Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #28869 üzenetére

    Pont az a probléma, hogy a sebessége alacsony. Eközben a mindkét explicit API kezel host coherent és host visible memóriatípusokat, amiket pont a konzolok miatt használnak is a motorok, vagyis minél több puffer megy ilyen logikai memóriatípusba, annál több adatot kell vagy a CPU-nak (az AMD implementációja), vagy a GPU-nak (az NVIDIA implementációja) a PCI Express interfészen keresztül elérnie. Ezért láthatod azt az olyan típusú motoroknál, mint például a Decima, hogy 4K-ban igenis számít az x16-os PCI Express 4.0, mert a pufferek is 4K felbontásúak, és így már túl sok adat közlekedik azon a relatíve lassú buszon, hogy mérhető limit mutatkozzon. Az NV-nél a PCI Express 4.0 még nagyobb előny lesz, mert ők az AMD-vel ellentétben nem a procit kérik meg, hogy menjen el a VRAM-ig, hanem a GPU-t küldik a rendszermemóriáig, és jellemző, hogy a GPU-nak a host coherent és host visible memóriatípusokba helyezett adatokra többször van szüksége. Ha az AMD is így implementálják az API memóriahalmazait, akkor nekik is jobban számítanak a PCI Express 4.0, de az AMD inkább a GPU memóriájába rakja a puffereket, mert a CPU ritkábban kéri ezeket az adatokat. De a limit valamelyik részegység oldaláról mindenképpen meglesz, mert vagy a CPU adatelérését fogja limitálni a PCI Express, vagy a GPU-ét. Olyan implementáció csak integráció mellett van, ami egyiket sem limitálja, de ez csak azért van így, mert APU-nál nincs PCI Express kapcsolat.

    (#28875) sutyi^: Persze, hogy van oka. Az AMD és az NVIDIA nem tudja, hogy milyen játékokkal tesztel az adott média. Javaslataik vannak, de azokat nem kötelező követni. Így viszont a platform oldalán igyekeznek most x16-os PCI Express 4.0-t ajánlani, mert azzal a legkisebbek a limitek, ha esetleg beesne a tesztbe egy olyan játék, ami magas felbontáson erősebb terhelést rak a buszra. A limitet egyik cég sem tudja megkerülni, így együtt kell élni vele, viszont minél gyorsabb a busz, annál kisebb lesz majd a limit. De amúgy a játékosok nyugodtan megvehetik PCI Express 3.0-hoz, a problémázó játékokban, magasabb felbontáson vesztenek pár százaléknyi teljesítményt, ami normál felhasználásnál belefér, tesztekben nyilván nem igazán.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák