- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Gaming notebook topik
- Milyen asztali médialejátszót?
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen processzort vegyek?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Mini-ITX
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Projektor topic
Hirdetés
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
Topikgazda
Nem tudom ,hogy attol lesz e jo mert a bal oldalon van a thermostat.
A benzinesedest az injeltor fej faradasa okozza. Elhelyezkedesebol adodoan a benzin szepen lefolyik a hengrbe, onnan tovabb a karterbe. Minel tobbszor hasznalja az ember rovidtavon annal hamarabb higul el az olaj.
Igy meg kimelegedni parologni sem tud a benzin. De a fo gond a benzinnel, hogy oldja az olaj adalekokat es szetcseszi a vizkozitast.
Atnezes:
Nem tudom melyik szerelonek mit jelent.Azt tudom nalam mit jelent.
Az elso gumi szeleptol a hatso gumiszelepig. Minden leszedve rola. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #18102 üzenetére
Abszolút nem az esetem. A sportosabb, "feet forward" modelleket csípem...
Számomra értelmesebb kasztnikialakítással jobb pozícióból indulna, mert a blokk
erős, a nagy kerék stabil, a Honda meg minőség. Ja, és kizárólag az ABS-es...Szerk: egy 350-es Piaggio X10-zel is szemezek* a T-Max mellett, de ez elmélet...
*: értsd, elrakom a kedvencekbe a hirdetést, mert elméletileg tetszik. Pénz nincs.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #18103 üzenetére
Jahm, ebben egyetértünk. A city vonal nekem sem zsánerem. Kár egyébként h a Honda nem húzza be az ütőkártyát (ha már az olaszok ennyire lepattantak róla). Nem is nagyon van a piacon kompakt méretű, 3-400 ccm-es sportrobogó.
Kb. a Vespa 300, de az meg díszboozyknak való."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Burt1793
veterán
válasz runner 125 #18104 üzenetére
A Vespa 300 ugyanolyan hokedli, mint az sh300, csak kisebbek a külső méretei és a kereke... Nem olyan rossz azért az SH, az olaszok is mutatják, Nápolyban nagyon sok volt belőle.
-
Plero
tag
Sajnos a hűtő cserés. Ezer sebből spriccel. Valami kátrányos anyag van kívül rajta néhány helyen. Lehet ezt akarták eltávolítani és a vegyszer megette a hűtőt. Vagy a hűtőtömítő válik le belülről!
Az előző tulajnak vagy mesterének sok Reiser csavarja volt. Mindenhová azt rakott. Még a mm-es menetű lemezanyákba is!
A plexi lefogó csavarok alá kell tenni műanyag alátétet vagy csak elég a peremes belsőkulcsnyílású csavar?
Az Atlantic 500-as (bálna) computerét lehet valahogy valami műszerrel kiolvasni?"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #18105 üzenetére
Szerintem a LE/tömeg arányra gondolt. Mondjuk abban a Velvet 400 jó volt...
Szerk: egyébként semmi sem olyan rossz, mint aminek az ember elképzeli.
Nem gondoltam volna, hogy egyszer Cygnusozni fogok a városban, erre tessék.
Mondjuk meg nem venném, az is igaz, DE abszolút nem használhatatlan cucc:
biztos meg tudnék barátkozni egy SH-val is. Ha csak az A-ból B-be jutás a cél.[ Szerkesztve ]
-
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
laikus kérdés, hogy mi a különbség a linkben szereplő önindító relé alkatrészek között?
(Az 5-ös alkatrészre gondolok a listában)
A gyári és a ~3000 ft-s teljesen fordítva volt bekötve. (ráadásul, nem felcserélhető a beszerelése sem)
Ennyi féle-fajta relével szerelték ezt a típust? A fene gondolta volna.
Az utángyártott relé képeinél látszik, hogy máshol van a "nagy alátétes" csavar az egyik és a másik esetében.Igen, nyílván rájöttem, hogy nem ez volt nekem a rossz alkatrész (maradunk a szabadunfutós verziónál) csak kíváncsi vagyok, hogy miért van 3 fajta indítórelé egy típushoz, egy évjárathoz, ráadásul ekkora árkülönbségekkel?
Üdv, sziasztok.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #18109 üzenetére
A relé kapcsolt* lábainak nem igazán létezik polaritása. Vagy hogy érted,
hogy fordítva volt bekötve? Ennek egy dolga van: kis áramú vezérlőjelre
kapcsolja össze a két lábát, a vezérlőjel megszűnésekor meg engedje el.
Az nagyjából tökmindegy kellene, hogy legyen, hogy melyik lábon van az
akku, és melyik lábon az önindító... Aztán lehet, hogy tévedek...*: ez amúgy nem is sima relé, hiszen a vezérlőjel is viszonylag bonyolult.
Malagutiéknál úgy csinálják, hogy a logikát két külön relé csinálja, ami a
nagy áramot kapcsolja, arra már csak két kanóc megy, vezérlés gyanánt.
(És még biztosítékot sem építettek be - mondjuk az 80A kevés is lenne.)MÁS: kinyitott a Malaguti, juhú! Maradék alkatrészek megrendelve.
Ja, és a gyári felára: tudod mennyibe kerül egy Honda logó? Na ugye...
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz DigitXT #18110 üzenetére
Szia, úgy értettem, hogy ugyanúgy bekötve, és a helyére rakva a relét, se kép, se hang. Majd egy villamossághoz konyító kollégámmal kimértük multiméterrel (+ 12v), és az ellenkező oldalú csatlakozók hozták működésbe a relét.
Ráadásul, fordítva be sem lehet szerelni, mert a saru furata, aminél fogva rögzíted a csavarral, nem központos, hanem kicsit el van tolva az egyik oldalra, tehát pl. az akksi csatlakozóját véletlenül sem tudod a másik oldalra visszaszerelni.
De amúgy persze értem, a gyári alkatrészeknél a felárat, de itt miért van 3 fajta alkatrész is, azt nem értettem.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Rakhatsz alátétet baja nem lesz.
A komputert lehet olvasni, de azt nem tudom, hogy kinek van rá cucca.
A hűtő cserés. Ha ilyen állapot van , akkor teljes hűtőkör takarítás, thermosztátot kivenni, takarítani.
FeniX-
Az egyik Hona a másik OEM, a harmadik meg ott van.
Nem mindegy milyen sajnos. nem mindegy az A. A relé kötése sem mindegy, mert az akkumlátor csatlakozó oldalról vezérli a relét is. Kiváltható másik relével, de ahhoz jobb ha villamossági szerelőhöz viszed, mert tuti át kell kötni pár vezetéket a normál működéshez.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz FeniX- #18118 üzenetére
De a kedvencemet azért megosztom:
"Kedves Mondeo Club!
A sok utángyártott szabályzó probléma miatt, kénytelenek vagyunk árainkon változtatni. Az MK3-as Mondeóhoz a piacon található utángyártott szabályzók majdnem mind hibásak (áramfelvételük van vagy pulzálnak), ezért többet nem forgalmazzuk őket. Gyári új szabályzót a cég azóta sem kínál az autóhoz, csak komplett generátort. Áraink a következőképpen alakulnak:"
A pénzügyesek meg csak dörzsölik a tenyerüket
-
Hauptmann
addikt
Van fórumtárs Kaposvár környékéről?
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #18123 üzenetére
Az, Angel Scooter
-
Burt1793
veterán
Menő, nekem is kell majd valami, ha nekikezdek a szezonnak. Ma beindítottam 2 hónap után, kicsit járattam álló helyzetben, aztán elugrottam vele intézkedni, járatás közben, amíg visszamentem a házba leállt szegénykém, kb. 2 perc után. Aztán amikor indítottam, nem szerette az alapjáratot, adtam kis gázt, elindultam, utána már nem volt gond. Pedig viszonylag friss az olaj és gyertya (1000km-es). Asszem egyszer tavaly is leállt így szezon közben még. Remélem csak a benzin szar neki hidegen, nem érződik semmi probléma.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #18131 üzenetére
Fogyijára leszek kíváncsi, ez is bekéri-e a 6 lityót, mint alattam minden...
Ma pl. simán 80 fölött kepesztettem a lágymányosin, ami ezzel a géppel...kcsa: úgy valahogy. Kell is bele, mert a hajtás eléggé gatya: majd ránézünk.
Amúgy a kóválygás összefügg az első fékkel, ha rákezd, az para tud lenni...
De normál esetben nem csinálja. Lámpától kanyarodva, állás után, akkor...![ Szerkesztve ]
-
veterán
-
Burt1793
veterán
Autópályán, végig nyélgázzal 180 km-t tud menni, két jó magas utassal még kevesebbet. Ez a max fogyasztás. A teljesen ki nem merülő 9 literes tankot nézve még ez is jó fogyasztás. Ha mondjuk 8,5 litert kiszedsz a tankból, akkor az már 4,7-es fogyasztás folyamatos 140-nel.
-
DigitXT
félisten
Ahogy sityupityu mondja, egyrészt EZEN a vason nem igazán számít...
Másrészt, a valóságban nem ennyire "rossz" a helyzet. (Csak lehúztam a
fényerőt a fotóhoz, hogy jobban látsszanak a számok.) Harmadrészt, a
háttérvilágítás ezen nagyon nem tud segíteni. Vagy rontani. De ha számít,
s erről tudnának mesélni a fórumtársak, hogy nekem volt, hogy számított,
a nagyobb vasnál, akkor nincs más megoldás, mint a mutatóvilágítás...Magyarázat, 2014-ből. Sajnos a képek már eltűntek (képfeltöltés), de már
így nosztalgiából is előkerestem az eredetiket, hogy mit működtem anno!Szerk: most a mókusokra vadászott a tompítottam, csavartam rajta lefelé.
Nagyon nem mertem, mert korábban meg 5 méterre ha világított... Tudom,
ki kéne mérni, nem csak érzésre tekergetni. De hát utóbbi egyszerűbb.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #18139 üzenetére
Mondjuk a lampa beallitas motoron....
Elegendo egy utas es maris valtozik. Siman beleszol egy elso teleszkop olaj csere, vagy hatso telo csere, vagy
egy pilota valtas is.
Pont tegnap lattam az uj Mondeo lampajat ejszaka szembol. A tavolsagi feher volt, a tompitott meg lila szinu.
A ledes elterjedes fog sok erdekesseget hozni ugy tunik.
Hatha eljon az is, amikor a vezeto allithatja a szineket, egy meghatarozott kereten belul.
Leddel ez mar megoldhato.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Egyébként gyári varióval a közelébe se jut, hamarabb leforog tiltásig...
Ellenben egy kis tuninggal már fel lehet tornászni a végét, értelmes fordulaton,
de nagyon nem komálja: mármint a vasnak se jó, meg a pilóta is kapaszkodik.Viszont, ha tartós 150-t tolnál, akkor biztos beverne 8-at 100-on. Tehát ~1 órán
át tartana a "móka", mert a 12L-es tank addig bírná. Lassan járj, tovább érsz...csongi: ahogy az autóban is számít, ha telerakod a csomagtartót... Ezt is utána
kéne állítani, csak sokan sz*rnak rá, látszik is a sok vakító tompítotton. És még
csodálkozik, ha levillogod, hogy ő ugyan nem távolságival jön: ja, csak úgy vakít!Pedig modernebb autókban kényelmes, egy tekerés a műszerfalon, s beállítható.
Amúgy ha utast viszel a telót is át kellene állítani. De sokan azt sem csinálják...
Mondjuk engem annyira nem érint, mert ritkán viszek utast, ha meg nekem, mint
pilótának be van lőve a motor világítási magassága, az jó: más úgysem vezeti.Szerk: mondjuk a 8000 rpm annyira nem értelmes fordulat: nem erre találtak ki...
(Esetleg lehetne még a végáttétellel játszani, ha valaki végsebességre gyúr, de a
gyorsulás akkor vélhetőleg romlana, az meg nekem nem igazán lenne célom.)
Szerk2: a kép címe filcteszt, mert húztam filccel csíkokat a varióra, hogy lássam,
mennyire megy ki a szíj végsebességen. Hát eléggé: enyhén belevert a deklibe.
(Érdekes mód Zsámbéktól visszafelé, 1-es úton, lejtőn, 147 kmh környékén tette.)Szerk3: amúgy olyan gyakran nem cserél olajat az ember a telóban, hogy utána
gond legyen tekerni kettőt a magasságállító csavaron. Nem dísznek van rajta.
Amúgy megkaptam már, hogy a Madisonon miért nem elektromosan állítható?[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz DigitXT #18144 üzenetére
A filcteszt a legjobb teszt. Ezt a képet már mutattad nekem is. A tojás alakú dr pulley görgőket tetted bele. Én nem szeretem őket.
Egyébként nem értem, hiába teszel bele ilyen tojás görgőket a variátornak akkor is van egy maximális zárási szöge aminél kisebb már nem lehet. Tehát gondolok itt arra, hogy a külső és belső tárcsa teljesen összeér, koppan. Na is itt van az amit nem értek, hogy gyári szíjméretet használva hogyan vert az bele a deklibe. Hiszen a varió teljesen összezárt állapotához van a gyári méretű szíj szélessége és hossza tervezve. Tudom, hogy vannak minimális eltérések a különböző gyártók ugyanarra a motorra tervezett szíjai között, de azok annyira minimálisak, hogy nem veszélyeztetik azt, hogy esetleg lefusson a szíj.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
runner 125
nagyúr
válasz sityupityu #18145 üzenetére
Azért a lefutás és a beleverés között van egy szíjvastagsányi különbség.
Nekem annó a Nexus-nál és a 180-as Runner-nél is csíkos a blokkbelső a szíj alatt és fölött, szóval a gyárilag szerelt, gyári szíjak is simán beleérhetnek."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
veterán
válasz runner 125 #18146 üzenetére
Egyébként pont ezt akartam írni utólag, hogy a pl a runnernél is ott vannak a csíkok. Most jutott az eszembe.
Igaz, hogy malossi multi van most benne, de már előtte a gyári meghajtásnál is olyan volt. Tehát azok a csíkok természetesek, nem a variátor tuning miatt kerültek oda.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #18145 üzenetére
Hagyományos görgőkkel nem feltétlen koppan össze a két tárcsa.
Én erre tudok gondolni. A Dr. Pulley nagyobbat emel*, ez tény...Egyébként ahogy runner is írja, azért még nem fog lefutni a szíj, mert
hozzáért a deklihez, főleg, hogy a Madisonban nincs hely lefutnia, de
a festéket koptatta a szíjról a dekli, az is tény. Nem nagyon... picikét.Ugrott a fordulatszám, amikor kicsit konkrétabban hozzáért: na akkor
visszavettem a tempóból. De amúgy okés így! Sose megyek ennyivel.
(Ja, amúgy talán még a Multivar is bent volt, már nem emlékszem.)*: és ezért csökkenti a fogyasztást: nekem nagyon bejön a karaktere.
De a JCosta is vicces volt, tavasszal szerintem még kísérletezek vele.[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #18149 üzenetére
Amúgy ezt a videót is linkeltem anno? Itt 100 mp-nél látszik, hogy pattan a mutató, majd feljebb kúszik a fordulatszám, aztán ott megragad. Óra 147 valós 143, és ez volt a vége ezen a lejtőn: szerintem innen már tuti hozzáért a szíj a deklihez...
Amúgy egyesek szokták a variócsapszeget is lefaragni fogyasztáscsökkentés céljából. Ezzel mondjuk (elméletben) csak a fix tárcsát viszik közelebb, tehát vélhetőleg gyárilag ott sem tudott összeérni. Amúgy ennek nem vagyok nagy tudója, sosem próbáltam. Nem szoktam hosszú távon csapatni, hogy végsebesség közelében (vagy csak általában nagy sebességnél) mérhető fogyasztás számítson.
Szerk: videóban a kontaktos vízhőmérőbe nemám belekötni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs