- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen processzort vegyek?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen notebookot vegyek?
- Dell notebook topic
- Milyen alaplapot vegyek?
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
Én nem szeretem a betétes gatyákat, de amúgy az Endura-t tudom ajánlani, mint minőségi, jó ár/érték arányú terméket. Illetve a Northwave sem rossz.
Atos23: Nem lehetetlen 400-450 körül kifogni egy jó állapotú használt, Bosch pedelec-et. De azért nem árt ha értesz hozzá, tudod mit kell nézni, illetve az sem árt ha csinálnak róla egy számítógépes diagnosztikát.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Runner_fxr
Ármester
Nem a bringa össztömege miatt fontos a könnyebb motor! Teljesen mindegy, hogy 21 vagy 22 kiló egy bringa. Így is úgy is nehéz. A nehezebb, nagyobb motor miatt szarabb a váz. Jobban csavarodik a közepe, túl hosszú a láncvilla, lomha lesz technikás terepen. A saját testsúlyt meg nem érdemes idekeverni, mert a könnyebb bringa mindenképpen fürgébb, kezesebb, akkor is ha 60 kiló vagy meg akkor is ha 120.
-
Runner_fxr
Ármester
Most ezt a szar vázat ne úgy értsd, hogy konkrétan szar, nyilván a profi vázakhoz mérten szar. Egy Shimano motorral gyakorlatilag olyan vázakat lehet gyártani, ami geometriában, irányításra 95%-ban megegyezik egy analóg bringával. Ez olyan bringásoknál szempont akik nem túrázósba mennek, hanem szeretnek vadabbul bringázni a terepeken. Ezek a felhasználók hatalmas különbséget éreznek egy Bosch-al szerelt váz és egy Shimano-val szerelt váz között! Sokkal jobban be tudod tenni az ívre a bringát a Shimano rendszerrel, sokkal kiszámíthatóbb a viselkedése és fürgébb. De ha valaki csak simán túrázik, nem annyira vandálkodik, tulajdonképpen mindegy, a Bosch CX vagy a Yamaha PW/PW-X is nagyon jó lesz. Persze ha kipróbálnád a kettőt egymás után, valószínűleg Te is éreznéd a különbséget, hogy a Shimano rendszeres könnyedebben mozog, meg tekerni is bringásabb érzés, nem annyira motoros mint egy Bosch vagy Yamaha.
Ajándékok: Az építés nem az én asztalom, így ebbe lesz más aki jobban tud segíteni, de ha nekem kéne egy robogó, mert nem akarnék tekerni. Akkor inkább vennék egy rendes, elektromos robogót, vagy valami benzines robogót.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A szoftverben a Trail fokozatot told fel High-ra, akkor sokkal jobb lesz. E7000-et nem próbáltam, 60Nm. A Bosch CX 75, nyilván van különbség. Nekem az E8000-es van ez 70Nm. Boost fokozatban nagyjából Bosch Cx szint. De ez sem olyan agresszív mint a Bosch. Nekem a Shimano sokkal jobban tetszik, pont amiatt, hogy bringásabb az egész, nem olyan paraszt módon jön belőle az erő mint a Bosch-ból. Az új 2020-as CX-re kíváncsi leszek. Ami még biztos, a Shimano-nak sokkal jobb a motor felfogatása és a csapágy tömítése is, mint a régi Bosch CX-nek. E7000-es biztos, hogy kicsit takarékosabb mint az E8000.
-
Runner_fxr
Ármester
Nem próbáltam még a sebesség kijelzésen állítgatni, de szerintem semmilyen kihatása nem lehet a végsebességre. 25-nél lekapcsol a rásegítésed, akármit csinálsz.
HKorn: Nekem is volt agymotoros MTB kerékpárom, még a Bosch elterjedése előtti időkből. Ha túrázósba használod, teljesen jól használható. A problémák onnantól jönnek, amikor nagyobb tempót akarsz menni terepen. A 3-4kg-os kerék úgy tud megpattanni, hogy az teljesen kiszámíthatatlan lehet. Épp ezért terjedtek el a középmotorok. De amíg nyugodt, normál tempóban közlekedsz, nem durva terepen, addig semmi baj nincsen vele.
Somatom: Nem vagyok simson szakértő, de emlékeim szerint valóban volt belőle utas lábtartós, meg talán rendszámos is. Ez kb ugyan az, hogy a mai napig használnak nagy köbcentis robogókat (125-250ccm) 50-esként.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Köszi, de ez még csak a kezdeti "szárnypróbálgatás". Lesz ez ennél sokkal jobb is szerintem.
Az elégetett kalóriát nem érdemes nézni, mert nyilván nem tudja kiszámítani az Endomondo. Te egyébként ismersz olyan programot ami valamennyire figyelembe veszi, h elektromos bringával mentél? Az órádon be lehet állítani?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
-
Des1gnR
őstag
Jó, hogy rátaláltam erre a topikra. Már régóta szemezek egy ebike-al, ami nem más mint a Cube Reaction Hybrid Pro 500. A múlt héten jártam az üzletbe ahol kiszemeltem, de 17"-os méretben csak az EXC-t tudják beszerezni, ami ugyan drágább, de rábeszéltek azzal, hogy minőségibb alkatrészekkel van szerelve. Ha valakinek van ebben tapasztalata, azt szívesen olvasom még vásárlás előtt.
Dell G3 3779 || Samsung S23+ || Samsung Watch 5 Pro || Oculus Quest 2 || Creality Ender 3 V2
-
simonjoe
senior tag
Tekertél már vele esőben?? Fenntartásaim vannak a külső akkus gépek esős használatában. Nekem "powertube"-os akkum van, tegnap megpróbáltam lemeríteni, mentem egy közel 130km-t vele, de nem sikerült lepadlóznom az akkut:
Ráadásul elkapott egy 10 perces jégeső, úgy zuhogott, h az orromig nem láttam. Azon kívül, h sz@..rrá áztam, azt hittem, h ott és akkor véget ért a villanybringás pályafutásom, de mivel a külső akkus gépekkel ellentétben ennek a csatlakozója a váz felső felén van, és a takaró panel sem engedhetett be sok vizet, semmi baja nem lett.Joe
-
simonjoe
senior tag
Köszönöm a linket, ismerem, de szerintem ez is csak valami irányszám. Tényleg sok tényezőtől függ a hatótáv. Ezt már tapasztaltam.
Én a csatlakozótól félek, h ott ázik be. Bár nekem "csöves" akkum van, annak a csatlakozója felül van a vázban, így nagyobb az esélyem, h nem folyik felfele a víz a vázon.
Csak féltem, h valami zárlat lesz pont ott a csatlakozónál, de túléltem, és főleg a bringa. Nem volt nagy kunszt a távolság, olyan lötyögős tempóban mentem, soxor még a rásegítés is ki volt kapcsolva. Vasárnap egy százas volt a penzum kicsit itt a Gerecse környékén, a dombok emésztik az akkut.Joe
-
-
Somatom
veterán
Köszönöm a helpet, hasznos volt!
A pedálos módszer nem hozott sikert, a másik viszont igen. Sztem mehetne az összefoglalóba.
Azt továbbra is hibának tartom, hogy egy BT kapcsolat megszakadása maradandó errort okoz. A sikerem viszont azt jelenti, hogy bekapcsoláskor a BT LE kapcsolat ilyenkor is él, menthető a bringa buksija. Úgyhogy ez a rész user error volt, az erre vonatkozó kritikámat visszaszívom.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
big-J
őstag
Ez ket kulon dolog.
1, A melegben (foleg feltoltve) allastol tartosan veszit a teljesitmenybol/kapacitasbol az akksi, ugyanigy 0 alatti toltestol hasznalattol. Ez hetrol hetre keletkezik, es ha serult, ugy marad.2, Hidegben az akksibol kevesebb a kinyerheto energia. Ez egy pillanatnyi dolog, ha felmelgited vissza is megy egy ora alatt. Ez nem marad ugy. Ezert melegiti az audi, es sokan masok. Kevesebb energia melegen tartani/felmelegiteni mint amekkora a hideg miatt a veszeseg.
De itt nem 10rol 20 fokra melegitesrol van szo, hanem -20-rol 10 fole. Hasznalattol fuggoen pedig estere le sem engedik annyira hulni maguk az ilyen autok.[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Azt a rohadt, itt a szorzassal is bajok vannak.
Szerintem ejtsuk a temat, mert vagy nem fogjak fel, vagy el sem olvassak, vagy ha elolvassak, nem tudjak kiszamoni az emberkek. Aki kivancsi volt ra eddig felfogta, akit nem erdekel vagy nincs hozza kapacitasa annak hiaba irom le negyedszer.
-
-
Chal
addikt
Utána megtaláltam én is, van mindegyiknél egy valamekkora árammal terhelhető sima DC tápkimenet a világításhoz, ennek a kiinduló pontja a motor környékén van, jellemzően Y leágazással a vezérlő csatijáról, ehhez a csatlakozók és a vezetékek persze opcionálisak. Ezek vagy elő vannak készítve, és be vannak fűzve a vázba hozzá a vezetékek előre-hátra, vagy nincsenek (általában nincsenek). Ha nincsenek, akkor vagy DIY tákolással lehet megoldani (kábel bontás, és kiállás kialakítása, befűzése), vagy meg kell venni a hivatalos kábelszettet. Decahtlonnál végül találtam a co.uk oldalon Brose szettet, de ha jól veszem ki, ott sem lehet ezt megrendelni, csak a helyi szervízárlista részeként listázza, azaz ha kéri valaki, akkor beépítik. 10 GBP/db az ára (szóval 20 GBP összesen), nem vészes, de gondolom ebben nincs benne a munkadíj.
Itthon nem tudom hogy megy, telefonon érdeklődtem, nem tudtak válaszolni, 3rdp akkus/ledes világítást ajánlottak, illetve az USB kimenetet mint tápforrást, de ha netán megveszem a bringát, akkor azért ütöm még ezt a vasat, ha itthon is be tudják építeni, van kábel, és nem árazzák túl, akkor szép megoldás lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Erre kíváncsi leszek. Ha hazamegyek, akkor rákérdezek a Concept Store -ban. Bár, eddig se nagyon tudtak válaszolni a kérdéseimre. Pl. arra, hogy mit szólna a gyári töltő, ha az autóban rádugnám a nem szinuszos 12/220 Voltos inverterre. Azt sem értem, hogy miért nincs autós töltő? Sztem lenne értelme.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#80977664
törölt tag
Rákeresek... a tiédre ezt írja:
E-Bike Compatibility of Lezyne Hecto StVZO E50:
Shimano E8000, E8080, E6002, E6012Akkor elileg mennie kellene az enyémmel is.
motor: SHIMANO STEPS E8000, 36V
switch unit: SHIMANO SW-E7000
computer display: SHIMANO SC-E7000
akkumulátor: KELLYS Re-Charge Li-ion internal 630Wh / capacity 17.5AhMás.
Tesztelgettem és úgy érzem, hogy a váltót szinte mindig az 5-6 legkisebb fokozaton használom (azaz felét), még terepen is. TRAIL módban is bőven elég, nem tudok lejjebb váltani mert már így is szinte egykerékre akar állni. Hát még Boost-on. 34T lánckerék van elől, hátul 11-46T tizenegy fokozatban. Aszfalton meg 30-hoz is tekerni kell mint állat az áttétel miatt, hiába van a legkisebben...Lehet butaságot kérdezek, de nem lenne értelme kicserélni az első lánckereket mondjuk 40T-re? Csinálta már valaki? Így aszfalton kevesebbet kellene tekernem, terepen meg tudnám a nagyobb áttételeket is használni.
-
Somatom
veterán
Más a kijelző egység. 1db gomb van rajta. Nem tudom, hogy azzal hogyan lehetne lámpát kapcsolgatni. De, nekem amúgy is szimpatikusabb a külön kapcsoló. Én biztos nem fogok kábeleket húzogatni. Havonta csak max. két hetet vagyok otthon, amit nem szeretnék bringabűvöléssel tölteni. A másik két hétben van ideje a szakembernek arra, hogy foglalkozzon a bringámmal. Én csak használni szeretném.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Chal
addikt
Az a baj, hogy annyira elfáradtam a túrától (de baromi jó volt amúgy), hogy hülyeséget írtam Szóval nem a HATÓTÁVOT mutatja duplán, hanem a megtett utat. 32km-es valós útvonalnak 64km lett a vége szerinte.
@Somatom: köszi, ezt kipróbálom, bár szerintem volt olyan eset hogy kisebben volt, sokat próbálgattam különféle helyzetekben.
@StLui: a sík terep csak példa volt, hogy ott tesztelve is kb. kimondható hogy nem működik, érezni egy nagyon kicsit hogy megmozdul, de csak néhány másodpercig tart, és kb. fél métert gurul nagyon lassan előre, aztán kikapcsol. Minimális emelkedőn pedig ennyi se történik. (A gombot folyamatosan nyomom persze.)
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Nem tudok róla, hogy lenne e bármiféle karbantartási igénye a Shimano középmotoroknak. Legjobb tudásom szerint az egy zárt egység, ha meghibásodik, akkor kompletten cserélik az egész motort. Ha garis, akkor értelemszerűen ingyen, ha már nem garis akkor fizetned kell érte. Valószínűleg eltört benne egy fogaskerék és azért szorult meg. Ha a csapággyal lenne gond az inkább zajos lenne, illetve nagy holtjátéka lenne, de nem szorul meg egyik pillanatról a másikra.
-
StLui
veterán
"A cél, hogy vmivel hosszabb (mondjuk 60 km) táv letekerése kényelmesebben legyen"
Gondolom ezzel ő nem a 160 pulzusra gondolt. Amúgy meg ugyanakkora erővel nyomnád a pedált, ugyanakkora pedálfordulattal, pont ugyanolyan lenne a térded állapota, csak lasabban haladnál. Persze ha a sebességélmény a cél akkor ok, de az meg nem jelentkezik 25-nél, és azt akármivel el lehet érni motor nélkül síkon. De írod, hogy van heyg sok, azt írtam legelsőre is, hogy oda értem. Meg ha tényleg eü probléma van azt is értem akkor. Viszont ha nincs eü gond, akkor hasznosabbnak gondolom én edzeni.Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
-
Somatom
veterán
Cirka 180cm vagyok. Mindenki azt mondta, hogy M. Így hát M-es bringát vettem. Nem értem, hogy mitől sok, vagy kevés. Addig variál az ember, amíg neki kényelmes nem lesz. Nekem így kényelmes. Nem tök mindegy, hogy az 3cm, vagy 7? Az ilyen tudományos centizést, meg grammozást meghagyom a bringás topikok élsportolóinak. Én csak biciklizek.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- EA Sports WRC '23
- EAFC 24
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Spórolós topik
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Milyen processzort vegyek?
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- LEGO klub
- További aktív témák...