- Házimozi belépő szinten
- OLED TV topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Gaming notebook topik
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- Még javulhat az Arrow Lake-S platform teljesítménye
- Szabályosan kilőtt az AMD asztali piaci részesedése
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen egeret válasszak?
- Androidos tablet topic
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
_NCT
őstag
válasz Reaper04 #14600 üzenetére
Ha ilyet hallasz, akkor valószínű az lesz.
Ez a klubtag aki ezt feltöltötte, 2 évig járt így az autójával, igaz ő mikor elvitte Zoltánhoz, akkor már a kuplungtárcsát és kuplungszerkezetet is cserélni kellett 90.000 volt a móka. Ha csak a csapágyat kell, akkor szerintem Zoli 15-20 körül megcsinálja, nekem a szerviz sejtéseim szerint 30-35k körül fogja csinálni. Igaz így lesz rá garanciám is.
Egy kis leírás, igaz ez Mondeo-nál van, bár gyanítom az autókban nagyjából megegyezik ez a mechanizmus
[ Szerkesztve ]
-
Agyasima
őstag
Akkumulátor kérdés, 2. verzió:
2 esélyes játékos van, Bosch S3 56 Ah, Varta Black Dynamic 56Ah. Melyiket érdemes választani?
toledói csöcsparádé | ''Az ég kék volt, a szemed szürke, én zöldet hánytam...'' | Trutymó terror
-
_NCT
őstag
válasz Reaper04 #14600 üzenetére
Jah és hogy érdemes-e cserélni. Természetesen érdemes, azt mondta a szervizes, hogy lehet így járkálni vele, de a későbbiekben sokkal nagyobb lesz az összeg, amit rá kell szánni, ha szar a csapágy, akkor gyorsabban fog kopni valószínű a tárcsa is.
Mondjuk következő télig járhatnék vele, de én rászánom az összeget, szerencsére félre van téve az ilyenekre. Bár mondom, én idén a szervizt nem akarom látogatni már, csak ha nagyon muszáj.
Agyasima: Bosch-t venném, nem nagyon szoktak rá panaszkodni. Varta-val nincs tapasztalatom.
[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
hát nem mondanám pont ilyennek...
De hasonló minden képp. (Vagy még nem annyira vészes a helyzet?)Elinduláskor nincs ilyen hang, csak gázadáskor jelentkezik (néha) plusz az első néhány váltáskor.
Aztán csend.Nézegettem mi újság árak terén:
Kinyomó 10e (valeo), kuplung készlet (tárcsa, nyomólap - Luk 28e , Valeo 31e). Ez így kb 40e. + munkadíj.
Ez így reális szerinted/szerintetek?Vagy kihagytam volna valamit?
-
dbius
veterán
Exide akkuval nekem sincs pozitív tapasztalatom Előzőleg az volt az autómban, de egyik pillanatról a másikra meghalt, olyan szinten, hogy a központi zárat sem tudtuk távirányítóval nyitni. Asszony ment a gyerekekért az iskolába, iskola előtt leállította az autót, majd bement, mikor jöttek ki a gyerekekkel (10 perc múlva), akkor meg már halott volt. Valószínűleg összezártak a cellák, vagy nem tudom mi történt vele, de amikor kinyitottam a motorháztetőt, akkor láttam, hogy némely cellából ki is jött valami, le volt folyva az oldalán. (sav vagy víz a tököm tudja)
Ez 2011 őszén történt, talán a két évet kibírta az akku, de többet köszönöm, nem kérek belőle. Szerk: Persze gondolom ilyen más akkuval is előfordulhat, de az eddigi kb. 4 akkuból ez volt az egyetlen, ami ilyet produkált.
Most azt sem tudom milyen van benne , autóelektromos szerelőm hozott egyet a helyszínre, aminek az indítóárama is nagyobb, azóta az megy hibátlanul (egyszer mondjuk leszívta a belső világítás, mert egyik oldalon az ajtónyitás érzékelő elromlott és éjszaka is felkapcsolódott, de egy éjszakán át tartó töltés óta megy tovább rendesen).
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Én valami ehhez hasonló válságautóra gondoltam...
RENAULT CLIO 1.4 RN szép állapot.sok vizsga
Ezt szerintem 170 el lehet hozni.
-
FRENK1988
veterán
Jól kenik a Dusteresek a Dakaron (ami nem Dakar...)
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
FRENK1988
veterán
válasz FRENK1988 #14617 üzenetére
kicsusztam a szerk időből:
"Az autót ugyanaz a 3.5 literes, V6-os benzines erőforrás hajtja majd, amivel Alain Prost is részt vett a Trophee Andros versenysorozaton. A hatsebességes, 350 lóerős motor nyomatéka 442 Nm, azonban a hajtásláncot teljesen a helyi terepviszonyokhoz hangolták. Elöl egy-egy négylengőkaros, míg hátul egy-egy dupla-trapéz felfüggesztés segíti a Dustert átlendülni az akadályokon. "
forrrás[ Szerkesztve ]
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
tresh
veterán
válasz AMD Power #14618 üzenetére
Hát viszont azért nézd meg a felszereltségét és az állapotát plusz 1.4 energy motoros ami a világból kimegy az alkatrész fele annyi mint mondjuk a polo hoz és menet dinamikába is más kategória szerintem ha mindent befizetsz rá (papírok,alapszerviz dolgok olaj,vezérlés stb) max 350 ből van egy penge géped A polodért mert VW úgy is adnak 400kilót
-
Reaper04
aktív tag
Szia!
Elméletileg az. Mármint amit szoktak emlegetni 3 kötelezően cserélendő alkatrészt ilyenkor az a kinyomó, a tárcsa és a nyomólap. Legalábbis amit eddig olvastam ott csak ezek voltak. Volt ahol a szerkezetet írták a nyomólapnak és fordítva.Vagy mégse így van?
Amúgy igen, nekem is MII 1.6 16v -s bocim van
+14621: JH3 a miénk. Vagy arra gondolsz hogy hidraulikus-e?
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz Reaper04 #14622 üzenetére
Én is szerkezetnek ismerem, nyomólapot még sehol sem láttam.
A súrlódásos tengelykapcsoló (11. ábra) általában egy, nagyobb motoroknál két súrlódótárcsával létesít kapcsolatot a motor főtengelye (1), valamint a sebességváltó nyeles-tengelye (8), illetve fogaskereke (12) között. Kapcsolódó részei a főtengelyre ékelt lendítőkerék (1), a tengelyirányban szabadon elmozdítható nyomólap (7) és a közöttük elhelyezkedő, vékony acéllemezből készült súrlódótárcsa (6). Ez utóbbi mindkét oldalára súrlódást növelő, hőálló anyagból készült, gyűrű alakú súrlódóbetétet szegecselnek, esetleg ragasztanak. A lendítőkerékkel együtt forgó nyomólapot – s a közöttük elhelyezkedő súrlódótárcsát – nyomórugók (2) szorítják egymáshoz. A rugókat másik végükön a kuplungház támasztja meg. E nyomórugók fejtik ki a kapcsoláshoz szükséges nyomóerőt.
A tengelykapcsoló a tengelykapcsoló pedál (5) lenyomásával oldható. A pedál hatását a mozgatórudazaton (9) és állítószerkezeten (11) keresztül fejti ki, a visszahúzó rugót (10) megfeszítve. A kiemelővillák (3) a nyomólapot a nyomórugók ellenében 1,2–1,5 mm távolságra eltávolítják a súrlódótárcsától. A kiemelőszerkezetben helyet foglaló kinyomócsapágy (4) és a kiemelővillák között nyugalmi helyzetben 2–4 mm hézagnak kell lennie, hogy a nyomólap teljes rugóerővel szorítsa a súrlódótárcsát a lendítőkerékhez.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Reaper04 #14626 üzenetére
Nyomólap csak a belső része, de mivel nem szétszedhető, ezért kinyomó tárcsának hívják azt az egységet.
-
Reaper04
aktív tag
válasz Mágus2 #14627 üzenetére
........
az az igazság, hülye vagyok hozzá. Nem értem.kinyomó tárcsa, kuplung tárcsa, kuplung nyomó lap ... pffffffff
MMA87 De ha kuplung szettet akarok venni, akkor miért ezt írják bele, ha nem is ez kell bele? Vagy is .. ez is kell bele, de Mágus2 szerint nem is szétszerelhető. Akkor most hogy van ez? úúúú
Ha szettről van szó, akkor miért nem úgy válogatják össze az egészet, hogy megveszed beszereled kész. Mint a szíjaknál. Komplett szett beszerelteted, ennyi. Itt meg megveszed, de mégse jó?Mert itt a frid-car on meg nem írja hogy mi van bent a "szett"-ben, de az ár ugyan az mint a másikon amit linkeltem, ha egyben veszem a kinyomó csapággyal.
Okosíííítsatok légyszi!!
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Koszi a videot, engem ez megnyugtat. Mert nekem ilyen hang nincs szerencsere. Viszont a hidegben mar nagyon halkan hallotam olyan hangot, mint a turboban a lefujo: hogy valtaskor sziszeg
Mai napi kerdesem a Megane II tulajokhoz:
Napi elso inditasnal, amikor hideg van Nektek is "felnyerit" a kocsi? Ertsd: valami szij csuszik inditaskor, illetve egy rovid ideig nagyobb gazadasra.Ekszij az most lett cserelve, mert annak volt ilyen hangja, de az folyamatosan ment, viszont csere ota megszunt a hang. Lehet, hogy a vezermuszij lenne? Ezzel jelezne, hogy kezd elkopni? Mert a szerelovel abba allapodtunk meg, hogy majd 20eKm mulva csereljuk le.
Bonusz kerdesem:
A hatso ablaktorlo kezd tonkremenni. Leirnatok nekem, hogy mit kell nezni, amikor ujat veszek? Illetve mennyire szamit a minoseg, mert tegnap Tescoban lattam 800-ert is meg 5eFt-ert is (Bosch) ablaktorlot, igaz ezek elsok voltak, de azokat is lehet lecserelem. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz Reaper04 #14630 üzenetére
Egy adott benzines típushoz a szett 3 darabos(egy dobozban). Csapágy, kinyomó tárcsa, kuplung tárcsa. Úgy van összeválogatva, h egymáshoz valók az alkatrészek, és nem éri meg külön cserélni őket, mert a bontás nem olcsó. A dieselhez 4 darabos, mert általában a lendkerék is része. Nem tudom mit nem értesz.
Motorkóddal, évjárattal és típussal besétálsz a boltba, és megveszed a sachs vagy luk készletet a kocsihoz. Elviszed szerelőhöz, kicseréli, kifizeted, nincs mit elrontani rajta.
-
Reaper04
aktív tag
válasz Mágus2 #14632 üzenetére
ez mind stimmel, erre gondoltam, hogy:
felmegyek az oldalra, megnézem a luk márkát a készletből, (meg is találtam) : Link
Igaz nincs bent kinyomó csapágy... De van kuplung nyomólap, meg kuplungtárcsa.És itt elakadtam, mert írtátok hogy a szerkezet és a nyomólap különböző ... ezen rugózok csak.
De elvileg a kuplung szerkezetben vannak ezek benne, kivétel a csapágy?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Reaper04 #14633 üzenetére
Minta BM1B;B/CM0J;B/CM0C
Seb.váltó tip. JH 3
O 200 [mm]
kuplungtárcsával
kuplung nyomólappal
kinyomócsapágy nélkülMilyen a váltód kódja? Azt neked kell megnézned, vagy kideríteni a renault-ban az alvázszám alapján. A gép mögül ebben nem tud segíteni senki.
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
válasz SocketA #14631 üzenetére
igaz, hogy nekem dízel, de semmi "nyerítés" nincsen. kb 5ezerkm-rel ezelött volt vezérlés csere. se elötte, se utána semmilyen "fura" hang nem volt.
milyen autód van? kombi? én nem rég vettem ablaktörlöket. Hátul nem törölt szépen, mert olyan, mintha a rugó kicsit gyenge lenne, de úgy tünik ezen sikerült javítanom kicsit, úgy hogy raktam be az ablaktörlö motor 3 csavarja alá alátétet és így most kicsit jobban ráfeszül az ablakra a lapát. A kiharapott seggüre azt hiszem 23 centis kell hátra, kombira 26. nekem kompletten 11050Ft volt a 3 darab (elöl bosch aerotwin, hátul is bosch)
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
senior tag
válasz FerNandor #14638 üzenetére
Szerencsere csak indulaskor nyerit fel, utana nagyon gyorsan elhallgat. Egyelore komolyabban nem foglalkozom vele.
Coupe van, akkor ahhoz 23 centis? Mas valamire kell figyleni? Egyaltalan nem tudok semmit errol a temarol, majd mindjart utana olvasok. Es tenyleg van jelentos kulonbseg az olcso meg a draga kozott? Errol az aerorol mar hallottam, tenyleg olyan jok?
Amugy tegnap Tescoban lattam olyan, hogy paratlanito spray. Van ertelme? Mert tegnap este -7 -fokrol indult a kocsi, egy 3-4 percig ki sem lattam, de utana szepen lefujta.
Meg annyit hadd kerdezzek, hogy Neked a kormany mogotti bajusztarto konzol lotyog?
-
FerNandor
őstag
válasz SocketA #14640 üzenetére
hát asszem igen, 23 centi, de ha mész megvenni, akkor azért mondd, hogy nézzenek utána.
különbség nem tudom, hogy van-e az olcsó és a drága között. ilyen aerotwin volt az autón és ilyet vettem végülis. nézegettem még a valeo-kat, de nem volt helyben és inkább megvettem a boscht. a valeo olcsóbb lett volna 1-2 ezer forinttal kb. azt tudom, hogy a clióra vettem ilyen tescos szarokat és csak idegeskedtem töle, mert az utasoldalon nem feküdt fel teljesen az ablakra, a vége a levegöben volt, 2-3 centi hosszan..Szerintem nincs értelme a párátlanító spray-nek. a lényeg, hogy tiszta legyen az üveg, mert úgy elvileg nem is párásodik annyira.
Nem lötyög az a müanyag nekem, viszont a 3 csavarból a jobboldali nincsen betekerve, mert amikor szétszedtük, akkor vettem észre, hogy nem is lehet betekerni, mert a csavarlyuk meg a fogadó foglalta nem esik egybe, így meg csak vegtelenül lehet tekerni.. de megfogja a 2db csavar. az indexkapcsolónál nem illeszkedik 100%-osan az alsó meg a felsö müanyag, nem akad igazán össze, vagy csak kicsit eláll, de ettöl függetlenül, stabil. szedd szét, rakd össze újra, hátha rosszul van csak összerakva. alul fogja 3 torx csavar asszem és csak szét kell húzni az alsó meg a felsö felét.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
senior tag
MMA87: Nem is rossz otlet! De mondom amugy, nem nagy gond. Tegnap este -7 fokban indultam el vele, par perc mulva mar teljesen tiszta volt a szelvedo.
FerNandor: Koszi szepen, utana nezek majd akkor. Hat nem tudom, hogy szet merjem-e szedni. Kormany meg legzsak kornyeken nem szivesen matatnek. Inkabb adok erte a szerelonek penzt.
Azert is kerdezek ennyi hulyeseget mostanaban, mert lassan elviszem szerelohoz olajcserere, es akkor megnezetem ezeket a dolgokat, amirol azt gondolom, hogy nem ugy mukodik, ahogy kene
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
válasz SocketA #14646 üzenetére
igen, vagy az ablakmosó motort kell megtisztítani/megjavítani, mert nem tartja meg a folyadékot és így visszafolyik, vagy egy visszacsapószelepet kell beiktatni. én még egyiket se tettem meg
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
FerNandor
őstag
válasz SocketA #14648 üzenetére
bizony, arra oda kell figyelni. nem is értem, hogy a Megane-ból miért hagyták ki ezt a funkciót, ami a Clio II-ben megvolt: spriccelted a szélvédöre a folyadékod, és csak 2-3 másodperc után kezdtek el a laptáok törölni, késleltetve, hogy ne száraz üvegen menjenek. itt meg meghúzod a kart és már megy a lapát is.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest