- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Híres régészprofesszor segíti a GeForce-ok eladását
- TCL LCD és LED TV-k
- Házimozi belépő szinten
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- SD memóriakártyák (SD, SDHC, SDXC, micro SD)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen monitort vegyek?
- Philips LCD és LED TV-k
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Szabályosan kilőtt az AMD asztali piaci részesedése
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
tresh
veterán
Jaja M1 Hát a szerelős dologgal úgy vagyok hogy amit tudok mindent én meg faterom csinálunk meg rajta de van 2 nagyon jó szerelőm abból az egyik csak francia autókat szerel de vagy 10-15éve így bátran tudom ajánlani plusz nagyon baráti áron és olyan minőségben mintha a sajátját csinálná ez azért nem elhanyagolható. Ja és tőlem is kb 15-20km re van de annyit nekem megér hogy hozzáértő kezek nyúlnak a kocsimhoz
Visszatérve hogy mi van nekem ebben a 150ben : komplett vezérlés csere( kb 27k)hengerfej tömítés,síkólás,olja.szűrők munka díjjal együtt max 30k, 4 db majdnem vadi új goodyear téli gumi, ablaktörlőlapátok,bontott senic bölcső (komplett futóművel, igaz még egy két stabpálca csere kell) új gömbfejek,zsír új gyújtáskábelek+2 db trafó (szutyok sagem kidobva),első szett féktárcsa+pofák (ferodo),sony fejegység+erősítő, ablakmosó szivattyú hirtelen ennyi jutott az eszembe na most ennek a fele mondjuk úgy hogy nem kellett volna cserélni de én jobban szeretem ha tudom ki van cserélve és én csináltam
Ami még hátra van hátsó fékek,váltóolaj ,polenszűrő, stabpálcák meg egy kis kozmetika ja meg a féltengelynél a gumi harangok cseréje amiket már megvettem de lehet ha szétszedem akkor a féltengelyt is felújítom..
80k km nél került hozzám első tulaj ként az autó most már lassan 96k van benne kevesebb mint fél év alatt de hiba nélkül szeli az utakat úgy néz ki meghálálja a gondoskodást, és ha váltás történik akkor is nagyon fontolgatnám hogy mire ha lenne egy dti coupé ebből a szériából jó állapotban valószínű azt venném.
-
senior tag
MMA87: Mi augusztus vegen vettuk meg a kocsit 800k-ert. Akkor egybol rakoltottunk 170eFt-ot:
- Hatso fek csere (8eFt)
- Elso golyalabak csereje (47k), mert a jobb oldali utve volt 1 fokkal
- Katalizator csere (nem lett volna muszaj, de zorgott, engem zavart , 30k), meg egyuttal mar akkor lecsereltettuk a hatso kipuff dobot is (30k korul), mert kezdett ereszteni es igy ingyen volt a munkadij a katalizatorral egyutt.
- Futomu allitas (3eFt)
- Par aprosag: csavarokat az ajtoba, hog ne zorogjon, muanyag elemeket megcsinaltak (motorvedo lemez 4eFt), valtotarto bak (9eFt), ekszij csere (mert ugy csikorgott folyamatosan, mint most hideg inditaskor)Szoval igazabol ezeket sem kellett volna megcsinalni, mert a kocsi ment (max a ferde futomu miatt a gumikat jobban nyalta volna).
- Ezen felul teli gumit vettunk ra 22eFt-ert: 3 eves Dunlop WinterSport 3D gumikat, szerintem az ev uzlete volt
A szerelovel azt beszeltuk, hogy 5eKm mulva megyunk olajat cserelni, 20eKm mulva pedig vezerlescsere (70eFt-ot mondott ra kb.).
