetére
Éppen emiatt merült fel bennem, hogy egy ilyen lehet jó lenne a kit obi mellett, bár eddig 18-135-öt nézegettem, terveztem, de rájöttem, hogy egyelőre talán többre megyek egy ilyen fix obival, utazni még egy ideig nem igazán van lehetőség, a 16-50-es pedig még amire kell, arra kiszolgál, viszont ennek a 35-ösnek meg jó a fényereje és karácsonykor pl. pont jó lett volna, kevesebb kompromisszumot kell kötninrzzel, mint a 16-50-nel.
-
Gallileo
csendes tag
válasz Pendragon911 #32917 üzenetére
Ez jó, ugyan ezt éltem át én is miután megvettem a gépet és ugyanerre a következtetésre jutottam Kint a szabadban elég jó a kitobi, a lakásban meg amikor nem fontos a szélesebb látószög praktikus a fényerős fix.
-
Pendragon911
aktív tag
válasz Gallileo #32918 üzenetére
És ehhez mit szóltok? Sigma 30mm 1.4. Bár ebben nincs képstabi. A kettőt összevetve?
-
Sordoran
addikt
válasz Pendragon911 #32919 üzenetére
APS-C vonalon a Sigma trió erősen ajánlott kategória (16mm, 30mm és 56mm mindegyik f/1.4). Nekem ebből a 16mm van meg, nagyon szeretem, és jövőre venni akarok egy 56mm-t is. A 30mm-t nem érzem sürgetőnek nekem, és máshol is a 16->56->30 mm az ajánlott sorrend. Persze ez egyén függő, kinek mire kell, nekem az 56mm egy jó portré obinak kell.
Double rainbow... what does it mean? Well, a double rainbow is a phenomenon of optics that displays a spectrum of light due to the sun shining on droplets of moisture in the atmosphere. Does that explain?
-
Neck
veterán
válasz Pendragon911 #32919 üzenetére
Nekem volt mindkettő. a6000 mellé vettem a Sony 35mm f1.8-at. Nagyon szerettem, pici, könnyű, szinte pancake, optikailag rendben van (bár nem ez a rendszer legjobb objektíve), van benne képstabi, ami sokszor jól jön. Az autofókusz kiváló.
Amikor fejlesztettem a6500-ra, vettem egy Sigma 30mm f1.4-et. Csináltam vele néhány összehasonlító képet, itt találod a RAW fájlokat: LINK
A Sigma f1.4-en is élesebb, f1.7-en meg végképp élesebb, mint a Sony. Az f1.4-es rekesz miatt egy picivel kisebb DoF, picivel alacsonyabb ISO / rövidebb záridő érhető el.
Az AF picit gyengébb, az f1.4-es Sigma sorból ez a legrégibb, érezhető egy picit az AF teljesítményén, nem harap úgy. Egy picivel nagyobb obi is, mint a Sony.Én szenzorstabis váz (a6500, a6600) mellé mindenképp a Sigma obit ajánlom, viszont a6000 mellé talán inkább a Sony-t tartanám meg, a váz régebbi AF teljesítményével a 35mm-es obit jobbnak éreztem. Na meg a képstabi miatt.
Nagyon egyikkel se lősz mellé.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
_q
addikt
válasz kovsol #32923 üzenetére
Ugyan ezt vettem észre én is ahogy írod. Pont beltérben, ahol jó lenne a fényerősebb objektív, ott nem opció családi eseményeknél a kicsi DOF miatt. Vettem BF alatt vakut, hogy ne ISO-t kelljen az egekig emelnem (ilyenkor nem ritka az ISO8000) csak meg kellene megtanulnom használni . Mondjuk jelenleg pár hónapos baba is van a csapatban, oda még nem merek vakut használni. Ezért vettem állandó fényt is, persze akkor az amúgy is kicsi nappali "stúdióvá" alakítása megint problémás lenne és az oldalról jövő folyamatos fény se praktikus. A végén meg majd hogy nem telefonos képek is készülhetnének kicsi túlzással Persze ezek családi képek, mindenki mondja jó lesz az úgy csak én próbálok mindig jobbat és többet kihozni belőle, mint egy telefonos kép.
#32924Gallileo
A kanapés kép még rendben van, bár f2.8 alá ha tudnék menni se biztos, hogy vinném, mint az említett sigma vagy sony f1.4-1.8, sajnos erről nincs még eszköz híján tapasztalatom . A nehezebb része ott van, ha "életkép" jelleggel próbálom megörökíteni az eseményt vagy ha nem akarom a hangulatot rontani és mindig arra kérni az embereket, hogy kicsit előre vagy hátra mozogjanak, mert nem lesz jó a DOF Ilyenkor 5 másodpercen belül jó ha elkészül a kép, hogy még kicsit életszerű is legyen és ne húzzam senki idegrendszerét a megfelelő pózok kérésével[ Szerkesztve ]
-
Neck
veterán
Nem tudom, kovsol Full Frame vagy APSC vázzal lőtt-e (van neki mindkettő), de az APSC f1.8 DoF az kb a Full Frame f2.8-nak felel meg.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
_q
addikt
Igen igazad van nem számoltam át az APS-C f1.8-at, viszont a DOF f2.8-f4 között az létszámtól és távolságtól függően érvényes lesz, már mint hogy érdemes lehet ilyen rekesszel próbálkozni. Kovsol jobban tudja adott rekesz esetén mekkora intervallumban éles a téma (20-30cm?), én csak annyit láttam hogy f2.8-nál már jobban oda kell figyelni, hogy min. 2 ember milyen síkban helyezkedik el egymástól, mert könnyeb életlen tud lenni az egyik személy.
[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
Most fotóztam végig karácsonyt f2-es rekesszel, volt hogy 1.2-vel lőttem 40mm-en. Mondjuk engem annyira nem zavar ha nem mindenkinek penge éles a szeme 100 nagyitason. Mivel nem műterem beállított modellekkel, háttérrel volt dolgom engem jobban zavar a háttérben lévő "rendetlenség", amit szeretek sokszor homályba rejteni.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
KawaBazsy
aktív tag
válasz Pendragon911 #32919 üzenetére
Sigma 30 2.8-at használok, beltérben vakuval, ha jó képeket szeretnék. A kitobi csak kültéren, középtájt (eleje-vége is szar), s f8 rekesztől felfele oké..
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
Ha zavarna, hogy nem penge éles a szem akkor biztos nem f1.2 MF obival nyomnád.
Én ajándékot bontogató 1,5 és 3,5 éves gyerekeket fotóztam. Nekem az inkább volt szempont, hogy az arcukon az izgatottság látszódjon, mint hogy a háttérben mi van elmosva.
Családi albumba mennek, nem kiállításra.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Neon
csendes tag
Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni tőletek egy két dologban. Rákaptam nagyon a régi manuális optikákkal való fotózásra. Eddig Fuji-n használtam őket nagy megelégedéssel. Semmi gondom nem volt igazából, egyet kivéve. Az élességállításkor bele nagyítva remegett a kép, megnehezítve az élességállítást. Ekkor jött az ötlet, kellene vásárolnom egy fullframe vázat, ami stabis. Meg is vettem egy Sony A7 II vázat. Minden stimmel, régi optikák nagy lapkán, stabis érzékelő, minden összeállt..... De nem. Megközelítőleg 50 felvételből, jó indulattal 10 felvétel lett éles. A többi vállalhatatlan, kuka.
Nyilván teljesen más rendszer, ismeretlen még, de ez azért kicsit elkeserít, és nem is igazán tudom hova tenni. Tudnátok segíteni mit csinálok rosszul, vagy mit hagyok ki a képletből? A másik amire nem tudok rájönni a Sony esetében, hogy ha lementem a képeket a kártyáról, utána leszoktam a Totalcommanderben törölni a kártyát üresre. Visszatéve a vázba elkezd visítozni, hogy helyre kell állítani a kártyát, addig semmit nem enged csinálni. Majd helyreállítás után még is ott vannak az előzőleg letörölt képek, csak nem megjeleníthető üzenettel. Eszméletlen idegesítő számomra. Én ilyennel nem találkoztam még egy rendszeren sem. Van erre megoldás? Lementem, letörlöm, vissza rakva ne kelljen minden alkalommal így bohóckodni vele? Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket.[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
Szia
A menüben van egy olyan rész, hogy SteadyShot Settings. Ha manuális objektívet használsz ott be kell állítani hány mm az obi, mert ahhoz igazitja utána a stabit.
Focus peaking be van kapcsolva? Az segít az élességállításban, mivel kiemeli azt a részt ami a kamera szerint épp éles.
Én a törtlést úgy szoktam megcsinálni, hogy a sony playmemories appal másolom fel a gépre, és azzal töröltetem is a felmásolt képeket, így utána már a kamera se hiszi, hogy ott kellene legyen. Van aki formázgatja a kártyát, de én azt nem csinálom, mert akkor a profiljaim elvesznek a gépről.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Neon
csendes tag
válasz kovsol #32933 üzenetére
Szia.
Köszönöm a gyors választ. Nincs bekapcsolva pluszban a kiemelés, mert tökéletesen látom bele nagyítva is. Helyesebben lehet csak azt gondolom , de kipróbálom azzal is hátha jobb lesz. Mert az elsőre feltűnt, mennyivel egyszerűbb és jobb élesre állítani a stabinak köszönhetően. De bekapcsolom hátha ez segít a dolgon. Akkor csak ez a megoldás marad a törlésre a kártyáról? Formázgatni én sem szeretném minden alkalommal, az igen csak nem használna a kártyának. Azt hittem valami beállítás kérdése a Sonynál ez a probléma. Valahol nem elérhető egy magyar használati az A7 II vázhoz? A Sony oldalán egy rövid változat van csak fent.
[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
Én a sima, stabi nélküli 7-essel kizárólag manuális objektivekkel fotóztam és nem nagyon volt gondom. Valószinű hogy a képstabi gyujtótávolság beállítása nem stimmel, baromira nem mindegy hogy egy telét vagy egy nagylátószöget kell korrigálnia. Én is hibáztam már a III-as váznál és elég gáz tud lenni.
Én mondjuk rajtahagyom a kártyán a képeket, bőven elférnek. Keveset is fotózok egyszerre és nagy a kártya, vissza meg általában csak a legfrissebbeket nézem.
Ez a leírás?Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Neon
csendes tag
Kipróbáltam a kiemelést milyen ha bekapcsolom. Hát röviden leírva, vagy az egyik, vagy a másik működik, de egyszerre nem. Azaz ha be van kapcsolva és állítom az élességet, akkor szépen mutatja a kiemelés hol az élesség. De bele nagyítva elveszi a kiemelést azonnal. Akkor csak nagyítva látod, ami amúgy fantasztikusan jó. Bár arra nem jöttem rá, hogy tudnám a középső gombra tenni ezt a nagyítás funkciót. Ott kényelmesebb lenne mint a C3-on. A másik dolog hogy a stabi beállításánál, ha kézire rakom, akkor azt írja "Nem elérhető mert nincs objektív" Ennek ellenére alatta beállítottam az én esetemben 35mm-re. Feltételezem így is érvénybe lép ez a beállítás? Annak ellenére hogy felette levő menüpontban nem tudja értelmezni. Jól gondolom?
-
Neck
veterán
Nem veszi el, csak sokkal részletesebb. Néhány pixelt színez csak. Próbáld állítani a peaking érzékenységet, fogod látni belenagyított állapotban is a peakinget.
Én pl a Porst 135mm f1.8-al használom. f1.8 - f2.8 -on minden segítség jól jön
ljk: nem zárja ki a kettő egymást. Belenagyításnál is jól tud jönni.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
deny330
aktív tag
Akkor már bedobok én is egy kérdést A7II-vel kapcsolatban. A7III-as váznál olvastam olyat, hogy van kvázi "DSLR üzemmód", amikor az LCD ki van kapcsolva, az EVF pedig csak akkor kapcsol be, ha belekukucskálunk. Ezt a funkciót az A7II is tudja? Valahogy nem sikerült megtalálnom, pedig astrozáshoz kifejezetten jól jönne.
-
Neck
veterán
válasz deny330 #32942 üzenetére
Be lehet állítani, hogy automatikusan, vagy kézzel váltasz az EVF és az LCD között. A kézit kell beállítani, és belőni, hogy csak az EVF menjen. Ha nem hajolsz közel az EVF-hez, nem kapcsol be. Nekem a6000-en is, a6500-on is, és most az a7III-n is így működik. Fogaskerék, 4-es tab.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
...és deny330: Nagyon szívesen, örülök, ha tudtam segíteni
Neon: Működik, látod a "peaking pixeleket" belenagyításnál?
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neon
csendes tag
Nem látom. Mielőtt belenagyítok szépen kiemeli az éles részt, de ahogy rányomok a nagyításra, eltűnik. De eszméletlen jó így is, könnyű vele nagyon beállítani az élességet. Egy dolog ami még gondot okoz, az az, hogy lehet változtatni, és főleg gyorsan azt, hogy hol nagyítson bele a képbe. Alapból középen van az "AF" kocka, belenagyítok és sehol az alany. Pl portré állásban, vagy a kép szélére komponálásnál. Ekkor vissza alap helyzetbe, nyilacskákkal a kocka átmozgat a kompozíciónak megfelelő helyre, majd nagyít és akkor azt a részt nagyítja. Ezzel nincs is baj, értelemszerű, csak nem lehet ezt valahogy gyorsabban? Már egy joystickkal is durván gyorsabb lenne, de ugye az nincs az A7 II-ön. Erre ötlet, javaslat? Vagy marad az elképzelt kompozíciónak megfelelő helyre állítás először, minden alkalommal a fent említett lassú módszerrel.
-
Neon
csendes tag
Szeretném megkérdezni még, hogy ki milyen beállításon használja a kereső, és a kijelző fényerejét? Köszönöm ha megosztjátok velem mi vált be nektek.
-
Neck
veterán
Valami nálad van elállítva. Focus peaking red, focus peaking sensitivity High, focus magnification maxon, lefotóztam, nálam látszik. A szobor halántéka éles.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"