Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz dezz #45 üzenetére

    Tekintve, hogy a GPU-kban olyan sok cache azért nincs, így azzal, hogy egy akármilyen, és AMD esetén tipikusan nem éppen alacsony késleltetésű, cache közbeiktatása mindenképpen növeli a késleltetést. A tobb magos CPU esetén ez olyan hatalmas mértékben nem befolyásolja a dolgokat, mert eleve mindig ott van az L" vagy akár L3 cache, másrészt a sávszéligény és a késleltetésre való érzékenység is jelentősen kisebb.

    Az tiszta sor, hogy a CPU igénye kisebb, de nem is igazán az a lényeg, hogy csökkenti az IGP számára elérhető sávszélességet, hanem hogy rendszeresen megszakítja az IGP felé irányuló adatforgalmat, ami miatt az IGP várakozni kényszerül. Persze lehet ezen javítani egy szép nagy cache közbeiktatásával.

    A sajtóanyagok relevanciája érdekes kérdés, de tipikusan eltúlozzák a jelentőségét mindennek. Ráadásul ott sem tudni semmit a futtatás körülményeiről. A linkelt iromány több sebből vérzik, érdemes megvárni a többi oldal valódi tesztjeit.

    Kérdés, hogy a négy csatorna hogyan szerveződik. A linkelt hsz alapján hiába a négy csatorna, egyszerre maximum két utasítást tud végrehajtani a vezérlő. Igazából csak azért van a 4x32 bit, mert egy GDDR5 chip 32 bites buszt használ.

    ukornel: Elég csúnya mikro vagy komolyabb lagokat okozhat ha nem folyamatos az adatáramlás az IGP (vagy bármilyen GPU) felé. Szóval ha kevesebb szálon olvas, akkor bizony lehet bottleneck. Ha szépen szét van szórva a memóriában a sok-sok adat, akkor ez elég komoly probléma lehet. Ahogy sok eltérő objektum esetén is.

    Aztán persze lehet, hogy tévedek. De a GDDR5 és a többi GDDR is azért használ inkább csak 32 bites buszt, mert így azonos sávszélesség mellett több csatorna van ahonnan/ahova olvasni/írni tud a GPU. A sűrű fillér és a ritka forint tipikus esete.

Új hozzászólás Aktív témák