Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz dezz #36 üzenetére

    De, mérvadó, mert jelenleg elérhető, és a leginkább memóriaignyes APU. A Kaveri tényleg más kérdés, ott lesz először igazán értelme a gyors RAM-nak. Viszont annál sem lesz akkor akülönbség RAM és RAM között, mint a két 7750 között. Az ok egyszerű: a dVGA-k esetén egy csak és kizárólag a GPU-t szolgáló, és ahhoz optimalizált memóriavezérlő van. APU esetén ez messze nem igaz most sem, és a Kaveri esetén sem lesz az. A memóriavezérlő elérését továbbra is a CPU-n keresztül bonyolítja a rendszer. Valószínűleg GGDR5-tel sem lett volna annyival gyorsabb az IGP-je, mint a 7750 GGDR5-ös verziója a DDR3-ashoz képest.

    Az XDR és XDR2 is RAMBUS RAM, ahogy az RDRAM is az volt.

  • ukornel

    aktív tag

    válasz dezz #34 üzenetére

    Aztán, ha valóban megemelkedne a chipek ára, leállítják. Nem lett volna olyasféle létszükséglet, mint a DDR3 alapú termékek, így nem tudta volna rákényszeríteni a piacra a Hynix a magas árakat.

    Kiegészítés: ha a Hynix megemelte volna az árakat, a Micron is rögtön meggondolta volna magát, hogy mégis érdemes beszállni a GDDR5M bizniszbe.

    #daa-raa (35)
    "Nagy igényt majd a komolyabb IGP-vel megáldott APU-k fognak támasztani a memóriaalrendszer felé."
    Ezek már a küszöbön toporognak. Sőt, a konzolokban pedig már meg is érkeztek a jóval komolyabb IGP-vel felvértezett APU-k. Minden adott hozzá, hogy az AMD tervezzen egy nagyobb, akár 3-400 mm2-es lapkát PC-be is. Az Intel Knights Landing állítólag jövőre várható, Xeon foglalatba (is).

    "A mostaniak köszönik bőséggel elvannak a mostani RAM-okkal és vezérlőkkel."
    A mostan Kaveri az i3 szintű CPU- és HD7750 alatti IGP-erejével a DDR3 határait feszegeti. Egyértelműen mutatják a tesztek, hogy 2133 MHz-es modulokkal kezdi jól érezni magát, ott, ahol a JEDEC DDR3 szabvány véget ér.

    "A Micron meg sokat ér az esetleges RAMBUS RAM-jaival, ha azt nem fogja kezelni semmi. A keresztlicencmegállapodás meg inkább tudható be a hosszú jogi csatározás lezárásának, mint érdemi fejlesztési lépésnek."
    Egyeztetés kérdése, hogy legyen mi kezelje.
    A jogi csatározás lezárása igaz, de ez nem zárja ki a lehetőséget, hogy valami több is lehessen annál. Úgy érzem, ez a "zsák a foltját" mintaszerű esete: van egy cég, ami nem gyárt, csak újít, fejleszt, szabadalmaztat, meg pereskedik, és van egy másik, amelyik gyárt, de innovációban nem annyira jó. Ha ez utóbbi megszerzi az első szabadalmainak használati jogát, akkor nem is kell fejlesztenie, csak a gyártáshoz illesztenie a meglevő fejlesztéseket, aztán demózni az eredményt és kiállni vele a "piacra".

  • #65675776

    törölt tag

    válasz dezz #45 üzenetére

    Tekintve, hogy a GPU-kban olyan sok cache azért nincs, így azzal, hogy egy akármilyen, és AMD esetén tipikusan nem éppen alacsony késleltetésű, cache közbeiktatása mindenképpen növeli a késleltetést. A tobb magos CPU esetén ez olyan hatalmas mértékben nem befolyásolja a dolgokat, mert eleve mindig ott van az L" vagy akár L3 cache, másrészt a sávszéligény és a késleltetésre való érzékenység is jelentősen kisebb.

    Az tiszta sor, hogy a CPU igénye kisebb, de nem is igazán az a lényeg, hogy csökkenti az IGP számára elérhető sávszélességet, hanem hogy rendszeresen megszakítja az IGP felé irányuló adatforgalmat, ami miatt az IGP várakozni kényszerül. Persze lehet ezen javítani egy szép nagy cache közbeiktatásával.

    A sajtóanyagok relevanciája érdekes kérdés, de tipikusan eltúlozzák a jelentőségét mindennek. Ráadásul ott sem tudni semmit a futtatás körülményeiről. A linkelt iromány több sebből vérzik, érdemes megvárni a többi oldal valódi tesztjeit.

    Kérdés, hogy a négy csatorna hogyan szerveződik. A linkelt hsz alapján hiába a négy csatorna, egyszerre maximum két utasítást tud végrehajtani a vezérlő. Igazából csak azért van a 4x32 bit, mert egy GDDR5 chip 32 bites buszt használ.

    ukornel: Elég csúnya mikro vagy komolyabb lagokat okozhat ha nem folyamatos az adatáramlás az IGP (vagy bármilyen GPU) felé. Szóval ha kevesebb szálon olvas, akkor bizony lehet bottleneck. Ha szépen szét van szórva a memóriában a sok-sok adat, akkor ez elég komoly probléma lehet. Ahogy sok eltérő objektum esetén is.

    Aztán persze lehet, hogy tévedek. De a GDDR5 és a többi GDDR is azért használ inkább csak 32 bites buszt, mert így azonos sávszélesség mellett több csatorna van ahonnan/ahova olvasni/írni tud a GPU. A sűrű fillér és a ritka forint tipikus esete.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz dezz #48 üzenetére

    Egy dolog, hogy Cache-ből dolgozik, de a cahce-be nem csak úgy beleteleportálódik az adat, azt bizony ki kell olvasni a memóriából, és oda szükség szerint vissza is írni. Csak mivel a CPU-kban jó nagy cache-ek vannak ritkábban kell a fizikai RAM-hoz nyúlni. Egy GPU a kis cache-ek miatt is folyamatosan basztatja a VRAM-ot. Plusz ugye sokkal gyorsabban változnak a szükséges adatok.

    DDR3 esetén minden chip 64 bit széles, a modul szélessége nem a chipek számától függ.

Új hozzászólás Aktív témák