- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen egeret válasszak?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OLED TV topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Vezetékes FEJhallgatók
- Egérpad topik
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
it Az Arm arra készül, hogy a windowsos piac átalakulása közben 5 éven belül megszerzi a PC-s piac 50 százalékát.
-
Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
ph A Strix Point kódnevű SoC APU lesz a cég első Copilot+ platformja.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Faterkam
addikt
válasz Calogero #43691 üzenetére
Városban hálás dolog, de meg kell tanulni vezetni vele. Én 4 sebességes automata G Astrából szálltam át a C Corsába, párszor majdnem meghaltam, mert az EasyTronic gondolkodik pár mp.-cet, az automata meg nem A H Astránál már 10 éves rutinom volt vele
"Ha nem válaszolok PÜ-re 1 nap alatt, akkor lehet, hogy az a 5 ember között vagy, akit letiltottam a 13 év alatt!" https://tinyurl.hu/LdG3
-
kriszpontaz
veterán
válasz Faterkam #43701 üzenetére
Ez igaz. Ha elpörgeted a kereket mert pl. gyorsan akarsz indulni (vagy simán elpörög murván), felcsapja 2-esbe és már imádkozhatsz is hogy ne vágjanak oldalba. Velem 3x volt ilyen, azóta manuálisban indulok ha sprintelni kell, nehogy megszívjam. A gázpedál alatti kapcsoló padlóra nyomva is jól jön előzéskor. Én csak para gombnak hívom, amikor már azon gondolkodsz hogy meglesz vagy nem lesz meg .
-
Calogero
addikt
válasz kriszpontaz #43702 üzenetére
Én csak para gombnak hívom, amikor már azon gondolkodsz hogy meglesz vagy nem lesz meg
Főleg ha csak egy 1,4-es fűnyíró motor van a nehéz kaszniba és még a klíma is be van kapcsolva
-
kriszpontaz
veterán
Ha már a klímánál tartunk, utólagosan a Z12XE mellé lehetséges beépíteni? Hány talicska pénz lehet és mik kellenek hozzá ha igen?
-
beg
veterán
válasz kriszpontaz #43705 üzenetére
Drága, macerás, de a kollégám meglépte pár évvel ezelőtt (ugyanúgy z12 mellé ). 4 hónapig élvezte, majd két hetente vitte barkácsolni, utána sosem lett jó. Megunta, nem használja és megbánta.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
gerisz23
őstag
Valaki nem tudja véletlenül hol vannak a bennakadó "fülei" a c-s corsa ISO csatijának?Átkellene cserélnem a direkt 12V meg a gyújtáskapcsoló pinjeit,mert a Blaupunktnak kicsit más a kiosztása.
Asus B560M-K,Intel Core i3 10100F,Pure Power 10 400W,Corsair 2*4GB,Rx 570 4 GB
-
haddent
addikt
válasz F_Gergely #43695 üzenetére
A benzinest rakod be 5. -be és autozod át a várost? Hát nem tudom, én ezt pontosan csakis dízellel tudom elképzelni, éppen azért mert annak kb a fordulat mindegy. Persze annak is baromi rosszat tesz, de benzint 1500 -on forgatni? Jobb helyeken azt alapjáratnak becézik szinte
Tudom hogy te meg vérbeli dízeles vagy, de azért az mégsem fair hogy "nyomatékhiány" mellé csak "üveghang" jár. Tisztességes motornál az üveghang előtt és az üveghang is azért utánozhatatlan erőt/dinamizmust ad mindenféle turbo nélkülAMD Power nem vagy egyedül. Voltunk ma Budapest - Balatonboglár és vissza, 4 ember és nem aprók, csomagtartó telepakolva horgásszék matrac gumi pumpa stb minden baromsággal, légkondi be, és megy.. Nincs vele semmi gond. Jó azt be kell vallani, hogy a 16 szelepes benzines ilyen üzemmódban induláskor lomhácska, de amint elérem a bűvős határzónát, megvadul és pont mindegy neki hogy milyen extra fogyasztó (légkondi) meg súly van rajta. Ugye ezt mondtam én a multkor, erre (málháslónak utazgatni hosszan a családdal) pont elfogadnék egy dízelt.
Na de utánna amikor megállunk a városban és én szépen duruzsolok a pásszántosok meg kotyognak Na meg amikor egyedül megyek vele
150 -el mentem végig kb . egyébként, fogyasztás: Shell Vpower Nitro+ 100 -as -ból telitank (kattig) fogyott a felénél kicsit több. Nem vészes.A legjobb pillanat akkor volt amikor egy ugyancsak H Astra utolért a belső sávban és villant egyet (140 körül előztem nyugisan a kamionsort), 150 max 160 -ig követett majd elmaradt a 190 nem tetszett neki Utánna én megint visszalassultam nyugi tempóra majd elhúzott mellettem. Hát mit látok "CDTI" (nem kell ám hegyibeszéd)
[ Szerkesztve ]
-
F_Zolee
veterán
Na ha már panaszkodni kell akkor jövök én is. Újabban ebben a nagy melegben mikor hazaérek a kocsival majd venném ki a kulcsot akkor nem kattan "be", hogy már a kormányzár menne rá. Ilyenkor még nagy szenvedés árán tudom csak visszanyomni a kulcsot további játékra, hogy jó legyen. -.- Jöhetne már egy kis lehülés.
-
AMD Power
titán
válasz haddent #43709 üzenetére
Ezt az 5-ben gurulom végig a várost ez nálam is inkább Tesóm 1.9 TDi-el szokott működni. Az Astraval is lehet menni 5-ben 50-el csak szerintem nem egészséges....
Nekem amúgy 16v motorral semmi tapasztalatom nincsen. Szerintem én még nem is mentem olyannal sohasem! De egyet biztosan tudok "látatlanban" is. Tolni kell neki. Főleg az ilyen városi gépeket mint a mijeink, ha autópályára kerül a sor akkor adni kell neki.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
gerisz23
őstag
válasz kriszpontaz #43711 üzenetére
De az lenne ,ha nem online kéne megrendelni,mire ide ér már 3-4000 huf...annyit meg nem ér
Ha nem tudom kiszedni trancsírozás nélkül akkor egyelőre így marad,ha olyan helyen járok veszek bele átalakítót.Valaki tudja hogy a telefon némítás hogy működik?El kellett csipnem azt a zsinórt a csatin mert folyamatosan Telefont írt ki a fejegység.
Holnap jön a vihar,4-ig ne essen jégeső...utánna talán már fedél alatt lesz a gép.Asus B560M-K,Intel Core i3 10100F,Pure Power 10 400W,Corsair 2*4GB,Rx 570 4 GB
-
kriszpontaz
veterán
válasz gerisz23 #43713 üzenetére
Nekem a gyári Blaupunkt helyére egy blaupunkt ment. A 2 piros 12V vezetéket meg kellett cserélni a gyújtáskapcsoló és a fix táp miatt, a gyáriban fordítva van. Ugyanakkor még tudatlanként elvittem a kocsiba berakatni anno a CD-t és kettévágták csípőfogóval az ISO csatlakozót (Opelnél egybe van az egész), mert egyébként nekem is némított, nem szólt. Szóval nekem összvissz az alsó 2 sor van bedugva.
Az én CD-mnek ez a diagramja: a gyárin a 12V ág pont fordítva van (4 - 7 pin).
[ Szerkesztve ]
-
gerisz23
őstag
válasz kriszpontaz #43714 üzenetére
Szintén zenész,csak én fűrészlappal vágtam el a csatit.A gyári rádión rajta van leírás,meg persze az újon is,csak a gyári eléggé lekopott.A telefon mute az nemtudom hogy működik,de amúgyse lehet vezetés közben telefonálmi
Ha lesz türelmem kicsengetem a kormányvezérlésen a gombokat,hátha összetudom hozna vhogy a rádióval(nekem is Blaupunkt az új,ha még nem írtam volna) a kormányvezérlő-adapter nélkül.Most nézem a rajzodon felvan tüntetve kormányvezérlő is.Nagyon szépen köszönöm!
Ha igaz nem fogom tudni azt bekötni így semmiképp,de tudok élni nélküle.[ Szerkesztve ]
Asus B560M-K,Intel Core i3 10100F,Pure Power 10 400W,Corsair 2*4GB,Rx 570 4 GB
-
sziku69
senior tag
Corsa C 1.7 isuzu motorral.
Mászkáltunk ide oda ismerősökhöz. Az egyik helyen még elindult, de a következő indításnál már nem csinált semmit. Aksi feltöltve. Elfordítom tökig a kulcsot, és nem indul. Ha betoljuk az autót simán elindul.Volt már valakinél ilyen probléma?
-
gerisz23
őstag
válasz sziku69 #43722 üzenetére
Ha esetleg úgy elindulna akkor is nézesd meg,nálunk olyan 10-15k körül javítják-ha lehet.Elég kellemetlen dolog,én úgy adtam el a corsámat hogy megvolt ez a hibája,de közöltem az új tulajjal.
Asus B560M-K,Intel Core i3 10100F,Pure Power 10 400W,Corsair 2*4GB,Rx 570 4 GB
-
Calogero
addikt
válasz haddent #43717 üzenetére
Igen egybe van a tankkal, így ha cserélni kell a szűrőt valamiért így csak azzal együtt tudod.
Amúgy alapból nem kell cserélni.
Az enyémet sem cserélték amikor szeviz3+ csomagba kértem a nagy motor csomagot. (2010-ben)
A szerviz4+ csomagból már ki is vették a üzemanyagszűrő cserét a listából. -
gerisz23
őstag
válasz sziku69 #43725 üzenetére
Ha betolásra indul,amúgy meg esetleg csak "kattan" egyet a gép akkor nagy valószínűséggel igen.
Lehet hogy elkoptak a szénkefék vagy elkoszosodott,vagy a bendix ment tönkre,nekem egybe volt építve az egész,ismerőssel kb 8000 Huf lett volna megcsináltatni,csak nem foglalkoztam vele.Ha maszek szerelőhöz beviszed biztos nem csinálja meg ennyiből.Ha meg cserés az ön9ndító,akkor valószínűleg bontóba kell majd keresgélned.De előbb nézesd meg mképp,nem vagyok autószerelő,csak nálam is volt hasonló hiba.Asus B560M-K,Intel Core i3 10100F,Pure Power 10 400W,Corsair 2*4GB,Rx 570 4 GB
-
haddent
addikt
válasz Calogero #43724 üzenetére
Aha.. hát egy gonddal kevesebb Nem egy tétel (2-3 ezer Ft), kapható bárhol. Bár kép alapján pont olyan mint amilyen szokott lenni, és itt pedig akkor nincs. Csak azért akartam volna cserélni, mert ha eltömődik ugye csökkentheti a nyomást, nem feltétlen úgy hogy azt már rossznak érezze az ember, de veszíthet az erőből.. Illetve hagyományos megoldásnál így van, most akkor hogy itt mit kutyultak azt nem tudom.
Emberek, olajpumpát nem szoktatok/nem kell cserélni? Igen tudom örökös darab meg stb... De a vízpumpától itt fél mindenki mint az ördögtől, pedig ha az olaj megy el az ám csak az igazi halálos ítélet szerintem
-
Vesztor87
senior tag
Sziasztok!
Használtautó vásárlásnál a G Astrát mennyire lehet bevállalni? Sok jót, de sok rosszat is lehet hallani (eszi az olajat, nem megbízható, lomha stb), de nekem személy szerint tetszik. Az első genes Focus mellett ez lehetne alternatíva, azt olvastam össze hogy 2003-tól van láncos 1,4-es is, azt érdemes venni. A többi alsó közepessel ellentétben az Astrában még az 1,4 is használható azt mondják, enni mennyit kér egy ilyen autó (nem pest, vidéki nagyváros és vidéki utakon lenne használva).
Köszi -
AMD Power
titán
válasz Vesztor87 #43728 üzenetére
Elcsépelt dolog de szerintem a 2004 utáni Classic II. azokkal jóval kevesebb baj van. A 1.4 illetve 1.6 Twinportos motorok pedig kimondottan jók már. Ezt még a milyen autót vegyünk topicba is elismerték , pedig ott nem nagy kedvenc a villámos márka.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
gerisz23
őstag
Reggel elindultam az autóval,az új rádióval nem megy a km óra,csak a fordulatszámmérő.Valakinek ötlete?
Asus B560M-K,Intel Core i3 10100F,Pure Power 10 400W,Corsair 2*4GB,Rx 570 4 GB
-
F_Gergely
őstag
válasz gerisz23 #43708 üzenetére
Én beraktam egy adaptert, ami igazából csak egy toldás de megfelelő kiosztásban. (egyébként nekem a blau könyvében benne is van hogy nehogy rádugd a gyári ISO csatlakozóra mindenképp szükséges egy adapter).
(#43709) haddent:
Hát nálam 5.-ben gyakorlatilag 60 alatt az alapjárat van az meg utazónak nem igazán jó igy 60-65-nél szoktam váltani. Benzinest én nem szeretem pörgetni, (nyilván van olyan aminek jól áll, és élvezed a hangja minden másodpercét) abban pont azt szeretem hogy 5.ben elmész vele mindenhol. Dizel az berángat pl 30-nál nem tudod 5.be rakni mert alacsonyabb lenne a fordulat mint az alapjárat ezért berángat vagy befullad, benzines simán elmegy 30-nál 5.-ben nyilván ha tövig nyomod a gát kb semmi gyorsulás nincsen, de a 30-at simán tudja tartani.
Egyik forumtárs benzines vectra-ját próbáltam ki, szegény már ott veszekedett velem "ne váltásál már ilyen korán hagyjad, ez benzin nem dizel ez könyörög hogy pörgesd, toljad neki" és tényleg 3 ezres fordulat fölött jött meg az a dinamika, az az erő amit én 1700-nál érzek, de mig ez sima szivó benzin, nálam ugye meg ott a turbó. Nekem külön meg kéne tanulnom benzint vezetni, rászokni arra hogy pörgetni kell csak nálam a magas fordulat valahogy egyenlő azzal hogy úgy nyeli a benyát mint alkesz a dekást, dizelnél tudom hiába tolom neki és szív a turbó sosem fogom elérni még klímával sem a 7 literes fogyasztást 6,7-nél megáll. Benzinnél szerintem simán feltolnám 12 literre, mert huzatni én is szeretem, főleg mikor rápippant a turbó
Na de az a huzatás is olyan hogy 2200-2500 nálam már a "kihuzattam" ott már olyan nyomaték és "ülésbebelesüppedszöcsééém" érzés van hogy nem igazán szoktam tovább tolni neki, max ha előzök. -
haddent
addikt
válasz F_Gergely #43732 üzenetére
Hát na, éppen erről van szó. Benzinesnél 60 alatt ötödikben akkor mi van? Szégyenfolt
Nem tudom, hogy ennyire merőben más-e a sebváltónk (de nem, mivel a fordulatból látszik..), vagy mi, de én 60 alatt egészen biztosan 3-asban megyek. Ha látom, hogy város van de azért lehet nyugisan menni 60 -al úgy hogy nem kell fékezni gyorsítani csak gurulni akkor mostanában már szájhúzás mellett elváltom négyesbe de ennyi.. Amiket én vezettem dízeleket azok nem voltak olyan jól (vagy jobban) megkonstruáltak mint a H astra (kissebb moci volt), de én azokat is pörgetve éreztem csak magamat jól. Jó, mondjuk -1000RPM.
Egyébként nyilván meg kéne tanulnod "újra" vezetni az biztos. Nekem a 8 szelep és 16 szelep közti váltás is zavaró tud lenni pedig ráadásul Opel midnkettő minden ugyanott van ugyanúgy megy..
Nem vagyok nagy dízeles de 2500 huzatás ne viccelj már csapj hozzá még 1000-1500RPM -et és majd akkor
Egyébként szinte bármilyen (benzin) motornak szép a hangja... itt a gyártók nem normális megoldásai az agybeteg elvárásoknak (kipufdobok) azok amik ennek keresztbetesznek. Jó nem lesz chopper-straightdownV8 hangja egy sutttyuki 1.0 3 hengernek, de egy normális dobbal teljesen élhető (NEM! fart-can, csak normális, ami tompít, csak nem visíttat)[ Szerkesztve ]
-
-
gerisz23
őstag
válasz sziku69 #43735 üzenetére
Nah így akkor tudod indítani a gépet,ha 3-nál többször nem indul el csak ezzel a módszerrel akkor mképp meg kell nézni az önindítót.
Más.Kiszedtem az új rádiót,így mér a Km óra.Csak lóg kicsit a bele...ha tudok veszek délután iso csatikat aztán csinálok egyet magamnak,csak ki kell derítenem melyik szál miatt nem az óra.
Asus B560M-K,Intel Core i3 10100F,Pure Power 10 400W,Corsair 2*4GB,Rx 570 4 GB
-
mohabá 007
aktív tag
válasz gerisz23 #43726 üzenetére
",,,vagy a bendix ment tönkre,nekem egybe volt építve az egész..."
Indításkor,a meghajtó fogaskerék,BENDIX tekeri a fogaskoszorút,..stb…stb.
Még jó hogy egybe van építve az önindítóba,hisz a forgórész tengelyén mozog oda-vissza
Őt egy villa mozgatja, a villát pedig a behúzótekercs.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #43712 üzenetére
Én is 5-ben gurulok a városban mutató szerint 60-al. Ekkor 1500-at pörög a motor. A mi 8 szelepesünknek nem lesz ettől semmi baja.
Ha kiérek a városból akkor fokozatosan nyomom le a gázt, hogy ne remegjen. Vagy visszateszem 4-be.
Akkor van gond ezzel a városban 5-ben gurulok dologgal, ha nem túl jó minőségű az olaj és még hideg is + erőltetve van a motor. Ekkor előfordul, hogy a csapágy a tengelybe mar a rossz olajfilm miatt. Emiatt télen soha nem gurultam 5-ben a városban, hiába van benne eneos 5w40 olaj.Ui.: Emlékeztessetek, hogy legközelebb TD autót vegyek klímával.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
D4rkm4n
őstag
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy mi okozhatja, hogy sokáig kekk a benzines C Corsát tekertetni mire elindul? A szerelő azt mondta, hogy váltsak töltőállomást, de az nem oldotta meg a problémát.
Valani ötlet?"If you only do what you can do, you will never be more than you are now."
-
haddent
addikt
válasz Markizmark #43741 üzenetére
Nem akarom elhinni hogy jot tesz neki ugyanazon az attetelen menni 50 el es 130+ -al..
De persze el tud indulni otodikben is -
Markizmark
addikt
válasz haddent #43743 üzenetére
Hát pedig meleg motornál semmi baja nem lehet. Alapjárat 900 körül van és ott már 1,5 bar az olaj nyomás, már annak is elégnek kell lennie. 1500-on meg főleg elég.
Vaj simán jár a motor, nem remeg semmi csak szépen gurul az autó. Az a nem jó, ha innen megpadlóznám, akkor van rázkódás meg erőlködés.
De mondom, télen indítás után 10w40 GM olajjal nem tenném meg ugyanezt.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
haddent
addikt
válasz Markizmark #43744 üzenetére
Olajnyomás témát hogy lehet egyébként ellenőrizni, számosítva (most a lámpa ég nem ég annyira nem épp tudományos )
-
Declare
őstag
Csak a szokasos, dolog, amit ilyenkor linkelni szoktam...alacsony fordulaton a motort is es ha van kettöstömegüt is szepen nyirjatok + kokszolodik a katalizator, EGR.
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #43747 üzenetére
Se EGR, se kettős tömegű.
Viszont van jó olaj és nem 1500-nál váltok el, hanem addig engedem le a fordulatot. 8 szelepest nem kell pörgetni. A koszolódás a 16v motorok betegsége. Az enyém 2800-nál adja le a maximális nyomatékot, annál sokkal följebb még intenzív gyorsításkor sem érdemes pörgetni.A katalizátor, meg egy úttal minden más is szépen kitisztul ha felmegyek pályára. Havonta minimum egyszer előfordul. 70km 4000es fordulaton helyrerak mindent.
Ha pedig nem jön be a módszerem, akkor pár ezer forint költségen hajtókar csapágyat cserélek. Akna van, szerszám van.
Sokat olvastam én is olaj témában, ezt a cikket sem először látom és nem véletlenül merem megtenni, hogy 5-ben gurulok 60-al erőltetés nélkül meleg motornál. Ezekben az F astrákban amúgy sem hosszú a váltó.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
haddent
addikt
válasz Markizmark #43748 üzenetére
Hát lehet, hogy igazad van.. A mi F- ünket is úgy vezetik (amikor nem én ), hogy minnél előbb be négyesbe aztán gurul. Ötösben mondjuk az életben nem ment városban, lefulladásközelbe sem. Tehát szépen volt kezelve, de mindenképpen alacsonyfordulaton tartva. Ami biztos és fogadni mernék, hogy 15+ évesen és 130 ezerrel a háta mögött gyári állapotú belülről a motor - a koksz alatt. A koszolódás valószínűleg jelen van. Nem tudom..
-
Declare
őstag
válasz Markizmark #43748 üzenetére
Jam csak akkor tedd hozza ezeket az infokat mert ha valakinek csak annyi jön le, hogy jaa hurra, dizel, akkor menjünk 1200 fordulaton, az szepen elkalapalhatja magat, ha egy ujabb kocsija van. Utanna persze jön a sz@rfosdizel meg sz@arfos tsi a lancnyulassal meg bajokkal....de ugye 1200 nal jol fogyaszt es hala a turbonak lepadlozva meg is indul....
Új hozzászólás Aktív témák
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Opera böngésző
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- BorosPoH!ár
- PlayStation 5
- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- Bittorrent topik
- Mobil flották
- További aktív témák...
- Ariston C35S P6 (X) R kombinált tűzhely
- Philips Senseo HD 7810 - párnás kávéfőző - fekete
- Bosch Serie 2 SPU2XMS01E nemesacél mosogatógép átvehető a rendelt áron! Bolti ár feléért!
- Eladó Adly ATV ru XXXL 2T felnőtt méretű 50 cm
- Eladó !!!PANEL HIBÁS!!! CANDY 15 terítékes mosogatógép és/vagy PANELT VÁSÁROLNÉK HOZZÁ!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs