- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Melyik tápegységet vegyem?
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Projektor topic
- Androidos tablet topic
- Androidos fejegységek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Nyomtató topik
- Házimozi belépő szinten
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz rasotamas #187075 üzenetére
A múltkor fölmerült tuning kérdésemmel (DQ250 max nyomatéka) kapcsolatban írnék még kicsit.
Találtam egy LA-tuning nevű céget ahol ezekből a motorokból a 6-os DSG-vel irtózatos teljesítményeket hoznak ki, ehhez illő nyomatékokkal (2.0 TSI R-nél 550Nm), de a képen látható módon oda van írva, hogy Temic DQ 250 Stage 1.
Létezik, hogy van tuning ehhez a váltóhoz, hogy ennyivel több mechanikus terhelést elviseljen?
Mintha a JP Performance videók közt láttam volna olyat, hogy egy ilyen váltóban cseréltek talán kuplungtárcsát hogy bírja a nyomatékot.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rasotamas #187260 üzenetére
Nagyon mélyen nem értek hozzá sajnos, de a mechanikus egységek teherbírásán nem változtat az alkalmazott nyomásérték. Nyilván az lehet egy szűk keresztmetszet de annak a korrigálásával 2x-es terhelést valóban tartósan akkor sem képes elviselni szvsz.
De majd Mágus ha erre jár ráerősít vagy megcáfol engem.Van hozzá szoftveres mókolás, ami nem engedni annyira alacsony fordulaton használni ami ártalmas a benne lévő DMF-nek de nyilván ez sincs hatással a fizikai teherbírására.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
macilaci78
nagyúr
válasz rasotamas #187260 üzenetére
Tehát azt mondod, addig csúsztatja a kuplungot, amígy a tengelyfordulatok nagyjából szinkronba nem kerülnek, hogy a váltó ne kapjon többet a lélektani határnak számító 400 Nm-től?
Mert így lesz egy nagyobb ménesed papíron csillió forgatónyomatékkal, de a szekérhez csak egy pipaszár rúd köti, nehogy baja legyen...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
veterán
válasz macilaci78 #187263 üzenetére
Nem, én semmi ilyet nem mondtam. Nem értek hozzá, belinkeltem pár dolgot amit találtam, mert nem tudom értelmezni.
Szó van itt (la-tuning) szoftveres dsg tuningról? Lehet hardveresről is?
Van ilyen? Bírhat valóban többet? Hosszútávó tesztekre hivatkonak.https://tinyurl.com/rasoapro
-
vzsryl
nagyúr
A Superbek használtan sokszor olcsóbbak, emiatt kötöttem ki én is annál. Az Octaviában sem tudják könnyen lerugdosni a gyerekek az első ülések hátlapját, de a Superb-ben ez már egyenesen lehetetlen.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
veterán
válasz bandus #187267 üzenetére
Az LA-tuning a magyar chiptuningos cég, feldobta a facebook a hirdetésüket és megláttam, hogy dq250-ekre 450-550Nm-eket ráengednek, de ilyenkor oda van írva, hogy stage 1.
Rákerestem hogy temic dq 250 stage 1 és megtaláltam ezt a THT performance nevű német céget akik már stage 5 váltótuningot hirdetnek 700Nm-rel.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz macilaci78 #187268 üzenetére
Én pont hogy arra gyanakszom, hogy növelik.
Teszem azt normál esetben hasamra ütök 10 bar nyomással nyomja a kuplungot, ha itt ráengednek 500Nm-t megcsúszik, ezért jó hamar elkopik a kuplungtárcsa. De ezt szoftveresen (nyilván stage1-en kevésbé) megnövelik 18-ra, és így jobban odaszorítja, nem csúszik meg nyomatékon.
Állításuk szerint pedig végeztek tartós teszteket, és bírta. Ezek szerint lehet hogy csak nem szorítja eléggé alaphelyzetben, de a mechanika többi része bírja.https://tinyurl.com/rasoapro
-
diegho
nagyúr
Ma 10 fok volt, Leonka 4,7-et evett, lasan termelni fogja
Hétvégén, ha értelmes idő lesz, akkor lemosom és dobok képeket. Ha a gyári 16-os felnik helyett kapna 17-est, az mennyire cseszné el a komfortot és a fogyasztást?
-
Zizmand
aktív tag
válasz rasotamas #187275 üzenetére
Még régebben találtam egy tuningos fb csoportban, hátha érdekel valakit, igaz én még nem olvastam végig részletesen:
Bővebben a DSG váltókról és a DSP EGYEDI DSG szoftverről, avagy mit is csinálunk a váltóddal...
Első körben nézzük meg a váltók típusait és röviden a legfontosabb jellemzőiket és az előforduló problémákat.
- DQ200 DSG
7 sebességes DSG kettős száraz tengelykapcsolóval. Ezeknek a sebességváltóknak köztudottan sok problémája van, különösen az elődjéhez, a DQ250-hez képest.
A DQ200 (0AM) DSG sebességváltó a DQ250 (02E) továbbfejlesztése . A DQ200 fejlesztése során a VAG fő prioritása az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentése volt. Kifejezetten 250 Nm motornyomatékkal rendelkező járművekhez tervezték, mint például a Polo, a Golf, a Passat és a Touran. A DQ200 (0AM) volt az első 7 sebességes DSG sebességváltó, amely száraz, kettős tengelykapcsolóval volt felszerelve és elöl keresztirányban építették.- DQ250 DSG (02E / 0D9)
Az első DSG sebességváltót, a DQ250 (02E) az első sorozatgyártású váltó, melyet a Golf Mk4 R32 2003-as bevezetésekor mutattak be. A tervezés során a VAG a kézi és az automata sebességváltó előnyeit egy teljesen új sebességváltó-generációba ötvözte. : a közvetlen sebességváltó (DSG). Kifejezetten VAG járművekhez tervezték, amelyek motornyomatéka legfeljebb 350-380 Nm, mint a Golf sportosabb változatai (GTI és R modellek).
- DQ380 / DQ381 DSG
A DQ380 (0DE) DSG-t 2015-ben vezették be a kínai piacra, mint a DQ500 kisebb változatát . A 0Q azonosítójú DQ500 megalapozta az új sebességváltó modell kialakítását és működését. A DQ380-at kifejezetten olyan első kerekű meghajtású autókhoz tervezték, amelyek motornyomatéka legfeljebb 420 Nm, mint a Golf 7 GTI és a VW Magotan/Passat.
Az üzemanyag-fogyasztás és a CO2 -kibocsátás folyamatos csökkentésének célja szükségessé tette a VAG számára, hogy ennek az erőátvitelnek hatékonyabb változatot dolgozon ki az európai piac számára. Ennek eredményeként 2017-ben bemutatták a DQ381 (0GC) sebességváltót. Olyan elülső és összkerék-meghajtású autókhoz tervezték, amelyek motornyomatéka legfeljebb 420 Nm, például az Arteon, a Golf 7.5R és az Audi S3 facelift.
- DQ500 DSG
A DQ500 (0BT) sebességváltót a VAG a DQ200 és DQ250 sebességváltók tapasztalatai alapján alkotta. A DQ500 kettős kuplungos technológiát tesz lehetővé nagyobb járművek számára, nagy teljesítményű motorokhoz, akár 600 Nm-ig.
A DQ500 (0BT) első debütálása a Transporter (T5) 2009-es modellel jött. Ezt követően a 0BH azonosítójú DQ500-at a 2011-es Tiguan modellben mutatták be.Ezenkívül a DQ500-at (0DL) olyan sportmodellekben használják, mint az Audi RS3 / TT RS.
- DL501 DSG / S-TRINC (0B5)
A 6 fokozatú DQ250 DSG / S-tronic sikere után az Audi A3 és TT modelleken az Audi AG úgy döntött, hogy a Q5 piacra dobása során még 2009-ben bemutatja saját fejlesztésű S-tronic készülékét, DL501 (0B5) néven A DL501 (OB5) az első 7 sebességes kettős tengelykapcsolós váltó, amelyet hosszanti irányban elhelyezett motorokhoz terveztek, legfeljebb 550 Nm motornyomatékkal, mint az Audi A5, Q5 és A6.
¤ ÁLTALÁNOS DSG PROBLÉMÁK
A DSG sebességváltónak különféle problémái vannak a vezethetőséggel és a váltási viselkedéssel. Ezek lehetnek szoftver eredetű problémák (erre készültek a visszahívásos frissítések is), vagy hardverrel kapcsolatos problémák.
Ha bármilyen problémát tapasztal keressen minket bizalommal és/vagy foglaljon időpontot diagnosztikára/frissítésre.Pár általános hiba:
- A DSG sebességváltó lefelé vált, amikor gyorsul („kickdown”), miközben a vezető ugyanazon sebességfokozatban akar maradni
- A DSG sebességváltó véletlenszerűen kihagyja a sebességfokozatokat
- A DSG sebességváltó nem kapcsol át a legmagasabb fokozatra
- A DSG sebességváltó nem vált automatikusan, csak manuálisan („M” mód)
- A DSG sebességváltó menet közben kiugrik a sebességfokozatból
- A DSG sebességváltó szórványosan semlegesre vált, megszakítva a hajtást
- A DSG sebességváltó semleges ("N") helyzetben hajt
- A DSG sebességváltó „D” módban nem hajt simán
- A DSG tengelykapcsolója csúszikEzen pár hibán felül előfordulhatnak kellemetlen zajok (zörgő, csörgő jelleggel), rezgések ls réngésok, melyekhez nagy tapasztalat szükséges a hiba megfelelő felismeréséhez.
Ha váltója zajos vagy eddig nem tapasztalt hangot hall érdemes diagnosztikát végezni rajta.A DSG hibaüzenetei közül a legismetebb a műszerfalon villogó "PRNDS" felirat vagy értesítés az MFA-n. Nagyon sokrétű hiba, mely lehet akár mechatronika, olajnyomással vagy olajszivattyúval kapcsolatos általános hibaüzenet és még jópár egyéb hiba.
Ilyen esetekben - ha egy esetleges ujraindítás után - ha eltűnik a hiba vagy tud közlekedni autójával a lehető leghamarabb diagnosztika szükséges.¤ DSG kalibráció/tuning...
Mi is (röviden) az előnye egy jól kalibrált DSG módosításnak?
Segítségével maximalizálhatjuk autónk vezethetőségét, kezelhetőségét és nem utolsó sorban tartósságát és teljesítményét!Folyamatosan dolgozunk a DSG váltók minél precizebb kalibrációján. Célunk nem csak a lehető legjobban testreszabható szoftveres megoldás, hanem a legjobb tartósság és vezethetési élmény.
Utcai használatra alkalmas - akár Stage 0.5 - szintektől egészen a versenyekre fejlesztett egyedi megoldásokig.
Projektjeink során nagy hangsúlyt fektetünk/fektettünk a DSG váltók tökéletes megértésére, hogy a lehető legjobb megoldásokat tudjuk kínálni ügyfeleinknek is.Az ECU kalibrációja során gyakran előfordul, hogy meghaladjuk a DSG adta nyomatékkorlátot. Sok cég igyekszik váltómódosítás nélkül a lehető legjobb eredményre a motorvezérlő dekalibrációjával, ami semmiképp nem helyes út.
Ennek magyarázata rendkívül egyszerű. A DSG sebességváltó működése nagymértékben függ a CAN buszon kapott valós idejű motorfutási paraméterektől (legfőképp az "output" nyomatéktól). Anélkül, hogy helyes adatokat kapna a motortól, a sebességváltó vezérlő egység (TCU) számításai hibásak lesznek (vagy korlátozottak) , ami komoly problémákat okozhat a jövőben a tulajoknak/váltónak.
(Ugyan ez a helyzet fennáll akkor is, ha az ECU kalibrációja nem eredményez elég magas output nyomatékot, így hiába módosítják a DSG-t, az nem fogja emelni a szorító erőt a helytelen módosítás miatt. Sajnos nagyon sok ilyen módosítással találkozunk a módosításainkat megelőző "health check"/állapotfelmérő diagnosztika alkalmával).A DSG-t minden esetben át kell programozni (ha a szoftverben lévő nyomatéklimitet meglépjük (ez egy enyhébb nyomatékú módosítás esetén nem történik meg)), hogy tökéletesen illeszkedjen az új motorjellemzőkhöz. A módosítás teljes kihasználásához (magasabb szint esetén) szükség lesz a váltási stratégia megváltoztatására, a megnövelt nyomatékkapacitás kalibrálására és a megfelelő összeszorító erőre.
¤ Mit is kapunk különböző szinteken?
OPTIMALIZÁLT D + S + M váltások
Egyedi váltási kalibráció,, amelyek illeszkednek a motorjellemzőkhöz (ECU tuning) a tökéletes le- és felfelé váltáshoz.EMELT NYOMATÉKKORLÁTOZÓK
A hangolt motorok maximális teljesítményének kihasználása érdekében meg kell emelni a nyomatékkorlátozókat. Ez biztosítja azt is, hogy a TCU megfelelően működjön nagyobb nyomatékszinteken és ne legyenek korlátozó tényezők.MEGNÖVELT MAXIMÁLIS ÖSSZESZÚRÍTÓ ERŐ/NYOMÁS
Normál működési tartományon belül és állandó körülmények között a tengelykapcsoló olajnyomása arányosnak tekinthető a tengelykapcsoló nyomatékának kezelésével. Tehát a nagyobb nyomaték kezeléséhez nagyobb nyomásra van szükség!MÓDOSÍTOTT VÁLTÁSI SEBESSÉG
Rendkívül gyors sebességváltás minden DSG módban (vagy csak a kívánt módban).
Kis terhelésnél normál váltási idő, nagy terhelésnél akár 60ms-al gyorsabb váltás!TOVÁBBFEJLESZTETT LAUNCH CONTROL/RAJTPROGRAM
Versenyre optimalizált rajtprogram a lehető legjobb indulás érdekében.MEGEMELT FORDULATSZÁM HATÁROLÁS
Tökéletes egyensúlyt hozunk létre a fordulatszám határolásban az ECU kalibrációja, az autó vezethetősége, az autóban lévő módosítások és az ügyfél kérése szerint.AUTOMATIKUS FEL ÉS LE KAPCSOLÁS DEAKTIVÁLÁSA A MANUAL-BAN
Valós manuál mód létrehozása kézi (M) módban. Nincs több nem kívánt automatikus váltás és "kickdown" a Manual-ban.1. SEBESSÉGFOKOZAT KI- VAGY VISSZAKAPCSOLÁSA
Az első sebességfokozat újraindításának fő célja a tengelykapcsoló csúszásának csökkentése, ami kevesebb hőtermelést és a tengelykapcsoló kopását eredményezi. Nedves tengelykapcsoló esetén a váltás a korábban történő felváltás a második sebességfokozatra megoldhatja a vezethetőség problémáit.TOVÁBBFEJLESZTETT TENGELYKAPCSOLÓ HŰTÉS
A tengelykapcsoló hűtését az olajáramlás növelésével javíthatjuk. Ez csökkenti a tengelykapcsoló túlmelegedésének és az anyag deformációjának lehetőségét.JAVÍTOTT HŐKEZELÉS
A továbbfejlesztett hőkezelés biztosítja, hogy a sebességváltó mindig a megfelelő hőmérsékleti tartományban működjön és figyelmezteti a vezetőt arra az esetre, ha a DSG eléri a kritikus hőmérsékleteket (túlmelegedés elleni védelem).Bővebben a szintekről:
A DSG Stage 1 szoftvert úgy készíjük, hogy kizárólag az elengedhetetlen nyomatékkorlátozók módosítását tartalmazza. Ezt a tipusú módosítást leginkább az optimalizált autók esetén javasoljuk, ahol nem szükséges a magasabb nyomaték elérése, de a váltószoftver nyomatékkorlátozása szinte a gyári értéken van.
Erősebbre hangolt jármű esetében a Stage 1.5 szintet javasoljuk, ami további szoftvermódosításokat tartalmaz az elegendő tengelykapcsoló-nyomás eléréséhez és / vagy a jármű teljes potenciáljának felszabadításához!A DSG Stage 2 szoftver az első igazi lépés a sebességváltó teljesítményének növelésében! Ez a szint nagyban javítja autója
teljesítményét az indításkor (Launch control), jobb választ a váltótól gyorsítás esetén, valamint a fel- és lefelé történő váltások is optimalizáltak! Elsődleges cél ezen a szinten a tökéletes teljesítményre összpontosít!A DSG Stage 3 szoftver különösen alkalmas nagy teljesítményű módosítások esetén, mint pl. hibrid turbó konfig. Rendkívül nagy tengelykapcsoló-nyomás érhető el (alkalmazott nyomaték függvényéven)!
A DSG Stage 4 kifejezetten nagy turbó setup esetén vagy versenyre javasolt egyedi igények és konfig szerinti módosítással.
Ez a poszt mindössze egy rövid áttekintő - ha úgy tetszik útmutató - a VAG DSG világából. A leírtakon kívül nagyon sok más egyedi és különleges problémával is szembe találhatjuk magunkat. Mindezek egyvelege, ami miatt a hibafeltárás nehéz...
A módosítások opciói DSG váltó típusonként eltérőek lehetnek, így kérjük érdeklődj autód/váltód típusának pontos megadásával.Forrás: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
1.-es fábia-ba bele lehet rakni egy 3 ágú passat bőrkormányt + légzsákot?
(Csatlakozóra és magára a felfogatásra gondolok)Köszi előre is.
-
mamboo
tag
Budapesten tudtok ajánlani jó futóművest aki nem csillagászati áron dolgozik? (esetleg 14/16ker)
Szeretném a gömbfejeket, szilenteket, stab pálcát cseréltetni. -
Bdanyy
addikt
Sziasztok!
Golf VI varianthoz milyen android auto kompatibilis fejegységet javasoltok? Általában ezekhez mikrofon is szokott csatlakoztatható lenni? Nincsen gyárilag kihangosító, se multikormány, úgyhogy mindent azon irányítanék. Egyelőre se elől se hátul nincsen radar/kamera sem, gondolom azokat is ki lehetne rakni a képernyőre. Szerintetek melyik a kényelmesebb? Kamerát valszeg egyszerűbb felrakni, ahhoz nem kell fúrni sem.
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
veterán
válasz mamboo #187280 üzenetére
Unokaöcsém az auto17-nél dolgozik, szerintem korrektek, korrekt áron (olaj+szüröcsere pecséttel hozott olajbol 5000, por meg pollenszüröt én is kicserélem azért nem fizetek plusz 1500at meg még nem tudom mennyit) de azért szerintem a gumit drágán cserélik.
Szerk: ja és a komplett árlista fent van az oldalukon, külön hozott anyagbol, meg ha ök adják (persze ugy drágább a végösszeg)
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
daniel2121
senior tag
Lehet hogy furcsa kérdés, de csak megkérdezem. PassatB6 és B7 ajtói megegyeznek? Persze nyílván nem a díszlécekre gondoltam hanem csak a nyers ajtóra. Állítólag egy platform,az első doblemezek ugyanazok. Több hozzáértővel beszéltem és megoszlanak a vélemények.
-
-
Asbee
veterán
válasz molnarpeter #187220 üzenetére
Úgy néz 2 db van, G62 a motor oldalánál és G83 lent a hűtőradiátornál. Mindkettőbe ugyanaz a 2 pin-es kell. Az automatánál van 4 pin-es.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Menet közben már többször kiírta a járgány hogy... na ez az amit nem tudtam végigolvasni mert hosszabb szöveg de vmi olyasmit hogy az előválasztó kar nincs P-ben (sárga háromszögben felkiáltójel piktogram is megjelent).
Persze mert éppen D-ben vt a váltó és haladtam... Ez mi a szösz lehet? Az ami (azt hiszem) BBD-nél is előjött hiba?#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Doki16 #187291 üzenetére
Őő, csereautó... 2017-es Octavia III PFL 2.0 TDI 6-os DSG 150 lovas. Abban a DQ250 van sztem.
Szóval akkor legyen gyorshívón a tréleres száma?
Am a fülem tele, múltkor egy termosztát hibás Superb vt (kimentem a városból és visszahűlt a víz 70 fok alá) a csere autó, most meg ez a váltóhibás foskupac.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
yodamester10
őstag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz yodamester10 #187293 üzenetére
Szervizes csere autó nem ez én gondom szerencsére csak amiatt izgat, hogy ne hagyjon ott sehol.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- EAFC 25
- Xbox tulajok OFF topicja
- Melyik tápegységet vegyem?
- Hardcore café
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- Crypto Trade
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Projektor topic
- Már jövőre befuthat a Stellar Blade PC-s kiadása
- Tudományos Pandémia Klub
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest