- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Inkább az történhetett, hogy az MS és a Sony kért egy durva architektúrát a konzolokba, és ezt az AMD bepakolta a PC-be. Ha normálisan ment volna az elmúlt években az API-k fejlesztése, és nem lett volna az egész mesterségesen felgyorsítva az AMD kódjaival, akkor ma sem lenne olyan API, ami a GCN front-end részét és ütemezését hasznosítaná. Egyszerűen nem éri meg erre koncentrálni, mert láthatod, hogy senkinek sincs hozzá hardvere az AMD-n kívül, sokan a közelében nincsenek ennek a dizájnnak. Senki sem számított rá, hogy 2015-ben egy új API teljesen megváltoztatja a hardvertervezéssel kapcsolatos nézeteket. Szerintem 2012-ben vagy előtte még az AMD sem. Talán 2013-ban már látták, hogy ezt a kört nagyon bemákolták, amit főleg az amúgy mesterien bénázó MS-nek köszönhetnek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az az NV fog az Intellel közösködni, akit az Intel minden jó piacról kitúrt? Hajrá.
Önmagában a problémája a sok API-nak, hogy ellehetetleníti a szabvány fejlődését. Gondolj bele, hogy amíg mindenkinek érdeke volt a megfelelő szabvány, mert nem volt senkinek saját API-ja, addig szépen megbeszélték a dolgokat és elfogadták a kidolgozott javaslatokat (100% szavazat kell a boardtól a beépítésre). Most az okozza a problémát, hogy az AMD-nek nem érdeke mindent megszavazni. Leraknak egy saját javaslatot, és ... "ha nem szavazzátok meg, akkor csak mi használjuk a Mantle-ben, tudjátok a konzolban GCN van". Ez a nagy baj! Ha lesz még egy cég saját API-val, akkor onnantól kezdve ketten zsarolnak és kvázi vége a szabvány fejlődésének. A következő konzolgenerációban bárki eljátszhatja ugyanezt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt sokkal egyszerűbben meg lehet oldani. Több visszatérítést fizetnek a gyártóknak, és nagyobb, 4/5-ös raktárarányra fizetnek be a kereskedőknél. Emiatt nem kell egymásnak odaadni a legfontosabb szabadalmakat. Az Intel és az NV egymásra nagyobb ellenségként tekint, mint az AMD-re. Eleve az AMD a zsarolási módszerével maximum a PC gaming piacot tudná uralni és az Intelnek és az NV-nek ez a piac a legkevésbé fontos. Egyszerűen több pénz van az ultramobilban és a felhőben.
Ha nem lenne fontos nem támogatnák az OpenCL 1.2-t sem. Egyszerűen nem csinálnának OpenCL implementációt. Nyilván nem árt erre gyúrni, mert a Vulkan API esetében inkább az OpenCL C és C++ lesz a kedvelt shader nyelv, mintsem a GLSL.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Tegra nagyon fontos. Sokkal több pénzt raknak bele, mint a PC-be. Van egy saját Android verziójuk, direkt játékra (OpenGL 4.5 és CUDA támogatással), és van saját áruházuk. Ehhez vannak gépeik, és az áruházukon belül árult tartalmak után pénzt szednek be. Ezek a gépek képzik a GeForce Now felhős szolgáltatás alapját, amelyet szintén saját áruházzal használnak. Az ebben rejlő potenciál nagyságrendekkel nagyobb, mert a szoftverekből jönne a pénz. A teljesítményt csak előfizeted. A PC Gaming ehhez képest egy megégett tésztadarabka a pitén.
Ezt a vonalat egészíti ki még a HPC és az autópiac.
Az NV fontossági sorrendjében a PC Gaming és a workstation a legutolsó. Nem azért, mert rosszak, hanem azért, mert bármikor dönthet úgy az Intel, hogy nem adnak jó alapot az ide szánt hardvereiknek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Biztosan nem akarják kivégezni a PC Gaming és workstation piacukat, de gondold bele magad az NVIDIA helyzetébe. Az FTC-nél sikerült kiharcolniuk, hogy 2015-ig az Intel biztosítson az NVIDIA gyorsítóinak legalább x16-os PCI Express 2.0-s összeköttetést. Erre az Intelt kötelezte a versenyhatóság. Viszont ez a határozat 2015 áprilisában lejárt, és nem lett megújítva. A versenyhatóság már 2009-ben elmondta a többieknek, hogy hat évük van arra, hogy saját lábra álljanak, mert nem nehéz kitalálni, hogy az Intel ki fogja rántani alóluk a talajt, amit a következő nagyobb fejlesztésnél mindenféle jogi következmény nélkül megtehetnek. Az NV számára erre a piacra építeni öngyilkosság. Az Intel korábban már erőszakkal kirakta az Ionjukat, nyilván még egyszer nem akarják ezt átélni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
farkas1
tag
#24) Fiery Igen, csak most az AMD barátja a Microsoft. És az "ellenségek" is a MS szoftvere alá tervezik a hardvereiket. A MS ingyen adja az AMD vasa alá az új API-t tartalmazó oprendszert még majdnem 1 évig. Akkor milyen eséllyel fog új API-t bevezetni e 2 cég ellen az NV-Intel? Csak, hogy régi kort képviselő vasaik még évtizedekig forgalomban maradhassanak? Szerintem nem lesz új API a részükről, inkább fejlesztik a hardvert az új irányba, mert mostantól ez a jelen.
[ Szerkesztve ]
-
pomorski
őstag
Szerintem pont a lényegre tapintottál, szerintem is erről lehet szó. Az opencl szerintem az nvidia-t nem érdekli, a saját cudás megoldása elterjedtebb, a tudományban is gyakrabban használják. Pl. hány klaszterről hallott már bárki is, amiben radeon kártyák dolgoznak (számolnak)? Szerintem senki. Ellenben nvidia-s klaszter sok van, és szépen működgetnek.
-
farkas1
tag
Most meg már nem írnak új játékot 32 bitre.
Emlékszem mekkora botrány volt a Vista megjelenés előtt. Minden Inteles laptopon rajta volt a "Vista képes" matrica. Csak olyan lassú volt a gép tőle, hogy könyörgött mindenki az XP-ért.[ Szerkesztve ]
-
bunfi
őstag
Persze az meg sem történt, amikor az Intel tisztességtelen piaci magatartást tanusítva szorította ki az AMD-t a mobil piacról? Vagy amikor vissza kellett hívni a MacBookokat, mert a golyózás megadta magát az nVidia GPU-inál?
Lehet fröcsögni az AMD-re, hogy az Intel és az nVidia, de azért ne felejtsük már el, hogy az Intel tízszer annyit tud KF-re költeni, mint az AMD vagy azt, hogy jelenleg egy driverrel többet lehet optimalizálni a játék futásán, mint amennyit a fejlesztő tud (ezért van 5-15% sebességelőnye az nVidiának összességében).
De igazából mindez lényegtelen. Örüljetek annak, hogy az AMD bukik, mert így majd veheti mindenki aranyárban a nVintel gépeket, mert nincs konkurencia, aki miatt kénytelen lenne versenyezni vagy lenyomja majd az IA-64-hez hasonló, felhasználók számára kedvezőtlen szabványait, mert megteheti.
János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. És pont ez jelenti a bajt. Ugyanis a processzorban fix számú csatorna lesz, amelyeket el fognak költeni a gyártók bizonyos komponensekre. Az Intel már most olyan processzorokat árul a tömegpiacra, amelyek az AMD megoldásaihoz képest kevesebb PCI Express csatornát tartalmaznak. Lásd Skylake 16 vs. Godavari 24. Ezeket el fogják költeni az OEM/ODM-gyártók. Főleg a PCI Express SSD-k jelentik a gondot, amelyeket simán lehet a proci csatornáira kötni.
Pont a mobil és a nem HEDT asztali piac a lényeg. Ebből van az NV-nek a legnagyobb bevétele. Elég ha ezt elintézi az Intel.
A VR-t ne vegyük ide, mert oda az NV-nek egy rakás szoftveres és hardveres fejlesztésre van szüksége, hogy behozza azt amit az AMD most kínál. Ott nem azért fog fájni a fejük, mert az Intel elveszi a csatornákat.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
bunfi
őstag
Kozgaz, menedzsment es hasonlo dolgokkal azert remelem alapszinten tisztaban vagy, ha mar ilyen temat keversz egy alapvetoen szakmai topicba.
Ez is beletartozik a jelenlegi helyzetbe. Ha már egymáshoz hasonlítgatjuk a termékeket, mint almát az almához, akkor jegyezzük már meg azt is, hogy az egyik ennyiből olyan, a másik meg annyiból. Egyébiránt kétlem, hogy az AMD nem gyárt versenyképes termékeket 10 éve... főleg, hogy 9 éve jelentek meg a zsákutca netburst Pentiumot leváltó Core 2 Duo processzorcsalád.
a szimpatikus ceget dilettans barmok iranyitjak hosszu evek ota, es me'g azt is el**sszak, ami amugy papiron egy igeretes technologianak tunt.
Nem hiszem, hogy ez így lenne, csak nehéz szembeszélben pisálni. Az asszinkron compute pl. nem csak papíron ígéretes, mégis 2016-ig kell várni, hogy ennek a pozitív hatásait lássuk. A HBM memória sem butaság, csak ameddig az emberek inkább választják/álmodoznak a TitanX-et/ről, mert az az abszolút csúcs, figyelmen kívül hagyva, hogy a 12 gb videómemória egy parasztvakítás és az ár/érték aránya nevetséges, addig ez lesz.
Te sem hajlasz arra egy kicsit sem, hogy belásd, hogy az AMD fejlesztései nem csak papíron jók. Azokat a fejlesztéseket kihasználó kódokat kell írni, de ameddig nem támogatja az API és a fejlesztőcégek, nem készül alapjaiban DX12-re írt engine, addig nem fog megmutatkozni a gyakorlati előnye a dolgoknak.
János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a DIY piac a gond, hanem az OEM/ODM. Oda nagyon sok hardver elmegy, és a gyártó dönt, hogy mi kerül a gépbe.
Lassan a déli híd is költözik a CPU-ba.Nyilván bármikor megtilthatja az AMD is. Egyszerű mikrokód lenne csak.
A szoftveres fronton a LiquidVR-t, amely lehetővé teszi a Latest Data Latch funkciót. Ez az, amit az Oculus kér a szabványos API-kba, hogy felére csökkenjen a M2P késleltetés. Hardveres fronton pedig van durvaszemcsés vagy finomszencsés preempció, utóbbival a timewarp gyakorlatilag garantáltan megvan időre.
Az NV gondja speciális, mert nekik rajzoláshoz kötött a preempció. Ha timewarp előtt befut egy hosszú rajzolás, akkora garantáltan késik a kép. Pár ilyen hányást vált ki elég sok emberen.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Öt HSA cucc:
- Libreoffice 4.4.4+ Calc: 500x gyorsabb benne a gyorsítást végző funkció, mint a sima CPU-s. [link]
- Fluid Motion Video funkció a videolejátszókban pl.: Cyberlink: A 24 Hz-es videóknál a képkockák közé extra képeket számol, és 60 Hz-es lejátszást generál.
- HSA JPEG dekóder a Catalystban: lecseréli a Windows dekóderét egy kétszer gyorsabbra.
- Corel AfterShot Pro 2: smart filter támogatja
- VLC: a videóskálázás az APU-kon HSA-ról megySenki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
bunfi
őstag
Es nekem, mint vasarlonak mi a frasz kozom van ehhez?
Te indukálod a keresleteddel, azt, hogy ne csak az erőforráspazarló DX11 legyen. Sajnos ez az elmúlt pár évben nem jött össze, pedig ahogy olvasom azt a néhány kommentet azoktól a játékfejlesztőktől, akik (hála istennek) betévednek ide és kifejtik a véleményüket, hogy az nV nem annyira optimális, mint az AMD. Félek kimondani (mivel nem látok bele, így tévedhetek is), de talán azért, mert nekik az a céljuk, hogy a driverrel optimalizálják a játékok futását, ne maga a játék fusson jól.
Ar/ertek arányban, teljesitmeny/fogyasztas mutatoban melyik a jobb termek, engem ez erdekel... Komoly jatekhoz dGPU? Maxwell.
Szerintem ez a kettő kizárja egymást: [link]
(#67) Kopi31415
13? Mihez van szükséged ennyi vramra? (tényleg érdekel, nem ironizálni akarok)[ Szerkesztve ]
János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett
-
bunfi
őstag
Hát próbálok értelmesen reagálni, de sajnos elég nehéz. Alapvetően az álláspontodat sem tudom asszimilálni, mert azt röviden az "egyél szart, 100 milliárt légy nem tévedhet" szólással tudnám leírni.
A második bekezdéssel pedig pontosan lefestetted a jövőt. Azért nem kapunk, szebb játékokat, jobb fizikával, ahol több processzoridő jut AI-t számolni, mert a piac szerint az Nvidia gyárt jobb kártyákat.
(#73) Kopi31415
Fél autó?
Igen, ő is ezen a véleményen van. Szerintem nem véletlenül.
[ Szerkesztve ]
János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett
-
bunfi
őstag
Ha megnézed a tesztet amit linkeltem, vagy bármelyik tesztet a párharc soha nem akkora különbséggel dől el, mint amekkora a piaci részesedésbeli különbség. Na itt lép be az, hogy igenis a vásárlón van a felelősség. Mindenki a pénztárcájával szavaz, én ezért szeretném, ha valamennyire értene hozzá a kedves vásárló vagy legalább olyat kérdezne meg, akit nem a saját anyagi érdeke befolyásol. Persze természetesen mindenkinek joga van hülyének lenni, kár hogy emiatt nekem is szarabb.
János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett
-
bunfi
őstag
Te pedig azt mondod, hogy az "értelmesek", meg azért vesznek nVidia kártyát, mert ők gyártják "a" leggyorsabb videókártyát?
(Függetlenül attól, hogy egy nagy lehúzás-parasztvakítás, amióta a DP is ügyesen kinullázták és ár/érték arányban pedig egy rémálom, amit még te is kiemeltél néhány kommentel ezelőtt, hogy fontos szempont.)
[ Szerkesztve ]
János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett
-
big-J
őstag
Azt írtad az nv jobb ár érték arányú, kiderült, nem az(nem is szokott). Azt írtad nulla program használja HSA-t, kiderült, messze nem így van. Mondasz rá valamit(pl. az úgysem érdekel senkit - de akkor minek írtad?), aztán mindig jön egy újabb és újabb ötleted, hogy neked mi nem tetszik.
Egyáltalán az sem világos itt senkinek, hogy te mit akarsz bebizonyítani, azon kívül, hogy gépírást gyakorolsz. -
big-J
őstag
1, 71-es hsz.vége.
2, 5+ >> 0.
3, Hw ügyben egyik sem jár sokkal előrébb szerintem. Az egyik oldal már tudja a jövő dolgait de tranzisztorszámban viseli is a terhét ha kell ha nem, a másik most rakja bele, majdan ugyanolyan lapkanövekedést eredményezve. A 14/16nm dolgot pedig mindketten meg fogják lépni, kb, negyedévre ugyanakkorra, ez eddig is így volt.
-
bunfi
őstag
Kérlek ne kezd el bebizonyítani, hogy az optimális választás baromság. Attól, hogy valakinek van pénze nem feltétlenül kell értelmetlenül szórni, mert azt a társadalom 90%-a baromnak és újgazdag tahó parasznak fogja tartani (mondjuk ebben a kérdésben sem adnék egyértelműen igazat a többségnek).
A drogokkal (törvénytelen), alkohollal (fiziológiailag és szociológiailag káros), cigaretta (egészségtelen) kezdődő érvelés pedig végképp nem állja meg a helyét ebben a kontextusban.
(#92) Kopi31415
A double precisiont azért emeltem ki, mert nagyszerű konzumer munkakártya volt a régebbi Titan emiatt. Az újból ezt kivették, nem véletlenül. Ezért lett csupán parasztvakítás (szerintem, ismétlem szerintem).A 2. bekezdéssel teljesen egyetértek. Édes mindegy, ennek ellenére a preferenciák élesen eltolódtak.
[ Szerkesztve ]
János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett
-
#72042496
törölt tag
"Es az tobb penzt hoz, mint a PC gaming?"
Igazából a Tegra nem hozza, hanem viszi a pénzt, csak szerencsére kevesebbet, mint amennyi a GPU-k után bejön: 22. oldal
(#30) Abu85:
"A Tegra nagyon fontos. Sokkal több pénzt raknak bele, mint a PC-be."
Erről vannak számszerű adatok, például hogy az R&D miként oszlik meg a termékcsoportok között? A fenti doksi ilyen bontásban nem tárgyalja a dolgokat, az viszont kiderül belőle, hogy az nVidia a GPU-kból él, és ez az üzletáguk a bevételek alapján 7-szer nagyobb a Tegránál.
Ebből én azt látom, hogy jelenleg nem a Tegra a meghatározó az nVidián belül. Többéves távlatban lehet, hogy az lesz, de ebből egyelőre csak a csökkenő veszteségek látszódnak.
Nekem egyébként nagyon tetszik a Tegra; beszarás volt a K1 bemutatója, úgy néztem végig, mint egy gyerek.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A JPEG dekóder az egy program, ami a Windows saját JPEG dekóder alkalmazását cseréli le. Ez ér a legtöbbet, mert a Microsoft évek óta küzd azzal a problémával, hogy a thumbnail megjelenítés rendkívül lassú a Windows-ban. Először azt mondták, hogy az SSD-k miatt, majd most újra azt mondják, hogy a processzor miatt. Az AMD mondta az MS-nek, hogy a szoftverük rossz, amire nagy csináljatok jobbat böfögés jött. Az AMD csinált egy olyat, ami kétszer-háromszor gyorsabb, hardvertől függően.
AfterShot Pro 2-ben csak akkor jelenik meg a lehetőség, ha a BIOS-ban aktiválják az IOMMUv2.5-öt. Ehhez jó eséllyel egy friss BIOS is kell.
A VLC OpenCL kódot használ a skálázásra, amely cl_amd_hsa kiterjesztésen fut. Ez egy eredetileg Richlandhez írt kód továbbfejlesztése.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
farkas1
tag
Jól írod, mostmár, hogy ott az AMD-s szakember, lehet valami jövőre a Pascalból
Hajrá zöldek
Az Nvidia belátta, hogy így kell taktikázni, mert 10 év alatt sem lesz Pascalból semmi, ha így haladnak.
Kell egy igazi szakember a csapatba, aki tudja mit kell csinálni.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tulajdonképpen az a dll lecseréli a Windows saját JPEG dekóderhez használt DLL-jét. Maga a program az explorer, ami ezeket betölti.
Én is jobban bíznák az MS rendszerében, de rohadt lassú, hogy az hihetetlen.Mert a Corel a HSA-t ki akarta próbálni, mielőtt teljesen átáll rá az OpenCL-ről. Ez nekik egy teszt. Nekik valami bajuk van az OpenCL-lel és egy megbízhatóbb nyílt alternatívát keresnek a helyére.
Nem tudom, hogy a VLC az évek folyamán hogyan változott. Ezt a funkciót az AMD fejlesztette nekik, tehát annak ellenére exkluzív, hogy amúgy szabványos. Ilyenkor az AMD sokszor meglépi, hogy idővel direkt HSAIL-re cserélik az egészet, hogy natívan fusson a driver vISA-ján. Ugyanez a Strongene cucca is. Az is direkt HSAIL már, bár az eleve AMDIL bináris volt.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A programoknak van funkciója. Az Explorernek az egyik, hogy dekódolja a JPEG-ek előnézetét. Ehhez van egy DLL, amivel megteszi, és ha ezt kicseréli az AMD, attól a program nem veszti el a funkcióját, csak gyorsabb lesz. Ergo maga a program megőrzi a funkcióját.
A Corel magának fejleszt. Bizonyos algoritmusokat felhasználnak, de a gyártói kódok nem tetszenek már nekik. Például a WinZIP esetében adta az AMD az algoritmust és egy évig nem is sikerült futtatniuk az Intel/NVIDIA-n. Emiatt a Corel jobbnak látja, ha csak segítséget kérnek, de a kódot és az algoritmust maguk írják meg.
A skálázás gyorsított, de csakis AMD APU-n. A régiken Zero Copy-val, míg az újakon SVM-mel. A másik gyorsított funkció pedig a Catalyst része, tehát azt csak meghívja a VLC.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Van program oldali kód, mert azt vezérelni kell, hogy mikor mit hívjon meg. A Steady Video esetében nincs mit dönteni, mert az csak egy egyszerű modul a Catalystben.
Az AMD-nek alapvető célja ezeknél a lejátszóknál, hogy a fejlesztő csak meghívjon dolgokat, mert úgy a program a driver frissítésekkel is javulhat, illetve így a funkció exkluzív lesz. De ezek részei a publikus és zárt Media SDK-knak. Nyilván a zárt verzióban több minden van, ami csak idővel kerül át a publikus verzióba. Tehát a programba is építhető direkten funkció.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Tudom, h iszonyú sok terméket nem fejeztek be, aminek nyilván attól volt kötsége.
Megbeszéltük már, Hogy a gyártástechnológiából sem Jótól ki jól, az elmeszelt 28nm soi és 20nm bulk sok termék alól rántotta ki a talajt. Igazából azt nem tudjuk,hogy vajon jűbban jöttek volna e ki anyagilag, ha befejeznek termékeket, amiknek a versenyképeségén nem sikerül drasztikusan emelni. Lett-e volna vevő Pl 10magos piledriver szerver cpura? Vagy steamrollerre,vagy apura?
Itt van Pl az elég versenyképesnek mondható carrizo, erről is annyira lerí, hogy kémyszerből izzadtak Ki valamit. És bár épül rá termék, azért valószínűleg elég ritka lesz. Egyébként finfeten már Tényleg rlég jó lenne, ha -70% fogyasztással számolunk.
Meg amennyire én tudom, a zen fejlesztése münden erőforrást elvitt, a steamroller és az excavator nagyon kis budgetből kvázi másodlagos (cat) csapat által készült, nem csoda, hogy nem lett olyan. Sőt állítólag maga jim keller javasolta, Hogy a bulldozer fejlesztéset lényegében állítsák le De az is igaz, Hogy a nem frissülő termékkínálat is nagyon rosszat tesz egy cég renoméjának, megítélésének.
Például szerintem nem is annyira a nyers teljesítmény, vagy nem csak az szól a skylake mellett, egy 8370 helyett, hanem az is, hogy mit kínál a platform. És az fm2+, mag az aM3 ilyen szempontból eléggé koros.ezért is lenne Érthetetlen, hogy a bristol ridge Miért nem az am4 előfutára lenne,hanem még fm2+.Én Bízom benne, hogy most a többféle finfet és többféle fdsoi node kínálata mellett és a zen befefejeztével több termék fejlesztése fejeződik be és kerül piacra.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Pedig az eredeti start 2009-ben lett volna, de Akkor 45nm-en annyira kiforratlan, rossz volt még, hogy inkább elhalasztották. Legkorábban akkor kellett volna eldobni, amikor látták, hogy a p4-gyel felsült az intel, de biztos úgy gondolták, hogy majd mi megmutatjuk, legkésőbb akkor, amikor elhalasztották az első megjelenést 2009-ben. Akkor még ment a phenom 2, hatmagos thuban még jónak számított, a 32nm-re levitt husky nem volt nagy előrelépés, de 8 magos 125w-os fx cput abból is lehetett volna építeni.
Ha a BR am4-gyel jön, akkor az jó.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..