- Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
- Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- iPad topik
- Milyen videókártyát?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
Hirdetés
-
Honnan tudjuk, hogy melyik tartalmat gyártotta a TikTokra az AI?
it Az OpenAI és a mások eszközeivel gyártott, AI-alapú tartalmakat is címkézné a TikTok.
-
Újabb platformokra érkezik a Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!
gp Jelenleg csak Switch-en érhető el a játék, a nyár folyamán azonban PC-re és egyéb konzolokra is befut.
-
A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
ph A szimulátorrajongók körében nem épp ismeretlen név követi a a Drop, az Elgato, az Origin PC és a SCUF Gaming által kitaposott ösvényt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
stratova
veterán
Hmm ha minden igaz a Lenovo Y700-ba FX-8800P (35 W) mellé R9 385X kerül (hello Firepro M6100). Furcsa volt, miért nem épült erre eddig konzumer kártya.
Ennél erősebbet talán nem is kellene FX mellé tenni, kíváncsi leszek, hogyan muzsikál majd Asus N551ZU-hoz képest (FX-7600P + R9 M280X).Azért csúcs Caper Verdének R9 M380 nevet adni már orcácska kell, nem Strato PRO (alias Bonaire) lesz az 12 CU-tal? Elvileg az R9 M280X is erre épült furcsa lenne a visszalépés.
Érdekesen teríti AMD a GPU-kat hol, az üzleti vonalból veszi ki és teszi a konzumerbe, hol fordítva.[ Szerkesztve ]
-
#68237056
törölt tag
Az R9 M390X és R9 M395X-et leszámítva majd' 4 éves termékekről van szó. Értem én, hogy elégnek tekintik a teljesítményt meg a fogyasztást (sztem nem az), de basszus... Pont mobil vonalon kellene sokkal intenzívebben fejlődni, mint asztali vonalon. (Jó, ott sincs nagy durranás már egy ideje). Ennyire várja mindenki, hogy mi lesz a DX12-vel, hogy addig semmi újat nem dobnak ki?
-
rudi
nagyúr
Bizony az eléggé kínos, hogy az NV féle Maxwell teljesítmény/fogyasztás mutatójára továbbra sem tudnak érdemben reagálni.Asztaliban ez védhető mindenféle (talán majd egyszer használt) DX12 fícsörök villogtatásával, de notebookban a TDP nem enged. Tökéletesen látszik ez a GTX 950/960M elterjedtségén.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
félisten
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nincs különösebb értelme a régi lapkákat fejleszteni. Az egyetlen dolog, amit meg lehetne csinálni, hogy a GCN3-ra átáll a teljes termékskála, aminek haszna lenne például DX12-ben, de a GCN2 is elég jó. Egyedül első GCN front-endje szűkösebb, ami nem csoda, hiszen 2012-es fejlesztés, de még így is erősebb mindegyik a konkurensnél, tehát effektíve ez a harmadik legerősebb front-end rendszer a piacon. Az AMD úgy gondolkodik, hogy mivel ennyire előre terveztek három éve, így ezt most megtartják, mert most válik előnnyé.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #7 üzenetére
Ha fognák ezt a termékskálát, és mondjuk a Cape Verde lapkát GCN-ről GCN3-ra átépítenék, akkor nem nyernének a fogyasztás oldalán. Kb. hozható lenne ugyanaz a szint. Ahhoz, hogy kisebb legyen a fogyasztás le kellene butítani az ütemezést és a front-end képességeit. Nyilván ezt már nem éri meg meglépni most, hogy van és lesz olyan API, amiben ez a hardveres előny aktiválódik.
A GCN a legtöbb úgymond fogyasztásbudgetet az extrém ütemezésére költi. Ez az ami miatt DX12-ben egy Carrizo nem csak 50%-kal gyorsabb a Skylake-nél, hanem 2-3x. Az Intel nem tekintette fontosnak a front-endet, viszont sok wattot spóroltak vele. Az NV is ezen spórolt nagyon sokat, ezért lassulhatnak a GeForce-ok, ha szabványos multi-engine kódot kapnak.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Fiery
veterán
Hogy osszegezzuk: a Cape Verde a jelenben -- relative -- sokat fogyaszt, de a jovoben, ha majd lesz megfelelo jatek, sokat gyorsulhat. Az AMD 2012-ben megalkotta a 2016-2017 idoszak legjobb mobil dGPU-jat, 2012 es 2015 kozott pedig elegansan atengedi a piacot az Intelnek es az nVIDIA-nak. Vilagos es kovetendo pelda, nyilvan.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Inkább az történhetett, hogy az MS és a Sony kért egy durva architektúrát a konzolokba, és ezt az AMD bepakolta a PC-be. Ha normálisan ment volna az elmúlt években az API-k fejlesztése, és nem lett volna az egész mesterségesen felgyorsítva az AMD kódjaival, akkor ma sem lenne olyan API, ami a GCN front-end részét és ütemezését hasznosítaná. Egyszerűen nem éri meg erre koncentrálni, mert láthatod, hogy senkinek sincs hozzá hardvere az AMD-n kívül, sokan a közelében nincsenek ennek a dizájnnak. Senki sem számított rá, hogy 2015-ben egy új API teljesen megváltoztatja a hardvertervezéssel kapcsolatos nézeteket. Szerintem 2012-ben vagy előtte még az AMD sem. Talán 2013-ban már látták, hogy ezt a kört nagyon bemákolták, amit főleg az amúgy mesterien bénázó MS-nek köszönhetnek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
BangoSkank
tag
Arról van információ, hogy mikor várható az első 14/16 nm-es lapka?
-
rudi
nagyúr
Látod, Abu ez az ami miatt az AMD gyakoraltban nem sikeres... Elméletben bazi jók a konkurencia és a saját koruk megelőzésében, aztán valami istenverte csoda folytán mégis GTX 960M van azokban a notebookokban, amik gamer vonalon most divatosak és a globál piaci versenyben sem azt látni, hogy az AMD kihasználná azt az előnyét, ami elméletben van neki. Rá lehet ezeket fogni a piac kiszámíthatóságára, konkurencia szemétségére, bolygók együttállására, akármire, csak éppen az AMD-nél nem ma kezdték a bizniszt, óriási töketlenségre vall ez a fajta cégszintű hozzáállás...
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
stratova
veterán
Plazmacucci:
Szerintem erősen függ ez a körítéstől (felszereltség és anyagminőség) és az ártól is. Illetve, hogy akar-e valaki foglalkozni az APU ráncba szedésével (msr tweaker). Való igaz, hogy Intel csúnyán ellépett és most a számomra érdekes kategóriában AMD árazása is elszállt (Elitebook 745 G2 1600x900, bill. világítás 250e -> 307e).Gyakorlatilag 860M-960M szintjén e kártyák közül R9 M385X (FirePro M6100) teljesít.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az biztosan látszik, hogy nem ma kezdték a bizniszt. ~15%-os piaci részesedéssel zsarolni az ARB-t és a GAB-ot erős dolog. Az meg fájdalmas, hogy be is jön, de ez már az ARB és a GAB gyengesége. Tudod mi a következő lépés? Szabványban megszavaztatni a szabadalmaikat és utána mindenkit le lehet húzni egy csomó pénzzel. Ennek tökéletes előkészítése, hogy a nyílt ASTC nem lett része a DX12-nek. Kitalálhatod ki szavazott ellene. Na de a viccet félretéve az egész probléma az, hogy az AMD egy nagyon sunyi cég lett az elmúlt években és előkészítettek egy puccsot, amit sajnos végre is hajtanak. És emiatt a PC egyensúlya felbomlik. Pár év és mindenkinek lesz saját grafikus API-ja, és onnantól kezdve mindenki a saját szabadalmát akarja a szabványban látni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
stratova
veterán
Közben meglestem AMD oldalát, tényleg Cape Verde XT-re [10 CU] épül az R9 M380 (M275X OC stb). Akkor Bonaire PRO-ra [12 CU] majd R9 M385-nek (M280X) kellene érkeznie.
Mondjuk M280 specifikációja nekem sántít AMD oldalán, vagy GPU-Z olvasta ki rosszul M280X adatait?
Ed3r_X_ ott en bloc nincs új lapkájuk, ami frissebb Cape Verdénél pedig gyengébb (Oland max. 6 CU).
[ Szerkesztve ]
-
Ed3r_X_
nagyúr
Cape Verde? Már nem azért, de ez mióta számít újnak? Kb 4 éve?
A Bonaire elmegy még, a Tonga meg OK. De azért léphetnének az alsóbb fertályon is valamit.
[ Szerkesztve ]
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
-
Fiery
veterán
O, ha mindenkinek lesz sajat API-ja... Csak nehogy ez a mostani szemetkedes egyszer visszausson. Ha mondjuk az Intel es az nVIDIA veletlenul kozos API-t hoznak letre. Vagy ha penzzel dotaljak a jatek fejlesztoket, hogy még veletlenul se akarjanak 3-4 API-ra fejleszteni. Egy API haborut az AMD penz nelkul soha nem fog megnyerni. A 15% (ami nem hiszem, hogy igazi statisztikan alapszik, inkabb csak leirtal egy szamot) azonnal konvergalni fog a nullahoz, amint bejelenti az Intel es az nVIDIA a sajat API-jat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az az NV fog az Intellel közösködni, akit az Intel minden jó piacról kitúrt? Hajrá.
Önmagában a problémája a sok API-nak, hogy ellehetetleníti a szabvány fejlődését. Gondolj bele, hogy amíg mindenkinek érdeke volt a megfelelő szabvány, mert nem volt senkinek saját API-ja, addig szépen megbeszélték a dolgokat és elfogadták a kidolgozott javaslatokat (100% szavazat kell a boardtól a beépítésre). Most az okozza a problémát, hogy az AMD-nek nem érdeke mindent megszavazni. Leraknak egy saját javaslatot, és ... "ha nem szavazzátok meg, akkor csak mi használjuk a Mantle-ben, tudjátok a konzolban GCN van". Ez a nagy baj! Ha lesz még egy cég saját API-val, akkor onnantól kezdve ketten zsarolnak és kvázi vége a szabvány fejlődésének. A következő konzolgenerációban bárki eljátszhatja ugyanezt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
derive
senior tag
Ranezesre azt vartam, hogy villantanak vmi mobil Furyt, erre most ugy erzem, iden is megsporolom a fejlesztest...
Abu: Az AMD nem zsarol senkit sem. Ha nagyon ugralnak felvasaroljak oket Az egy dolog, hogy a mostani aron nem elado, de 3x ennyire sztem kapasbol igent mondananak a nagytulajdonosok.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #06658560 #19 üzenetére
Képzeld van. Az egyutas Xeonok egy része professzionális szoftvertámogatással rendelkező IGP-t kapnak. És képzeld az Intel részesedése nő. Bár azt hozzá kell tenni, hogy az NV részesedése itt inkább a FirePrók miatt csökken.
Viszont az NV-nek fáj, hogy az Intel kirakta az Ionját, de az sem jó, hogy kirakták őket az olcsóbb notebookokból, mert az IGP elég jó. Nyilván a mobil Skylake sem tetszik nekik, mert csökkent a felhasználható PCI Express 3.0-s csatornák száma, és emiatt egy felszereltebb notiban 2x vagy 4x összeköttetés jut a dGPU-knak. Ugye az Intelt csak áprilisig kötötte az az FTC követelmény, hogy a dGPU-knak minimum 16x PCI Express 2.0-s sávszélt biztosítson, amit eddig meg is tettek a 8x PCI Express 3.0-val.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Ha így állnak a fejlesztésekhez, akkor hamarosan az a 15% is bukni fog. A user nem hangzatos szólamokat akar venni, hogy xy pre-alfaverziós szoftver, laposon amúgy sem futó játék milyen jól kihasználja a GCN képességeit - ő egy reális megoldást akar, ami a TARTALOM ALAPJÁN kiválasztott játékait az elvárt szinten viszi.
Azért az is beszédes, hogy évek óta nincs új koncepció csak az átnevezősdi és még egy nyavajás csíkszélcsökkentést se voltak képesek összehozni.
#21: pontosan, az igp-k fognak tarolni a közeljövőben (amíg nem kezdik nyomatni a VR-t). Ha az AMD összeszedi magát a zen-nel és normálisan árazza, akkor lehet belőle még énekes halott, különben erősen az intelnek áll a zászló.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz t72killer #22 üzenetére
Tehát azt mondod, hogy tulajdonképpen az jó a júzernek, ha az új API-val futó játék nem lassul, hanem gyorsul a hardveren. Ez nem különbözik attól, amit az AMD ad.
Mi értelme mondjuk a 20 nm-es átállásnak, ha romlik tőle a teljesítmény és a fogyasztás? Ennyire fontos a nm előtti szám, hogy csak emiatt lassabb és többet fogyasztó GPU-t vásárolnál?
Szerk: A VR annyira tág piac, hogy egy csomó területére jó lesz az IGP. De a DX12-ben az AMD IGP-i nagyságrendekkel növelték az előnyt az Intel IGP-ihez képest. Az Intel az UE4-ben a 15 wattos Carrizót nem tudja megközelíteni a 90 wattos Skylake-kel. Egyszerűen limitálja a munkát a parancsprocesszor, ami DX11-ben nyilván nem volt limit, mert előbb fogyott el a felhasználható processzoridő.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
"Mi értelme mondjuk a 20 nm-es átállásnak, ha romlik tőle a teljesítmény és a fogyasztás?" - természetesen nem. Bár eddig nem láttam még olyan csíkszélfejlesztést, ami ilyen következményekkel járt cpu v gpu téren - lehet h csak elkerülte a figyelmemet.
VR: meglássuk, persze vr excel táblákat nézegetni elég lesz az igp (akár intel) is, de vr játékokra már kétlem.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
stratova
veterán
Abu: Most hogy van ez?
R9 M295X Apple Retina iMac gépében 850 MHz-es boost órajelet kapott, viszont az AW 15-ben Tonga XT 723 MHz-es. Device ID alapján vagy 4 változata van ennek a lapkának.A 800 (Apple 850) MHz-es variánsnál 125 W-os TDP-t említenek, míg az R9 M395X-szel megegyező órajelű W7170M és a 750 MHz-es E8950 esetében 95 W a TDP [max 100 W]. Gondolom utóbbi beállítás teszi lehetővé, hogy egy 15,6"-os gépbe is betehessék, amennyiben megfelelő a hűtés.
derive szvsz ha meg is oldanák a hűtését nagyon-nagyon drága lenne, ehhez képest Nv-nek sokkal olcsóban meglehet a GM204 alapú GTX 990M, de még ahhoz is vízhűtéses dokkolót készített az Asus.
Fury Nano-nál is az árat olvasva kerekedett ki az ember szeme és lehet, hogy még mindig alacsony a kihozatal.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt sokkal egyszerűbben meg lehet oldani. Több visszatérítést fizetnek a gyártóknak, és nagyobb, 4/5-ös raktárarányra fizetnek be a kereskedőknél. Emiatt nem kell egymásnak odaadni a legfontosabb szabadalmakat. Az Intel és az NV egymásra nagyobb ellenségként tekint, mint az AMD-re. Eleve az AMD a zsarolási módszerével maximum a PC gaming piacot tudná uralni és az Intelnek és az NV-nek ez a piac a legkevésbé fontos. Egyszerűen több pénz van az ultramobilban és a felhőben.
Ha nem lenne fontos nem támogatnák az OpenCL 1.2-t sem. Egyszerűen nem csinálnának OpenCL implementációt. Nyilván nem árt erre gyúrni, mert a Vulkan API esetében inkább az OpenCL C és C++ lesz a kedvelt shader nyelv, mintsem a GLSL.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Fiery
veterán
Mas kerdes egy szabvanyt tamogatni (implementalni), mert a vasarlok ezt igenylik, es megint mas kerdes a szabvany alakitasaban tevekenyen reszt vallalni.
A PC gaming piac nem fontos az nVIDIA-nak? Akkor mi a fontos? A steam machine? Nem allnak tul jol vele. A Tegra? Azzal sincsenek a kanyarban sem, csupa niche cuccba kerul a Tegra K1 is, akarcsak az elodei. Vagy Shield Tablet? Azt se kapkodjak el a boltokban... Viszont rohadt sok GTX 9xx szerias dGPU fogy, az nem PC gaming? Vagy mar megint arrol beszelsz, hogy hol lesz az nVIDIA 3-4 ev mulva? Nem ott, ne aggodj. Nezd csak meg, mit tervezett az nVIDIA 4 eve: sok kozuluk baromira nem jott be, foleg a Tegra biznisz...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Tegra nagyon fontos. Sokkal több pénzt raknak bele, mint a PC-be. Van egy saját Android verziójuk, direkt játékra (OpenGL 4.5 és CUDA támogatással), és van saját áruházuk. Ehhez vannak gépeik, és az áruházukon belül árult tartalmak után pénzt szednek be. Ezek a gépek képzik a GeForce Now felhős szolgáltatás alapját, amelyet szintén saját áruházzal használnak. Az ebben rejlő potenciál nagyságrendekkel nagyobb, mert a szoftverekből jönne a pénz. A teljesítményt csak előfizeted. A PC Gaming ehhez képest egy megégett tésztadarabka a pitén.
Ezt a vonalat egészíti ki még a HPC és az autópiac.
Az NV fontossági sorrendjében a PC Gaming és a workstation a legutolsó. Nem azért, mert rosszak, hanem azért, mert bármikor dönthet úgy az Intel, hogy nem adnak jó alapot az ide szánt hardvereiknek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Fiery
veterán
Oke, tehat megint a potencialrol beszelsz, es nem arrol, ami most, ma jelentos penzt hoz. Orulok, hogy le is irtad a kulcsszot
De en erts felre, nyilvan a most még keves penzt hozo, de a jovoben jelentos kilatasokkal kecsegteto fejlesztesekkel fontos foglalkozni, en csak azon szisszenek fel, ha az nVIDIA legfobb beveteli forrasat jelento piacot ilyen szinten probalja valaki negligalni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Biztosan nem akarják kivégezni a PC Gaming és workstation piacukat, de gondold bele magad az NVIDIA helyzetébe. Az FTC-nél sikerült kiharcolniuk, hogy 2015-ig az Intel biztosítson az NVIDIA gyorsítóinak legalább x16-os PCI Express 2.0-s összeköttetést. Erre az Intelt kötelezte a versenyhatóság. Viszont ez a határozat 2015 áprilisában lejárt, és nem lett megújítva. A versenyhatóság már 2009-ben elmondta a többieknek, hogy hat évük van arra, hogy saját lábra álljanak, mert nem nehéz kitalálni, hogy az Intel ki fogja rántani alóluk a talajt, amit a következő nagyobb fejlesztésnél mindenféle jogi következmény nélkül megtehetnek. Az NV számára erre a piacra építeni öngyilkosság. Az Intel korábban már erőszakkal kirakta az Ionjukat, nyilván még egyszer nem akarják ezt átélni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Fiery
veterán
Az ugye megvan, hogy x8 ill. x16 slotba nem csak videokartyat lehet rakni? Mindig szukseg lesz ilyen slotokra bizonyos szegmensekben, pl. HEDT, a mainstream desktop felsohaza, ws, szerver. Amig slot van, addig videokartya is mehet bele. A PC desktop pedig mar most is arrol szol, hogy iGPU vagy draga desktop konfig. Ezt a piacot nem befolyasolna jelentosen, ha mondjuk az Intel ugy dontene, csak a HEDT lapokra es a Z270 (vagy ahogy majd hivjak a Z170 utodjat) chipsetes lapokra engedi az x8 es x16 slotok elhelyezeset. A necces a mobil PC (notebook) piac lenne, de ott meg hosszutavon igy se, ugy se terem baber az nVIDIA-nak, amennyiben az iGPU-k ilyen tempoban erosodnek. Ami viszont eleg durvan eletet tudna lehelni ujra a desktop PC gamingbe, az egy hirtelen durva teljesitmeny igenybeli ugras. Amit keptelenseg iGPU-val kiszolgalni. VR, anyone?
[ Szerkesztve ]
-
-
farkas1
tag
#24) Fiery Igen, csak most az AMD barátja a Microsoft. És az "ellenségek" is a MS szoftvere alá tervezik a hardvereiket. A MS ingyen adja az AMD vasa alá az új API-t tartalmazó oprendszert még majdnem 1 évig. Akkor milyen eséllyel fog új API-t bevezetni e 2 cég ellen az NV-Intel? Csak, hogy régi kort képviselő vasaik még évtizedekig forgalomban maradhassanak? Szerintem nem lesz új API a részükről, inkább fejlesztik a hardvert az új irányba, mert mostantól ez a jelen.
[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
Mi koze a Win10-nek a grafikus API-khoz? Barmelyik (x86) Windowsra lehet API-t kesziteni/portolni. A Microsoft pedig még veletlenul sem a DX12 vagy akarmelyik GPU gyarto 2 szep szemeert adja ingyen 1 evig a frissitest, hanem az univerzalis appok miatt. Megjegyzem, a Win10 "eroszakos" elterjesztese pont jol jon, ha valaki uj API-n gondolkozik, hiszen igy kevesbe lenyeges a regi Windowsok tamogatasa. Egy Intel/nVIDIA grafikus API celozhatja kizarolag a Win10-et.
[ Szerkesztve ]
-
pomorski
őstag
Szerintem pont a lényegre tapintottál, szerintem is erről lehet szó. Az opencl szerintem az nvidia-t nem érdekli, a saját cudás megoldása elterjedtebb, a tudományban is gyakrabban használják. Pl. hány klaszterről hallott már bárki is, amiben radeon kártyák dolgoznak (számolnak)? Szerintem senki. Ellenben nvidia-s klaszter sok van, és szépen működgetnek.
-
farkas1
tag
persze lehet akadályozni a fejlődést azzal, hogy nem adnak ki szoftvert a cégek csak majd ha az NV-Intel is rendelkezik új hardverrel, ez ment eddig. x64 -nél nem jött ki csak angol nyelvű XP 64bit, az AMD nem tudta kihasználni az előnyét, de most itt a W10-dx12. Ezt nem lehet vissza fordítani
-
big-J
őstag
Na vegre, elokerult a tonga xt. Ha arban hasonlo a 970m-hez, kivalo darab lesz.
-
farkas1
tag
Most meg már nem írnak új játékot 32 bitre.
Emlékszem mekkora botrány volt a Vista megjelenés előtt. Minden Inteles laptopon rajta volt a "Vista képes" matrica. Csak olyan lassú volt a gép tőle, hogy könyörgött mindenki az XP-ért.[ Szerkesztve ]
-
farkas1
tag
Azért írtam, mert az is egy hasonló helyzet volt. Az Intel diktált a MS-nak, hogy ne legyen új oprendszer, még 2-3 évig, amíg nekik ki nem fut az aktuális x86 proci szériájuk. (Azok kerültek az ilyen laptopokba is, amivel később nem ment a Vista, a matrica ellenére .) Aztán lett Vista 64 bit addigra volt x64 Intel proci is. A világ meg várt 2-3 évet az Intelre, hogy legyen már kész a proci. Ha ez nem így lett volna, minden gyorsabban fejlődött volna.
Most a MS nem az Intelre meg az NV-ra hallgatott. Itt az új Win dx12-vel ami az AMD-nek jó.Van ilyen, hogy nem a zölddel meg a kékkel kivételeznek. Ez a vásárlóknak jó szerintem.[ Szerkesztve ]
-
bunfi
őstag
Persze az meg sem történt, amikor az Intel tisztességtelen piaci magatartást tanusítva szorította ki az AMD-t a mobil piacról? Vagy amikor vissza kellett hívni a MacBookokat, mert a golyózás megadta magát az nVidia GPU-inál?
Lehet fröcsögni az AMD-re, hogy az Intel és az nVidia, de azért ne felejtsük már el, hogy az Intel tízszer annyit tud KF-re költeni, mint az AMD vagy azt, hogy jelenleg egy driverrel többet lehet optimalizálni a játék futásán, mint amennyit a fejlesztő tud (ezért van 5-15% sebességelőnye az nVidiának összességében).
De igazából mindez lényegtelen. Örüljetek annak, hogy az AMD bukik, mert így majd veheti mindenki aranyárban a nVintel gépeket, mert nincs konkurencia, aki miatt kénytelen lenne versenyezni vagy lenyomja majd az IA-64-hez hasonló, felhasználók számára kedvezőtlen szabványait, mert megteheti.
János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett
Új hozzászólás Aktív témák
- Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
- Mobil flották
- Hálózati / IP kamera
- bitpork: Vasarnapi Iza csinazta ebed
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- LEGO klub
- Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
- Politika
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs