- Apple notebookok
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- GoPro Topic
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Joshi
titán
válasz hroberto #2235 üzenetére
Egy kerékpárt általában nem szobahőmérsékleten használ az ember, legalább is kicsi a valószínűsége hogy mindig ~20 C° van amikor teker az ember. Ettől függetlenül teljesen helytálló az a táblázat, mert tisztán látszik hogy 0-40 C° között nincs érdemi különbség. De kb ez az a hőmérséklet tartomány ahol használni szoktak egy biciklit.
-
Joshi
titán
válasz hroberto #2237 üzenetére
Ott van világosan, hogy 0-40 C° között nincs érdemi különbség. De miért kellene 0 alá és 40 fölé menni? Értelmetlen lenne, nem életszerű. Vagyis 0-40 C° közé tervezték a Li-Ion akkukat. Nem kell hozzá sok ész, hogy mi ebben a tartományban az arany középút.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz hroberto #2248 üzenetére
Tobb okbol nem romlik annyit a tied mint amit a tablazat ir.
1, Amint irtad, nem 25 fok van hanem kevesebb.
2, A 100% toltes egy jol hasznalt akksinal mar nem jelent 4.2v-ot, ezt ha akarod leelenorizhezed multimeterrel, amint lehuzod a toltorol, leesik. Sok gyarto pedig eleve nem annyira tolti fel.
3, Az akksiknak onkisulesuk van, es minel melegebben vannak, az annal nagyobb. Tehat a elso pillanatban valoban 100% korul van, utana lemegy havonta par szazalekot, igy a vegere inkabb 85 korul van.
4, Az elso evben a legnagyobb a degradalodas, es nem az ujkori 100% bol szamitva veszit annyit, hanem az elozo evibol.
5, Mindegyik cella fajtanak kicsit elteroek a jellemzoi, de a technologia kozos igy alkalmazhato ra az iranymutatas.Amugy en nem tudom hogy lehet alapveto teneyekrol eldonteni, hogy laborban honpok alatt kimert dolgok baromsagok, ez olyan, mintha valaki felrajzolna a kepletet, hogy hogy tud a repulo a levegoben maradni, es te meg ide irdnad hogy szerinted egy mahasag, mert a papir repulod allandoan leesik.
Azert az onbizalom megvan.
Ezeket a dolgokat mindenki tudja az iparban, ha mashogy tudod, linkelj egy teszt esetet hogy okosodhassunk. -
big-J
őstag
válasz hroberto #2253 üzenetére
Ez egy darab cellara vonatkozik, az e-bike akkukban van egy sereg (~40-50) cella meg nemi elektronika. Mivel az e-bike gyartok nem gyartanak cellat, ugyanonnan veszik ahonnan a tobbi ebike, emoto, eauto marka(igy a tesla es audi is).
Ezert van egy par faktor ami miatt nem 1:1 lesz a cella szintu toltes es a akksi szintu toltesnel az eredmeny, mivel a gyartok is tudjak, hogy sokan 100%-on hagyjak, siman megtehetik, hogy a 100% akksi szinten csak 95 vagy 90% lesz cella szinten, igy joval hosszabb lesz az atlagelettartam.A Samsung pl iranymutatast is ad a cellaira hogy milyen kornyezetben mennyire ajanljak tolteni/meriteni a cellakat.
Ami erdekes innen, hogy mobil eszkozokbe nem baj ha csutig toltod, mert tipikusan 1-2 ev a hasznalati idejuk, jarmuveknel meg mar 4.1-et ajanlanak, szunetmentes tapegysegnek, ami gyakran elethosszaig tele all, csak 4.0at.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz hroberto #2258 üzenetére
A kapacitáscsökkenést eddig % -os értékekként láttuk. De, minek a % -a? Mi van akkor, ha a Toyota eleve 80% -ra állítja a gyári értéket és ehhez kalibrálja a rendszert? Tehát, egy új Prius a rendszer szerint akkor 100% -os, ha az új akkuk csak 80% -osak? Így később, amikor romlanak az akkuk, akkor felmennek a kapacitás szerinti 100% -ig, ami továbbra is megfelel a rendszer szerinti 100% -nak. Tudomásom szerint pontosan ezt a "trükköt" alkalmazzák.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz hroberto #2260 üzenetére
Nem én terveztem a Prius rendszerét, így a pontos értékeket sem tudhatom. Csak, a módszert írtam le. Az a 80% lehet akár 60%, vagy 40% is.
Egyébként meg kétlem, hogy a nyugati, fogyasztói társadalomban egy pedelecet 20 évre tervezzenek. A súlyról nem is beszélve. A plusz energia plusz súlyt is jelent. Ez egy autónál belefér, egy bringánál viszont nem.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
big-J
őstag
válasz hroberto #2262 üzenetére
Ezzel csak az a baj, hogy az elso es masodik genes priusok NiMh cellakat hasznalnak, nem lithiumot. Es mennek tokre cellak ott is boven.
Amugy ha megnezel egy par gorbet, az elso evben esik legnagyobbat, utana sokkal kevesebbet, siman lehet olyan akksi ami 70%ot bir 6-8ev utan ha gondjat viseled, es van olyan is ami 40%-ot tud 4 ev utan. A tesla cellak ennel is jobban birjak, de oket hutik-futik telen nyaron, ilyen luxus nekunk nincs.
Ennekem tok konnyu a javaslatokat betartani, nem tudom mas hogy erzi, ha azt akarod, hogy 40-60%-on alljon elete legnagyobb reszeben az akksid, ennyi a dolgod:
Haza jossz, ha a kovetkezo napokba haszalni fogod, akkor 60%-ra toltod, ha nem, 40%-ra. Amielott elindulsz, keszodes kozben ratoltesz 20-30%-ot attol fuggoen hogy milyen messzire mesz. Hazajosz 20-40% kozott, es ismet eldontod, hasznalod e a napokban... Attol fuggoen toltesz megint 40-60%ig...
Ez a 3 perces rutin megsporol neked egy extra 20% akksi amortizaciot 2-3 ev alatt. Nekem megeri, a penzzel pedig inkabb egy masik cangat szerzek. Nektek?
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz hroberto #2270 üzenetére
Nem tudom lattad-e, de 2250-nel leirtam miert van ez.
Ha te biztos vagy benne, hogy 6 ev utan eszre vennel egy 20-25%-os romlast is, es nem kovetkezett be, eleg egyszeruen le lehet merni a kapacitast, csak egy fali 220v-os watt merore van szukseged.
Ha tenyleg 0-5%-ot romlott az akksid, akkor en nem keslekednek es bekuldenem a panasonic-nak, oriasi penzt kapnal egy orokke tarto akksiert.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz hroberto #2280 üzenetére
Így valóban ellentmondásos.
"Fagypont alatt az akkumulátort ki kell vennünk a kerékpárból és a lakásban/irodában kell tárolnunk""Az akkumulátort -10°C és +60°C között tárolhatjuk."
Bár, ha a lakás/iroda -10 fokos, akkor nincs ellentmondás.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hroberto #2315 üzenetére
Azt nem is állítom, hogy minden nagy értékű használt lopott, de amihez nincs papír, ott azért felmerül a gyanú, hogy bűncselekményből származik. Azért azt Te is beláthatod, hogy elég furcsa az, hogy valaki megvesz egy új pedelec-et vagy akár analógot, 1,5-2 millióért, majd megy vele pár száz km-t, de közben a garancia jegyet és számlát ki is dobja, majd eladja fél ár alatt. Csak mert tömegével jönnek be az országba ilyen bringák papír nélkül. Persze lehet jó üzletet kötni a használt piacon, de ahhoz érteni is kell, vagy legalább alaposan átnézetni. Persze mindenkinek a saját dolga, hogy mit fizet ki és mit nem, de azért nem feltétlen hülyeség az újat megfontolni, már csak a garancia miatt se. Ne érts félre, én nem a használt piac ellen vagyok, de azzal nagyon nem értek egyet, hogy támogassuk a feketepiacot, ezzel csak azt érjük el, hogy minél több bringát fognak ellopni! És most lehet azt mondani, hogy ez nem így van, de bárki megnézheti, hogy a hirdetett nagy értékű bringákhoz 95%-ban nem adnak garancia füzetet, számlát stb. És pont ezért nagy az értékvesztés, mert rengeteg a felelőtlen ember, akinek csak az ár számít, és szarik rá, hogy honnan származik a bicó! Én is most hirdetem az enyém, valamelyest az átlag használt piaci ár felett, de az enyém magyar vásárlás, garancia füzettel együtt! Még is úgy tűnik, hogy ez senkit nem érdekel, csak az ár! És ez szomorú.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz hroberto #2317 üzenetére
Ha a vevőt nem érdekli, hogy lopott, akkor nem fizeti ki a felárat. De, sztem ennek még itthon is utána tudnak nézni szám alapján. Mármint annak, hogy eredetileg hol és kinek lett eladva. Én fél millát sem szeretnék kicsengetni egy lopott bringáért.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
StLui
veterán
válasz hroberto #2317 üzenetére
kb 30 évvel ezelőtt hetente jöttek be hozzám a kocsmába olcsó cigivel, egyértelmű volt hogy lopott. Sosem vettem, mert nem akarom erősíteni az orgazdák üzletét. Lehet legközelebb tőlem lopják el bringát, pont azért mert van felvevőpiac. (Sokszor törtek be hozzánk is a kocsmába, akkor még nem volt távriasztás meg ilyenek, telefonvonal is nehezen. Mindíg a cigit csokit vitték, mert könnyű és drága) Ha megveszel egy lopott valamit, úgy hogy sejthető az árból hogy az, akkor bűnrészes vagy, akkor is ha ki tudod magyarázni magad.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
-
StLui
veterán
válasz hroberto #2325 üzenetére
Eladásra vettem kint egy törött autót, ez is rég volt, nem jött ki a matek, hoztak volna egy komplett kocsit, hogy átrakassam ami kell, nem éltem a lehetőséggel. Tudni kell ellenállni, mert táplálod amúgy csak az "ipart" és lehet legközelebb a te cuccod árulják olcsón. (Csokit loptam boltból) kb olyan mint a ne szemetelj, mondhatod, hogy nem mindegy, úgyis tiszta szemét minden.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hroberto #2317 üzenetére
A kintről behozott bringákat, papírok nélkül, itthon sehogy nem tudod gariztatni. Egy esetben tudod, hogy ha külföldön vetted, de hivatalos forrásból és számlád garancia füzeted megvan. Viszont ez is pénzbe kerül, mert ingyen nem foglalkoznak máshonnan származó bringákkal.
Nyilván nem gondolkodik mindenki egyformán, de nekem 500-600-700 ezer ft is kurv@ sok pénz egy olyan bringáért aminek a származásáról semmit nem tudok. Igen, inkább kifizetek érte kicsit többet, de legyen garanciája pl! Hiába írsz adásvételit, ha előkerül a tulaj, az eredeti számlával, úgy elveszik tőled mint a huzat! Arról nem is beszélve, hogy ma már a gyártók minimum 3-5 év vagy élettartam garanciát adnak a vázakra. Papírok nélkül ezt is bukod. És ha beszarik a motor, nagyon necces lesz szerezni újat. A Bosch pl nagyon szigorúan veszi ezt a kérdést! Nem adogat csak úgy motorokat bárkinek, és a hibásat minden esetben bekérik, ellenőrzésre.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hroberto #2336 üzenetére
Ha megveszel egy bringát, bárhol a világon, a váz garanciát a gyártó biztosítja, számla ellenében. Tehát nincs jelentősége annak, hogy hol vetted a bringát! Az elektromos rendszerre 2 év gari van, de ezt már az adott pedelec rendszer forgalmazója tudja neked intézni! Tehát nyilván jobb ha Magyar papíros a bicó, amennyiben itthon szeretnéd gariztatni! Az meg szerintem nyilvánvaló, hogy egy forgalmazó felszámít némi munkadíjat, ha olyan bringa garanciáját intézi, amit nem tőlük vettek! De még ez is olcsóbb, mintha nincs garid! Kb 300 ezer egy új motor saját kontóra, és olyan 20 ezer körül kell fizetni egy garis ügyintézésért, a kettő között jelentős a különbség, úgy gondolom. És nem csak ez a fontos, hanem ha van papír, tudod, hogy nem lopott. Míg a papír nélkül vett bicóval simán meg is dőlhetsz amikor Te is tovább akarod adni.
Joshi: Igen, az ebikehop-ban dolgozom. Merida valóban nincs nálunk, Illetve Shimano pedelec rendszer se nagyon. Főleg Bosch rendszerűek vannak az ebikeshop-ban. Például: Haibike, KTM, Reise & Müller. De a Haibike van Yamaha-val is. Illetve van még Specialized is, Brose rendszerre. Talán ez az egyik legjobb.
[ Szerkesztve ]
-
dugo_
veterán
válasz hroberto #2343 üzenetére
Talán még életemben nem hallottam olyat, hogy egy bringán pont a váz ment volna tönkre.
Pedig egyáltalán nem ritka egy váztörés.
"A környezetemben van jópár ismerős aki e biciklizik, de még senkinek sem volt meghibásodása. Legalábbis nem tudok róla."
Én meg egy személyben vittem egy hazai gyártó garis szereléseit és inkább ne tudd meg mikkel jöttek vissza 1-2 éves, de akár összerakás után frissen kigurult Bosch/Bafang bringák...
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hroberto #2343 üzenetére
Az igaz, hogy ma már a vázgyártás elég fejlett, így ritka a repedés, nem véletlenül osztogatják az élettartam garikat a gyártók, még talán a decathlon is, de azért előfordulhat. Ha lelazulnak a motor tartó csavarok és nem veszed észre, elrepesztheti a vázat. Az aksik is szoktak meghalni, ott is előfordulhat gyártási hiba. A motoroknál a tipikus probléma, hogy beázik a csapágy. Ha nagyon sok vizet, sarat kap, pl MTB esetében, akkor ez simán előfordulhat. Erre különösen érzékeny a 2. gen Bosch motor.
-
Joshi
titán
válasz hroberto #2362 üzenetére
Persze értem én, de nem extrém körülményekre kell sőt. Leírtam hogy 10-15 éve nem is kerékpároztam max néhány percig adott alkalomkor. What? Ne hogy már Extrém túrákra küldjetek 40+ évesen. Nem vagyok túlsúlyos, azzal nincs gond, de azért az ízületeim már nem a régi.
ui.: a bal térdem műtötték keresztszalaggal, anno sokat fociztam szóval a mozgás nem áll messze tőlem.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hroberto #2382 üzenetére
Az, hogy elforog a hátsó kerék és emeli az elejét a bringa, egy összetett dolog, sok tényezős. Múlik a kerékpár geometrián, mennyire hosszú a váz, illetve a láncvilla. Hány fokos a dőlése a nyeregvázcsőnek, illetve a fejcsőnek. Rengeteget fejlődtek a geometriák az elmúlt években, teljesen más egy mai modern E-MTB mint egy 5-6 évvel ez előtti vagy régebbi, nem csak a motorok fejlődtek. Számít az is, hogy mennyire technikás a kerékpáros, mennyire ügyesen kezeli a kerékpárt a meredek terepen. Illetve az sem mindegy, hogy milyen széles külső van a bringában. Egy plusz-os kerék 2,6-2,8-as szélességgel, megfelelően agresszív mintával, azért más kávéház mint egy átlag 2,2 szélesség. 120Nm körüli nyomatéknak már szerintem sincs sok értelme egy kerékpáron, ráadásul itt a súly is nagyon elszáll, de egy olyan 70-90Nm egyáltalán nem felesleges, nagyjából ez az a szint ami a pont tökéletes egy E-MTB-hoz. Persze nincs mindig szükség erre a nyomatékra, az igaz, de előfordulhat.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hroberto #2384 üzenetére
Ma is mentem kicsit a Haibike flyon-al. Azért én élném ezt a 120Nm-t. Csak ne lenne ilyen nehéz ez a bringa, meg túl nagy a TQ motor, nehéz hozzá jó vázat tervezni. De az is igaz, hogy egy 75Nm-es Bosch CX vagy Egy 90Nm-es Brose is baromi jó és elég is.
Joshi: XC monti esetében már egy RS Recon, vagy Reba teljesen jó villa. 1,1 körül vannak már össztelósak is. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz hroberto #2404 üzenetére
Mindenképpen aszfaltos bringa kellene, terepre szinte biztos hogy nem mennék. Pl haverok hívtak túrára csak akkor nem vettem brinyót. Autóval elvitették magukat Passauig és onnan azt hiszem 3-4 nap alatt nem erőltetett menetben Bécsig lebringáztak a bicikli úton a Duna mentén. Ilyesmire használnám napi max 80-120km-re. Pont azért kellene az ebike, hogy ha nem bírnám akkor rásegítene.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hroberto #2391 üzenetére
Szívja bizony, ha maxon van, akkor hamar kipurcan a 630-as akku. TQ mellé kell az 1KWh.
Joshi: Hány centi magas vagy? Csak mert az Bulls elég kis méretnek tűnik, így ránézésre S vagy M lehet.
Érkezett pár érdekesség a napokban:
M1 Sptizing Evolution
Haibike Flyon Allmtn 5.0
KTM Prowler Prestige (az első KTM ami tetszik)
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
válasz hroberto #2417 üzenetére
Ezt most úgy mondod, mintha egy motor objektíven többet érne, mint egy bringa. Pedig nem, nekem például semmit nem ér az égvilágon egy motor, számomra az a fura hogy annyiért motort vesz vki. Vagyis nem fura, mert én el tudok ettől vonatkoztatni, és megértem, hogy mindenki arra költ, amit szeret.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hroberto #2437 üzenetére
Szerintem azon ne csodálkozz, hogy az abszolút prémium kategória drága! Egy bicikli, egy jó minőségű, normál bikili nagyjából 150-200 ezer ft, ez mindenki számára elérhető! Még egy alsó kategóriás pedelec is megvan pár száz ezerből. Az megint más kérdés, hogy az igények a plafonon vannak, legyen a legfullosabb minden rajta, nagy akku, 70-90Nm-es villanymotorral, ami a kezedben elfér kb akkora, és mindez legyen pár száz ezer ft! Van kerékpár bárki számára elérhető áron! Az egy másik kérdés, hogy a mi igényeink nagyobbak és a top kategóriákat nézegetjük! Ok, de akkor ne csodálkozzunk ha a kasszánál is sok pénzt kell ott hagyni! Autóban is elszállnak az árak ha az igényeket feljebb tolod. Az meg, hogy az autóipar legalját hasonlítod a kerékpár ipar tetejéhez, nem a reális képet mutatja, hanem kisarkított, szélsőéges példa!
-
dugo_
veterán
válasz hroberto #2448 üzenetére
Vagy csak nem kell másfél órát állni a dugóban egy 10km-es szakaszon...
Amikor feljön az autóval vetekedő árú bicikli téma, én csak vissza szoktam kérdezni, hogy milyen 600ezres autót tud javasolni az értetlenkedő, amivel le lehet jönni a Tündér-sziklánál...
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz hroberto #2451 üzenetére
Ez sem igaz. Pont azért vettem a bringát, mert otthonról bármerre indulok, dugóba ütközök. Elég, ha annyit mondok, hogy a Fény utcai piacon (Moszkva tér mellett) szoktam vásárolni? Autóval még a Csaba utca, Krisztina krt. sarkáig sem jutok, amikor bringával már visszafelé jövök. Lemértem már párszor. Semmi szabálytalankodás, csak átvágok a Városmajor parkon, onnan meg bringaút. De, beszélhetünk a Margit krt -> Margit-híd útvonalról is, ami szintén be szokott állni, mint a hatos anya, viszont bringautas.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G