- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
Ha valakit érdekel a progi amiből a kép van, szívesen segitek.
-
Marczi80
tag
Köszönöm. Ez csak 1 oldalra való igaz? Tehát ha egyik sem működik akkor kettőt kell venni, ami 50 euro és kapok egy kinai sz.rt (bocs, amiota fel ev utan menet közben eltörött a kormá nyszekrény inkább kerülöm a kínait). ajjjj nem örülök neki....
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
zjtuning
csendes tag
1: A 88 fokossal feljebb megy a vízhőfok,mert késöbb nyit ki és az üzemi hőfokot is magasabban tartja.
2: Nem a 80 fokossal fog elöbb bekapcsolni a ventillátor,hanem a 88 fokossal,mivel a ventillátor kapcsoló gomba (ami a hűtőben van) 92 vagy 98 fokos.
3: Nem a termosztáttol függ, hogy a ventillátor mikor kapcsol be,hanem az elöbbiekben említett hőgomba szabályozza.
4: Ha a tűzkarika foszlana szét,már rég hengerfejes lenne,és valszeg az a fém cucc már fennakadt volna a szelepnél is. Én még ilyen jelenséggel nem találkoztam,pedig nem most kezdtem a szakmát. Szerintem egyszerű lerakódott koromdarabkákat dobál ki magából amik régebben keletkeztek a kipufogó rendszerben.zjtuning
-
rob210
nagyúr
Hát ha téphető akkor élek a gyanúperrel hogy az a hátsó dobban valami fojtás és szerintem azbeszt.
Nagyon régen csináltak olyan dobot amiben azbeszt volt a csendesítés/hangtompítás.
Az évek alatt pedig simán elfeketedik.Mikori a kipufogó dobod gyári vagy volt már cserélve?
Renault power
-
rob210
nagyúr
Ki lehet azt takarni.
Nekem télen mindig ki volt a szellőző rostély takarva, úgy hogy csak egy 10cm es sáv volt szabadon.
Mindig jó meleg is volt a kocsiban.
Na meg nekem a motorház szigetelés is bent volt ami nagyon sokat számít ám.
Csendesebb is meg melegebb is.Renault power
-
Marczi80
tag
30 kilométeres utat tettem meg előtte, úgy viselkedett, mint ahogy szokott előtte. Álltam pár sorompónál, ahol kicsit feljebb ment, majd vissza. Aztán amikor kb 10. perce álltam a dugóban araszolgatva járó motorral szép lassan felment, majd párolgott. Szerintem nem kapcsolt be a ventillátor, de azért megnézem a sapkát is.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Mágus2
Közösségépítő
Csakhogy a bevágás felett kezdődik az üzemi hőfok -90-100 °C a . Azok a hőmérők amik a müszerfalon vannak, csak tájékoztató jellegüek, pontos adatot csak egy digitális estleg analóg hőmérővel kaphatsz,amit az eredeti hőmérőgomba helyére kell becsavarni.
Nyáron jobb a 80 °C fokos, télen inkább a 88 °C jobb. Esetleg a 88°C-ast ugy szoktam átalakitani, h 2 db 6mm átmérőjü lyukat fúrok az oldalára(ez megvéd a felforrástól akkor is ha a termosztát megszorul). Igy nyáron ugy viselkedik, mint a 80°C os, télen meg ugyis takargatni kell, mert fázós vagyok. -
Marczi80
tag
Szerintem meg azért, mert egyszer felforrott a vizem - ráadásul dugóban - még nem kellene rögtön a legrosszabbra gondolni. Arról már hallottál, hogy a kompenzációs tartály sapkája is okozhatja?
Marha nagy mániád neked ez a hengerfej...
[ Szerkesztve ]
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
rob210
nagyúr
válasz Marczi80 #2571 üzenetére
Utolsó esetben írtam és azért mert gyanús amit művel.
Ráadásul ha utána olvasol a skoda favorit egyik betegsége hogy rohadt érzékeny a hengerfejre.
Nekem elég sok fordult meg síkoltatni az ismeretségi körömben.Egyébként meg le ne kúrjál, már mert próbálok segíteni.
Renault power
-
peti_s
addikt
Köszönöm a választ, akkor belekerül szépen egy 80 °C-s, amíg nyár van akkor biztos jó lesz, ha pedig jön a tél, és valóban túl van hűtve a motor, télre visszatesszük a 88 °C-t. Köszi még egyszer, megnyugtattál.
Mellesleg, hogyan lehet ellenőrizni hogy a hengerfejtömítés hogyan szuperál. Mert nálunk is többször kellett már cserélni, és úgy vettem észre, hogy ha rángatott egy kicsit az autó alapjáraton, az ezt jelentette. Mert hengerfejtömítés csere után szépen járt újra.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
A henger fej tömítés cseréje nem oldja meg a hibát.
A hiba ugyanis az, hogy a favorit hengerfeje könnyen elvetemedik.
Ami azt jelent, hogy az új hengerfej tömítéssel jobb lesz a helyzet, de nem lesz tökéletes és kis idő (6hónap, 1 év)múlva újra össze fog folyni.
Ilyenkor kell az alap méretes hengerfej tömítés helyett eggyel nagyobbat venni, és a hengerfejből egy méretnyit leszedetni.
A sík felület és az új hengerfej akár örökre is szólhat, ha jól van megcsinálva és nem lesz a kocsi széthajtva.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
Házilag nehéz megállapitani, csak akkor egyszerű, amikor már nagyon ereszt a tömités: olaj a vizben, viz az olajban, eltünik a viz, állandó felforrás, vizes gyertyák, elég kivenni a gyertyákat és üresen kézzel megforgatni a főtengelyt, ha folyik valamelyk hengerből a viz, akkor tuti a diagnozis
Kissebb tömitetlenség vizsgálata:
A kiegyenlitő tartályra szoktak rácsavarni egy müszert ami a kipufogó gázokat méri.
Ha nem talál gázt a rendszerben, akkor nincs GÁZ, de ha kimutat valamit a müszer akkor GÁZ van a tömitésssel. Nekem 1x volt cserélve 90-es a jószág túl a 350 000km-en. Kb 180 000nél feladta a harcot, bár dőlt a kipufogógáz a kiegyenlitő tartályomból, szoval nem volt kérdéses a hiba.Szerintem a tömités minősége, és az elvégzett munka pontossága a mérvadó egy tömités élettartamánál. Mindig grafitos tömitést kell használni, és nem kell spórolni a sikoláson, esetleg felujitáson, ha már ugyis lent van a hengerfej,. érdemes megnézni a szelepeket, szelepfészkeket, tömitéseiket. Tudom, nem olcsó dolog, de visszatér az élet a morotba.
A hengerfej állapota jobban befolyásolja a teljesitményt és a nyomatékot, mint ahogyan azt sokan gondolnák.Ha nincs több a gépben 100 000km-nél akoor persze felesleges, elég a sikolás, és az új tömités.
Amig a fent emlitett hibák nem jelentkeznek, addig ne aggódj, ha kiengeded a vizet és olajat talász benne, akkor kezdhetsz aggódni.
Nekem is egyenletlenül jár hidegen, mintha 2x 2ütem lenne, nem 1x 4. Ahogy melegszik szépen kisimul. Ha kitisztitom az elosztófedelet, vagy kicserélem akkor kb 2 hónbapig jó, én a helyedben itt kezdeném.
-
peti_s
addikt
A kocsi inkább túlzottan is meg van vigyázva. A hengerfej állapota nem tudom milyen lehet, mert az idióta előző tulaj a 120-s Skodákba való hűtővizet tette bele, pedig ez már alu hengerfejes, nem acél. Apám anno 2001-ben szerencsére egyből észrevette, és le lett cserélve az egész rendszerben lévő hűtőfolyadék, de nem lehet tudni h mennyit volt bent.
Mágus2, 87000 km van az autóban kb.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #2571 üzenetére
Nem tudom milyen kiadás a favoritod, de a 90-es ben ha megmelegszik a motor , amikor elveszem a gyujtást akkor felugrik fordulatszámmérő akadásig, majd visszaesik, innen lehet tudni h amikor elvettem a gyujtást, forgott a ventillátor, bár ebben a kiadásban még a gyujtáskapcsolo kikapcsolásával a ventillátor sem kapott több áramot. Szoval ha a tiéd is ilyen bekötésül, szerintem nem kapcsolt a veni, máskülömben észrevetted volna, azok a kapcsoló gombák elég hamar beadják a derekukat. Próbáld meg összekötni a ventillátor vezetékeit h müködik-e, aztán ki kell venni a gombát, felfőzni és megmérni kapcsol-e.
Ha nem fogy a viz és dugóban mégis forr általában a ventillátor hibája, később persze kinyirja a hengerfej tömitését.
-
Mágus2
Közösségépítő
Milyen gyakran cserélitek a hűtőfolyadékot? 4-5 évente illik lecserélni.
Ennyi kilóméterrel nagy baja nem lehet a hengerfejnek, mégha nem is a megfelelő folyadék volt benne, az inkább a hűtőn szokta átrágni magát. Ha jol lett összerakva a tömitéscserénél, akkor sokat el fog még menni azzal a tömitéssel.
-
Marczi80
tag
Köszönöm a tanácsot.
92esnek van írva, így annak tartom én is (mert a belseje tutira nem 92-esből van...).
Ezt a leveszem a gyujtást és a fordulatmérő..... na ezt produkálta párszor - kb 3-4szer 3 év alatt.
A hűtővizem fogy - de mert lyukas a radiátorom, pont ma megyek cseredarabért. Tegnap ellenőriztem a hűtővizet, az alső szint felett volt kicsivel.Az autó múlt keddtől állt tegnap reggelig - addig szolgálati kocsit bitoroltam. Tegnap gond nélkül megtettem vele ugyanezt az utat oda vissza, ma reggel is 5 méterrel a cél előtt történt.
Amúgy ökéletesen működött - bár igaz, hogy szünidő óta nem nagyon láttam dugótIn a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Bocs, hogy még mindig ezen parázok... a hűtőventillátor ugye úgy van bekötve, hogy 12V megy a gombára, onnan pedig a ventillátorra. Tehát ha a ventim működik, akkor a hőgomba 2 kábelének egybekötésére el kellene indulnia?
Ha meg nem indul el, akkor egyértelmű a hiba....Ez az ETKA ez minő szoftver?
[ Szerkesztve ]
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #2583 üzenetére
1. kérdés, Igen ,ha a két kábelt a gombáról áthidalod, akkor el kell indulnia a veninek, de a te helyedben nem aggódnék, a túlmelegedés oka minde bizonnyal a lyuk a hűtőn. Csak zárt rendszerben nem forr a viz 100 celzius fokon, mert nagy nyomáson feljebb tolodik a forráspont, nyitott térben felfő .
Cseréld ki a hütőt, és nézd meg a ventillátort, mert igy ki fogod főzni a hengerfej tömitését.
Addig, meg minden egyes út előtt a rendszert felönteni, melegedéskor megállni.2. ETKA VW-SKODA-SEAT-AUDI alkatrész cikkszám adatbázis. a skodás része 105S -től a 2010 superb-ig. Autos boltok és szervizek használják, amikor ugy megy be az ember, h kérek azt afekete izét amire két benzincső megy 92es favoritba,
-
Marczi80
tag
Sziasztok. Hazaértem.
1. levettem a két kábelt a hőgombáról, egybekötöttem őket, ráadtam a gyújtást, a venti meg sem nyikkant. Az összekkötés helyére multiméter, 4,5V folyt át 12 helyett. Testem nem volt, miután ezt rendbetettem, rögtön elindult a venti.
2. hűtővízben nem találtam olajat, nem is benzinszagú, elméletileg nem kellene belefolynia semminek, ami nem oda való
3. Olajbeöntősapkát levettem - fehér habnak kellene ott lennie, ha ereszti a vizet igaz? Hál istennek olyan, amilyennek lennie kell
4. Olajat ellenőriztem, olajszínű, tehát oda sem folyt be a vízAz út kb 35 kilométer volt, kaptam sorompót, pirosat hosszú sorral, stb. Minden úgy működött, mint eddig. Forrásnak nyoma sincs.
Valószínűleg tényleg a nyitott rendszer lesz a probléma. A hűtőm aránylag rendben van, a fűtésradiátor az, ami szerintem folyik. Eddig sose forrt fel, pedig ilyen rossz állapotban van régóta. Novemberben cseréltem komplett fűtést, egy ideig rendben volt, aztán folyt megint. A réginek a radiátorba bemenő és kimenő csatlakozója volt teljesen eltörve. Épp ma mentem volna radiátorért, ha ez nem jön közbe.
A nyitott rendszeren még az a fura, hogy ugyan szokott víztócsa lenni az autó alatt, de ha megengedem a kompenzációs tartály fedelét, akkor szusszan, tehát valamennyi nyomás van benne.Kérdés: A bátyám mondta (mert Ő ért is hozzá, csak messze van) hogy a fűtésradiátoron hamarabb a elzárószelep szokott elmenni, mint a radiátor lyukadni. Ezért jobb a felícia fűtése, mert ott mindig megy a fűtés, csak a terelőlapok nem engedik be az utastérbe a meleget. Nekem történetesen van egy felícia fűtésem. Van valakinek leírása, hogyan kell bekötni? (tudom, hogy valamit másképp kell kötni, mint a favoriton, csak a cseholdalakon pár szóval elintézik, mert ez triviális...)
[ Szerkesztve ]
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
rob210
nagyúr
válasz Marczi80 #2585 üzenetére
Na ezek azért jó hírek.
A fűtés csap szokott szétesni ereszteni eltörni.
Az a radiátoron külön cserélhető.
Az nekem is ment szét anno.
Lehet kapni 94-es évjáratú fűtéscsapot, ami rámegy a 90-es favorit fűtőradiátorára is, de már egy ránc felvarrott típus aminek köszönhetően nem megy szét.
Szerintem egyszerűbb azt kicserélni mint átkötni a fűtőradiátort.Renault power
-
peti_s
addikt
Olajcsere letudva, holnap még kap egy esélyt a 88 °C-s termosztát, 160 km kerül az autóba.
-
Marczi80
tag
Ma végre sikerült otthon találnom skoda-virt.cz-ről az egyik fórumtársat, így formanom:
- kapott két első ülést. Visszalépés a hátső zseb (nem tudom melyik verzióban volt az első ülések hátulján zseb, viszont én szerettem, így bütykölés lesz megint.) Az enyém már szét volt ülve, 3 óra után kín volt vele menni.
- le lett cserélve az ablaktörlő komplett mechanizmusa - a motoromról leszakadt 2 kábel.
- megint cseréltem egy fűtést - csak a radiátort akartam, de a mostani radiátoromon a fűtéscsap csavar helyett kampóval volt felfogatva. Egy jóleső káromkodás után kicseréltem inkább az egészet Az eredmény az lett, hogy - a vízhőmérséklet mutatója kicsivel 3/4 alatt áll, attól feljebb nem is megy, 2 kilométer után elkezd fűteni, végre normálisan fújja a levegőt a lábamra is, és 8 km után az expanziós tartályban rendes nyomás volt, már nem csak szisszen. Most nincs megcseppenve sehol, de holnap azért még ellenőrzöm.És egy kérdés: megállás után a hűtővizem kicsit habos volt. Nem habzott, csak kb akkora folt, min 2 db 100Ft-os. Ez jelent valamit, vagy csak megint be vagyok sz-rva mindentől?
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
dorner
csendes tag
Sziasztok!
Van egy Skoda Favoritom!
Olyan baj van vele, hogy elindítom, és ha nem pumpálom a gázt, akkor leáll... Menni nem is lehet vele, mert csak szenved!
Benzinszűrőt cseéltem, mert ganyés volt! AC pumpát szétszedtem, membrán hibátlan, tiszta...
Felfele kis sárga tartály, benzin mind a 2 csövön jön...
Gázt húzkodva fecskendez a karburátorba...
4 gyertya mind őzlábbarna...Mi lehet a hiba?
Köszönettel: Dörner
-
rob210
nagyúr
Van benne egy alapjárati mágnesszelep azt nézd meg, hogy működik-e.
A karburátor tűzfal felőli oldalán találod.Valamint azt megnézted, hogy a alapjárati fúvóka rendben van-e?
Egy biztos a hiba a karburátorban van.
Vagy dugulás, vagy az alapjárati fúvóka, vagy a mágnesszelep, vagy fals levegőt szív de erre látom a legkevesebb esélyt.Renault power
-
Lzc
csendes tag
Nekem sokszor forrt már fel a vizem. Volt gondom a termosztáttal, gombával és a ventillátor is kontakthibás volt. A hűtési gondokhoz pár ötlet:
A beindult hűtőventillátor hangját - kis tapasztalat után - általában hallani/érezni lehet az utastérben, ha nincs nagy zaj az utcán.
Nálam az előző tulaj a fényszorókapcsolók alatti 3. szabd kapcsolót rákötötte a ventihez, igy kézzel is be lehet indítani a ventillátort (már ha amúgy épp nem hibás a venti) - hasznos a dugóba kerülés kezdetén. A kapcsoló, úgy látom, a fékfolyadék tartályról viszi a 12V-ot a ventiig.
Legvégső esetben az utastésfűtés maximumra kapcsolása, "start-stop" rendszer alkalmazása (motor leállítása ha várhatóan kb. 20 mp-nél többet kell állni) és finom gázadások használatával, álló hűtőventi mellett is 100 fok alatt lehet tartani a hőmérsékletet egy közeli célig, persze ha a termosztát amúgy bekapcsol és ha az utasok bírják a szaunát. -
morca
csendes tag
Hali!
94-es Skoda Formanom van! Az a problémája hogy néha elkezd rángatni! Sajnos semmi "rendszerességet" nem tudtam felfedezni.Néha induláskor jön elő, néha 100km megtétele után általában gyorsításkor.
Ha van valakinek tippje mi okozhatja, azt megköszönném! -
Mágus2
Közösségépítő
Helló,
Ennyi infóból nehéz bármit is tanácsolni. Milyen motorral van szerelve? BMM? Karburátoros?
Mit ellenőriztél eddig? Gyertyák, elosztófedél rendben? Benzinszürő volt valaha cserélve?
Néha egy elosztófedél csere csodákra képes. A BMM gyenge pontja a lamda szonda, meg a gyertyák, elosztó fedél rotorral. A karburátorosnál meg homokozótól kezdve minden lehet a karbiban, tankban, ill. az AC szokott rendentlenkedni ha valahol levegőt kap.Próbálj meg válaszolni ezekre a kérdésekre, megnézni 1-2 dolgot, meg lesz a hiba.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Kedves Barátaim!
Az olajcsere által hűlt a hűtővíz, nem is keveset. Úgy tűnik jó lesz ez a 88 °C-s is, mert 2*80 km alatt semmi melegedéssel járó gond nem volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest