- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Videós, mozgóképes topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
Hirdetés
-
Digitális detox a Nokiától
ma Három új, 4G-s készülék közül lehet választani, ha valaki, elérhetőségre, de digitális disztrakció nélküli időtöltésre vágyik.
-
Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
ph A gyártó egy 8 és egy 16 GB-os, inteles modellel jelentkezett, amiket ránézésre nem igazán tudnánk megkülönböztetni egymástól.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mercutio_
félisten
válasz t_a_m_a_s #74317 üzenetére
És te mit kerestél Debrecenben?
[/ P]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
m3ss
veterán
"Szoval az mx5 az ev 365 napjan nagyon keves pluszt tud adni egy sportos kompakton felul nagyon sok kompromisszumert cserebe."
semmivel sem ertek egyet amit irtal kb nem birom magamban tartanipar gondolat. egy torsenes ilyen tomegu autot varosban is boven kihasznalsz, elmenyt okoz. foleg ahogy elo van feszitve az mx5 torsene..ekkora nyomatekkal is, a konnyu tomeg meg a kis kerek miatt elindulsz 1esben felgazzal szaraz uton es azonnal erzed hogy nem ugyanugy proog mind2 kerek. erzed a kormanyon, segggeden..kikanyarodsz szaraz uton felgazzal egyesben 90 fokban, egyik kereket rogton erzed hogy nem annyit forog mint a masik. esoben meg figyelni kell ra...ki tudsz gyorsitani normalisan kanyarbol...boven ki lehet hasznalni es pont ezek a tapadasvesztesek, lehetosegek, feedbackek a tapadasrol adjak az elmenyet az autozasnak. ev 365 napjan ugyanolyan mint egy hatcback? tavolabb nem is allhatnal az igazsagtol
na most az elsokerekes hatcbackben is erzel dolgokat amikor vereted kanyarban es probalod levinni a nyomatekot meg kormanyzol is...ez az amit nem szeretnel erezeni
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Mercutio_
félisten
válasz Fotonhámozó #74353 üzenetére
Szerintem találkozzatok valahol, cseréljetek kocsit, aztán 1 óra múlva meglátjátok változott-e valamelyikőtök véleménye
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
m3ss
veterán
válasz Mercutio_ #74354 üzenetére
nem neki cimeztem amugy, altalanos hatchback megnyilvanulas volt balint gondolataira.
nagyon sok autot vezettem mar, hidd el nem fogja megvaltoztatni a velemenyem. ettol fuggetlenul fun egy konnyu auto barhol is hajt...de en beleultem egy s2000-be es elvesztem egy eletre. alfat azonnal elfelejtettem azt keresem mindenben. itt megtalaltam kicsibenmost legutobb pl egy 600+ lovas rs7 az mely nyomokat hagyott bennem. keramia fek ahogy megfogja a majd 2 tonnas kocsit...szurrealis. es a hangja ahogy visszadurrog gazelvetelnel. hogy lehet ilyen jo hangja egy autonak...elso audi ami ugy tunt nem tolja az orrat hataron, 4 kerekkel akart csuszni ha nem tudtam volna hany kilos kocsit vezetek, azt tippeltem volna 1300 se...
szofisztikaltabb a motortarto bakja mint az egesz autom. beteg. tulajdonkeppen egy "speaker" van a bakban es hanghullamokkal fel tudja kemenyiteni azt a reszet ahol epp kell.[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Fotonhámozó
senior tag
válasz Mercutio_ #74354 üzenetére
Nem akarok meggyőzni senkit, csak mint egy lehetőséget írtam a TRS-t. Szerintem jobb kompromisszum, mint az MX-5 (számomra legalábbis), pláne ha városban is kell használni a gépet. Haveromnak MX-5 (10th Anniversary) és egy Clio 172 motoros Clio 1.8 16v is áll a garázsában, bár kicsit másféle élményt ad a két kocsi, de nem állítja, hogy az egyik vagy a másik egyértelműen jobb. M3ss által felhozott érv(ek) gyakran előjön(nek), FWD vs RWD állandó vita, erre írtam, hogy a Twingo (és az újabb Clio III / Megane) RS már pseudo MacPheronos, kisebb a hajtáslánc befolyása a kormányon mint arra számítani lehet (a Renault nem hangsúlyozza ezt annyira, mint pl a Ford, aki/ami nagy csinnadrattával harangozta be a saját ilyen futóművét a Focus RS-ben, pedig a Renault már hónapokkal korábban előállt vele). Clio/Megane esetén Cup felszereltséghez a torsen alapból jár, Twinihez a Quaife torsen ~400k HUF-ért kapható. Élményautóknál a futómű-motor-kormány hármasának + a jól megválasztott áttételezésnek az összhangja a lényeg, ha ezek közül valamelyik kilóg lefelé, csorbul az élmény. Vitán felül, a Renault Sport mérnökei ebben zsenik. Aztán hogy ki, milyen autóban találja meg a számára a neki tetsző legjobb balanszt, az már egyéni kérdés.
A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.
-
m3ss
veterán
válasz Fotonhámozó #74357 üzenetére
varosban mi a baj az mx5-tel?
nem allando vita ez az fwd/rwd, nalam soha fel sem merult ezek az autok azert elsokerekesek, mert igy olcsobb megcsinalni a gyartonak, adott a technika, kasztni etc. emiatt adott a motornak a helye...emiatt adott a sulyelosztas. es hat egyik sem idealis. ezert aztan elkezdik hekkelni a futomuvet meg minden mast hogy minel jobb legyen...pl egy integra meglepoen jol viselkedik gazra is kanyarban. de ettol meg sehol sincs elmenyben egy hatso kerekes kocsihoz kepest. feedback, gazzal valo kormanyzas, etc...
azert valljuk be, igazan jo akkor lesz a vegeredmeny, amikor nullarol ilyen cellal csinal vki egy autot...mint pl a 4c most, vagy az s2000 husz eve.
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
m3ss
veterán
válasz Fotonhámozó #74357 üzenetére
most esett le, hogy 2 cliod van otthon es harmadiknak is azt vettel mx5/mr2 helyett? ez teljesseggel megbocsathatatlan, meg egy rono fanbojtol is. most mar a kepeidet sem szeretem
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Fotonhámozó
senior tag
Nem ez volt életem legracionálisabb döntése, az tény, viszont van úgy az ember, hogy meglát valamit és egyből full szerelembe esik, így lett a 2 Clio mellé a Twini. Hot hatch fanboy vagyok egyébként, nem Renault, bár ebben a kategóriában a Renault a legjobb szerintem.
Városban azért nem tudom elképzelni az MX-5 használatát, mert még egy Clio méretű kocsit is semmibe néznek a SUV-osok, bele sem merek gondolni, hogy ennél alacsonyabb, kisebb kocsit mennyire nem vennének észre, mindezek mellé csípőmagasságból lehet benne szagolni a teherautók, buszok kipufogógázát nyitott tetőnél.A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.
-
rbalint88
addikt
Ha a golf _melle_ keresne autot, akkor azt mondanam menjen ra az mx5-re, mert tenyleg egy jo egyensulyu, viszonylag problemamentes (csak az a franya rozsda) hetvegi auto. De EGY autonak szerintem tul sok kompromisszum (csak ket szemely, kis csomagter). Ketszer egy hetig jartam vele, volt hajtva is. Amiket felsorolsz vezetesi elmenyes dolgokkent (sperr stb) az kozlekedesnel csak kuzdes. Julius ota a suzukit (splash) hasznalom, az alkotas utcat vegigaraszolni semmivel nem volt nagyobb elmeny az alfaval, mint ezzel. Nyilvan sporttevekenysegre nem alkalmas, de a netto kozlekedesben nem erzed hatranyat “vezetesi elmenyben”. A koridos reszhez csak annyit fuznek, vezetesi elmenyrol beszelgetunk, nem palyaalkalmassagrol. Erdemes elolvasni a ds3 vs 500 abarth tesztet totalcaron, jo regi mar, de igaz.
Szoval kb a gyokfuggvenyhez tudnam hasonlitani, ahol a x tengely a nyug es kompromisszum, y a vezetesi elmeny, ezen g astra az origo, golf az 1;1, alfa 147/156/gt a 4;2, mx5 a 9;3 es mondjuk egy laferrari a 100;10.
Remelem ez eleg erzekletes pelda volt.Mercutio: a futomu az gyakorlatilag gyari volt, csak a gatlo volt koni, mert elfaradtak a gyariak, de az se hianyzik belole a jo autozashoz (vigyorgashoz). Minimalis volt a felara egy gyari jellegu utangyartotthoz kepest, csak ezert kerult bele. Btw nem huzom le az mx5-ot, mert jo auto, csak kicsit jobban korbe van szopkodva velemenyem szerint, mint ami valos tudas mogotte van. Plusz ugye kerdes az is, hogy mire optimalizalunk, ha abszolut nem szempont, hogy akar ketto eurokonform ferfiember vagy tobb es nemi csomag elferjen, akkor go for it, de ha evi ot alkalomnal tobbszor problema a ferohelyek es csomagter hianya, es ezzel parhuzamosan nem megy el minden hetvegen autozni just for fun, akkor szerintem nem ez a jo irany.
Te mikor veszel vegre? -
m3ss
veterán
válasz Fotonhámozó #74362 üzenetére
ez amugy a kis auto miatt van legtobb bmwsnek epp megy a fodraszhoz a clios noci. mostanaban kozlekedtem neha clional is kisebb kocsival..es semmibe se nezik. ha uveghangon megyek vele olyan sebesseggel kanyarodok ahogy nem illik akkor is le akarnak tolni a a kanyarig...elkepeszto. miataval kb soha.
szoval mx5-ot becsulik vmiert. sotetben autopalyan bukolampa miatt nevetsegesen gyorsan kiurul a belso sav. azt hiszik vmi porsche sztem
annak ellenere hogy sok van belole, nagyon sokszor kerdezgetik hogy mi ez rx mx, wankel etc? kb minden harmadik embernek ez a kerdese.balint abbol ne induljunk ki, hogy nagy a forgalom es mind1 miben ulsz...en ezt a reggeli delutani dolgot biztosan nem csinalnam autoval, fejlettebb tarsadalmak ilyen celra robogot hasznalnak
valojaban teljesen mas az en elmenyauto definiciom mint a tietek, ugyhogy elengedem ezt a kerdest, de mar sokadjara megdobbenve olvasom az autokat amiket ajanlotok elmenyauto gyanant.
nem birom ki hogy jon vki aki esetleg kabriot akar venni, hatsokerekeset. es jottok neki a hothatchekkel mert az ugyanaz de amugy is forgalom van mind1 miben araszolsz. mx5ot csak 2millioert lehet venni de az is rohad.en meg objektiven vagy sem azt latom, hogy veszel egy sportiveot 5 ev mulva tuti 1.5x annyit fog erni mint a barmilyen hatchbacked amit most uannyiert vettel, jo esellyel fele annyit koltesz ra addig, mint egy atlag autora (nem alfara ) sokkal konnyebben el tudod adni majd mint egy nagyon reteg hothatchet es sokkal tobbet vigyorogtal benne az evek alatt.
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Mercutio_
félisten
válasz rbalint88 #74363 üzenetére
Ha már azt nézed, hogy sok csomag, meg 2-nél több ogre, akkor nem élményautót keresel, hanem családit ami elég erős hozzá, hogy apu tolja neki az M0 bevezetőn/pályán is , arra pedig ott az OctaviaRS amire nem kell 2x a (használt) autó árát rálocsolni, mert nem bírja a taposást.
t_a_m_a_s: Hunyorítva te ugrottál be a fasziról a képen
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
rbalint88
addikt
válasz Mercutio_ #74365 üzenetére
Ahha, az is szethullik az 1.gen a kora miatt, a 2.genben fos a benzines, a dizelnel csak a dizelnyugok vannak, a 3.genre meg hadd ne kelljen meg kolteni 5+ millas hasznalt aras beulovel
Btw nalunk egy heti bevasarlas nem ferne el az mx5-ben (emlekeim szerint bizonyos asvanyvizes zsugorok is csak fektetve mennek bele), arrol nem beszelve, hogy ha akarsz menni kirandulni es vinned mondjuk a kutyat, azt hova rakod? Ezert mondom, hogy szuk a celpiac annak, akinel csak egyetlen auto lenne. Gyermektelen, allattalan egyedulallok es parok jatszanak csak.Mikor veszel miatat vagy barmilyen mas autot???
-
Mercutio_
félisten
válasz rbalint88 #74366 üzenetére
Minden elromlik, a kérdés a 100-ból hány és milyen gyakran és az mennyibe fáj
Nekem ha ilyen zsugoros gondom lenne élnék a nagy multik pár100ft-ért házhozszállitós lehetőségével és igen, gyerek és/vagy kutya esetén problémás a miata, de szerintem spanyoll pont nem abba a halmazba tartozik.
Szerinted autót kell vennem ahhoz, hogy mindenről IS legyen véleményem? btw 3 éve vettem dustert, az nem elég?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
spanyoll
addikt
Mondok mást és tekintsünk el a dugóktól, mert mondom, arra valami hibrid automatát vennék, ha az lenne csak a szempont.
Sima közlekedés, kifordulok valaki elé. Ha nem kettes padlóval teszem ezt, akkor nagyon kényelmetlen idegesítő fráter vagyok, mert a kocsi nem halad. Előzés detto: ha a városi 50-65 tempót nézzük, akkor ha ki akarok valakit előzni gyorsan, akkor hármas és fölötte szart se ér. Bármit akarok érdemben dinamikusan csinálni, akkor az kettő padló.
Persze akkor lehetne valami turbós tökömtudja mi, de még mindig a vezetési élmény az ami miatt gondolkozom bármi mx5 kategóriájún.De mondom, sok szempont van. Jó lenne dugózós autó melóba járni, jó lenne bringaút rendesen hogy ne kocsival járjak melóba hanem bringával, de horror lenne az üllőin befelé, jó lenne valami amivel néha tudok pályázni is, mert amikor most voltunk Bécsben akkor a fejem fogtam, hogy téli gumin 4000-en pörög a kocsi 130-135nél mi meg majdnem kiabálva beszélgetünk, jó lenne városban parkolós kis elektromos ha beugrok haverokkal kávézni,de amúgy nem ártana egy boxer is mert néha jó pakolni...
Ezért gondolnám, hogy én vadászok élményautót, asszonynak lassan szintén csere van, neki picsányi méretű városban könnyen parkolós kis maszat kéne, pár év múlva meg valami szaros hodály, amiben elfér a gyerek, a kutya, meg egy felfújt ugrálóvár.
"Super perfundo on the early eve of your day."
-
Freddy76
addikt
Amikor én szereztem a jogsit '95-ben, egy hosszúplatós Avia-val tanultam. Mokány gép volt, ketten tudtuk csak rükvercbe tenni. Akkortájt kezdtek megjelenni a terepjárós kopaszok, de engem tiszteltek. Szóval nem az autó ára számít. Egy öreg, nagy, rozsdás teherautó egy rohadt nagy AUTÓSISKOLA felirattal mindenkit előzékennyé tesz.
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
rbalint88
addikt
válasz spanyoll #74368 üzenetére
Palyazni minden regebbi (kis)benzinessel ilyen elmeny lesz sajnos. A kisturbos benzinesekkel szoktak ra a hosszu valtokra benzinesen is. Sport/elmenyautoknak meg a jobb gyorsulas erdekeben altalaban az atlagnal is rovidebb a valtoja, meg inkabb ordit palyan.
Merci: hogyne lehetne velemenyed. De nem hiszem, hogy akar uzemeltetesi akar vezetesi tapasztalatod lenne relevans mertekben (egy regi swift es egy garis duster fenntartasa nem uzemeltetesi tapasztalat, csak tankolni kell). De m3ss velemenye valahogy hitelesebb a miataval kapcsolatban, mint a tied - no offense. Az alfaval szivni a verem felesleges, mert mar nincs meg, masreszt meg mindig a csoda ubermenschwagen passattal szivtam es buktam a legnagyobbat
-
Real_Necro
veterán
válasz spanyoll #74368 üzenetére
Városban, meg Bécs felé tömegközlekedés, akkor nem lesz gond parkolással, tudsz haverokkal beszélgetni, sőt, sörözni is... nem kell taposni gázt, ha már kihajtottál úgy egy autó elé, hogy őt fékezésre kényszeríted.
Pályára én megszerettem a kombit, igaz, araszolni sem gáz, mert kényelmes, max több zenét hallgatok reggel. Aztán ha meguntam a dízelt megveszem Freddy Mazdáját (ha eladja)...
Szerk.:
Egyébként meglestem ezt a Twingo RS-t és nekem tetszik. Ha lenne nem 3 ajtósban felvenném a listára a Fiesta mellé...
Astrát meg fel kellene rakni hirdetni, mert lassan azt a fél misit sem fogja érni, amit szeretnék érte...[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Fotonhámozó
senior tag
Miatán kívül is van élet: kicsi, pörgős, minden kanyarból mosolyt csinálós
(#74371) Real_Necro: élőben nézz meg, vagy még inkább próbálj ki egyet! Képen nem igazán mutat a formája. Vigyorgó hülyegyerekként fogsz kiszálni belőle, az biztos.
[ Szerkesztve ]
A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.
-
spanyoll
addikt
válasz rbalint88 #74370 üzenetére
Tudom én, csak arra akartam rávilágítani, hogy nagyon sok felhasználás van amire mindegyikre jó lenne egy külön kocsi, csak hát az nagyon sok pénz, ezért érdemes egy multitool szerű kocsit keresni, ami legalább a legtöbbre jó.
@Necro: Ha nem Budapestről beszélgetnénk, hanem Bécsről, Berlinről, vagy bármelyik másik nem B-betűs nyugati nagyvárosról, akkor ez nem lenne kérdés, és bringáznék tavasztól őszig, utána meg tömegközlekedés.
De így, hogy Lőrincről 35-45 perc az út melóba kocsival (és dugós nagyrészt, de így legalább csak ketten vagyunk egy légtérben asszonnyal, saját zene szól, nincs büdös csöves a kocsiban és el is lehet férni a melegben... így nem nagyon gondolkozom azon, hogy lecseréljem ezt két átszállásra, 75 perces menetidőre 2x, tömeggel, tülekedéssel, büdös emberekkel, szívással.
Ergo tömegközlekedés a rendes ivászatot leszámítva kilőve (bár akkor is inkább sofőrszolgálat vagy taxi), bringázni meg lehetőleg csak külvárosban, hiába van több éves belvárosi bringás rutinom."Super perfundo on the early eve of your day."
-
Real_Necro
veterán
válasz spanyoll #74374 üzenetére
Napi 2x21km-t autózok házunk és melóhely között. Időben 2x35 perc, ha nincs baleset, úttúrás vagy egyéb nyominger, aki keresztbe áll a sávokon. Ha van és kerülni kell, akkor időnként 40-45 percre felugrik, vagy több lesz a km, mert pár utcányit kerülök, de legalább haladok. szerencsémre nagy araszolgatás nincs és mindig van lehetőségem kicsit kigyorsítani is.
Ha nem Örsig kellene jönnöm, más lenne a helyzet, lehet én is leraknám kocsit P+R-be és fel a metróra.Vonattal egyébként kb 20-22 perc alatt érnék a közelbe, plusz pár km séta vagy bicózás.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Mercutio_
félisten
-
rbalint88
addikt
válasz Mercutio_ #74376 üzenetére
igen. kettőn is csak keveset buktam. úgy tűnik a következő már céges lesz, aztán nem kell már ezen gondolkozni. ha meg véletlenül nem kapok cégest, akkor egyrészt hiszti lesz, másrészt rámegyünk egy új vitarára vagy astrára, aztán marad 10 évig... vagy egy új melóra, de azt sajnálnám, szeretem a mostani helyet.
ja, megjöttek a whiskyk. nikka super és kilchoman machir bay lett a befutó.
-
-
Mercutio_
félisten
-
-
Mercutio_
félisten
válasz Real_Necro #74391 üzenetére
Amire az jó volt, azt már helyretették, a maradékkal más a gond
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Lassú Víz
őstag
válasz Balinov #74397 üzenetére
Általában 30 ezer szokott lenni. Ha nincs leintős rendőr, akkor eleve kell min. +15 km/h az objektív felelősséges eljáráshoz, és még egy határt át kell lépni ahhoz, hogy 30 fölé menjen. A legaljasabb az útépítés, de nincs ott senki, viszont 40 vagy 10 km-en át + traffi kombó. Illetve van még egy, hogy a járműszerelvény autópályán is 80, és nem 130. Az a bírság már el tud szállni rendesen.
Kicsit izgulok, hogy mennyivel 70 fölött sikerült elzizzenni a háromlábú előtt tegnap este, de azt az ominózus 30-at most zároltam egy darabig... 'ssza meg.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Real_Necro
veterán
Gondolom megszedték magukat aznap, 8-as úton amikor közlekedtem szerintem én is mentem már ennyivel.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Okos Otthon / Smart Home
- Futás, futópályák
- DIGI Mobil
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Digitális detox a Nokiától
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- További aktív témák...