Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz #65675776 #42 üzenetére

    "Hiába egyenjogúak, ha az IGP felé feleslegesen hosszan jut el az információ. Egy dVGA esetén a GPU gyakorlatilag közvetlenül kapcsolódik az IMC-hez, míg Kaverinél nem."

    Mit értesz a hosszabb út alatt és mire alapozod ezt? Az egy dolog, hogy a CPU és az IGP mindenkori adatterületei között adatkoherencia van a cache-ek szempontjából, de ez hasonló eset, mint egy többmagos vagy több-CPU-s rendszernél, ahol mindenki magának olvassa-írja az adatot, csak az invalidáláshoz szükséges információk (leginkább címek) cserélnek gazdát az egyes CPU-khoz tartozó NB-k szintjén pl. a több-CPU-s rendszerekben, miközben a többmagosnál és esetünkben is (ahol az alapegység a CU, mint Compute Unit, ami lehet egy CPU modul vagy egy GCN CU, melyek egyenrangúak egymással memóriaelérés szempontjából) a közös NB "intézi" ezeket.

    (Egyébként valószínűleg van lehetőség adatkoherencia nélküli elérésre IGP oldalán, mint a PS4 és az Xbox One APU-inak esetén.)

    "Ráadásul Kaverinél mindig is ottt lesz az egyenjogú konkurens CPU, ami bármikor elvehet tőle sávszélt, vagy megszakítást. A megosztott címtér meg ezen nem sokat segít."

    Az CPU átlag memóriasávszél igénye töredéke az IGP-ének.

    (#44) daa-raa: Itt a sajtóanyag talán még relevánsabb is, mint ez az 1 játékon alapuló mérés. (Azon sem csodálkoznék, ha 1x futtatásról lenne szó, nem pedig több futtatás átlagáról.)

    GDDR5(M) módban 4-csatornás (4x32 bit) üzemben működik a Kaveri memóriavezérlője (DDR3 módban 2x64). [link]

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák