- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- LG LCD és LED TV-k
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Gaming notebook topik
- Canon MILC: EOS R és M topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Hirdetés
-
Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
ma Megjelent a Glow 2.0, a Nomad fluoreszkáló iPhone védőtokjának és Apple Watch szíjának második generációja.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
nagyúr
Erre csak ezt tudom mondani.
Az előgyujtás állításról meg csak annyit tudok mondani, hogy fogod az autót és az első szerelőnél beállíttatod a gyujtást.
A mindennapos benzineshez képest 7-8° kell elállítani.
Ezt akármelyik autószerelő megcsinálja akinek van stroboszkópja.
nekem 500Ft kértek érte. 3 perc alatt megvolt.Renault power
-
peti_s
addikt
Üdv. Nem ég egyik tolató lámpa sem, a műszarfalon pedig két narancssárga visszajelző, a hátsó szélvédő fűtő, és a hátsó ködlámpa visszajelzője világít ha hátramenetbe van kapcsolva az autó, vagy ha fel van kapcsolva a világítás. Amikor ég a visszajelző, egyiket sem kapcsolja be. Mi lehet az oka?
-
Lacazr93
senior tag
Tudnátok nekem segíteni? Skoda 120ashoz keresek fekete hátteres első lámpákat, és indexeket. De ha már fehér indexbúra van az is jó..
-
-
peti_s
addikt
Igazából engem ami zavar nagyon a Favoritokban, az a biztonság, vagyis annak a hiánya. Mert nem hiszem hogy egy nagyobb karambol során, épen ki lehetne belőle kászálódni. Ott vannak példának azok a karambolok amikor pl. egy Lada ütközik a VW Jettával ( az újjal ). Előbbiben egy ember meghalt, többi életveszélyes sérült, a VW könnyebb sérülésekkel megúszták. Úgyhogy, azért a spórolásnak is ára van, de hát, az új autót sajnos sokan nem engedhetjük meg magunknak. Nekem igazából még autóm sincs, a Favorit is apáé.
-
Vándor0
újonc
Sziasztok.
Azt egyik ismerősömnek van egy skoda favoritja és sajnos a ventilátor időről időre megáll menet közben, kb 5 perc után a bekapcsolástoll számítva. Ha kapcsolót hagyjuk bekapcsolva akkor néha el is indul újra. de sajnos ez elég kellemetlen ha megjön a hidegebb idő és bepárásodik az ablak. akkor jön a szivacs meg a rongy. mi lehet ennek az oka hogy leáll és magától elindul? pedig még a víz hőmérséklete is jó. ha valaki tud segíteni annak előre is köszönöm.
-
wrx-sti
csendes tag
sziasztok!
Lenne 2 kérdésem.
Féltengely cserénél (Váltó felöli oldal) csak speciális zsírral lehet zsírozni a tűgörgős csillagot a gumiharangba vagy jó oda márkás grafit zsír is?
A következő az, hogy az nem gond, ha nekem a légszűrőházon nincs semmi toldat vagy cső elvezetve sehova, csak maga a kerek ház és az oldalán szívja a levegőt. Szóval jobb lenne ha kivezetném előre, hogy hideg levegőt szívjon, vagy mind1?
köszi előre is, remélem válaszoltok. Üdv -
rob210
nagyúr
válasz wrx-sti #1566 üzenetére
A hideg levegő beszívása és a vezetékben található szabályozó bimetál nem véletlen van kitalálva.
Télen a hidegben nagyon dadogni fog a kocsi.
Nyáron meg feleslegesen szívja a meleg levegőt amikor a hidegebb levegő egészségesebb lenne.
A féltengely zsírzással kapcsolatban annyit, hogy ahhoz adják a zsírt kis tégelyben vagy kis zacsiban, azt a zsírt használd, nem szerencsés mással helyettesíteni no persze lehet.Renault power
-
wrx-sti
csendes tag
értem, köszi. Én igy vettem a kocsit még anno, de láttam több favon, hogy ki van vezetve a légszűrőház előre egy csövön. akkor nem lenne hátrány beszerezni egy ilyet, vagy kivezetni egy vastagabb csővel...
-
morca
csendes tag
Hali!
94-es formanomban nem működik a fűtőventillátor. Bizti jó.
Mi lehet a probléma?
Előre is köszi! -
wrx-sti
csendes tag
nemértem milyen kipufogóra menő harmonika csőröl van szó. mi a szerepe, ova kellene rámennie vagy nem értem, légyszi magyarázd el ha tudod. köszi
-
csab89
csendes tag
Üdv fiúk, jó látni hogy +int újra éledt a topik
kapásból lenne is 1 kérdésem! etanolt szeretnék tankolni favomba, csak annyi hozzá, hogy vezérmütengely van fokolva,hengerfej sikolva + 2 torkú karbi van rajt! valaki kisérletezett már? vagy itt is a szokásos fele-fele arányba müködne?
elöre is kösz a választ!Eladó felni favoritra, nagyon szépen mutatnak!!! fehér, 5 ágú! érdeklödni nálam ha érdekel!
-
rob210
nagyúr
válasz wrx-sti #1571 üzenetére
A karburátorok működési elve a következő.
Benzin be benzin tovább a fúvókákon keresztül a vákuum hatására porlasztott állapotban hengerekbe be. sűrítés gyújtás robbanás kipuffogás öröm mert megy a kocsi.
Na most a következő.
A légszűrőházhoz 2 cső megy egyik egy műanyag előről a lámpatest mellé ott van neki a légbeömlő kivégva.
A másik pedig a kipuffogó leömlőre van bevezetve hogy onnan meleg levegőt tudjon szívni.
A légszűrő közös csonkjában amibe mind a kettő belemegy, van egy csappantyú és egy bimetálos érzékelő illetve működtető mechanizmus.
Ha hideg van akkor a csappantyú zár a meleg levegőt fogja engedni beáramolni.
Ha melege van a motornak akkor viszont a bimetál zár és a hideg levegő áramlik be.
Na most ha neked ez nincs meg akkor télen nyáron a hideget szívja majd amikor a motortér bemelegszik utána a meleget.Renault power
-
csab89
csendes tag
Köszi rob a választ, látom még mindig tudsz mindenbe segiteni
lenne még vmi,ami nem ilyen egyszerü,legalábbis nekem a multhéten a karburátoromból kiesett 1 csavar és +ette a motor,szétvert 2 szelepet,szelepfészekkel együtt, hála isten
mult hétvégén összeraktuk,hengerfejet cseréltünk és a 2 szelepet. mondta szerelö,hogy kb 200km és ujra olyan lesz mint rég hát sajna nem olyan érzem h nincs benn annyi erö amennyi volt benne,pedig mentem már vele jó 400-500km-t! esetleg gyujtás v karburátor beállitással lehetne javitani? vagy valahol máshol van a hiba
és van még 1 kérdés, a szerelöm állandóan ráköti az elögyujtást,pedig mondtam neki h akkor elindulásnál mindig rángat,alig lehet vele városba közlekedni, mikor lekötöm akkor jó minden, gyorsul is az autó rendesen...tudom h elvileg kell az elögyujtás mer segit a gyorsulásba vákummal, de lehet erre a karbira nem kell?
rem ugy irtam h érthetö a szitum! választ kösz elöre!
további szép napot!
csáó[ Szerkesztve ]
Eladó felni favoritra, nagyon szépen mutatnak!!! fehér, 5 ágú! érdeklödni nálam ha érdekel!
-
rob210
nagyúr
Hát a te esetedben mivel tuningról beszélhetünk, tudni kéne pontosan mit cseréltetek.
Milyen a gyújtás rendszered?
Illetve milyen csavar esett ki a karbiból?
Hogyan lett hengerfej cserélve?
Milyen szelepeket tettek be és miért csak 2-őt?
Egy szerelőnek tudnia kéne, hogy ha szelepfészket kel maratni szimeringezni csiszolni /cserélni valamit azt csak is komplett.
A szelepek ugyanis nem kopnak be 200Km-er alatt ugyanolyanra meg főleg nem.
Be is ba.zna ha 200Km után be lenne kopva.
Nekem pl. a 20 éves Golfon még nem volt szelepszár szimeringezés, nem volt rá szükség.
Tehát nem kopik az olyan gyorsan mint ahogy hülyeséget csinált a szerelő.Renault power
-
csab89
csendes tag
értem! hát a gyujtásom gyári favorit a karbibol az 1ik lefogató töcsavarnak az anyája esett bele! a hengerfej komplettan ki lett cserélve,mer volt 1 pluszba otthon,az is maratva,járatok tisztitva...azér cseréltünk csak 2 szelepet,mer csak azokat verte szét a csavar ami bele esett.az 1ik hengerbe ment bele, ott a gyertyát is szét küdte! huuu lehet h rosszul irtam bocsi az a hengerfej ki lett dobva, csak a jó szelepeket raktuk át az uj hengerfejbe,mer abba nem volt és persze szelepszár szimeringet is vettem hozzá! amikor legelöször összeraktuk még tavasszal, akkor néztük a szelepekt a fészekbe, biztositék belsejével + olajjal csiszoltuk! ez most kimaradt,és akk lehet h ez a bukta? am igen azt gondoltam h nem kopnak be ilyen hamar, mer gondolom korom rakodik le oda ha van 1 kis hézag, és az nem kevés idö...de ha van hézag akk nincs jó kompresszió és nincs erö a motorba ha jól emléxem
[ Szerkesztve ]
Eladó felni favoritra, nagyon szépen mutatnak!!! fehér, 5 ágú! érdeklödni nálam ha érdekel!
-
rob210
nagyúr
Jól emlékszel.
Ezért mondom, csak akkor rosszul fogalmaztam.
Az új szelepeknél vagy a fészket maratod fel és szimeringezed.
Vagy ha a kopott fészekbe megy az új szelep az sose lesz jó.
Én erre céloztam.
Hiszen itt össze kopnia kell az alkatrészeknek.Egyébként méress egy kompressziót és minden tuti lesz.
A gyújtással kapcsolatban annyi, hogy tedd vissza a vákuum csövet és állíttasd be a gyújtásod, mert szerintem nagyon el van tekergetve az a gyújtás, ha vákuum cső nélkül jól megy azzal meg nem.
Szvsz egy rossz gyújtással komoly fogyasztás növekedés léphet fel.Renault power
-
csab89
csendes tag
okés fönök értem am olyan h elindulásnál kiengedem a kuplungot és lebök...nem mozditom a lábam a gázrol lebök és utána hirtelen elindul azér gondoltam a gyujtásra! am az elöbb mentem 1 kört, 160ig, de naon siralmas....sokkal jobb volt...félek h nem lesz olyan amilyen volt 2hete gyorsuláson vertem még 1.6 16v-t is....
Eladó felni favoritra, nagyon szépen mutatnak!!! fehér, 5 ágú! érdeklödni nálam ha érdekel!
-
csab89
csendes tag
válasz Sanyo91 #1580 üzenetére
semmi extra nincs, csak fel van fokolva 290-re a vezérmütengelyem, 1mm-t levan sikolva és kivannak tisztitva a járatok a hengerfejen, meg egy dupla torkú weber karbi van rajt (asszem régen nagy polskin volt) ha van mindenböl felesleg cuccod és van 1 autószerelö ismerösöd vagy te magad vagy az, akkor kb 30ból +van mindez és végeredményül kapsz 1 nem alsó kategóriás favot ja és azt ne hidd el, hogy 10-12 literes fogyasztásod lesz,mer nekem 8ból +áll ha tolom neki
ja és ha érdekel akkor tudok adni,mer nekem mindenböl van plusz darab[ Szerkesztve ]
Eladó felni favoritra, nagyon szépen mutatnak!!! fehér, 5 ágú! érdeklödni nálam ha érdekel!
-
wrx-sti
csendes tag
Köszi mindent Rob210.
Még egy kérdésem lenne. Szerintetek egy gázgyorsítónak lenne értelme favoritra. Középdobom most nincs csak egy egyenes cső van a helyén. Hátul egy 2*100 as Zeus sport dob. Gondolom gázgyorsítóval valamivel halkabb lenne, ami nem is gond, de a kérdésem, hogy lenne e valami érezhető javulás teljesítménybe, gyorsulásba. Ja a fogyasztásrol olvasva, nekem 11-12 körül van városba, ami sok, az lehet rossz beállítás miatt. Mondjuk nyomom is neki, nem szeretem a póverkedő szuzukisokat, de szeretem a visszapillantóba nézni őket, hogy csóválják a fejüket amikor nem bírnak megelőzni a "kis egyhármassal" -
csab89
csendes tag
válasz wrx-sti #1583 üzenetére
szerintem semmi értelme a gázgyorsitonak! nekem sokáig volt, de kb fél éve én is eladtam az enyémet, és semmi változást nem vettem észre nélküle! a hangjáról annyit hogy nálam inkább hangosabb lett, mer mivel a nevébe is benne van h gyorsitja a gázok utját kifele, ugy nagyobb erövel áramlik be a kipufogóba, ami nagyobb hangot ad neki és lehet h egy kicsit jobban gyorsul töle az autó,de ha elvered az 1,3as suzukit akkor felesleges bele én sztem! lehet hogy hülyeséget irtam, de én ezt állapitottam meg róla! a fogyasztás az télleg sok, söt sztem felesleges is ha neked is igy bele van nyulva a lelkébe mint nekem! mer akkor kevesebb fogyasztással is ugyan ugy megy szinte! de ha birja a pénztárcád akkor semmi baj
Eladó felni favoritra, nagyon szépen mutatnak!!! fehér, 5 ágú! érdeklödni nálam ha érdekel!
-
csab89
csendes tag
am van vmi amire nem jövök rá már régóta ha üresbe járatom a motort akkor hibátlanul müködik a fordulat számméröm, ha viszont megyek vele akkor 4ezernél feljebb nem mutat hiába pörög...mi lehet neki az oka? vhol letestel?
Eladó felni favoritra, nagyon szépen mutatnak!!! fehér, 5 ágú! érdeklödni nálam ha érdekel!
-
Sanyo91
csendes tag
Milyen lenne az a webber karbi,mert már sok helyen láttam meg hallottam.az valami sport karbi lenn?? és még egy kb milyen a gyorsulásod meg a teljesítményed vag yazt nem méretted még?
BOccs hogy ennyit kérdezek csak érdeklenek a tuning lehetéségek és ha nem kerul sokba én is megcsinálnám[ Szerkesztve ]
-
-
csab89
csendes tag
válasz Sanyo91 #1587 üzenetére
annyi a lényege az egésznek hogy nem vákum szabályzos mint a gyári favorit jikov karbi, hanem mechanikus! szóval ha lepadlózod akkor nem gondolkodik hanem elindul elöre mint a meszes...a 2.torok + ad neki 1 plusz löketet, +határozott fordulatnál spricceli oda is az anyagot, szal dupla torokból nyeli a kerodat! de 1 karbit magába nem érdemes felrakni,mer semmi értelme, minimum hengerfej sikolás, de a vezérmütengely fokolás sem ártana neki! nekem mondták azt is h a fötengelyem nem fogja birni, de már fél éve huzza hála....lekopogtam
ja a gyorsulásról csináltam neked délután 1 vidit
http://www16.zippyshare.com/v/20517796/file.html
bocs, de feltölteni tudtam, annyit róla hogy most pont nem vmi jol muzsikál a gépezet, + nem is annyira huzattam ki, mer nem vtam olyan helyen, ja és elég ramaty a vidi, mer a új telom szét törött
Eladó felni favoritra, nagyon szépen mutatnak!!! fehér, 5 ágú! érdeklödni nálam ha érdekel!
-
Tibcee
tag
Hohó! Lehet menni ingyen alkatrészt lomizni, annak, aki közel lakik hozzá! Amúgy szomorú, hogy így végezte...
-
wrx-sti
csendes tag
Kösz a választ a gázgyorsítóval kapcsolatba. Valakinek még esetleg véleménye? Azt tudom, hogy sok a fogyasztás, és hogy felesleges, de nem értek hozzá annyira, így nem tudom beállítani. De szakember be tudná nekem lőni, úgy hogy ne egyen ennyit de mégse mennyen gyengébben??? Amugy nincs belepiszkálva a lelkébe, sima alap 68 lovas Favo, csak tettem bele "sport gyertyákat", meg van rajt egy normális hátsó sport dob, meg általába 98assal tankolom De valamiért sokat eszik. De országúton 6,4 re jött ki a fogyasztásom utánna meg 7,6 ra. Annyival többet enne városba ha talpalom??? (11-12l)
-
csab89
csendes tag
válasz wrx-sti #1593 üzenetére
ezt most nem értem! a multkor azt irtad h 10-11 litert eszik városba...én arra irtam h nagyon sok! most azt irod h 6.4 + 7,6....az 1általán nem sok, söt.... és én sem azt irtam hogy 11-12litert fog enni ha +csinálod am + örülj neki hogy sport gyertyával csak ennyit eszik, mer ahogy halottam az ismeröseimtöl mindegyiknek jol +dobta a fogyasztását!
Eladó felni favoritra, nagyon szépen mutatnak!!! fehér, 5 ágú! érdeklödni nálam ha érdekel!
-
rob210
nagyúr
Na urak.
Gázgyorsító dob csak polírozott leömlővel és kifejezetten sport rendszerrel ér valamit.
Szvsz 120.000.-ből jön ki egy olyan sport rendszer amiben ér valamit a gázgyorsítódob.A sportgyertya valóban sokat dob a fogyasztáson 1 liter körül.
Itt nem a sportgyertya vagy a rosszul beállított autó hanem a becses lábad lesz a gond.
Ha ott is 2500körül pörgeted ahol 5.-ikben 1200körül elpöfögne akkor ne csodálkozz hogy zabál.
Ha a második torok nyitva van akkor az hörpöl rendesen, cserébe előjön az erő.
Vagy 5.6 literrel jársz nagyapósan, vagy 11 el sportosan.Renault power
-
wrx-sti
csendes tag
Nem értetted mit írtam. Szóval városba eszik 11-12őt, de hosszú úton 6-7 amit írtam is. Szóval ekkora eltérés lenne a városi és az országúti fogyasztás között? Így már érthetően fogalmaztam? Akkor nincs értelme a gázgyorsítónak szerintetek, biztos jobban értetek hozzá, így meggyőztetek, nem veszek. Köszi azért
-
rob210
nagyúr
válasz wrx-sti #1597 üzenetére
Ha elmész a janodobosokhoz ott is meg fogják neked mondani, hogy egy sport rendszer sokkal töbet ér mint egy gázgyorsító dob.
A magasabb fordulatú haladásnál a sportgyertya jó bár ott is sok a 6-7 liter.
De a városban a tötymörgésnél, mivel "erősebb nyomatékosabb" lesz a sportgyertyától azt a plusz erőt valahonnan elő kell állítani.
Az meg csak plusz üzemanyagból megy.
Szerintem azért 1-2 litert lehetne nyerni ha finomhangolnátok a karburátort.Renault power
-
peti_s
addikt
Üdv.!
Mi lehet annak az oka hogy a kipufogóban fehér foltok vannak? Kicsi, 2mm x 2mm-es pontszerű vmik.