Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • leviske

    veterán

    válasz joysefke #50 üzenetére

    Engem, mint fizető játékost, a következő okokból fogna meg.:

    1. A Microsoft gyerekként kezeli a felhasználókat (pl. frissítések) és igyekszik agresszíven be is zárni őket a saját ökoszisztémájába.

    2. A közösség bár sokszor lassabban, de jobb megoldásokkal áll elő problémákra. Erre remek példa a Spectre esete, amivel a Microsoft gond nélkül dobott kuka közelébe egy rakás gépet.

    3. A nyílt alapoknak köszönhetően _idővel_ potenciális esély volna arra, hogy sokkal minőségibb és jobb teljesítményű szoftverek kerülnének piacra pusztán csak abból fakadóan, hogy hibakeresésnél tovább látnak a fejlesztők a saját szoftverük forráskódján.

    4. A Linux alapvetően sikeresebben lenne képes fenntartani a piaci versenyt a többféle disztribúcióval a zsebében, ami jobban illene a kapitalizmus eszméjébe és egészséges versenyt eredményezne a különböző megoldások szállítói közt.

    +1. A licenc díjat el tudom költeni játékra, professzionális szoftverre, hardverre, vagy támogathatok belőle azt akit akarok.

  • Bici

    félisten

    válasz joysefke #50 üzenetére

    Én is fizetős játékos vagyok, és azért használok sokszor wine-t, mert:

    - vannak 10 éves játékaim is, amik jobban mennek wine-nal, mint Win10-en.
    - kizárólag a 2009 utáni játékok kedvéért kell windows-t használnom, minden másr alinuxos használok. Ha a wine a valve támogatásával felfeljlődne, akkor nem kellene külön win10
    - ha ezáltal nő a linuxos játékos tábor, akkor lennének linuxos játékok is idővel (nagyobb arányban, mint most)

    A többit elöttem felsorolták, azokra is adok egy nagy +1-t, kivéve a disztribúciók közötti versenyre, azzal nem értek egyet.

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • leviske

    veterán

    válasz joysefke #54 üzenetére

    1) Nem feltétlen mondanám, hogy a Valve bárkit gyerekként kezel. Náluk nincs olyan, hogy a játék közepén leáll a Steam és vele együtt maga a játék program is, csak azért, hogy frissíthessen. A Microsoftnál már ahhoz hozzá kell nyúlni a beállításokhoz, hogy ez kisebb eséllyel történjen meg. Bár játék közben engem sose kapott el az Update, de olyan sokszor volt, hogy olvasnivalót hagytam a gépen megnyitva (pdf, Sumatra, normál esetben megjegyzi mit olvastál és hol tartottál) és kereshettem újra, mert különösebb problémázás nélkül újraindult.

    2) Ez is tény, de amikor a Valve a Linux-ot támogatja, annak a fő mondanivalója az, hogy jobb platformnak tartják általánosságban. Azt senki nem vitathatja, hogy a játékos közönség megnyerése az egyik kritikus kulcs volna a terjedéshez. Lévén ők vannak a legerősebb hatással a csak netezős és irodai munkát végzős közösségre. Sőt, a jelenlegi piaci helyzetben a játékosok igényei állnak a hardver piac fókuszpontjában is.

    Nem mellesleg a Valve nem kerülne közelebb a monopol pozícióhoz Linux alatt sem. A SteamOS sem arra ment ki, hogy kiszorítsák a Blizzard-ot, vagy az EA-t, hanem pont a Blizzard egyik aggályára reagáltak standard hiányának megszüntetésével. Ellenben az mondjuk kérdés, hogy a Microsoft mikor kezdi el esetleg piszkálni azokat, akiknek nem UWP programjuk van. Az ARM terjedése jó ürügy lehetne olyan szereplők kellemetlenebb helyzetbe szorítására, mint a Mozilla, Google, Valve vagy akár az EA.

    3) Nem feltétlen mondanám naivnak. Például egy játék fejlesztése során a hibakeresésnél ezerszer egyszerűbb, ha én a nyílt driverben (Mesa) körül tudok nézni (nem írogatni, körülnézni) és nem kell arra várnom, hogy az AMD, Intel vagy nVidia megkapja a reportot aztán reagáljanak valamit (ha egyáltalán megteszik). Ez különösen azokban az esetekben igaz, amikor kis stúdiókról van szó, akikre nem fog egyik gyártó se energiát fordítani. Erre a legjobb példa a Feral, akik a Vulkan alatt a mikroakadásokat (amikkel az EA is küzd amúgy a DX12 alatt) pont az után oldották meg, hogy elnéztek a Mesa-ig a kódban. Ráadásul ezzel az nVidia hardverek teljesítményét is javították, szóval még csak hardverspecifikus irányba se kellett elmenni.

    4) Ez is több annál szerintem. Tény, hogy van sok olyan projekt, ami alternatíva ugyanarra a problémára. A legjobb példa erre az asztali környezetek esete, amivel kapcsolatban én is mérgelődtem korábban. Viszont beláttam a napokban, hogy ezek nem hátráltatják egymást. Nincsenek kompatibilitást agyontörő problémák. A CSD és SSD megtud egymás mellett lenni békében.
    Arra pedig talán az ALSA és a Wayland a legjobb példa, hogy a közösség tanul a hibáiból és a fontos területeken képesek együttműködni.

    Szóval ezen felül azt mondani, hogy felesleges ugyanazt a problémát több irányból megközelíteni, kb ugyanaz, mint azt mondani, hogy minek az Apple mellé más telefongyártó, vagy minek az nVidia mellé más grafikus gyorsító tervező cég, minek az ASUS mellé más alaplapgyártó, minek a Mozilla mellé más böngészőfejlesztő stúdió, etc.

    A Microsoftnak egyszerűen nincs is most igazán módja, hogy a felhasználói visszajelzéseknek megfelelően fejlesszen, hiszen olyasmi nincs. Azon túl, hogy egyes ügyfelek korábbi rendszereken ragadnak, míg ki nincsenek róla rugdosva, nincs igazán választási lehetőség. Nincs értelme mondjuk a Windows 10-et versenyeztetni a Windows 7-el, mert nem egészséges statisztikákkal tudnak dolgozni. Ellenben a pl a Gnome vs KDE vs XFCE közösség látja, hogy mennyi felhasználót veszítenek vagy nyernek egy-egy fejlesztési iránnyal, mert párhuzamosan élnek és lélegeznek. Sőt, merész leszek. Abban sem akadályozná meg őket senki, hogy a Windows Shell egy részét áthozzák egy saját Linux vagy BSD alapú disztróra.

    [ Szerkesztve ]

  • leviske

    veterán

    válasz joysefke #58 üzenetére

    Te most komolyan azt tartod negatívumnak a Valve munkájában, hogy nem akarja tálcán adni a PC-s játékpiacot a Microsoftnak? :F Ott a Uplay, ott a Galaxy, ott az Origin, ott a Battle.net, ott a Bethesda.net, ott az Epic Launcher és még fene tudja mi. A Valve nem kerülne más helyzetbe Linux-on, mint amiben most van. Ez egy teljesen logikátlan érv. Linuxon is kitudja vinni a játékait a Bethesda a Steam-ből, ahogy az Activision is átpakolhatja Linuxon is a teljes COD sorozatot a Battle.net felületére. Amíg a 30%-uk megvan, addig a többiek is élnek és erősödhetnek, amikor pedig a Microsoft esetleg lenyja a Valve-et, akkor valószínűleg mindenki más is a sorsára jut, akkor pedig a Microsoft-é lesz a 30% vagy több. Ezzel se lenne vásárlóként feltétlen bajom, ha nem léptek volna meg olyasmiket, mint mondjuk a Fable 3 esetében a GFWL megszűntekor.

    Az meg, hogy játékokat tol az arcodba, nem fedi le azt, amit a Microsoft művel a felhasználóival. A Steam dolga az, hogy vásárlásra szólítson. Más módon, de megteszi ezt az összes többi launcher&store keverék is.

    Azt pedig nem tudom miből szűrted le, hogy akár én, akár bárki más megváltóként tekintene a Valve-re. A SteamOS-t nagyjából a kezdetektől fogva szidtam, amiért a UI és a követelmények megszabásán túl semmit nem pakoltak bele. Miközben az nVidia-val meg lett volna a lehetőség, hogy egy alacsony szintű grafikus API-t összepakoljanak megjelenésre. Az egyetlen dolog, amit tett a cég a Linux közösségért, az a figyelemfelhívás volt. Ennek pedig azért nagyon sok foganatja lett.

    A játékfejlesztéses témában pedig nekem úgy tűnik, hogy valamit félreértesz. Onnantól, hogy valaki nem egy PUBG szintű szemetet akar lepakolni az asztalra, kénytelen optimalizálásokat végezni a szoftverén. Ráadásul ezek mélysége is attól függ, hogy licencelt motorban dolgoznak-e vagy teljesen sajátban. A Frostbite talán a legjobb példa arra, hogy mennyit jelent, ha a fejlesztők jobban belelátnak a motorháztető alá. Még így is akad rengeteg gondjuk.

    Ez a fragmentálódásos dolog meg egyszerűen butaság. Amennyiben egyes fejlesztők a Linux támogatása mellett döntenek, valószínűleg Vulkan alapon fogják megírni a játékaikat. Onnantól meg mennyi is? 500 plusz sor? 1000? Ha saját szegényes tapasztalataimból indulok ki, akkor nagyjából ennyi. A több millió soros játékhoz képest eltörpül. A deploymentet tudja elnyújtani azzal, hogy plusz operációs rendszeren is futtatni kell a hibakeresést. A cikk témáját képező megoldás meg egészen bizonyos, hogy nem fog a fejlesztőkre terhelni semmit. Már csak licencelési szempontból sem tehetik meg (Feral). Azt sem tartom kizártnak, hogy abban fog kimerülni, hogy Wine jelenléte esetén enged a Linux-os Steam kliens only Windows játékokat telepíteni.

    [ Szerkesztve ]

  • wjbhbdux

    veterán

    válasz joysefke #60 üzenetére

    A Valve celja mindig is az volt, hogy a jatekipar szekeret tolja elore. Ha igazan belegondolsz, ok sose neztek a sajat eredekeiket, sose a penzert csinaltak. Ha megnezel minden egyes dolgot amin dolgoztak, a Half-Life-al kezododoen, eszreveheted hogy az egy utmutatatas a tobbieknek, vagy egy segito kez nyujtasa a kuldetesuk.

    Ha megint a Linuxot toljak, az megint azert van mert a Windowsos gaming veszelybe kerult, mint amikor eredetileg belekezdtek Ballmer telefonarus WinRT bekattanasanal. A cikk iroja mintha emlegetett volna valami hosszabb tavu win32 felhobe szamuzes tervet mashol a forumban, talan emiatt keritenek nekunk alternativat.

    Ne dolj be a polygon fele mainstream media tamadasainak a Valve ellen, nem lehet tudni hogy mi kesztette oket az ilyen cikkek megirasara. Most mar a Discord is belepett a Steam piacara, ami mogott a Kina kormanya all a tavolban. g2a mogott meg orosz oligarchak. Nem tul barati a terep szamukra manapsag.

    [ Szerkesztve ]

    /s

  • quailstorm

    nagyúr

    válasz joysefke #68 üzenetére

    Erről lemaradtam, de valóban teljesen szükségtelen aljasság volt.

  • leviske

    veterán

    válasz joysefke #60 üzenetére

    Ne haragudj meg, de én azt látom, hogy benned van egy nagyon erős Valve ellenes érzület és ennek oltárán beáldoznád a jelenleg nem létező piaci versenyt.

    Onnan indult a beszélgetésünk, hogy kijelentetted "Az hogy egy fizetős játékost miért hatna meg, hogy meg egy játék fut Linuxon még nem adtak épkézláb választ.". Erre azt hiszem adtam több legit, pártatlan választ és pár tényleg elfogultat. Mindegyikre megkaptam, hogy érvénytelen. Ezt a kijelentésedet pedig lényegében azzal az egyetlen érvvel támasztod alá, hogy mert a Valve csinálja. :F

    Ráadásul Te írod, hogy a legtöbb felhasználó nem tudja különválasztani, hogy mi a jó nekik és mi a jó a Valve-nek.

    Eközben azt sem alapozod meg, hogy mivel jobb a Linux a Valve-nek. Lévén abból indulsz ki, hogy senkit nem erőszakol UWP-re a Microsoft, így viszont kb esélytelen, hogy lassabban vagy gyorsabban veszítenének a piacukból Linux-on. Sőt, platformváltás idején nagyobb az esélye, hogy a vásárlók elfogadóbbak újdonságokkal szemben, ami új lendületet adhatna a Uplay és Origin terjedésének és önállóságának. Attól pedig, hogy egy 3 éves API-ra nem terelt bikából át mindenkit a Microsoft, nem jelenti, hogy nem cél. Már csak azért is, mert az ARM-en történő térhódításnak ez egy követelménye lesz. Enélkül az ARM desktop offenzívájával a Google fog erősödni (aki erre masszívan készül is). Szóval ennek a lehetősége nem csak durva fantazmagória.

    Az meg, hogy senki nem szedett 30% vámot a PC piacról a Valve előtt... nem is volt ilyen méretű és komplexitású felület a fejlesztők számára. Senki nem kényszeríti a fejlesztőket a Steam használatára. Mint írtam fentebb, még arra is megvolna az esély, hogy jó pár, jelenleg Steamtől függetlenedni képtelen kiadó (pl Ubisoft) tudna új lendületet adni a saját alkalmazásboltjának azzal, ha a Linux verziókat már csak azon lehetne megvásárolni.

    Ezen túlmenően a status quo érvedet kifejthetnéd bővebben, mert mint írtam többször, én nem látom miben változna a piaci helyzete a cégnek. Talán nem azt feltételezed, hogy hirtelen a Valve le tudná zárni a platformot az EA, Activision, Ubisoft és társaik elől? :DDD Jelen pillanatban a Microsoft semmilyen szabályozást nem gyakorol a Windows-on futó alkalmazásboltokra (amennyiben pedig ez változna, az megint csak nem a vásárlók érdeke), így ebben semmivel nem másabb környezet, mint a Linux.

    A "gyereknek nézés" alatt meg úgy tűnik mást értünk. A Valve egy kapitalista cég, aki szeretne konstans bevételt. Ezért kérnek részesedést a játékokból és ezért találták ki a marketet is, ahol a sok steames vacakra lehet a pénzt költeni. Ezzel ők nem gyereknek néznek, hanem szeretnének annyi pénzt kiszedni a zsebedből, amennyit csak lehet. Ugyanez a gondolkodásmód igaz az EA-re, Ubusoftra, Activision-Blizzardra.
    A Microsoft viszont megszabja, hogy neked mégis milyen felhasználási módnak kell kényelmesnek lennie és ha ez nem egyezik a saját preferenciáiddal, akkor szívsz.

    Önmagában a Bethesda, Activision, EA és Ubisoft azért lettek idekeverve, mert amennyiben a Valve sikerrel jár és sikerül szép lassan stabilan a MacOS fölé tornásznia a Linux részesedését, akkor valószínű, hogy tőlük is lehetne termékekre számítani. Nem értem, hogy miért tituláltad ezt logikátlannak, miközben Te beszéltél előtte PC-s fragmentációról amit a Valve okoz a Linux terjesztésével. :)

    (#72) IstvánLászló: Neked is szép napot! Akkor aránylag azonos véleményen vagyunk azt hiszem.

    [ Szerkesztve ]

  • Polllen

    nagyúr

    válasz joysefke #94 üzenetére

    "Soha nem próbált a Win32 platform erejére támaszkodva (a la Google és Apple) a PC játékok árából sápot szedni. Meg vagyok róla győződve, hogy ez nem a "MS kedvességének" köszönhető, hanem a MS nincs és soha nem is volt abban a piaci pozícióban, hogy erre komoly esélye legyen."

    Eddig. A win10-zel kezdte meg ennek a kiépítését.

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • leviske

    veterán

    válasz joysefke #94 üzenetére

    "Odarakják eléd a protékájukat, te pedig el tudod dönteni, hogy kell-e vagy sem."

    Eltudom dönteni? Miről dönthetek? Hogy választom a Windows 7-et, amire bajos a Skylake+ és Ryzen támogatás? Te is beláttad, hogy nincs választás az operációs rendszerek piacán jelenleg.

    1. Az Android vs Windows Mobile vs Symbian kapcsán se volt mély szakmai diskurzus a felhasználók közt. A szakmának kellett úgy döntenie, hogy megadja a lehetőséget a rendszernek. Ezt követően választottak a vásárlók és hozták ki az Androidot győztesen.

    2. Pontosan erről szól az, amit a Valve tesz az esetleges Steam Play bevezetésével. Megadja a lehetőséget, hogy a hardcore rétegből kinőjön egy akkora felhasználói bázis, amire már van értelme játékokat kiadni. Az új pedig nem jelenti azt, hogy kevésbé működik jól. Ez ugyanolyan elfogult vélekedés a Windows-ról, mint nekem az, hogy a közösség gyorsabban és minőségibben reagál sokszor. A Windows pedig többek közt azért volt 25 évig jó mindenkinek, mert nem is volt más. Egy átlag felhasználó akkor beszélhet döntési lehetőségről, ha a szakma már elkezdett támogatni egy másik alternatívát is.

    Azt viszont nem tudom érvnek venni, hogy a Valve számára azért jobb a Linux, mert félnek, hogy bezárul a Windows előttük. Azért nem tudom érvnek venni, mert HA ez nem történik meg soha, akkor a Steam marad abban a pozícióban, amiben most van. Én olvastam ezt az érvedet és többedjére reagálom le. Az soha nem lesz a vásárlók érdeke, hogy a Microsoft legyen az egyetlen játékforrás Windows-on. Az UWP-t pedig pont ezért hoztam fel, hiszen az egyik alapját jelenti a Store-ba rendezésnek. Ráadásul az egész szakma ellenzi, a Microsoft mégis nyomja.

    (#91) Feketelaszlo: Ezt nem tudtam. Köszi. :R

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz joysefke #97 üzenetére

    "...átlag gémernek ötödrangú kérdés, hogy a Linux mennyivel nyíltabb meg szabadabb... ...hogy a játékosok 95%-át tökéletesen hidegen hagyja ez..." - ezt annyival egészíteném ki, hogy nem is igen tudnak róla.

    Itt-ott 2008-ig hallottam a Linuxról, tudtam róla hogy létezik, de míg konkrétan egy itcafe-s cikk hatására fel nem raktam az első disztrómat a gépre, addig nem igazán volt fogalmam ezekről a dolgokról.

    "Ezen felül a Linuxos gaming erősítése szemmel láthatóan a Valve szívügye (amibe ennek ellenére a hangoskodáson kívül tényleges $$-t még nem fektettek)" - ezt viszont kijavítanám, mert a SteamOS fejlesztése felszínre hozott egy csomó problémát amin azóta sokat dolgoztak, elég csak az OpenGL problémáit említeni amiből először az OpenGL next, majd a Vulkan lett. Mindezek járulékosan egy csomó Mesa-val kapcsolatos fejlesztést is behoztak, ami a Linux felhasználók többségét érinti.
    Egy kapcsolódó fejlesztői poszt: https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Valve-Expat-Steam-Linux-Hard

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • leviske

    veterán

    válasz joysefke #97 üzenetére

    Abban egyetértek, hogy elbeszélünk egymást mellett.

    Amit fontos belátnod az az, hogy szakmai oldalról a többség számára nem számít, mi lesz a Valve sorsa. Az már egyfajta vallás vita volna, ha belemennénk jobban, hogy a Linux vagy a Windows jobb-e a jövő számára. Viszont azt fontosnak tartom megjegyezni, hogy a Windows virágzása az "implicit" API-k idején volt indokolt. Az "explicit" API-k szempontjából már nem annyira egyértelmű, hogy egy zárt alap-e az igazi.

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz joysefke #99 üzenetére

    Félreértesz, nem csak a figyelmet irányították rá a problémákra, hanem saját mesa és egyéb programozói vannak a Valve-nek. Az ő munkaóráik 1:1-ben ráfordított mérnöki órabér. Egyrészt a SteamOS miatt, másrészt meg a kapcsolódó fejlesztések miatt is kellenek nekik saját Linuxos fejlesztőmérnökök.

    Az más kérdés, hogy a teljesen új Vulkan grafikus API megírását nem ők csinálják, az egy kicsit nagyobb volumenű munka de a kapcsolódó driver fejlesztésekbe szépen teszik bele a munkát, ellenkező esetben csak a gyártói zárt driverekkel lehetne Vulkan-os dolgokat futtatni Linuxon.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • IstvánLászló

    senior tag

    válasz joysefke #99 üzenetére

    Tiszteletem. joysefke

    Érdekel a Steames téma és kérdezni szeretném is a játékoknak a kapcsán, csak is építőjelleggel is mondanám is alábbiakat - most itt Windows háború van, mert nekem ez így jön le......

    A lényeg nem értem hogy miért is okoz most gondot is ez, idézem a címet," Windowsra kiadott játékokat futtatna Linuxon a Valve?" , ezzel most mi a baj.

    A Windowsos gamerekre és más os-re is gondolnak, szerintem egyik játékost és gámert sem ér csalódás, gondolom ők is tudják hogy több platformon is toljuk a jétékokat és ez itt a fontos....
    A lényeg nem hinném ha nem olvastam volna, " PATFORM FÜGGETLENEK", ez azt jelenti is hogy te és én és mindenki más, akik mi megvásároljuk a kedvenc játékainkat, bocsánat nem személyeskedem - csak beszélgetünk és remélem hogy nem vagyok félre is érthető.
    Az első és többi játékaimat boltban vettem és tudtam is előre, hogy Steames -ek a játékaim, mert utána is olvastam,
    A Stemen olvastam a szabályzatot is hogyha ilyen játékokat is veszek, akkor bármelyik platformon is használhatom is őket - ha akarom, remélem érthető is hogy én erre gondolok.
    Tehát ez itt a fontos tényező - Steames játékoknak a kapcsán és ezt biztosan érted.

    Bocsánat előre is ha tévedtem és félre is értettem is volna bármit.
    Remélem semmilyen sértődést - nem okoztam a mondataimmal.

    (#102) Akula
    +1 Igen.
    Mondanék egy példát, nálam a Blizzárdos játékaim jól futnak az os-en, amit most örömmel használok, ö egy Arch alapú disztro és stabilan működik és a Steames játékaim is.

    Tisztelettel, István László

    [ Szerkesztve ]

    Privátot ne írjál csak ha fontos, válaszolok biztosan. Köszönöm mindenkinek türelmét idejét segítségét.

  • quailstorm

    nagyúr

    válasz joysefke #97 üzenetére

    Az említett Vulkanos dolgon kívül azért ne becsüld le a Valve pozitív piaci szerepét.

    A Steam mint disztribúciós platform nagyon sok résztvevőnek jó, vagy jó volt, régen a dobozos világban független fejlesztőként nem sok pénz jutott, a kiadóé lettek a jogok. Nem ilyen 30% volt a gond, hanem eladtad a játék jogait fix összegért aztán viszlát.
    Ezen kívül megreformáltak egy csomó mindent. HL1-2-t és a ráépülő modokat gondolom nem kell magyarázni, a fél YT tele van velük, meg a gmod és SFM videókkal.
    Aztán maga a Steam is olyan úttörő volt, mint az iTunes+AppStore, a többi cég belsős platformja meg azóta se az igazi (uplay, origin).

    (#106) emvy: a GNU és BSD licenszesekre gondolsz hogy fos, vagy belevetted az MIT és lényegében licensztelen hobbiprojecteket is?

    Auditon meg lehet spórolni ha elmarad, ha meg gyakornokokkal és diákokkal csinálod a melót akkor meg még olcsóbb. Aztán lesz amilyen lesz.

    Ez saját, közvetlen tapasztalat. Ja és a gáz az, hogy német ipari cégnél még a teljesen kezdő diákoknál is 10-szer szarabbat írnak. Mondjuk nem tudom, lehet azt is diákok írták, bár nem hiszem.

    [ Szerkesztve ]

  • quailstorm

    nagyúr

    válasz joysefke #131 üzenetére

    Akkor már azt is hozzátenném, hogy a TF2-t is bevásárlással tették magukévá. Igaz ez sokat késett, eredetileg a TFC jött ki HL motoron, ami még közelebb állt a TF-hez mint a TF2-höz.
    Majd a TF2-vel a TF is hatalmas fejőstehén lett, mint harmadik TF iteráció. (TFC az lényegében a Quake mod TF rekreációja volt GoldSource-ra).

    Lényegében a HL1-2-n kívül semmi se igazi Valve. GoldSrc és Source enginek is övék ofc.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák