- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen TV-t vegyek?
- DUNE médialejátszók topicja
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
Ismét mozgásban a Where Winds Meet
gp A kínai történelem és mitológia ihlette nyílt világú akció-RPG alkotás még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
Szükségem lenne egy 125ccm-es robogóra. Jelenleg mi lenne az ajánlott 250k-300k környékén? A lényeg hogy aránylag olcsón fenntartható legyen, levegőhűtés, hátul dobfék tökéletesen megfelel. Heti 30-50km-re kellene, ritkán két személlyel kisebb kirándulásokra, elugrani fagyizóba, boltba, stb.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
csongi
Topikgazda
válasz Tothgera30 #18852 üzenetére
Ez igen kemeny kihivas.
Mit jelent a kisebb kirandulas, es hol? -
Tothgera30
Ármester
válasz csongi #18853 üzenetére
Sejtettem hogy nem egyszerű téma. Kirándulások alatt utassal (60kg), városon kívűl történő kiugrást vagy egy személyes kikapcsolódást értem, nyugodt, ráérős tempóban. Általában olyan útvonalon ahol kevés szgk. közlekedik. Szóval egyszerű eszköz kell mint a faék, de esztétikailag ne legyen bűn ránézni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
nyogo83
senior tag
válasz Tothgera30 #18854 üzenetére
"esztétikailag ne legyen bűn ránézni."
Akkor egyertelmuen csakis Kymco Grand Dink kell neked
Viccet felreteve, ha jol emlekszem Piaggio NRG-d van/volt (kisrobis topicbol mintha az ugrana be) illetve videki kozlekedes lenne a cel? Meg valamiert az is remlik, hogy zahony kornyeki vagy, csak az utak minosege miatt kerdezem.
Mert ha nem ragaszkodsz a megszokott kiskereku robeszekhez, akkor lehet erdemes lenne valami Aprilia Sport City-t vagy hasonlo nagykereku, de megis kicsit "sportosabb" gepet nezni. Konkretan ez a Sport City egy igenytelen, strapabiro szerkezet, kerdes hogy sikerul-e kifogni 250-300k korul egyet(nem lehetetlen).[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz nyogo83 #18855 üzenetére
A Grand Drink még nem is vészes, Honda Beat és társai már inkább. Már csak volt, egy NRG Power Pj, de azóta volt már Malaguti F12-esem is. A környék majdnem stimmel, mert Záhonyban is megfordulok néha, de leginkább Nyíregyháza és Debrecen, illetve Tokaj.
Pont a rá szánt összeg miatt rizikós, amit nem szeretnék emelni, mert egyrészt annyit nem lenne használva hogy sok pénzt adja érte, másrészt nem akarok rettegni hogy eltulajdonítják. Viszont ahogy lesem az aprót, vagy a kezdődő szezon miatt egekben vannak az árak, vagy épp olyan motort találok, amire egy átlagos hétköznap járókelőként rá se néznék.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
nyogo83
senior tag
válasz Tothgera30 #18856 üzenetére
Sajnos mar majdnem boven a szezonban benne vagyunk, tenyleg magasabbak az arak es necces egy jo vetelt kifogni, mert gyakorlatilag 1 nap alatt elmegy ami emberi arban van az allapotahoz kepest.(Pont most keresek en is ket rokonnak robogot es szopas).
Az a baj, hogy jo lenne valami tampont, hogy nagyjabol mi az a stilus ami bejon(gombolyubb, retrosabb vonal, mint a Liberty, vagy sportosabb).
Ha nem akarsz nagyobb kerekut, akkor en pl Yamaha Majesty vonalat is megneznem, az talan meg kenyelmes is utassal. -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #18833 üzenetére
Eddig csak 8000 km van benne, és két éve használom. Bírnia kell még.
-
Tothgera30
Ármester
válasz nyogo83 #18857 üzenetére
Bár ősszel-télen nem is nagyon hirdették a motorokat. Konkrét elképzelésem nincs, nagyon tettszik a Vespa S125 vagy a PX125, de az sehogy sem fér bele a keretbe. A Yamaha Majesty, Honda Forza és egyéb fotelrobogók már kiesnek. Mivel méretileg biztosan kényelmesen el lehet rajtuk férni (183cm-el), de városi közlekedéshez nagyok és lomhák, és két személlyel ritkán járna. A dinamizmushoz ragaszkodnék (már amennyire elképzelhető), tervezek bele egy korrekt hangolású aftermarket variátort.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
nyogo83
senior tag
válasz Tothgera30 #18859 üzenetére
Vespabol jot ekkora keretbol tenyleg nehez lenne talalni. Ha ez a formavilag jon be, talan az Aprilia Habanat is megnezheted. Ugyanaz a Piaggio Leader blokk van benne mint a Libertykben, ami nem egy problemas darab.
Kinezete ellenere nem kicsi, a te termeteddel is siman kenyelmes. Nekem 50-esben volt egy, azota a hasonlo magassagu haverom hasznalja evek ota es imadja.
Ha valahol esetleg raakadsz 125-os Yamaha Vinora, akkor azt is erdemes megnezni, az 50-es kistestverehez kepest komolyabb elso teleszkopja van es iszonyat moka a varosi kozlekedes vele. Asszonynak van 50-es, rengetegszer lenyultam es azzal maszkaltam Pesten, szoval meg a kicsi is nagyon furge -
kcsa
veterán
válasz Tothgera30 #18859 üzenetére
Amióta bejött a B125 azóta ritka és drága a jó, rendszámos 125-ös robogó. Ha sürgős akkor minden más feltételt elengednék azon kívül hogy jó legyen, ha sok időd van akkor lehet nézegetni olyat is, ami tetszik.
-
csongi
Topikgazda
válasz Tothgera30 #18854 üzenetére
A tokai turazgatashoz ket szemellyel sajnos keves lesz a 125. Mind motor ero, mint fekrendszer.
Ha van lehetoseg inkabb a duplaja, ha nincs akkor ketutemu lehet jo valasztas szerintem. -
-Mosquito-
őstag
-
huszi.gyb
senior tag
válasz nyogo83 #18845 üzenetére
Majyesty 180 (Ugye majdnem ugyanaz a blokk)... Én is később jöttem rá, viszont ellentmond magának a manual. Ha jól emlékszem 1,2L olaj kell bele. Ha 1,5 benne van, még minimumon van szabályosan nézve... Akkor most melyik a valós?
Más: Cygnus tegnap este összetört, ideje a donorból átpakolni ezt-azt.
Szerk.: 125-ös, és esetleg eladó is, komplett donorral együtt. Amíg nem csinálom meg.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Flashback
addikt
Az ilyen brutál nagytestű robogók melett gondolkodom az inkább agilisebb háromszázasokban is. Ezekbeől mi az ajánlható? Keret ~500e de inkább kevesebb
[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Tothgera30
Ármester
válasz nyogo83 #18860 üzenetére
Vespa-ból szinte esélytelen, anno 50-eseket néztem, de aranyárban mérték a törötteket is. Kipróbáltam egy 50 2T-t, de nehéz bódé és a levegős Hi-Per2 blokk miatt nagyon lusta volt. Igazából 13"-as kerék alá nem mennék, így a Liberty elég szimpatikus számomra, viszont ritka a papíros darab.
#18861 kcsa: Sajnos észrevettem hogy tele van hulladékkal az apróhirdető. Ami pedig megmozdul, annak iszonyúan magas ára van.
#18862 csongi: Tokaji túrát ne úgy képzeld el hogy izomból megyek fel a hegyre, hanem hogy Makkoshotyka és Középhuta között elravírozok 50-el. Az is leginkább egy személlyel. Tehát egy izmosabb 50-es is megfelelő lenne teljesítményben, de egy kis plusz tartalék, két személyes használat (ritka) és műszaki miatt 125-ös előnyös. Sajnos 2T-t most nem találok, nem tudom milyenre gondoltál.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
csongi
Topikgazda
válasz Tothgera30 #18870 üzenetére
A 2t nem ismerem, de azokban jobban van kraft mint a 4T verziokba. Meg ez a heti 50 km- re jobb szerintem.
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #18863 üzenetére
Nem tudtam fejből, ezért elő kellett túrnom a szervizmanuálból, nos 12000 km.
Ránézni meg 8000 után kell, szóval, azt hiszem, a ránézést kipipálhatjuk.
Hajtás/kuplung sűrűbben volt takarítva, mivel minden szétszedésnél csináltam,
és ahogy írod, szeretek vele bütykölgetni, tehát sok kombinációt próbáltam.31278 km: Dr. Pulley, 16 gr (csíkos varióba)
39159 km: Malossi Multivar + Pulley (16 gr)
39275 km: Malossi 15 gr, új szíj, új kuplung
39301 km: régi kuplung vissza (nyehehe)
39397 km: régi szíj vissza, az új szíj magas (de eddig 120 km belement, na!)
39813 km: Dr. Pulley újra (a Multivarba, hm)
41242 km: új kuplung, Malossi kontrasztrugóval, véglehajtás szimering csere
42106 km: új szíj beépítve, hézagolás nem vált be (rászorult a dekli a varióra)
42285 km: Malossi 15 gr vissza, Pulley felborult (nincs kis fokozat, szar rajt)
42580 km: régi külső tárcsa vissza (lepörgött a varióanya, ledaráltam az újat)
43016 km: Dr. Pulley, 14 gr (a Multivarba...)
43037 km: Dr. Pulley, 14 + 16 gr keverve, Suzuki (darált) külső tárcsa vissza
43539 km: Dr. Pulley, 16 gr, Polini kontrasztrugó (a keverés "nem tökéletes")
43588 km: gyári 17.8 gr görgő, mert a Pulley felborult (megint)
44007 km: Malossi kuplung/kuplungharang/kontrasztrugó, 15 gr: full Malossi
44183 km: J.Costa JC634FS (hatalmas csalódás a.k.a pappervarió)
45451 km: Polini kontrasztrugó a J.Costa mellé
47034 km: új gyári varió, viszont 14 gr Dr. Pulley görgőkkel + gyári kontraszt
47251 km: Dr. Pulley 16 gr, Polini kontrasztrugó (jóval "határozottabb" rajtok)
48092 km: Dr. Pulley 16 gr, Malossi kontrasztrugó
48865 km: piros kisrugó a Maxi Fly kuplungba és Polini kontrasztrugó ismét
49992 km: J.Costa be, szíj fordítás (Polini marad / piros kisrugók maradnak)Azt csak utóbb néztem, hogy lemaradtam a kerek 50000-ről, így ez a mai fotó:
-
Plero
tag
-
DigitXT
félisten
Perfekt ajánlat! Kifejezetten kistestű, nem feleslegesen erős, és az árba belefér.
Pizzériába elmenni mondjuk el lehet egy 50-essel is, azt aláírom. Összetörni meg
a 125-öst is csúnyán össze lehet, szóval tudja fene: Makkoshotykán nem jártam...
De feltételezem, hogy kevesebb ott a Demszky-bunkó / hasonló szívatós társai.MÁS: beértem a céghez, rögtön szétkaptam az ülést: melegében szegényítés.
Addig tekertem, amíg pöcc-röff nem lett melegen, és nem durrogott gázelvételre...
Mindezt álló helyzetben, szóval még nem tökéletes a hangolás. Ellenben nagyon
tetszett hazafelé, hogy mintha nyomatékosabb lenne! És hát a 4L/100 km jelzett
értékek is barátságosabbak voltak, mint a 7L/100 km. Nézegetem itt a logot. Tuti
kisebb lett az átfolyás kis gáznál, ami tök jó, mert ez volt a cél: teligáznál persze
nem szól bele az alapjárati rendszer, ott szívja az arcába, amennyit bír (12 lph).Nem tudom, holnap lesz-e alkalmam 0-100-at tesztelni. De kíváncsi leszek, hogy
csak "seggre" nyomatékosabb, vagy tényleg mérhető, hogy javult a keverék.
Azért városon belül sokat dolgozik az alapjárati / átmeneti rendszer, kis gáznál...Ui: azért gondolom, hogy nem tökéletes, mert még mindig túl könnyen röffent be
hidegen, viszont legalább az első pár méteren produkált kövérebb gázra fulladást.
Egyébként csupa jókat olvastam ezekről a Bing 64-3-as karbikról. De tényleg.[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
Gondolom nem számomra gondoltad. Ha nagyobbra lenne szükségem, akkor egy 250 vagy 300ccm-es GTS-t vennék vagy egy Liberty-t, de úgy érzem, mivel lépten-nyomon trafiznak, és az esetek 90%-ban egyedül használnám, így feleslegesnek nagy testű lenne. Szóval picivel erősebb legyen mint egy 50ccm-es, de nem fogok száguldozni, 80km/h utazósebesség elég, egy kis tartalék még nem árt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
huszi.gyb
senior tag
Suzuki AN125-tel kapcsolatban van valakinek valami tapasztalata?
Konkrétan nézegettem ezt a példányt.
25-ös Krumplihoz lehet valami köze? Hajtás, egyebek...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #18874 üzenetére
50031 km: megállt a vas, mint a szög. Megkockáztatom, hogy az amúgy
igen fasza Bing karbiban felakadt a tűszelep. Út szélén szétszedve mintha az a
kis rugó hiányozna, ami összeköti az úszóval. Malagutiék néznek alkatrészt.
Igazából egy komplett felújítókészlet lenne az igazi, vagy új karbi. Vagy injektor.sityupityu: lehet, hogy csak kifogyott a nafta?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #18881 üzenetére
Beszéltem a szervizvezetővel, nem érti, mi bajom van: pöcc-röff.
Hát baromi kíváncsi leszek, hogy lábon hazavisz-e. Aztán karbiputzen... -
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #18883 üzenetére
Jah... Indultam haza, most 200 métert se ment: az AC vinnyog ugyan,
de nem építi fel a nyomást, kiütögetve a tűszelepet is csak szivárog...
Otthon szétkapnám simán, de így az utcán se alkatrész, se szerszám.Mindenesetre az a rugó tényleg hiányzik, megrendelik nekem. Lesz
majd meglepetés, hogy megint ott áll előttük a motorka... C'est la vie.Ui: szervizvezető jó fej, tetszett neki a gép. Hát sok munka van benne.
Megállapította, hogy kicsit lökött vagyok, de hát ez egy ilyen bicikli. -
Plero
tag
válasz Tothgera30 #18877 üzenetére
de, de van benne tartalék, bír 2 személlyel menni is. A fogyasztása is ok.
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Na, történések vannak...
MAJA: Yamaháék elb.ták... Március óta meg van rendelve a hengerfej tömítés, elfelejtették, áprilisban újra lett rendelve, azóta is jön.
Cygnus: Mivel Yamaháék úsznak a gyári alkatrészekkel, így ki lesz simítva a donor kormánycsapágyának fészke, és össze is lehet pakolni, majdnem annyit bír, mintha új lenne. A történetnek még meglátjuk mikor állunk neki.
Dio AF18: Össze kéne rakni a hajtást, felszabályozni a variátort (hátha jobb lesz, egy próbát megér), majd rápróbálni, hogy hogyan sikerült a karburátor felújítás...
Dio ZX: Mivel az egyetlen, jelenleg üzemképes motorom el kéne hozni barátnőméktől (170km), 2-3 hét múlva megyek is arrafelé... És félúton megvenni az AN125-öt
www.dongosofor.hu
-
nyogo83
senior tag
válasz huszi.gyb #18888 üzenetére
En is beujitottam egy második "rollert": vettem asszonynak egy kompót hiányos Vino-t 60k-ért.
Kicsit festék hibás is(pereg le a műanyag idomról), szóval hengerszett csere, fényezés, meg ami még kiborul a szekrényből ha szétbontomMadisonon kormánycsapágy csere meg teleszkóp rendberakás van tervben, de csak akkor merek majd nekiállni, ha a Vino egyben lesz, legyen mivel mászkálni ha szopó van
-
veterán
-
runner 125
nagyúr
válasz -Mosquito- #18892 üzenetére
Hisz legutóbb nekem aszontad migránsokat csempeszel, nem érsz te ra motorokat hurcibalni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-Mosquito-
őstag
válasz runner 125 #18894 üzenetére
Szomszédom motorokat is ment,neki VW LT-je van.. Remélem szabad ajánlanom.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #18895 üzenetére
Ne Kupeckodj itten!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #18892 üzenetére
Ugyan kérem, már a márkaszerviz előtt parkolok, mi baj lehetne...
(Viszont jobb szeretném otthon szétkapni, ha lehet, mint az utcán...)Két dolog lehet hibás. Vagy az AC szarakodik, vagy a mágnesszelep.
Ha előbbi, akkor a gyári (membrános) AC felpattintása hazahoz.
Ha az utóbbi, akkor le kell szívni a tankot, és (ideiglenesen) kikerülni.
Hosszú távon azért nem kockáztatnék, hogy csap nélkül rá a tankra.Mindezektől teljesen független, hogy egy rugó hiányzik a karbiból.
Szerk: ja és sem az elektromos AC sem a mágnesszelep nem gyári,
tehát nincs jelentősége, hogy nem érnek rá most nekem szerelni.Szerk2: mondjuk, ha bekerült a körbe a gyári AC, akkor "kukázható" a
csap, hiszen a membrános AC vákuum nélkül lezár, de hosszú távon
meg nem akarok membrános AC-t használni, mert vannak hátrányai.
(Hidraulikus sokk a benzin körben, tűszelepnek se jó/mérésének se.)Szerk3: karbiban a tolattyú elég randán nézett ki. Potom 107€ egy új.
Ehhez képest elég jó árnak hangzik a 58K a komplett karbira.
De most kapaszkodjatok meg, oem-parts listázza a tolattyút 91K-ért!
Nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek: egyáltalán az 58K ár még él?
Malagutiék ugyanis nem találták meg cikkszám alapján... Maxi-szaxi.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest