- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen notebookot vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen TV-t vegyek?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
ma Gyorsan rendbe szedte a frissítést a Samsung, Dél-Koreában újra elérhető, itthon pedig először.
-
Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
ph Az MP szériás konstrukció egyelőre csak 4 TB-os tárhelymérettel tehető kosárba, és lineáris lemezműveletekben bőven 10 GB/s felett teljesít.
-
Három éve fontos döntést hozott az AI-ról az Apple
it A Bloomberg szerint saját chipekkel működtetné az AI-szervereket az Apple.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pont az a probléma, hogy a sebessége alacsony. Eközben a mindkét explicit API kezel host coherent és host visible memóriatípusokat, amiket pont a konzolok miatt használnak is a motorok, vagyis minél több puffer megy ilyen logikai memóriatípusba, annál több adatot kell vagy a CPU-nak (az AMD implementációja), vagy a GPU-nak (az NVIDIA implementációja) a PCI Express interfészen keresztül elérnie. Ezért láthatod azt az olyan típusú motoroknál, mint például a Decima, hogy 4K-ban igenis számít az x16-os PCI Express 4.0, mert a pufferek is 4K felbontásúak, és így már túl sok adat közlekedik azon a relatíve lassú buszon, hogy mérhető limit mutatkozzon. Az NV-nél a PCI Express 4.0 még nagyobb előny lesz, mert ők az AMD-vel ellentétben nem a procit kérik meg, hogy menjen el a VRAM-ig, hanem a GPU-t küldik a rendszermemóriáig, és jellemző, hogy a GPU-nak a host coherent és host visible memóriatípusokba helyezett adatokra többször van szüksége. Ha az AMD is így implementálják az API memóriahalmazait, akkor nekik is jobban számítanak a PCI Express 4.0, de az AMD inkább a GPU memóriájába rakja a puffereket, mert a CPU ritkábban kéri ezeket az adatokat. De a limit valamelyik részegység oldaláról mindenképpen meglesz, mert vagy a CPU adatelérését fogja limitálni a PCI Express, vagy a GPU-ét. Olyan implementáció csak integráció mellett van, ami egyiket sem limitálja, de ez csak azért van így, mert APU-nál nincs PCI Express kapcsolat.
(#28875) sutyi^: Persze, hogy van oka. Az AMD és az NVIDIA nem tudja, hogy milyen játékokkal tesztel az adott média. Javaslataik vannak, de azokat nem kötelező követni. Így viszont a platform oldalán igyekeznek most x16-os PCI Express 4.0-t ajánlani, mert azzal a legkisebbek a limitek, ha esetleg beesne a tesztbe egy olyan játék, ami magas felbontáson erősebb terhelést rak a buszra. A limitet egyik cég sem tudja megkerülni, így együtt kell élni vele, viszont minél gyorsabb a busz, annál kisebb lesz majd a limit. De amúgy a játékosok nyugodtan megvehetik PCI Express 3.0-hoz, a problémázó játékokban, magasabb felbontáson vesztenek pár százaléknyi teljesítményt, ami normál felhasználásnál belefér, tesztekben nyilván nem igazán.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen