Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz atok666 #130 üzenetére

    Válasszuk ketté:
    1. Játékok: a maiakkal már egy közepes CPU is elég a mai legnagyobb kártyák kiszolgálására is (két ilyenhez már kevés, de az nem sok embernek van).
    2. Egyéb mai, hétköznapi alkalmazások és UI-k (user interface-ek): egy közepes proci többnyire valóban mindenre elég.

    De ez csak átmeneti állapot!

    Várható változások az 1-est illetően:
    - A mai játékok többségét, mint már elhangzott, alapvetően konzolra tervezik és onnan portolják PC-re, azaz a konzolok képességeit alapul véve tervezik őket. Nos, a mostaniak már nem valami nagy számok... Jelentős előrelépés várható az újabb konzolgeneráció megérkezésével, 1-2 éven belül is.
    - A hagyományos PC-s real-time rasztergrafika minőségi szempontból nagyjából elérte a lehetőségei határát. (Komolyabb kártya általában max. grafika mellett is csak igen nagy felbontásokhoz kell.) De ez koránt sem jelenti azt, hogy a számítógépes real-time grafika elérte volna a végcélját, közel sem: szép-szép, de még nagyon műies! Lásd ray-tracing, radiosity, stb. stb.
    - A fizika kb. sehol sincs még... Komolyabb fizikához CPU alapon (kliens szinten) nem is érdemes nekiállni -- GPU-val, főleg az egyre fejlettebbekkel már igen!
    - Az MI sincs szinte sehol...

    Várható változások az 2-est illetően:
    - Beszédfelismerés, gesztus-felismerés, stb. megjelenése az ember-gép "kapcsolatban".

    Ezeket mind GPU alapon optimális megvalósítani.

    És ezek csak a rövidebb távú dolgok, hosszabb távon még annyi mindent el lehet képzelni... Csak egy kis fantázia kell hozzá...

    Jópár dolog van, amibe CPU alapon eleve értelmetlen belekezdeni, de a GPU által jelentett többszörös-sokszoros teljesítmény mellett már érdemes.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz atok666 #132 üzenetére

    Elég sokan azért nem játszanak 3D (mármint virtuális valóságos, nem térbeli [bár lassacskán ez is egyet fog jelenteni]) játékokkal, mert azt mondják, túlságosan "számítógépes", művies, élettelen, rideg, stb. És mindemellett az akciót leszámítva unalmas és egysíkú. Egy jóval élethűbb (nem csak grafikailag, hanem fizikailag is) és "klasszabb" virtuális világba szerintem sokkal több hétköznapi ember csatlakozna be... (És van egy olyan érzésem, hogy éppen ez a hosszabb távú cél.) Ehhez viszont a mainál sokkal-sokkal nagyobb számítási kapacitás kell majd!

    Egy igazán pontos és gyors gesztus-vezérléshez azért kell a kapacitás. Pl. a Kinect hagy "némi" kívánnivalót. (Aztán, ha már itt tartanak, jöhet a térbeli környezet-felismerés, majd augmented reality.)

    Ezek a 2D-s OS-ek is nagyon uncsik már...

    [ Szerkesztve ]

  • atti_2010

    nagyúr

    válasz atok666 #132 üzenetére

    Egybe összefoglalom neked, a CPU-nak vége, haldoklik mert már nem bírja optimálisan kiszolgálni a mai igényeket és a magok száma sem növelhető a végtelenségig, a másik dolog pedig hogy egy GPU adott áramfelvételen 10x több számítást tud végrehajtani.

    [ Szerkesztve ]

    1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz atok666 #177 üzenetére

    A jelszótörésben régóta a GPU a király. De egy jól megválasztott jelszóval akkor sem tud mit kezdeni. A rövid jelszavakat természetesen gyorsan bezúzza.
    Ennél a résznél a fájltömörítésben lehet előnyt kovácsolni. A Corel már készíti is a APU/GPU-val gyorsított WinZip 16.5-öt.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • atti_2010

    nagyúr

    válasz atok666 #179 üzenetére

    Ha hirtelen mindenki APU-ra fejlesztene akkor a CPU-t majdnem el is lehetne felejteni vagy elég lenne egy 1 magos APU, mert sokkal rosszabb a hatásfoka mint a GPU-nak.

    1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz atok666 #179 üzenetére

    Az otthoni videószerkesztés egyre jobban kezd terjedni. Ma már boldog-boldogtalan vehet olcsó kamerát, amivel szépen csinálja a családi fotókat. Ezek nem biztos, hogy profi szintűek lesznek, amire a vReveal program a jó, mivel ez gyorsan feljavítja a minőséget, és elveszi a zavaró rázkódást. Ez a OneClickFix opció például CPU-val jóval tovább tart, mint egy APU-val. Persze lehet mélyebben is szerkeszteni, ami még tovább tart. Az otthoni videószerkesztés, az egy nagyon menő üzletág ma. Nem véletlen, hogy ennyi alternatívát kínálnak már rá a fejlesztők. Egyszerűen mindenki fel akarja tölteni a youtube-ra az anyagát. Szintén nagyon terjedő dolog a képekben való információkeresés ... Pl.: arcfelismerés, mivel a közösségi szolgáltatások behálózzák a júzerek életét. Erre is vannak programok, amelyek OpenCL-lel a APU/GPU erejét kihasználva keresik a megadott arcot több ezer kép közül.
    A Kinect egyelőre egy beköszönő technológia. Még nem beszélhetünk arról, hogy mennyire jön be az embereknek, mert a konzolos megoldás más, mint a PC-s. Ha viszont bejön, akkor szintén nem kérdés, hogy a GPU-n érdemes a képkockákat feldolgozni. Nem csak energiát spórolsz vele, de gyorsabban is dolgozható fel az adott tartalom. Sajna a kinectnek azért van egy elég komoly lagja, ami nem csupán az adatok feldolgozásából jön, de jórészt onnan is, amit a gyorsabb feldolgozás csökkenthet. Persze eltüntetni nem lehet, de manapság azért nagyon érezhető lagról van szó.
    Növekvő terület még a telekonferencia, mely most kezd otthoni szinten is kialakulni. Szintén vannak rá programok OpenCL-es gyorsítással. Persze itt valszeg majd a Skype adja a reformokat, de az MS-nek ott a C++ AMP.
    Ezek mind terjedő dolgok. Zömében azért is megy erre a piac, mert a fizikai korlátok mellett az igények is a GPU-val való kiszolgálás felé tolódnak el. Egyszerűen egyre gyorsabban akarnak a júzerek videót szerkeszteni, egyre gyorsabban akarnak arc alapján keresni a képek között. És persze mindezt egyre kisebb fogyasztással. A CPU nem skálázható olyan mértékben, hogy ezeket az igényeket lefedje.

    A hardcore játék, aminek a célcsoportja szűkül. Ez zömében a konzolok miatt alakult így. A PC-s játékpiacnak nincs vége. Ezt az AMD is mondta az előadásokon, de nem lehet elmenni amellett, hogy a social gaming válik meghatározóvá. Mondta Lisa Su, hogy a hardcore réteg egy nagyon fontos terület, és mindig lesz erre igény, de a hétköznapi játékosok nagyságrendekkel nagyobb piacot képeznek, ami üzletileg kihagyhatatlan lehetőség. Nyersebben fogalmazva a social gamingben van a pénz, míg a hardcore csak úgy van már. Néha hoz egy kis nyereséget, majd egy kis veszteséget, de a social gamingből, vagyis az APU-val/IGP-vel megcélzott területekről származó nyereség, ezt messze kompenzálja. Pénzből élő cégek hülyék lennének kötni magukat a régi trendekhez. Ha változik az igény, akkor változtatni kell a termékeken is. Most ez történik.
    A social gamingnél valszeg a web lesz a meghatározó. Azon belül is a Flash 11, a WebGL/WebCL/HTML5, és a többi felület, mint a Unity vagy a WebVision. ezeket kell erősen támogatni. Mindegyik GPU-val gyorsítható.

    A hardcore gaming egyelőre nehéz ügy. Attól függ a jövője, hogy az új generációs konzolok hogyan alakulnak. A Wii U és a pletykált új Xbox felépítése egyáltalán nem kedvez annak a modellnek, ami most a PC-ben van: egy CPU rendszermemóriával, és egy dGPU saját memóriával, mindez egy magas késleltetésű nem éppen gyors busszal összekötve. Gondolom az AMD ezért dolgozik azon, hogy a dGPU az APU kiegészítése legyen, mint egy koprocesszor, dedikált gyorsítótárral. Most arról még nehéz bármit is mondani, hogy ez mennyire jön majd be. Az biztos, hogy változtatni kell, és az új konzolok felépítéséhez kell igazodni valamilyen szinten.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • atti_2010

    nagyúr

    válasz atok666 #183 üzenetére

    Pont a Tescos gépeknél lesz ez bevezetve legelsőre mert egy elég erős APU-nal kihagyják a VGA -t és elsütik jó áron a tulajdonképpen jóval olcsóbb gépet.

    1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.

  • atti_2010

    nagyúr

    válasz atok666 #187 üzenetére

    Hát igen mert nem kell diszkrét VGA-t használni ami jelentősen megdobja az árat, vagy ha játékos gépre törekednek akkor ötvözhetik a diszkrét kártya erejét az APU-val így jóval kisebb kártyát is lehet használni.

    1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz atok666 #185 üzenetére

    A Youtube-os megoldás nem valami korrekt, illetve alig használják. Ha nem így szerkesztetted le a videót, akkor nem is lesz elérhető. Egyedül az AMD kínál ilyet valós időben (Steady Video), csak ez nem érhető el minden gépen, mivel AMD platformhoz van kötve, ami szvsz baj.

    Mert a skálázást nem veszed számításba. Teljesítményre mindig szükség lesz, csak más igények mellett. Most már a fogyasztás is fontossá vált. A processzormagok skálázhatósága viszont így erősen korlátozott. Csak abból indulj ki, hogy egy magról váltottunk kettőre. Ez elméletben duplázta a throughput teljesítményt. Ezután kettőről álltunk négyre. Ezzel szintén majdnem dupláztunk noha, az órajelet vissza kellett venni a fogyasztás mérséklése véget. Innen az egész turbó dolog, mert kihasználható a TDP keret egy maggal. Most már szinte csak +két magot pakolunk be, ráadásul egyre kisebb sebességelőnyt biztosítva. A skálázhatóság még nem tűnt el, de el fog. Négy mag jelenleg az ideális paraméter, és a további skálázhatóságra jobb eredményt ad, ha az IGP-t használják a gyártók. Sebességben, fogyasztásban előnyösebb. Egyedül a programozási modelleken kell változtatni.
    A user azért vesz PC-t, hogy többet tudjon, gyorsabb legyen, és kevesebbet fogyasszon. Ezeket az igényeket a heterogén többmagos lapkákkal lehet biztosítani. A gyártók csupán kiszolgálnak.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • dezz

    nagyúr

    válasz atok666 #185 üzenetére

    Nos, remélem, nem csak azt az egy sort olvastad el Abu hozzászólásából, és nem kérdezed meg többször, hogy mire jó ez az egész az hétköznapi usernek...

    De amúgy miért csak a hétköznapi user szintjét kellene nézni? A PC nem csak hétköznapi user szintű felhasználásra való, sőt nem is elsősorban hard-core gamingre. A leginkább megcélzott piacok ma már ezek: mobil vonal, olcsó irodai gépek és drága SW/HPC (SW = workstation, HPC = High Performance Computing, komolyabb WS, mini- és szuperszámítógépek), pl. ipari területre, kutatás-fejlesztésre, stb. -- amikből hosszabb távon általában a "kisember" is profitál. (Főleg, ha pl. majd ilyen alapú felhőkből streameli [vagy mi ide a jó kifejezés?] a képet a kis tabletjére, stb.)

    (#177) atok666: Ha nem is annyira általános célú, mint a CPU, de az egyik fő cél az általános célú számításokra való alkalmasság. A GCN (HD79x0, stb.) kimondottan ennek szellemében készült, de már generációk óta szempont (Nvidiánál méginkább).

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz atok666 #193 üzenetére

    "Azert irtam az atlag usert, mert ugy gondoltam, hogy ok veszik a legtobb gepet."

    És?

Új hozzászólás Aktív témák