- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Logitech Z906
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen alaplapot vegyek?
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dj79
senior tag
válasz ReSeTer #174351 üzenetére
A miénkben 132-nél cserélték a komplettet. Az okoskerék az elnyújtott (longlife) olajcsere-periódusok miatt hal meg tudomásom szerint.
A 350 ezret mindennel együtt hallottam, hosszbordásszíj, vízpumpa etc.Ami nem okoz tutira gondot: a kéziváltós G5-ben nincs dmf, illetve ugye értelemszerű dpf sem, a fogyasztás pedig barátinak mondható.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
Motion_Blur
félisten
válasz ReSeTer #174351 üzenetére
Ezzel lehet hogy nem vagy előrébb de nekem 128k-ban állt meg a mutatvány, hozzáteszem ebből 40k volt a szett (INA), a többi munkadíj... igaz nálam nincs okoskerék (1.2 TSI).
Márkaszervízt felhívtam előtte, hogy mennyi lenne az annyi, azt mondta hogy csak az okoskerék 300k (), milyen jó hogy nincs is benne.... megpróbáltak már telefonon átb/szni, kértem írásos ajánlatot (átküldtem a forgalmit), azóta se kaptam meg...
Amúgy a gyári láncnak semmi baja nem volt 150e km után se, a feszítő miatt csörgött be néha, ezért cseréltem a biztonság kedvéért.
dj79: eltettem a leírásodat , egyszer én is el fogok menni emberünkhöz, de egyelőre még nem érzem szükségét
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Saccco
nagyúr
'97-es (1.9tdi) VW Vento-ban lehet kormányszög jeladó? Random időközönként húz balra. Amikor éppen nem, akkor szépen megy egyenesen.
A futómű be lett állítatva, valószínűleg nem ott van a hiba.Gondoltunk jeladóra, szervora.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
dj79
senior tag
válasz Motion_Blur #174361 üzenetére
Az első perctől évente volt eddig a csere, 12-15 ezrenként.
5w30 Castrol volt eddig (két olajcsere közt 6-8dl fogyasztás), de a következőnél Motul 0w30 vagy Motul 5w30 lesz benne a diózós embör tanácsára.Most egyelőre kérdéses, hogy megmarad, vagy eladom, ha marad, átállok a 10 ezres intervallumra.
Általában ÖMV MM95 megy bele, a vegyes fogyasztás 7,1 (van benne város bőven), 2 felnőtt + 2 gyerek a fedélzeti létszám. Horvátországig és vissza nyáron megpakolva, tempomattal kijöttem 6,4 literes átlaggal (140 tempomattal az 2900rpm hatodikban).
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz ReSeTer #174363 üzenetére
A gyári 132 ezret / 8 évet bírt. Most megint gyári, javított van benne, valszeg már nem lesz nálunk az autó, mire megint szükséges lesz a csere.
Egyébként nagy a szórás, van akinek már 60-70e körül becsörgött a gyári első szerelésű cucc, van akinek meg elment kétszázezret. Nyilván ez is használatfüggő. -
Motion_Blur
félisten
Köszi, akkor Te is gondos gazda vagy
Nálam 7500-8000 km a csereperiódus, 0W30 Castrol EDGE.
Benzinből csak MOL 100-as.Fogyi: [link]
Használat 90% pálya vagy országút, 10% város, hétvégi simogatós..
ez a 0W30 Motul megfontolandó... jó hogy ilyen olcsó
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
dj79
senior tag
válasz Motion_Blur #174365 üzenetére
A motult meg lehet találni olcsóbban is
Amúgy az érdem inkább az előző tulajé. Általában a kínálatból mindig igyekszem megtalálni azokat az autókat, amik nem feltétlenül a legolcsóbbak, viszont ellenőrizhető az előéletük és olyan környezetből jönnek, ahol a tisztességes karbantartás nem okoz anyagi megterhelést. Utána mindent is megcsináltatok, amit szükséges, pl ennél a diózás. Persze ezután is igyekszem fenntartani az állapotot, ezért a környezetemben sokan nem tartanak normálisnak (főleg asszony, hogy már megint költöm a pénzt). Persze azt már élvezi, hogy bárhol bármikor el lehet indulni egy megbízható autóval.
Az előző off kocsit úgy vitte el az első érdeklődő, hogy még kép sem volt fent a hahun, elolvasta a hirdetést, felhívott, beszéltünk 20 percet, szerelővel idejött, megnézték-átnézték, mentünk egy 30km próbakört és egy fillér alku nélkül írtuk is az adásvételit, pedig nem kifejezetten az ársáv alján-közepén volt.
-
Motion_Blur
félisten
Ezt a posztot kb. én is megírhattam volna + hozzáteszem az esztétikát is, gondolom is odafigyelsz rá hogy ki is nézzen az autód.
Moderátor Úr, kéretik fetölteni az alábbi képet az összefoglalóba, mert úgy látom eltűnt a korábbi
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
dj79
senior tag
válasz F-ECT$ #174368 üzenetére
Barcsik garage, 2 hónap várakozási idővel.
Motion_Blur: Ilyen a látvány, némi kosszal
[ Szerkesztve ]
-
Lacess
tag
Egy igencsak nyálcsorgatós anyag VW kedvelőknek: Youtube
Kis német-tudás nem árt hozzá, de anélkül is élvezhető. Érdemes ránézni a csatornára, nemrég az Audi "eldugott garázsaiban" is jártak.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
PC4200
tag
válasz F-ECT$ #174368 üzenetére
Jobban jársz ha magadnak csinálod. ezek a bp-i szervizek egy olajcseréből is képesek motorcserét csinálni. nyilván ez nem mindennapost de nem is egyszeri eset...
vagy megtépik a csavart a teknőbe és megreped vagy menetet kell bővíteni vagy csere stb.
esetleg le se cserélik az olajat. sok szervízbe jártam de 90%-a hozzánemértés.
Ja és aki azzal jön hogy a használt olajat hova öntöd.. elárulom hogy a szervizek is oda Persze tisztelet a kivételnek. ha nincs ismerősödnek ismerősének ismerős tuti szerelője akkor kezdj beleCSAK a puffin :)
-
-
dj79
senior tag
-
PC4200
tag
-
Qru
MODERÁTOR
-
mmdms
addikt
Sziasztok!
Sok városi használattól letapadt a turbó geoja, ezt nemsokára orvosolja a szerelőm, de az alacsony fordulaton nyomatékszegényebb motor mellett akadt egy olyan gondom is, ha elérem a 120-as tempót, elmegy minden erő az autóból, gondolom vészmódba vált. De se pittyenés, se csekkendzsin, se hibakód. A hiba független attól h milyen fokozatba vagyok, 3-4-5-ben is mindig ugyanott dobja el magát. Ha ez a geo miatt lenne, akkor nagyobb terhelésnél is el kellene dobnia magát kisebb sebességnél is a szerelőm szerint.
Ti mire tippelnétek, hol keressük a hibát? Sajnos max 2 napra lehet az ótó a szerelőnél, jó lenne minél több hibaforrást kizárni, minél több dolgot szemügyre venni. Hátha valamire ő nem gondol amire Ti igen.
Egy Passat B5 1,9 tdi AHH a szekér.
Előre is köszi a tippeket.ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
Pikaa
aktív tag
Üdv!
Skoda I Octavia, 2001-es 1,6 benzines, 75kw. Kinek mennyit eszik, csupa kíváncsiságból?
-
mmdms
addikt
válasz freaghill #174389 üzenetére
Legyen igazad.
Napok óta ezen agyalok, nem lehet hogy igy jelentkezik ha a katalizátor teljesen eltömődött?
299k km és még gyári az egész kipufogórendszer. kicsit zörög is alapjáraton a dob, de eddig a motortartó baknak tudtam ezt be, geoval együtt lesz az is orvosolva. Amúgy semmi füstje az autónak, ami gyanús gyakorlatilag 3 év folyamatos városi használat mellett.ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
vans?
őstag
sziasztok,
utolagos tempomat beszerelessel mik a tapasztalatok? ugyanolyan lesz, mint a gyari? nem sufni helyen csinaltatnam, csak sajnos az elso tulaj nem kert az autoba.
Skoda Rapid 2014 az auto.
Koszi!
hábm bábm
-
Shrike7973
senior tag
Sziasztok!
Szerintem egy általános jellegű kérdést tennék fel korszerű manuális váltókkal kapcsolatban, de pontosan egy 1 hónapos, 1200 km-t futott Skoda Scala-val kapcsolatban merült fel bennem a kérdés, hogy normális jelenséget tapasztalok-e.
1-es fokozatba való váltásnál előfordul, hogy egy gyengébben indított mozdulattal nem tudom végig vinni a kart a végső pozícióba. Ekkor rá kell nyomjak, és egy nagyon kicsit pattanva beáll a helyére. Más pozícióba történő váltásnál ilyen nincs, így kifejezetten figyelek, ha 1-esről van szó, mivel ha nem viszem rendesen végig a váltást, akkor kuplung felemelésnél elkezd remegni a váltó. Magabiztosabb váltásnál nincs gond, talán egy kicsit érzem, hogy megakad a legvége előtt, de rendesen tudok váltani.
Szerintetek ez normális, vagy érdemes miatta felkeresnem a szervizt?
-
tomy_cz
senior tag
Sziasztok!
Octavia 3, 2015, 1.6 CRTDI. CXXA motorkód, MWW váltókód, 5-ös váltó
167.000 km-nél a váltó felújításon esett át, 4. sebességhez tartozó fogaskerék sérült volt, egyéb elemeket is cseréltek benne, mert kopottak voltak. Ezek okozták a menetközbeni búgó hangot, majd később a terhelésre recsegő/kerepelő hangot a váltóból.
Most 171.000-nél ismételten leszakadt a 4. sebességhez tartozó fogaskerékből, tőben, 4db fog. A csatolt képen látható állapotban volt a kiszerelést követően.A váltómester szerint valammilyen, a hajtásláncból eredő rezonancia okozhatta az újbóli fogaskerék sérülést, egyéb részei nem sérültek a váltónak. A hajtáslánc és a váltó között a kettőstömegű ami csillapítja a rezonanciát ha jól tudom. Erre vonatkozólag nincs olyan tünet, hogy csereérett lenne. Vagy mégis ez okozhatja a váltói ilyen szintű károsodását?
Vagy egyszerűen anyaghiba okozhatta a fáradást? 4 azaz 4 ezer km után?!
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=tomy_cz
-
diablo1984
veterán
válasz tomy_cz #174396 üzenetére
Kettőstömegű hivatott a rezgéseket felfogni, az ha beáll vagy nem látja el a dolgát, akkor gyakran a váltót is kinyírja, nálunk a mercinél is előfordult, hogy a szervíz tanácsára hazajött az autónk sz@r kettőstömegűvel(csörgött-csattogott), mire hazaért, lehetett váltót is felújítani.
Az is egy szűk 2e km volt, de ha a tied is kakukkol, akkor váltólevételkor csak látszott volna, meg annak azért durván csattogó hangja van, mikor a bele csüng! Egyébként benne van a tiedben, nem valami kiváltó szart tolt bele az előző gazda(vagy te vagy az első gazdája?). -
tomy_cz
senior tag
válasz diablo1984 #174398 üzenetére
160.000-rel vettem, nem tudok róla, hogy lett volna cserélve benne korábban. Két szerelő is látta a kéttömegűt és kuplungot, de látszólag és tünetileg sincs baja. Csak akkor mi veri szét a fogaskereket?
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=tomy_cz