- Objektívek topikja
- Gaming notebook topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen notebookot vegyek?
- Összefog az x86-ért az AMD és az Intel
- Hard Disk Sentinel: S.M.A.R.T., okosan
- Milyen monitort vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
tycon
tag
válasz South Velen #94350 üzenetére
Ha a gyári drága , de satnya, akkor esetleg: https://tuningkereskedes.hu/termekek/szilikon_cso
fejlesztőmérnök ny. közl. gépészmérnök
-
senior tag
válasz MasterMark #94340 üzenetére
Majd egyszer vissza lesz rá térve, addig marad így.
#94342 rob210: Somogy megye. Hatszög fej volt használva, mondjuk nem cro-mo az is biztos. Ezt is szereznem kell, meg még sok mást. Azért is vagyok most úgy vele hogy most marad így, aztán ha tényleg meg lesz minden is akkor visszatérek rá, mert így sok értelme nincs szerintem. Közeli városban lévő szerelőkhöz meg nem fogom vinni, inkább szétkókányolom én mint hogy ők.
-
zaskar
senior tag
válasz South Velen #94350 üzenetére
Ez milyen autó? Én most Laguna 3 2.0 dci-hez várom az intercooler csövet Lengyelországból. Gyári 100 körül van, ez meg 53, és többek szerint korrekt utángyártott darab. Ez a lengyel cég ilyen csövekre specializálta magát. Remélem, a jövő héten itt lesz végre.
-
rob210
Topikgazda
válasz MasterMark #94357 üzenetére
Normális ütvecsavarozó gépi fejekkel.
Tört csavar és sérült anya kihajtók.
Ami kell egy ilyen művelethez.Renault power
-
valaki_xy
tag
Sziasztok!
5 ajtós Clio 2-ben első ajtóérzékelők cseréje hogy néz ki? Kívülről ki lehet pattintani, vagy bontani kell belül a kárpitot? -
Benir8
senior tag
Megane 2 1.6 16V K4M812
Hamarosan le kerül a váltó motorról.
Cserélve lesznek nyelestengely szimering, difi kihajtótengely 2 db szimeringje, oldalsó fekete fêm burkolat tömítés csere, váltóban lévő váltókarja( 3289050083R)csere, váltóház illesztésnél friss pasztázás.
Váltóház szêtbontásnál mit érdemes még cserélni? Esetleg valamelyik csapágyak, vagy megelőzésképpen? -
-
kcsa
veterán
Ez mondjuk nem rossz hír... Egy ideje én is rá vagyok gerjedve a phev vonalra, a legnagyobb bajom hogy nincs elég kis méretű phev jármű (beálló méret-limit miatt vannak ilyen problémáim), valószínűleg már a Megane kombira sem tudom rácsukni a kaput
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
blp85
aktív tag
válasz valaki_xy #94365 üzenetére
Ha újat teszel be, akkor nem kell foglalkozni azzal, hogy a réginek megmarad e a füle, csak kicsit kihúzod és csavarhúzóval kipattintod, csak vigyázz a vezetékre. Az újat bekötöd és visszapattintod a helyére, nem kell bent megbontani a kárpitot.
Soha nem lesz olyan, amilyen volt, de úgy sem marad, ahogy éppen van. Már a jövő sem a régi. (Eginald Schlattner)
-
zaskar
senior tag
válasz South Velen #94360 üzenetére
Ez a 15 ezer km nem hangzik jól, de most már kivárom. Jelen pillanatban az bosszant, hogy mások megkapták 4-7 nap alatt, most meg kifogytak belőle, és legalább 2 hét lesz. És ez nem volt feltüntetve a honlapon. A gyári cikkszám alapján rendeltem, remélem jó lesz.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz South Velen #94360 üzenetére
Ilyesmi javító szett nincs hozzá esetleg? [link]
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #94369 üzenetére
Bármelyik tuningáruhátban lehet venni szilikon alu kombóból.
Renault power
-
den89
tag
Megértem, hogy vonz ez a PHEV dolog, én is elgondolkodtam rajta. De még úgy is elvetettem a dolgot, hogy ingyen tudnám tölteni. Épp a napokban gondolkodtam, hogy pl a Megane Phev elég vérszegény lehet az 1,6 91 LE szívómotorral. Ráadásul kb 300 kg-val nehezebb, mint pl ha sima benzines lenne. Ez a megoldás addig jó, amíg ki nem mész a városból, vagy ha mondjuk max 20 km-re laksz a várostól/munkahelytől. Autópályán, hosszabb úton kicsit karcsú lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Bass
addikt
Sziasztok
Feleségem cliojába(2-s) most cseréltek kuplung szettet és az 1-s sebességet legtöbbször nehezen veszi, a többi patent , nagyon finoman megy.Lehet.alul a rudazaton állitani esetleg? 1.2 benzin és nem Köszönöm"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
Sirus86
tag
87 LE-s Kangoom van 1.6 szivoval. Eddig csak a szerpentinek es egy-ketto emelkedo akasztottak meg, szinte mindenutt tudtunk maximalis megengedett sebesseggel menni, kulonbozo orszagokban, tobbnyire megpakolva. Szoval kb az esetek elhagyagolhato hanyadaban volt keves az ereje. Es ennek a homlkofelulete sokkal nagyobb, mint egy Megane. Ha sztradavillogo kiraly akar lenni az illeto, annak a PHEV/szivo, nem valo. Eleve nem is azt az eletszemleletet adja, hogy toljuk a sztradan le magunkat es masokat is a francba. Akinek ero kell, vegyen egy RS-t vagy RS line autot, vagy valami nagyobbacska turbos motorral felszerelt vasat.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
Veron
addikt
válasz Sirus86 #94373 üzenetére
paradox módon a kinézett Megane Phev RS line felszereltségű, aminek semmi de semmi értelme.
#94371den89: tényleg nem tudom megítélni, próbaúton nem tűnt gyengének. De csak országúton mentünk max. 120 km/h körül, nem tudom milyen autópályán.
Erre húz most a szívem, mert kímélem a benzinmotort, kevesebbet eszik, olcsóbb a vételár és kevésbé féltem, mint a vatta új Arkanát. De tény, hogy lehet harmatos autópályán, öregebb, alig van rajta már garancia és a csomagtartója is kisebb.[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
South Velen
addikt
válasz zaskar #94368 üzenetére
Biztosan passzolni fog, azzal nem lesz gond.
Lehet annak az egy kollégának valami kidörzsölte, mert ez gumiból van.
Én is gondolkodtam rajta de aztán berendeltem a gyárit azért is mert az másnapra itt van, plusz ha megint 215k km-t kibír akkor végülis nem rossz az. Bár csinálhatnák úgy is hogy ne kelljen hozzányúlni. Mondjuk így jobban kijön a profit hogy egy 150grammos műanyagért elkérnek 60-100 ezreket.
-
South Velen
addikt
válasz molnarpeter #94369 üzenetére
Van hozzá, de rábeszéltek a gyárira aztán nincs kizárva hogy felesleges, és egy ilyen készlet is pont jó lenne... Főleg hogy a gyári bizonyítottan szar de 150-250k km körül szokott megdögleni, az ilyen utólagos megoldások meg passz... Hosszú távokat megyek úgyhogy a nyugalom fontosabb hogy most pár évig tuti rendben legyen.
Mondjuk az sincs kizárva hogy a gyári is még szarabb lett mint az eredetileg gyárban beépített, az összes gyártónál ez a tendencia.. -
den89
tag
Olvastam róla teszteket, és teljesen korrekt autónak tűnik, szimpatikus ez a PHEV megoldás továbbra is. Napelem nélkül mondjuk nem biztos, hogy eszembe jutna, de nyilván anélkül is sokkal olcsóbb tölteni/tankolni, mint egy 7-8 litert kajáló benzinest. Tisztán benzinesként is elmegy állítólag 5 liter körül. (Benzin tank 39 literes) Csomagtartó azért elég lehet szerintem, annyira nem vészesen kicsi.
Jó lett volna kipróbálnod tisztán benzinesként autópályán. De ha nem vagy egy száguldozós fajta, akkor szerintem elégedett leszel vele ott is. Ha meg elektromosan hajtod, akkor meg főleg. Ez egy jó teszt erről az autóról: [link]
Azért (többek között) erre is felfigyeltem a tesztben: "A hőkomfort viszont nem annyira jó. A konnektoron lógó kocsit persze, mint szinte minden plug-in hibridet vagy villanyautót, fel lehet fűteni/le lehet hűteni indulás előtt, akár időzítéssel, akár mobilappal. Azokon a hűvös reggeleken viszont, amikor ezt elmulasztottam, nagyon sokára és nehezen jött meg a valódi meleg a kocsiba. Még a legkisebb dízelmotorok is gyorsabban és erősebben szoktak fűteni, mint ez a nagyon kevés veszteséghőt produkáló hibridrendszer."
Sirus86: én sem vagyok egy száguldozós, villogós fajta. De azért legyen egy kis plusz erő az autóban. Azért szerencsére nem csak ez a két véglet létezik, hogy 90 LE szívómotor, vagy 250 LE-s RS.
[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
Sziasztok!
Képbe kerültek az új Twingók.
Van valami infó melyiket szabad melyiket nem, ajánlott/kerülendő motor típusok felszereltségek stb.
Előre is köszönöm! -
dellfanboy
őstag
válasz Mezga Aladár #94379 üzenetére
kék-et nem szabad venni
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Veron
addikt
Én is megnéztem csomó tesztet és még mindig tetszik. DE!
Hívogattamszervizeket, az importőrt és kiderült, hogy az egyéves revízió kimaradt, nincs nyoma. Ilyen formán az autó nem garanciális holott év végig még annak kellene lennie. Az más kérdés, hogy én tettem volna bele új olajat egyévesen, de a márka ezt nem írja elő.
Viszont a HUD valami hibát jelez a komputerben, amit lehet nem tudnak így gariban javítani - ha kell.
Summa: hiába tetszik az autó és meg is venném, lehet mégsem jó döntés a fentiek fényében. Elszomorított."Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
zaskar
senior tag
válasz South Velen #94375 üzenetére
Nekem 163 ezret bírt a cső, ez a km futás biztos. Most, hogy eltelt másfél hét, már eléggé kezd hiányozni az autó, de most már nem szaladok a gyáriért, hátha megjön a héten. Ennyi kellemetlenség belefér, 9 éve használom az autót, és ez az első eset, hogy valami miatt 1 napnál tovább nélkülöznöm kell.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz South Velen #94376 üzenetére
Ha van hely, lehet a régit eltenném. Aztán legfeljebb távozik autóval együtt majd egyszer.
-
molnarpeter
nagyúr
Van erre valami hivatalos forrás, hogy a Renault-féle PHEV lemeríti az akkut, aztán a villanymotor totál ki van iktatva? Ilyennel még nem találkoztam semelyik márkánál. Minimális töltöttséget tart, balesetveszélyes is lehetne, hogy egyszer van erő, egyszer nincs. Benzinnel rásegítve is visszatöltik akár. Akkor fordulna elő ilyen, ha benzinmotor teljesítménye felett kéne folyamatosan leadni - sima 1.6 SCe Megane 4 190 km/h-t tud, nem hiszem, hogy mindennapokban ennél nagyobb állandó terhelés reálisan lenne, egy előzésre pedig ott van az akku tartaléka, ami mindig visszatöltődik. A töltöttség befolyásolni tudja némileg az elérhető maximális villany teljesítményt, de teljesen soha nem esik ki
Volt egy statisztikus, aki tesztelte VW GTE hajtással, hogy teljesen lemerült PHEV fogyasztása mennyiben tér el egy nem-hibrid azonos autóétól, és hiába nehezebb, nem evett többet akkor sem a konnektoros.
Konnektorról töltve is kb hatod költség rémlik üzemanyagban, nem csak napelemmel éri meg áramot "tankolni"
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz molnarpeter #94386 üzenetére
Arra van forrás, hogy érdemleges százalékban újratölti? Pár százalékot lehet tölt rajta, de ha te autópályán mész nem fogja neked feltöltögetni és a villanymotort használni. Több tesztet is olvastam, 5-6 liter körüli fogyasztást írnak autópályán. Összesen vegyesben meg olyan 3-4 liter körülit. Ami egyébként még mindig nagyon szuper.
Ezt pl ebből a tesztből másoltam ki: [link]
"Egyedül lemerült akkumulátornál, benzinről közlekedve tud zavaró lenni, hogy forszírozott vezetés során indokolatlanul magasan akarja tartani a fordulatot, de így valószínűleg kevesen, kevésszer fogják használni. Cserébe viszont autópályán lent tartja a fordulatot, és megelégszik 5,9 literes fogyasztással, még klímázva is, ami elképesztő. Városi környezetben szinte folyton villanyról közlekedtem, legtöbbször 40 km emissziómentes hatótáv jött ki."
Ha olvastad a hozzászólásomat, én is írtam, hogy jóval olcsóbb "tankolni", mint a benzinest. Ez egyéni vélemény volt, hogy nem jutott volna eszembe napelem nélkül. Én csak azért gondolkodom PHEV-ben, mert van napelemünk, és a felét sem használjuk el a megtermelt energiának. Azért az a hatod költség az igen kérdőjeles számomra. Múltkor számolgattuk valakivel, hogy durván 7-800 Ft körül jön ki egy feltöltés, amivel 40-50 km-t tudsz menni. 6-700 km-hez (ami kb egy átlag benzines autó hatótávja) durván ~8,5-12 ezer Ft-nyi áramot használsz el. Benzinnél ez 50 literrel számolva ~30 ezer Ft. Tehát kb harmada.
[ Szerkesztve ]
-
Veron
addikt
A Corolla is alacsony, nekem nincs ezzel bajom. A Megane esetében a selling point a PHEV működése és az ára. Az Arkana ugye benzines.
@kcsa: abszolút nem az RS mivolta miatt. Hanem mert esztétikailag rendben van, keveset futott és jó áron van. Hasonló felszereltséget nem kapsz ennyiért.
[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
den89
tag
válasz molnarpeter #94386 üzenetére
"A plug-in hibridek akkumulátora már olyan nagy kapacitású, hogy csak a lassításokból nyert energiával való teljes feltöltése nem lehetséges, a belső égésű motor energiájával való feltöltése pedig nem gazdaságos. Tehát az öntöltésre való hagyatkozás plug-in hibridek esetében a lehető legrosszabb eredményre vezet. Ha valaki nem tölti külső áramforrásból az autóját, akkor az visszatáplálással soha nem lesz még félig sem feltöltve, sőt, a nagyobb akkumulátor többletsúlya még magasabb fogyasztást és károsanyag-kibocsátást eredményez."
"Megéri otthon tölteni a PHEV autót?
Egyértelműen igen. 100 km megtétele elektromosan kb. 1540 Ft-ba kerül a magasabb, 70 Ft-os háztartási áramtarifával számolva" --> Tehát jól saccoltam a 7-800 Ft-ot. Ergo jó esetben kerül harmadába, mint benzinnel.Mindkettő idézetet innen másoltam ki: [link]
(De jelzem továbbra is, nekem is szimpatikus a PHEV megoldás, szóval nem fikázásképpen írom ezeket a dolgokat)
Jaded: ezt egyéne válogatja, nem mindenkinek macera kiszállni egy Megane-ból. Én még szeretem is, hogy alacsonyabban ülök. Én rosszul vagyok a SUV életérzéstől. 50 év felett ez majd lehet megváltozik, azt aláírom. De addig van még 15 évem.
kcsa: nincs kínálat, azért ezt a Megane-t választotta ki. Próbálj meg rákeresni, 2020 vagy újabb, mondjuk max 50-60k km-ig, 9-10 M Ft-ig, 3 db PHEV Megane van használtautón. De akár ugyanez pl. Seat, Skoda esetében is, pár darab van. 10 M-ig már van kicsit több Skoda.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Oké, én évre nem szűrtem amikor a típust néztem, de erre a kékre csorgatom a nyálam egy ideje
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Mezga Aladár #94379 üzenetére
Erre valaki?
-
Kronos3000
senior tag
Twingo 2 2010.( D7FA8) Múlt péntek óta agyvérzést kapok. A tünet, csak és kizárólag reggel az első indításkor, vagy 3 másodpercet teker, aztán nagyon kulturálatlanul elindul, mintha egy-két henger nem menne, ez 1-2 másodperc, aztán jár szépen. Akármennyit áll utána napközben soha nem csinálja. Szerelői tanácsra, trafót cseréltem, reméltem attól, de nem, holtponti jeladót kipucoltam érintkezők kontakt sprayvel kifújva, semmi változás. Előtte nem csinálta. Tehát ma is kiakasztó reggeli indulás, áll délutánig, majd 10 órát és szépen indul. Tegnap reggel úgy indítottam, hogy egymás után többször ráadtam a gyújtást, a szivattyú miatt, hátha, de nem. Mit nézzek meg? Help!
Wasabi...
-
MasterMark
titán
válasz Kronos3000 #94397 üzenetére
Gyertyákat, meg gyertyakábeleket is cserélted a trafóval együtt?
Switch Tax
-
dzsordzsó
csendes tag
Sziasztok!
Most vásárolt 2018-as évjáratú benzines Megane 1.3 Tce 85KW-FAP autómmal kapcsolatosan szeretnék segítséget kérni tőletek.Próbáltam vissza olvasni,hogy melyik mototolaj való bele.Ha jól sejtem Castrol GTX 5W 30 RN17.Vagy FE jelölésű?A Castrol tényleg nem ajánlott vagy csak egymást húzzátok? Váltóba ELF 75W80 NFX ha jól tévedek 100-120 ezrenként.Egyébként Kovácsautónál szoktam vásárolni.Légyszi világosítsatok fel! Előre is köszönöm.[ Szerkesztve ]
-
Kronos3000
senior tag
válasz MasterMark #94398 üzenetére
Gyertyák 3 hetesek, kábeleket kimértem, hajtogatva, húzogatva, semmi bajuk. A trafót amúgy is cseréltem volna, mert még gyári valeo volt.
[ Szerkesztve ]
Wasabi...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest