- Házimozi belépő szinten
- Kipróbáltuk az LG kompakt 4K projektorát, a CineBeam Q-t
- OLED TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Félreértesz, nem csak a figyelmet irányították rá a problémákra, hanem saját mesa és egyéb programozói vannak a Valve-nek. Az ő munkaóráik 1:1-ben ráfordított mérnöki órabér. Egyrészt a SteamOS miatt, másrészt meg a kapcsolódó fejlesztések miatt is kellenek nekik saját Linuxos fejlesztőmérnökök.
Az más kérdés, hogy a teljesen új Vulkan grafikus API megírását nem ők csinálják, az egy kicsit nagyobb volumenű munka de a kapcsolódó driver fejlesztésekbe szépen teszik bele a munkát, ellenkező esetben csak a gyártói zárt driverekkel lehetne Vulkan-os dolgokat futtatni Linuxon.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Akula
őstag
Mekkora esszék! Alig bírtam végigolvasni.
A véleményem a témával kapcsolatban pedig az, hogy kellett már, hogy a Linux olyan legyen a mezei usernek, mint a win. Játék nélkül nem egy elterjedt termék. Még az ubuntu sem. Mondjuk ennek én örülök, mert kevesebb káros tartalmat kapok be, de jó lenne néha úgy játszani, mint a win7-tel.[ Szerkesztve ]
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
IstvánLászló
senior tag
Tiszteletem. joysefke
Érdekel a Steames téma és kérdezni szeretném is a játékoknak a kapcsán, csak is építőjelleggel is mondanám is alábbiakat - most itt Windows háború van, mert nekem ez így jön le......
A lényeg nem értem hogy miért is okoz most gondot is ez, idézem a címet," Windowsra kiadott játékokat futtatna Linuxon a Valve?" , ezzel most mi a baj.
A Windowsos gamerekre és más os-re is gondolnak, szerintem egyik játékost és gámert sem ér csalódás, gondolom ők is tudják hogy több platformon is toljuk a jétékokat és ez itt a fontos....
A lényeg nem hinném ha nem olvastam volna, " PATFORM FÜGGETLENEK", ez azt jelenti is hogy te és én és mindenki más, akik mi megvásároljuk a kedvenc játékainkat, bocsánat nem személyeskedem - csak beszélgetünk és remélem hogy nem vagyok félre is érthető.
Az első és többi játékaimat boltban vettem és tudtam is előre, hogy Steames -ek a játékaim, mert utána is olvastam,
A Stemen olvastam a szabályzatot is hogyha ilyen játékokat is veszek, akkor bármelyik platformon is használhatom is őket - ha akarom, remélem érthető is hogy én erre gondolok.
Tehát ez itt a fontos tényező - Steames játékoknak a kapcsán és ezt biztosan érted.Bocsánat előre is ha tévedtem és félre is értettem is volna bármit.
Remélem semmilyen sértődést - nem okoztam a mondataimmal.(#102) Akula
+1 Igen.
Mondanék egy példát, nálam a Blizzárdos játékaim jól futnak az os-en, amit most örömmel használok, ö egy Arch alapú disztro és stabilan működik és a Steames játékaim is.Tisztelettel, István László
[ Szerkesztve ]
Privátot ne írjál csak ha fontos, válaszolok biztosan. Köszönöm mindenkinek türelmét idejét segítségét.
-
IstvánLászló
senior tag
válasz CPT.Pirk #101 üzenetére
Tiszteletem. CPT.Pirk
+1 igen.
A Vulkan grafikus driver fejlesztését - az Amd is támogatja, sajnos a csapatnak a neve most nem ugrik be.
Ha jól mondom Windowsra és Unix-ra is megy a fejlesztés is egyszerre.
Az Amd vga-i miatt kezdték is el a vulkánt, de az Nvidia is be szált a támogatással.
Jelzem a Vga-k fejlődését már régóta nem tudom követni, tehát nem vagyok vga szakértő.Tisztelettel, István László
Privátot ne írjál csak ha fontos, válaszolok biztosan. Köszönöm mindenkinek türelmét idejét segítségét.
-
quailstorm
nagyúr
Ezt én tudom és le is adták, de nem tudtam jobb példát találni, olyat meg főleg nem ami a gondolataimat írja le. Ez volt a legközelebb hirtelen.
Eredetileg erre a gondolatra reagáltam. Ennek az egyszerűbb hasonlatos megfogalmazására, miszerint egy open source programot minden Pistike szét tud hackelni... Hát, ennek egymáshoz sok köze nincs, de az open source kódok többnyire jobbak, mint az összekendácsolt jóvanazúgy zárt forráskódok. Na azok az igazán veszélyesek.
Szóval amit te leírtál, hogy hogy szokták félreérteni a security by obscurityt, itt pont az ellentettjét láttam, hogy azt hiszi, hogy attól hogy zárt (binárist persze attól még ki kell adni, vagy ha szolgáltatás akkor is publikus hívásokon elérhető), attól majd biztonságos lesz.
Hát, én megmondom őszintén, a Telekom webshop és a BKK oldal is marha biztonságos volt, mindkettőben egy kisgyerek is megtalálta az exploitot, bár utóbbiból lett hír.Ennyi lett volna. Amúgy igen, az obscurity nagyon nagyban növeli a biztonságot, ha nem csak és kizárólag arra alapozunk, hogy a támadó úgy se tudja mi a helyzet.
Bár ugye az is vicces volt, hogy egyik pillanatban 3 ember érti az egész világon a nyílt kódot, utána meg minden Pisti szét tudja hackelni, de kár is volt belemenni.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz quailstorm #105 üzenetére
A nyilt forrasu cuccok nagyresze osszekendacsolt fos (szazalekos aranyban), erdemes nezegetni a Githubot. Nyilvan nem a Linuxra gondolok.
A masik oldalon meg -- nem ertem, hogy miert lenne problema zart forrasu dolgok security auditja. Aki tenyleg rajta van ezen a kerdesen, annak nem akkora ugy leforditott kodot tesztelni.
while (!sleep) sheep++;
-
quailstorm
nagyúr
Az említett Vulkanos dolgon kívül azért ne becsüld le a Valve pozitív piaci szerepét.
A Steam mint disztribúciós platform nagyon sok résztvevőnek jó, vagy jó volt, régen a dobozos világban független fejlesztőként nem sok pénz jutott, a kiadóé lettek a jogok. Nem ilyen 30% volt a gond, hanem eladtad a játék jogait fix összegért aztán viszlát.
Ezen kívül megreformáltak egy csomó mindent. HL1-2-t és a ráépülő modokat gondolom nem kell magyarázni, a fél YT tele van velük, meg a gmod és SFM videókkal.
Aztán maga a Steam is olyan úttörő volt, mint az iTunes+AppStore, a többi cég belsős platformja meg azóta se az igazi (uplay, origin).(#106) emvy: a GNU és BSD licenszesekre gondolsz hogy fos, vagy belevetted az MIT és lényegében licensztelen hobbiprojecteket is?
Auditon meg lehet spórolni ha elmarad, ha meg gyakornokokkal és diákokkal csinálod a melót akkor meg még olcsóbb. Aztán lesz amilyen lesz.
Ez saját, közvetlen tapasztalat. Ja és a gáz az, hogy német ipari cégnél még a teljesen kezdő diákoknál is 10-szer szarabbat írnak. Mondjuk nem tudom, lehet azt is diákok írták, bár nem hiszem.
[ Szerkesztve ]
-
Eh, a Wine-ra aztán építhetnek... Amennyi baja van...
Mutogatni való hater díszpinty
-
válasz Realradical #109 üzenetére
Kivéve, amikor valami szögegyszerű progi nem indul rajta Sequator Ubi 16-on :S
Mutogatni való hater díszpinty
-
wjbhbdux
veterán
Hogy ne csak offtopic gyulolkodes legyen itt:
elerhetove tette a Valve azt a fejlesztest amirol a hir szolt, egyelore csak egy par Windowsos jatekot ajanlanak hivatalosan, de barmit lehet elvileg futtatni ezzel Linuxon, ahol nem kavar be vmi kulsos DRM stb.
[ Szerkesztve ]
/s
-
attila9988
őstag
válasz Dr. Akula #41 üzenetére
Viszonylag sok dolgot írtál, ami téves.
Először is. Linux -ra is léteznek "vírusok" és egyéb kártevők, illetve az elméleti lehetősége megvan annak, hogy írjanak rá. Ez az állításoddal ellentétben nem hogy nem éri meg, de egyenesen masszív haszonnal kecsegtet, tekintve hogy a szerverek világában a linux -okat rendkívül széleskörben alkalmazzák, a legkülönbözőbb feladatokra.
De most a topic témája miatt maradjunk a desktop felhasználásnál egyelőre. Miért nem találkozunk linux -on vírosokkal? Ennek több oka is van.
1) Történelmi okokból *nix -eken a kezdetektől nem volt jellemző a root joggal rendelkező felhasználó alkalmazása a telepítést követően, és nem is szokás így használni a gépet. Ha el is indítasz külső forrásból származó programot, az maximum a te felhasználói könyvtáraddal tud bármit is kezdeni, így a rendszert egyáltalán nem veszélyezteti. Persze elméletileg lehetséges volna olyan hibát találni, ami user jogokkal is képes root jog alá eső folyamatokhoz is hozzáférni, ám jelenleg tudtommal semmi hasonló nem ismert. Ha volna ilyen, akkor is javítanák pillanatok alatt.
2) A software -ek az esetek 99,9% -ban valamilyen központi repository -ból származnak, ahova digitálisan aláírva kerülnek, így ezek megfertőzése valamilyen idegen kóddal jelentősen nehezebb. (És az sem vírus volna...) A nagyobb distribúciók elég komoly, jól kidolgozott ellenőrzések mentén engedik csak be a csomagokat, letöltésnél checksum -oznak stb stb... A külső forrásból való telepítés is jellemzően valamilyen git/hg repoból történő letöltést, és a kód fordítását jelenti, ahova szintén nem egyszerű "közbe iktatni" bármit, ami nem való oda. Igen, természetesen van lehetőséged telepíteni a gépedre olyan programot, ami kifejezetten ártó szándékú kódot tartalmaz, de ehhez jellemzően nagyon aktívan kell közreműködnöd, és root jogok is kellenek hozzá.
3) Nem létezik olyan operációs rendszer, hogy "a linux". Ezek a rendszerek számos komponensből épülhetnek fel, és ezek megléte egyáltalán nem garantálható, illetve beállításaik is jelentősen eltérhetnek egymástól az egyes operációs rendszerek esetében. Ez szintén nehezíti a "feladatot". Egy windows xp -nél egészen pontosan tudható, hogy mely komponensek találhatóak meg az összes olyan számítógépen, ami ezzel a rendszerrel fut.
4) Tudom hogy unalomig ismételt érv, de ettől még igaz, hogy a nyílt forrás önmagában is jelent bizonyos garanciákat. Te nem nézel bele a kódba, de zsíros fizetésért programozók tízezrei megteszik. Ha kiderül hogy pl probléma van a kernellel, lesz a világon egy programozó valamelyik cégnél, (akinek fontos a kernel, mert mondjuk milliárdos felhős szolgáltatást üzemeltet rajta) aki ismeri a megoldást, és küld egy patch -et, ami megoldja ezt a gondot.Most ennyi érv jut eszembe... de a reggeli kávét sem ittam még meg, szóval később bővülhet/javulhat.
A legnagyobb tévedésed pedig még mindig az, hogy azt gondolod, a linux rendszerek unatkozó programozók hétvégi játékszere, holott a valóságban ez egyáltalán nincs így.
[ Szerkesztve ]
„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)
-
attila9988
őstag
Ami a valve -et illeti. Neki mindenképp megéri "felgyúrni" a linux -ra elérhető steam -et, hiszen az egyik legnagyobb játékplatform/online shop -ról beszélünk. Egy ekkora üzletet könnyen veszélybe sodorhat, ha teljes függésbe kerül egy másik vállalattal (microsoft), ami történetesen tengernyi pénzt öl abba, hogy maga is belépjen ugyanarra a piacra. Innentől kezdve nem az a kérdés hogy megéri -e ebbe az irányba fejleszteni, hanem az, hogy mikor lesz kellően kidolgozva ahhoz, hogy még egy teljes értékű tartóoszlop legyen, a valve hatalmas üzleti vállalkozása alatt. Ha kicsit átgondoljátok a dolgot, látnotok kell hogy ez a leglogikusabb lépés, amit tehetnek.
[ Szerkesztve ]
„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)
-
nagyúr
válasz attila9988 #114 üzenetére
A Microsoftnak mar eleg regen nem prioritas az, hogy a Valve-ot kiszoritsa a piacrol (ha az volt egyaltalan valaha). Nezd meg, hogy mibe toljak a penzt -- az MS jovoje a felho / productivity, ennyi.
A Steam evi 4.5 millard dollar koruli eladast produkal. Az Azure negyedevente produkal 7 milliard dollar korul per pillanat, es tavalyhoz kepes 90%-ot novekedett. Ha most megszereznek a Steam reszesedesenek 25%-at, az fel sem tunne a konyvekben, korulbelul.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
attila9988
őstag
-
félisten
Szerintem akkor is veszelyes lehet az MS store (vagy barmilyen nagyobb atalakulas) a valve-ra nezve, ha az MS nem direkt tesz olyan lepeseket, ami negativan befolyasolja a steam-et.
A valve-nak mindegy, hogy veletlenul, vagy direkt tunik el a bevetele. Ezert logikus, hogy mas iranyba is probalkoznak[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
nagyúr
Persze, de
1) a Linuxos Steam userek szama minimalis, evekkel a Steam Machine megjelenese utan
2) a Valve lenyegeben zero penzt rak ebbe (ne vicceskedjunk mar par emberevvel)Sokkal kevesebben dolgoznak a Valve-nal az egesz Linuxos gaming-en, mint amennyien a WSL-en, ami egy hobbiprojekt volt az MS-en belul.
while (!sleep) sheep++;
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Videón a dolog működése az aktuális béta Steam klienssel: [link]
emvy: a Steam machine túl korán jött ki, akkor még bőven nem volt olyan állapotban a Linuxos Steam gaming, hogy értelme legyen. Plusz meg merem kockáztatni, hogy aki Linuxot (is) használ, az nem az a fajta játékos, aki boldog egy dobozzal a TV előtt, amit nem tud szétszedni. Még akkor se, ha egyébként a SteamOS-ből ki lehet lépni teljes értékű Debian desktopra, ami egy elég komoly dolog a versenytársakkal szemben. De ez itt megint az a téma, hogy a konzolos rétegnek nem igazán van igénye ilyesmire mert vagy nem ért hozzá vagy nem is érdekli...
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
lev258
veterán
Egyébként van egy negatívuma, amit sokan emlegetnek. Ha fel is fut a dolog, sok fejlesztőt valószínűleg arra ösztönöz majd, hogy Wine-os megoldással tegye elérhetővé a játékát natív kód helyett. Ez pedig se a Linuxnak, se a Vulkan-nak nem kedvez. Valahol viszont el kell kezdeni, kérdés, hogyan tovább.
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Az már önmagában jó, ha ez miatt kihagyják a kétes midleware-ek használatát, ahogy írja is a steam posztja. Nem is beszélve az extrém lopásgátló megoldásokról, amit szintén említenek.
A vulkan-t meg különösebben nem érinti, annak a terjedését még mindig az hátráltatja, hogy milyen módon láncolják oda a fejlesztőket a DirectX-hez, plusz ott van annak az évtizedes múltja, ergó nagy a hátszele...
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
félisten
Ok, de
1) Ez valtozhat valamelzest, amennyiben sikeres lesz a linuxos grafikai stack es/vagy wine felturbozas.
2) Gondolom, annyira azert nem fosnak, hogy sok energiat toljanak bele.
Viszont elintitottak egy a korabbinal nagyobb tempoju fejlesztest, aminek akkor is van lathato eredmenye, ha ok nem csinalnak semmit.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
dabadab
titán
Ezt így is lehet látni, de énfelőlem úgy néz ki, hogy a Steam linuxos megjelenése után rengeteg játék lett Linuxra. Egyelőre az AAA címek általában nem tartoznak ezek közé, de így is elég sok pénzt el lehet verni a Steamen és azért ezek már olyan összegek, amikért a kisebb stúdiók lehajolnak.
DRM is theft
-
nagyúr
Van Dota2, nekem ennyi eleg
... lenne, ha pl. 5-6 alt+tab utan nem halna meg a PulseAudio peldaul; es a Dota2 kb. a Linuxos jatekok zaszloshajoja, de azert a Vulkan bekapcsolasa utan azert minden masodik update utan szenne fagy.
Szoval egy rakas szar az egesz ahhoz kepest, ahogy Windowson megy. Azert bosszanto, mert multkor is a low priority poolba kerultem 2 abandoned game miatt, mert haromszor kellett hard resetelnem a gepet, mire kiderult, hogy az aktualis nvidia driver meg a nemtudommilyen flag most epp nem mukodik.
Anecdata, persze.
while (!sleep) sheep++;
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Vannak problémák az nVidia drivereivel manapság Linuxon. Korábban mindenki nV párti volt mert az AMD / Ati olyan driverek egyszerűen vackok voltak, ehhez képest megfordult a helyzet.
A Dotát pont nem próbáltam soha, de amit el tudtam indítani AMD-vel Linuxon Steamen, az jól működött nálam.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
attila9988
őstag
Fordítva gondolkozol... (ilyen magyar vállalkozó logikával... sajnos)
Az nem úgy van, hogy én vagyok a sikeres vállalat, és ha valami már sikeres, akkor beleugrok, és utána én leszek a legjobb.
Az úgy van, hogy valami még NEM sikeres, de majd én azzá teszem, és akkor én leszek benne a legjobb, vagy ha nem is az, legalább az első... ami hatalmas érték. Ezért nem lehet a microsoft -ot kinyomni desktop -ról, és ezért hallgatsz egy 1993 -as codec -el kódolt zenét, aminél már kb minden más jobb.A valve -nek kell egy platform. Szétnézett mi lehet az, talált egy linux -ot... (mint a google amikor android -ot akart... ) és úgy döntött, hogy ráfaragja a steam -et, és ráveszi a játékgyártókat, hogy támogassák. Ez nem két napos project. A végén azonban jó eséllyel lesz két darab játékra is alkalmas pc -s platform, ami nem csak a valve -nek jó, hanem neked is...
Egyébként lényegében megfelelő driver támogatás, és api kérdése az egész. Ezen pedig dolgoznak... Hogy egy példát említsek, a piacvezető konzol sem windows alapú... sőt, a mindenki által kedvelt nintendo switch sem az.
„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)
-
attila9988
őstag
...Különösen akkor, ha a portolás igazából nem jelent szignifikánsan több munkát. Jelenleg a legtöbbet használt játék engine -ek képesek linux -ra is build -elni, így egy kis odafigyeléssel lehet plusz piacot nyerni, ami a indie -nek mindenképp megéri már most is...
„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)
-
nagyúr
válasz attila9988 #126 üzenetére
> Ezen pedig dolgoznak...
Dehat nem dolgoznak, alig raknak bele penzt. (a magyar vallalkozo-logikan hadd rohogjek kicsit magamban)
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Ezt már nem először írod, de ezzel szemben áll pl. ez:
"Employing the DXVK developer in our open-source graphics group since February 2018" - tehát csak a DXVK dolgokra önmagában külön fejlesztőt alkalmaznak.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
dabadab
titán
válasz CPT.Pirk #129 üzenetére
Az, hogy egy projektet utólag felkaroltak azzal, hogy az egyetlen főfejlesztőjét alkalmazzák (már több hónapja! ROTFL) az egy Valve-nagyságú cégnél leginkább a semmi.
A Valve tényleg nem nagyon rakott el semmi komolyat eddig Linux-fronton, amiből azért elég jól látszik, hogy azért nem gondolják ők se olyan nagyon komolyan azt, hogy átállnának Linuxra, mint fő platformra.DRM is theft
-
válasz attila9988 #126 üzenetére
Fordítva gondolkozol... (ilyen magyar vállalkozó logikával... sajnos)
Az nem úgy van, hogy én vagyok a sikeres vállalat, és ha valami már sikeres, akkor beleugrok, és utána én leszek a legjobb.Naív gondolatok. A realitás az, hogy a Valve egy nagyon sikeresen managelt cég. Sok más nagyon sikeres céghez hasonlóan folyamatosan keresik a kínálkozó lehetőségeket, de saját pénzüket ha csak lehet nem fektetik bele egy-egy projektbe, csak ha nagyon muszáj vagy ha nagyon biztosak a dolgukban. ezen felül az összes ezen a területen ténylegesen sikeres cég igyekezik nem a teljes értékű játékok által generált fluktuáló bevételekre (pünkösdi királyság), hanem valami platform vagy IP által biztosított nehezen megkerülhető pozícióból állandó, kiszámítható bevételt generálni. Fordítva is igaz: arányaiban nagyon kevés cég lesz úgy hosszú távon sikeres, hogy saját pénzüket kockáztatják egy jó ötlet birtokában.
A Valve-ra mindkettő jellemző, már a kezdetek óta. A Half-Life franchise (ami pozíciót teremtett a Steam felfuttatásához) sem az ő egyedüli érdemük és nem ők voltak az egyetlenek akik finanszírozták a projektet és nem ők adták hozzá a kockázati tőke egészét. a sztorira már nem emlékszem pontosan, de volt ott egy Vivendi aki részt vett a finanszírozásban, marketingben és dobozos értékesítésben, miközben a Valve megteremtette az online platformot (ami elszipkázta a Vivendi dobozos értékesítését). A Vivendi, nyilván anno managerek és marketingesek gyülekezete nyilván nem látta akkoriban, milyen veszélyt is jelent egy párhuzamos, nem saját kézben lévő online értékesítési platform az ő üzleti modelljükre. Ez után jogi csata kerekedett, amiben a Valve biztosította magának, hogy a Vivenditől korábban megszerzett franchise jogot (ami NEM volt mindig az övék) ők egyedül használhassák tovább.
Szóval így indult az egész Steam, nem sok köze volt a saját pénz kockáztatásához. Azt nem mondom, hogy lopás volt, de véleményes a dolog.
Jelenleg a Valve játékfejlesztő-kiadó cégből teljes mértékben átpozícionálta magát egy a platform erejére és megkerülhetetlenségére alapozó, értékesítési jutalékból élő, a bevételekhez mérten minimális innovációt felmutató platformtulajdonossá. Talán az összes szoftvercég közül a Valve-nak van a legmagasabb egy dolgozóra eső árbevétele (igen, több mint az MS-nek, az SAP-nak, IBM-nek, Oracle-nek a Google-nak meg az Apple-nak). Totál nem értem a sok szoftverkommunista (itt most nem rád gondolok) hogyan tudja ezt a világképébe beilleszteni.
Jó példa erre a masszívan kockázatkerülő, de a kiépített pozíciókat bebetonozó és abból konstans hasznot húzni igyekvő hozzáállásra mondjuk a DOTA2:
A DOTA a Blizzard féle WC3-ra épülő community mod volt. A fejlesztést 1-2 community ember végezte (ezekhez nem volt köze a Blizzardnak) a marketingben viszont miután a közösség felkapta a DOTA-t jelentősen részt vett a Blizz is illetve egyéb koreai szervezetek, mivel a DOTA-t beemelték az e-sport repertoárba (Blizzcon, WCG) ezek bizony masszívan előfinanszírozott rendezvények.
Nah a Valve leszerződött a DOTA mod egyik készítőjével (valami Frogg) illetve levédette a DOTA2 nevet mint sajátját. Mindezt úgy hogy "A DOTA a communitié" meg "mi csak megvalósítjuk a DOTA új generációját, mert ezt igényli a nép" jelszavak mögé bújva, természetesen a teljes IP-tulajdonjogot és a hasznot magának követelve. Nem tudom ismerős-e a helyzet? Lett is nagy jogi perpatvar a Blizzardal, de a Valve-nek hasonlóan a HL esetéhez, most is sikerült megszerezni egy fontos IP-hez a tulajdonjogot.
A DOTA2 jött, látott és győzött. Jelenleg a DOTA2 a Valve egyik legnagyobb fejőstehene a Steamet leszámítva, népszerűek a "community created skinek" ezek a Valve-val munkajogi kapcsolatban nem álló emberek készítik, mégpedig úgy hogy először elkészítik a munkát, és ha a Valve-nak tetszik amit csináltak (ha nem tetszik akkor nem látnak semennyi pénzt) akkor kapnak a skinek utáni bevételből 25%-ot (a Valve 75%-ot) illetve csak kaptak, mert a Valve egy verseny előtt (ilyenkor van nagy forgalma ezeknek) mikor a munkák már készen voltak, megváltoztatta az arányt 12,5%-87,5%-ra, elfogadod vagy elhúzol alapon. A Valve zéró előfinanszírozást végez és a haszon döntő többségét zsebre rakja. Meg még annál is többet, mert mindig vannak ocsmány erőből-elveszem húzásaik.
Nah szóval mit akarok ebből kihozni: A sikeres cégek ha csak lehet nem kockáztatják a saját pénüket, a sikert maguknak követelik és ráülnek amennyire csak lehet. Szerinted a Microsoft az MS-DOS fejlesztésekor (onnan indult az egész Win32+Office ökoszisztéma) vagy az Intel a 808x tervezésekor kockáztatott? Gyakorlatilag semmit nem kockáztattak és egy-egy saját platform nőtt ki a dologból (az IBM kárára).
[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz joysefke #131 üzenetére
Akkor már azt is hozzátenném, hogy a TF2-t is bevásárlással tették magukévá. Igaz ez sokat késett, eredetileg a TFC jött ki HL motoron, ami még közelebb állt a TF-hez mint a TF2-höz.
Majd a TF2-vel a TF is hatalmas fejőstehén lett, mint harmadik TF iteráció. (TFC az lényegében a Quake mod TF rekreációja volt GoldSource-ra).Lényegében a HL1-2-n kívül semmi se igazi Valve. GoldSrc és Source enginek is övék ofc.
[ Szerkesztve ]
-
wjbhbdux
veterán
válasz quailstorm #132 üzenetére
Mar a HL2-n is dolgoztak azok akiket felvettek a CS/DoD/TF stb miatt.
De itt ne alljunk meg, hiszen a Half-Life legelso reszen is olyan emberek dolgoztak, akik a Doom es a Quakehez csinaltak modokat, a Valve csak felvette oket. Meg a 3D Realmstol is elszipkaztak az alkalmazottakat..
Tehat eljutottunk oda, hogy a Valve sose csinalt semmit.
Ennyi, zarjuk mar le ezt a butthurt temat.
/s
-
quailstorm
nagyúr
válasz wjbhbdux #133 üzenetére
Én nem a dolgozókról beszélek, hanem az ötletről és az IP-ről.
Portalt is imádják az emberek, teljes joggal. De az is egy Sourcemodként indult, csak megvették és megcsinálták rendesen.Egy Ubisoftnál mondhatod, hogy ők találták ki a PoP SoT trilógiát, vagy az AC-t, a Valve-nál meg mondhatod, hogy csináltak egy jól moddolható motort, meg egy játékot, és megvettek minden modot, ami átlépett egy bizonyos színvonalat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ryzen 9 5950X
- AirPods Max - Silver (Hibátlan és tökéletes állapot, tulajdonképpen új, pár napot volt használva)
- LEGJOBB ÁR! GAMER PC - RTX 3070 - Ryzen 5500 - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD
- ÚJ Playstation 5 CFW képes (feltörhető), lemezes
- ÚJ Dell Vostro 3520 - 15.6" IPS 120Hz / i5-1235U / 8-16Gb DDR4 / 512Gb / HUN backlit / 3 ÉV GAR.
- Nintendo Switch V2 - Szép, karcmentes állapotban + Minden gyári tartozék - Csere/beszámítás van
- HP 2013 Ultraslim dokkoló 65W-os töltővel és tápkábellel eladó
- Fujitsu Esprimo P557 // Intel I5 7400 // 8Gb DDR4 // Nvme 250SSD // WIN10 Pro
- toshiba mq03abb200 2tb
- Új M.2 NVMe és SATA SSD átalakító adapter ház
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen