- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Projektor topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- Visszaveszi az alapértelmezett tuningot az egyik csúcslapjában az ASUS
- Melyik tápegységet vegyem?
- Monitor hiba topik
Hirdetés
-
Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
ma Három és fél éve is készült friss Nokia 225 4G-s upgrade-del, az idei verzió viszont visszahozza az eredeti formatervet is.
-
Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
ph A Windows 11 AI Explorer szolgáltatása jelenleg csak ARM-os processzoron üzemképes.
-
Közel 1 billió dollárt vesztettek a big tech óriásai
it Nagyot kaszáltak a shortolók, az úgynevezett Magnificent 7 közel 1 billió dollárt veszített a piaci értékéből a múlt héten.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sapadtarcu79
csendes tag
-
DAVID0000
aktív tag
válasz sapadtarcu79 #1751 üzenetére
Hát én igazából nem vagyok a téma szakértője ezért is kérdeztem itt a fórumon, hogy hogyan lehetne. De inkább maradok az egyik előző hsz-ben említett dolog mellett, hogy inkább egy 120 GLS váltót kéne bele rakni az a tuti.
-
Tibcee
tag
válasz sapadtarcu79 #1750 üzenetére
Szerintem nincs mindegyikben kézifék visszajelző, ha lenne, akkor nagy valószínűséggel észrevennéd, ugyanis behúzott kéziféknél akár kézzel is be tudod nyomni a gombot, mivel úgy van kialakítva, hogy a kézifék kiengedésekor nagyjából a rudazat teteje nyomja le azt a kis pöcköt.
-
wrx-sti
csendes tag
Hali mindenki. Az normális, hogy ha nagyobb pocsolyás vizes szakaszon hajtok utánna kihagy egy henger? gondolom vizet kap valahol, 1-2 km és némi pörgetés durrogás után újra jó. szóval hol kap vizet és mit lehet ellene tenni. néha már sajnálom annyira kell pörgetni hogy ne álljon le és durrog mint a disznó. Gondolom ilyen hengerkihagyásnál főleg nem tesz jót az 5-5500as fordulat. HELP
-
rob210
nagyúr
válasz wrx-sti #1754 üzenetére
5-5500-as fordulat atya ég széthajtod a hengerfejet.
Nekem sose pörgött 4000-fölé.
Ezekre az öreg autókra érdemes odafigyelni ha nem csak költeni szeretnél rá hanem menni is vele.NA szóval a gondod a gyújtás elosztó fedeled miatt van.
Tessék szépen kicserélni egy olyanra ami nem engedi be a vizet, vagy tessék szépen ezt leszigetelni a gumigyűrűtől a szilikonos megoldásig minden jó, csak ne jusson be a víz a fedél alá.
Egyébként szerintem meg is lehet repedve az a fedél
Ha nem szétpörgeted hanem megállsz kitörlöd akkor utána nem csinálja majd és a hengered se lesz széthullvaRenault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz sapadtarcu79 #1750 üzenetére
Hello,
A 90' es Favoritokban még nem volt kézifékkapcsolo. csak a müszeregységben van meg a helye az izzoval, meg még sok minden másra is van jelzőfény ami nincs a kocsiban.
Majd megszokod, gyujtás, 1.es kézifék le. Én már megszoktam akkor is lenyulok ha nem volt felhuzva. Legjobb megoldás ha beállitod a kéziféket h jol fogjon, nem fogsz tudni elindulni felhuzott kézifékkarral. A müanyag fedél alatt(a k. karon találod a huzalokat anyával a végén. azokat kell meghuzni) Inkább emeld fel a hátulját, nehogy tul szorosra huzzad, mert leégeted a féket hátul.
Ha valmi kérdésed lenne irj bátran.
-
Tompie
őstag
Hali!
Ha már csörög a vezérműlánc akkor azon lehet állítani vagy cserélni kell?
Köszi -
lepke74
csendes tag
Sziasztok
Múlthéten átnyergeltem Szamaráról Favoritra. Nekiálltam rendbeszedni (különösebb baja nincs). Meglepetésként ért hogy nem birom az ablakokat teljesen letekerni (kb2-3 cm kint marad az üvegből mikor ütközésig letekerem).Valami megoldás létezik rá nekem úgy tűnik a spirál túl rövid. -
darius
tag
A múlt héten megdolgoztatott az autóm. Kilyukadt a kipufogó, de nem a doboknál, hanem a leömlő cső végén. Viszonylag könnyen lejött a régi, az újat is gyorsan felraktam volna, ha nincsenek azok a rugós csavarok, melyek ráadásul még meglehetősen rövidek is. Szerencsére találtam otthon 2 hosszabb csavart, azzal pedig már prímán megoldottam.
Adott esetben érdemes ezt is beszerezni. Amúgy innen vettem az alkatrészt, nem kellett rá várnom csak pár órát sok másik hellyel ellentétben. -
hankoo
csendes tag
Sziasztok!
Elején sérült Favorit eladó. A szélvédőtől hátrafelé teljesen ép. 93-as GLX. Enyhén mattuló bordó színben... 2év műszakival,de forgalomból a napokban kivonva,fél évre.
Esetleg érdekel valakit? -
lepke74
csendes tag
Tegnap érdekes feladat elé állitott a Favorit felforrt a hűttőviz.Elővettem a szamarás észjárásom biztos amikor lemostam a motort és lelöktem valami sarut közben vagy kontakthiba lett. Sarukat lehúzgál visszadugdos semmi.. megcsiszolgat visszadugdos semmi.Nézem gombánál van 12v akkor a gomba halt meg kiveszem bele a fazékba alágyújt működik, akkor a termosztát az is jó (azt persze azt nem is mondom hogy ,a legalsó csavar beleszakadt úgy kellett kifúrni). Ventilátort bekötöm direktbe megy. Álltam ott mint a meglőtt medve mondom mi a rák van? Vártam 1-2 órát higgadtan megint nekiáltam ujra motor indit viz melegszik venti nem megy, műszerrlel elindultam végig minden ok de a ventillátor nem megy ujra rákötöm a 12v-ot megy hát kiderült hogy a drgám ventilátor motorján a +nál van bent az a müanyag foglalat alatt van elszakadva valami amikor néztem felemeltem a drótját ment ,ha simán összeraktam akkor lógott úgy már nem vezetett.Egyenlőre ennyiben maradtam vele pénteken majd kikapom az egész hütőt mert ahogy nézem máshogy nem igazán lehet a ventillátor motorját kiszedni.
-
Tompie
őstag
Skoda Favorit teljes motorolaj cseréhez hány liter olaj kell?
Illetve mit jelentenek a számozások, hogy pl: 10W 40, 15W 40?
Köszönöm -
rajzszeg1
csendes tag
Sziasztok!
Van egy 1989-es Skoda Favorit 136L - esünk. Szegényem az utóbbi időben nagyon nehezen indul hidegen. Szerintetek merre érdemes elindulni hibakeresésben. Az előző tulaj azt mondja, hogy kezdjem a karburátorban lévő torokelőmelegítőnél...
Várom a tippeket!
Előre is kösz! -
maláj
őstag
üdv
a családi skoda favorit betegeskedik - leginkább az akku körül van vmi baj
slusszkulcs bedug és a műszerfalon ég a 2 akksi "ikonja"
menet közben nem ég egyik sem
akksi feltöltve szóval ez nem lehet a baj forrása
ha levesszük a jobb oldali "kábelt" az akksiról akkor megszűnik a műszerfali jelzés5letek jöhetnek
-
rob210
nagyúr
Ez az évjárattól is függ de 4 liter elég.
A 10W40 télen gyorsabban kezd kenni jobb a dermedés pontja, hígabb olaj.(leharcoltabb motor eszegetni fogja kicsit, de még így is megéri, mert nem kopik tovább olyan mértékban a hidegindításkor a blokk mint a 15W40től)
A 15W40 sűrűbb húsosabb olaj én csak nyárra ajánlom.Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz rajzszeg1 #1777 üzenetére
A favorit ha nehezen indul először mindig a gyújtás elosztó fedelet kell megnézni.
Próbáld ki legközelebb amikor mennél valahova és hidegen indítanád, hogy mielőtt bármit is csinálsz vedd le a gyújtás elosztó fedelet törölgesd ki egy lakásból kivitt száraz ronggyal ami jól szívja a nedvességet.
Ha ezek után beülsz indítasz és pöcög röfög akkor csere.
Ha ez nem oldotta meg a gondodat akkor jöhet a további probléma feltárás de hidd el ez lesz a gond.
Illetve a gyújtó gyertyákat is érdemes átnézni.Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz rajzszeg1 #1777 üzenetére
Egy szakmai oldal bejegyzése
Hibalehetőségek:
- a szabadban álló autók hátsó ajtaja egy idő után csak erős recsegő hanghatással nyílik, aminek az ajtónyitás határoló berozsdásodása az oka
- az üzemanyag tartalék lámpa kapcsolójának meghibásodása
- műanyag fogaskerék törése a km-órában (nem megy a km számláló)
- VW elõtti szériáknál az ajtónyitó és ülésállító rudazatok műanyag gömbfejének repedése, törése
- csomagtérajtók elektromos érintkezőinek hibája
- elsõ futómű gumi alkatrészek gyakori ápolásra, cserére szorulnak
- a gyújtóelektronika beázása, párás reggelen, motortér mosatás után
- ablaktörlő szakaszos üzemmódot vezérlő elektronika hibája
- a km-óra műanyag fogaskerekének töréseEnnyi.
A téged érintő rész aláhúzva[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rajzszeg1
csendes tag
Köszönöm a gyors válaszokat. Lehet bennük némi igazság. Belefutottam nemrégiban egy grátisz motormosásba, ami így utólag végigondolva lehet, hogy nem volt a legszerencsésebb. Amúgy az imént rápróbáltam, pumpáltam némi üzemanyagot a motortérben lévő karral(4-5ször), aztán kuplung ki-be(2-3szor), egy kis gáz és benyomott kuplunggal pöccre indult. Lehet, hogy az ac-pumpa is rendetlenkedik? És azért indult nehezen, mert nem volt mit felvennie? Vagy tényleg ekkora jelentősége van a csapadékos, párás időnek? Mert hozzáteszem most verőfényes napsütés van. Lehet, hogy néha el kéne vinnem szoláriumba!
-
Mágus2
Közösségépítő
Hello,
Melyk müszerfal kontroll égő világit pontosan?
2 nek kell rákapcsolt gyujtásnál, állo motornál: olajnyomás jelző(kis kanna)
Töltés hiánya(aksi ikon)AMikor inditozol akkor kivillan a (!) lámpás a pillanatni tulterhelés miatt jelez a fékfolyadék hiányát jelző lámpa. Szoval ha (!) folyton világit, én a fékfolyadék szint ellenőrzésével kezdeném. illetve a jelző kimérésével. (főfékhenger feletti tartály sapkájábn találod 2 d.rót társaságában.
Ha nem ez világit, akkor konkretizáld !
üdv
-
maláj
őstag
ha valaki tudna lőni 1 képet a műszerfali ikonokról akkor bekarikáznám azt a kettőt amelyik ég
vagy legkorábban vasárnap csinálok én ha nincs senkinek -
Mágus2
Közösségépítő
Szerintem, nézd emg pontosan, jobbrol a 3. a töltés hiánya, 4. (!) pedig a fékolaj elégtelen szintjét jelzi, ha sehol nincs zárlat., néha ha nagyon megbolondul a cucc és a csomagtérajtom nincs rendesen bezárva akkor tud ám világitani mind
Azt is érdemes ellenőrizni, főleg ha olyan érintkezős borzalom, mint az enyém, rendszeres karbantartást igényel (csomagtér bal müanyag takarolemezén találod 4 jo estben sárga, rossz esetben zöld érintező+ az 5. ajtón a párja)(smirgli, csavarhuzó, majd mindem müködik rendesen a következő esőig)
De a fékolaj ellenőrzéssel kezd. Ott lesz a baj.
Járó motornál is világit? Mi a helyzet az olajnyomás mérővel, az müködik, vagy valami MESTER össze-vissza kötözgette és az olajgombárol a (!) kapja a jelet?
-
lepke74
csendes tag
-
rob210
nagyúr
válasz rajzszeg1 #1784 üzenetére
Az egyetlen megoldás szerintem, ha fogod a fedelet leveszed fény felé tartod megnézed van-e rajta valami hajszálrepedés.
Vagy ami még jobb kicseréled a francba 790.- és nem lesz vele bajod.
Legközelebb próbáld ki AC pumpálás nélkül és kiderül az AC-d jó-e vagy sem.
Mert amit nyomkodtál az az AC pumpa töltő karja.Renault power
-
-
peti_s
addikt
Ám, a digitális órára visszatérve, lehet azt még kapni vhol?
-
wrx-sti
csendes tag
Sziasztok!
Kuplung problémája van a Favoritomnak! Megpróbálom érthetően megfogalmazni. =)
Nos. Ha pl 3. ba megyek vagy tök mind1 végülis, hogy hányasba, csak egy példa volt. Szóval ha például előzni akarok és odalépek neki akkor nem indul meg csak felpörög a motor, mintha kicsit nyomnám a kuplungot, pedig hozzá se érek! Ha úgy lépek oda neki, hogy a kuplung alá "nyulok" és felhúzom a lábammal ameddig csak lehet akkor nincs ez a gond. Kérdésem, hogy elkopott e valami, esetleg kuplungtárcsa, vagy csak be kellene állítani? A kuplungom így is nagyon fenn fog/old, és a pedál is elég magasan áll alapbol a többihez képest. A motortérben már próbáltunk állítani azzal a "csavarral", de ugy még feljebb jön a pedál és ugy már szinte a lábam se fér rá a pedálra, így ki se próbáltuk, hogy van e változás. Valakinek valami ötlet? -
rob210
nagyúr
válasz wrx-sti #1799 üzenetére
Azzal a csavarral tessék lejjebb állítani a pedált, hogy ne fogjon olyan fent.
Utána pedig a visszahúzó rugót tessék megnézni.
Annak a pedálnak nem szabad hogy lógása legyen.
Olyan meg nincs hogy alányúlsz lábbal és akkor feljebb megy.
Olyankor a pedálod megakad, amit te ugrasztasz fel.
Tehát azt kell megnézni miért akad meg meg hogy hogyan orvosolható?Renault power