Meg nincs meg az 5eKm, de en mar szeretnem elvinni olajcsere, meg akkor egyuttal a valtot megnezetni, mert nekem ez egyetlen "hiba", ami zavar, hogy neha nehezebben veszi az egyest meg a harmast. Aztan nekem igy tokeletes lesz!Lathatjatok a napi sok kerdezesembol, hogy van egy-ket aprosag meg rajta, de ezeket megcsinalgatom/megcsinaltatom, par ezer Forintos tetelek lesznek, szerencsere a kocsi nagyon jol megy.
Amit viszont nekunk es szerintem Neked is MMA87 at kellene gondolni, hogy megeri-e ennyit rakolteni.
Hiszen, ha mi is megcsinaltatjuk a vezerlest a kocsin, akkor tartunk kb. 1.1 millional, amihez ha egy-ket szazezret hozzatennenk, vehetnenk egy fiatalabbat, amivel meg par tizezer kilometert el lehet menni, mielott ezeket meg kellene csinaltatni. De elotte megint akkor lecsereled. Es akkor 2 evente cserelgeted a kocsit, de mindig egy 10 evnel fiatalabb kocsid lesz.Vagy a masik lehetoseg: megcsinaltatod a kocsit, aztan addig hasznalod, amig elo nem jonnek ujra ezek a nagyobb osszeget igenylo javitasok, de addigra nyilvan a kocsi nem fog erni szinte semmit (hiszen 10 evnel joval oregebb lesz), tehat akkor megint nullarol lehet kezdeni a gyujtogetest egy masik kocsira.
Eszrevettem, hogy az ules oldala kezd egy picit foszlani. Egybol el kezdtem gondolkozni, hogy veszek bele masik ulest, vagy athuzatom majd, ami kerul majd 50-100eFt-ba. Ami eladaskor egy 10essel ha megdobja a kocsi arat....
Szoval en osszesegeben azt mondom Neked, hogy egy 10 eves kocsitol nem kell elvarni, hogy tokeletes legyen. Es en ezert is furcsalom, hogy meg gyari szervizbe viszed ilyen problemakkal. Nyilvan van, amit csak markaszerviz tud megoldani, de mondjuk a vezerlesert 170eFt-ot kifizetni, amikor maszek szerelo 100eFt-al olcsobban megcsinalja..... hat nem tudom.... es nem hiszem, hogy a 170eFt-os vezerlestol jobban menne a kocsi, vagy kevesebbet fogyasztana, ergo: soha nem fog megterulni.
-
tresh
veterán
válasz SocketA #14852 üzenetére
Amit viszont nekunk es szerintem Neked is MMA87 at kellene gondolni, hogy megeri-e ennyit rakolteni.
Hiszen, ha mi is megcsinaltatjuk a vezerlest a kocsin, akkor tartunk kb. 1.1 millional, amihez ha egy-ket szazezret hozzatennenk, vehetnenk egy fiatalabbat, amivel meg par tizezer kilometert el lehet menni, mielott ezeket meg kellene csinaltatni. De elotte megint akkor lecsereled. Es akkor 2 evente cserelgeted a kocsit, de mindig egy 10 evnel fiatalabb kocsid lesz.Szerintem ez egy picit rossz felfogás ugyan is meg veszed az újabbat lehet még többet kell rá költened mint erre és akkor azt mondom inkább legyen 800k az autó és 1.2 misibe be álljon meg de akkor minden hibátlan rajta és használom min 5 évig Másik dolog a fiatalabb autóknál azért a költségek egyre feljebb mennek mivel új, így az alkatrészek se "minden sarkon vannak hozzá" .. én a röncimet ha cserélem az a klíma végett lesz de még mindig hasonló évjáratba venném max 2002 ig mert mint látszik is van hogy negyed annyiból orvosolom a hibát mint pl egy mk2 nél Illetve nagyon meg vagyok elégedve a típus adottságaival kényelem,méret, motorikus rész extrák plusz nálam a futómű is nagyon tetszetős.
ja még annyi használt kocsi vételnél bárki bármit mond az ELSŐ a vezérlés csere ez alap szabály
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
tresh: En arra gondoltam, hogy a mostani 2003-as Megane II-onket mondjuk 2 ev mulva lecserelnem a rancfelvarras utana valtozatra, ahelyett, hogy vezerlest meg kuplungot csereltetnek 300eFt-ert, mint ahogy most MMA87 tervzi. Inkabb azt a 300eFt-ot hozzateszem a kovetkezohoz.
Vagyis: 2015-ben nem egy 12 eves, hanem egy 8 eves kocsim lenne, amivel mehetek megint egy 20-30eKm -t, mielott jonne a nagyszerviz, tobb szazezer Forintos raforditassal.Amugy nem ertem az ujabb kocsihoz miert kerulne tobbe az alkatresz?! Ugyanaz megy bele a 2003-a meg a 2006-os Megnane II-be.
Tudom, hogy a vezerlescsere alap, de en bizok a szereloben. Es ez most megint az a kerdes, mint a MMa87 kuplungcsereje: Ott hagyok 100-170eFt-ot, es hazahozom a kocsit, hogy ugyanugy megy. Semmi valtozas. Jo tudom, a vezerles veszelyes lehet.
-
tresh
veterán
válasz SocketA #14854 üzenetére
Nagyobb dimenziókba (2000 előtti kontra mostani vasak ) gondoltam mondjuk nálam egy kuplung csere legyen 25-30k hasamra csaptam nálatok a duplája és így tovább.. kettő amit megveszel "új" autót alapból vezérlés csere és kötelező szerviz tuti min 150k-200K alsó hangon és akkor még a menet közben előjövő dolgokról nem beszéltünk pl futómű stb Ergo én inkább ülök egy 15 éves autóba ami hibátlan vagy ráköltök 200k és az lesz mint sem plusz ennyiért veszek egy újabbat amire így is úgy is kell legalább ennyit költeni De ez saját vélemény és álláspont..
Tudom, hogy a vezerlescsere alap, de en bizok a szereloben.
Erre csak annyit hogy én ez az egy pont amiből nem engedek.. nekem mondhatja bárki jó ez elmegy még 15 k km-t nem érdekel megveszem és újra cserélem mert akkor nyugodt vagyok hogy tuti e téren nem lesz baj..kivéve láncosnál de az ugye más tészta teljesen
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
tresh: Orulok, hogy probalsz meggyozni, EZT VAROM! Mert en nagyon szeretem a kis Roniket, es nem akarom eladni.
Viszont en azokrol a vasakrol beszeltem, amik pl. hasznaltauton vannak (elvileg) vezetett szervizkonyvvel 40-80eKm-ekkel benne, masfel millio kornyeken. Sztem egy valosan 40eKm-es kocsiban nem kell meg se kuplungot, se vezerlest cserelni.
En most a kocsival allok 1.1 millonal, amit rakoltottem, es akkor ha meg erre rajonne a markaszervizben elvegzett kuplung meg vezermuszij 300eFt-ert, akkor vagyok 1.4mFt-nal.
Ha egy kicsit hozzatennek, vehetnek egy ilyet. Ha ez tenyleg igaz, valoszinuleg jopar kilomert elmegy szerviz nelkul, es akkor van egy 4 evvel fiatalabb, kevesett futott kocsim... remelem erted a dilemmamat -
tresh
veterán
válasz SocketA #14856 üzenetére
Igen értem teljes mértékben én is szeretnék újabb vasat de mivel picit autób*zi vagyok és mindennek utána járok olvasok tapasztalatot szerzek így rájöttem felesleges pénz kidobás..ez a vezettet szervizkönyv is szép jó dolog még ha ráadásul hihető és valós is de ott a másik fele a használat pl én most 320 e36/e46 benyás bmw-ket nézegettem (nem jampizni kell és nem is azért mert tele vagyok és nem számít az üzem anyag) és nem egy van amiba 200k körül van a kilométer és sok 40k körüli futott autó megirigyelhetné a műszaki állapotát..tehát én még mindig azt mondom hogy állapota legyen rendbe műszaki/esztétikai a km és az évjárat csak papíron mutat jól vagy eladásnál a hozzá nem értőknek..de aki megbízható autót keres az állapotot fog venni..a te esetedre vissza térve én tuti nem adnám el az az 1.4-es blokk (ha jól emlékszek neked az van) avval 98 LE teljesen jó választás a minden napokra és ugyebár már nem egy típusban bizonyított pl m1 vagy clio stb Amit rá költesz avval csak jobbá teszed és szerintem nem elhanyagolható hogy van egy olyan autód ami A-ból B-be kényelembe,biztonságosan elvisz mindig. Most az hogy valami kis apróság előjön pl meghal az elektromos ablak emelő na bumm nagy kaland olcsón orvosolható..de az ha motorikusan van probléma mert kitaposták a lelkét és olajat is csak most látna másodszorra az már inkább..
Szerintem költsd rá azt amit kell szükséges és évekig hűen vinni fogja a popod mondjuk az a 300k kuplung meg verzérműre kicsit soknak tartom főleg az 1.4-esnél 1.6 nál az okos kerekes dolog végett még azt mondom határ eset bár ez is sok mindentől függ.. -
senior tag
Tudom-tudom, de most ne menjunk bele az "allapotot veszel, nem kilometert" temaba Azert irtam, hogyha valos a szervizkonyv! Van Renaultnal ismeros, nyilvan ugy vennem, hogyha O maga mondana, hogy ismeri a tulajt, meg az eloeletet a kocsinak. Csak ugy erne meg. A mi kocsinkat is elvittem hozza, mielott megvettuk, es lebeszelt rola... de csak azertis megvettuk
En amitol felek, hogy teljesen el fogja vesziteni az erteket a kocsi, es tizenevesen mar nagyon-nagyon nehez lesz eladni. Bar, ha meg dragabbat veszek, masfel milla kornyeken, azon meg meg nagyobbat bukok... Kiveve, ha nagyszerviz elott mindig eladom, es ujabbat veszek... En ezen gondolkozom neha, hogy melyiket kene...
-
tresh
veterán
válasz SocketA #14858 üzenetére
Akkor rönók vételéről általánosan amiket én tapasztaltam: Nincs nagy márka rajongás mert nem német hanem francia sz@r ebből következik hogy relatív olcsón nagyon jól felszerelt jó állapotú autókat lehet megvenni a hasonló kategóriában versenyző társakhoz képest.. lásd vw,ford,pözsó stb. A rönónál meg van az a lehetőség ha hordták hivatalos márka szervizbe hogy motorkód+alváz szám alapján lekérdezhető bármelyik rönyó szervizben a javításra vonatkozó információ...na most ez szerintem két dolog végett jó 1: meg lehet állapítani mennyire való a futás teljesítménye az autónak már ha valaki erre izgul 2: kiderül miket javítottak rajta 3 év vagy 100ezer km alatt. Ez szerintem jó támpont. Másik fele sógor,koma ismerős autó vásárnál felejtős lásd itt is volt pár eset...vagy van egy jó autószerelőd akit elrángatsz 2 doboz sörért és segít vagy ha te értesz hozzá akkor sok dolgot meg lehet állapítani első blikkre is De ha nem akkor még marad egy másik márka szerviz amit nem a kereskedő/ tulaj ajánl hanem te választod ki, majd be robogtok a verdával és kb 10 ropit csinálnak egy állapot felmérést és ha kicsit kedves vagy a szervizes kollégákkal meg adsz nekik 1-2 ezrest okosba beengednek és még lelki ismeretesebben átnézik a vasat neked. Kapsz egy adatlapot látod rajta a számokat értékeket ha szépen meg kérdezed elmagyarázzák azt is minek kb mi lenen a reális értéke jó avagy sem de a végső kérdés az hogy ők beleülnének ebbe az autóba ha maguknak vennék vagy sem.
Nálunk amikor fater lagunáját vettük így zajlott és lám mai napig hibtálanul üzemel az autó pedig full extrás darab van benne bőven elektronika( jaj hazudok bal első elektromos ablak nál egy műanyag pöcök eltört 200ft )
Ezt csak azért írtam le hogy lásd hogy egy használt autó vétele így kezdődik és még erre se mondanám hogy 100 hogy hibátlan autóba ülsz..szerintem ennyi hercehurcát akkor ér meg ha valamiért elengedhetetlen egy másik újabb nagyobb autó vételeAz érték vesztésről meg annyit hogy amikor meg vetted már buktál rajta min 100k-t és ha megcsinálsz most mindent rajta akkor se fogod annyiért eladni mint szeretnéd vagy érne..most kérdéses kinek mi inkább újra költi a pénzt (bár arra is költeni kell) vagy az a variáció amit én is támogatok a meglévő karbantartása és kihasználása
-
_NCT
őstag
Úristen mennyit írtatok baszki
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14852 üzenetére
Én itt azt felhoznám, hogy maszek szerelőre 100k-t írtál, 120e a márkaszerviz, ahol bekerül a javítás az adatbázisba, illetve garanciát is kapsz (számlával, akinek fontos), amit maszeknál nem biztos. 170 volt okoskerékkel együtt, maszeknak is megkell venni a kereket, ami 40-50k. 20ezerrel többért csinálják, nekem megéri, ráadásul közelben van.
Ma megkérdeztem főnökömet aki tud beszerzési áron hozni dolgokat, a kuplungfelújításom 120 (munkadíjjal) helyett 110 lenne, de akkor utazási költségem van az alkatrészekkel, kb ugyanott vagyok. Lehet hogy csak a kinyomómat kell cserélni, ez holnap kiderül, ez 60ezer lesz, beszámolok majd a tapasztalatokról. Igazából megnyugodtam, hogy maszek szerelőnél kb 10-15-el lenne olcsóbb ez a manőver, de ez kb az utazási költségben többe lenne, nem érné meg maszekolnom. Ha lenne cegléden egy normális maszek, kérdés nem lenne, hogy hozzá viszem, vagy márkaszervizbe, de így nem maradt más választásom. Eddig normálisak voltak velem, pontosak, ők is tudják, hogy csóróság van Mo-on és nem azt mondta a szervizes, hogy nem adja meg a váltókódot és az alkatrész cikkszámát + egyebeket, hanem derítsem ki ahogy akarom, hanem megadott készségesen mindent, mondta h nézzek utána nyugodtan bárhol, ha találok olcsóbb alkatrészt.
Majd ha valamivel esetleg pofátlankodnak, ott hagyom őket, de jelenleg nem indokolja semmi. Igaz hogy 10-20-al drágábbak mint a maszek, de ez van....
Az biztos, hogy én is olyan idióta vagyok, aki szereti az autóját és mindent megad neki, de ez addig tart, amíg nincs családom és van rá félretett pénz. Később az autón fogok spórolni, csak ugye az ember első autóját megbecsüli, szereti, imádja, szerelmes lesz bele, aztán benő a feje lágya.....
Igaz én azért is akarom üzembiztosnak tartani az autót, mert tervben van külföldi út, és nyugodtabb vagyok normális autóval elindulni, mint amiről tudom, hogy több sebből vérzik....
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Szerintem pedig nagyobb kulonbseg van markaszerviz es maszek kozott es szerintem ennek egy nagy oka van: Az alkatresz.
Nekem pl. a kipufogos megcsinalta a katalizatort meg a hatso dobot. Igaz, mindeketto univerzalis, de a katalizator legalabb fem, nem fog eltorni, mint a gyari. Es kijott mindez 60eFt-bol (hatvan valamennyi volt). Gyari szervizben mennyi lett volna? Es mivel lett volna jobb a kocsi?! Semmivel!Vagy pl vezermuszij: Unixnal szetnezel van 38eFt-ert is meg 128eFt-ert is. Maszeknal Te valasztod ki, hogy melyiket tegye bele. En pedig nem fogok 130eFt-os vezermuszijat beletetetni, mert minek? Augusztus vege ota van meg a kocsi, es kb 4eKm-t mentunk vele, pedig volt par "hosszabb ut" is (1-200 km oda-vissza parszor).
En pl Unixnal latok teljes kuplung keszletet 52eFt-ert. Es en ugy olvastam, hogy ilyenkor erdemes az egesz kuplungot lecserelni, nem csak a kinyomot, mert a 3 fo alkatresz "egymashoz simul".
Ha tenyleg csak 10-20% a kulonbseg, akkor en is azt mondanam, hogy megeri a szakszervizbe vinni, amugy nem. Plane - ahogy mar irtam , hogy 10 eves kocsirol van szo.
Amugy az is furcsa, hogy amikor elvittem a Renault szervizbe megnezetni a kocsit, ott felsoroltak egy par hibat es azt mondtak, hogy 100-150eFt-ba kerulne ezeknek a javitasa. Ahogy irtam elso honapban 170eFt-ot koltottem a kocsi felujitasara, viszont ebben benne volt kipufogo+katalizator csere (~60eFt) meg elso ket golyalab csereje (majdnem 50eFt), csak ez a ketto kerult 110eFt-ba, es ezeket a hibakat a markaszervizben meg sem emlitettek... Egyedul a hatso feket mondtak Ok is, meg a maszek szerelo, de azt O 8eFt-ert kicserelte (Akkoris felsorolta, hogy mik kozul valaszthatok. Mondott olcsobbat is, de mondta, hogy azt nem ajanlja, de ez mar egy elfogadhato minoseg, stb stb)
Szoval en azt latom, hogy nagy kulonbseg van, de hozzateszem, hogy nem kertem arajanlatot ugyanarra a javitasra a szakszervizben es a maganszerelonel. Nyilvan akkor derulne ki!
Szerk: Ebben a 2008-as kerdesben is azt irja a forumozo, hogy 140eFt-ot mondtak a katalizator csere. Az auto ertekenek majdnem az otode!
Megegyszer: Nekem az univerzalis fem kat. kijott ~30eFt-bol! En ezek alapjan gondolom, hogy nagy a kulonbseg![ Szerkesztve ]
-
mycso
Topikgazda
Műszaki 2 évre letudva
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
senior tag
Es ezert is jo, hogy itt ez a sok kedves forumozo, akik segitenek Neked eldonteni, hogy megeri-e mondjuk 140eFt-ot szanni egy uj katalizatorra, vagy ugyanolyan jo lehet egy univerzalis is. Vagy csak mondjuk peches voltal, es vegyel egy hasznalt katalizatort, mert annak biztos, hogy meg evekig mennie kellett volna.
Szoval ezuton is koszonom mindenkinek a sok tanacsot, velemenyt!
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14864 üzenetére
Unixból számolva is olcsóbban jövök ki, még ha 20%-om lenne, akkor is. Katalizátorhoz nem tudok hozzászólni, de nekem a szervizben odaírták a legolcsóbb és legdrágább megoldást is, én választottam ki, mennyiért akarom szervizeltetni. Vezérlésnél ugyanez volt, nem a legdrágábbat kell nézni, mert akkor tényleg szarul jösz ki belőle. Nekem csak a vezérlés ( ha nem vesszük bele a hosszbordás készletet és okoskereket) akkor 90ezerért jött ki szervizből. Nem akarok senkit győzködni, a maszek olcsóbb ez tény, de van mikor nem sokkal jobban éri meg szarakodni.
Szoval en azt latom, hogy nagy kulonbseg van, de hozzateszem, hogy nem kertem arajanlatot ugyanarra a javitasra a szakszervizben es a maganszerelonel. Nyilvan akkor derulne ki!
Na ez az amit én megcsináltam már vagy kétszer Hidd el én sem vagyok a pénztárcám ellensége, de van hogy nem éri meg szarozni.. Ezt mondta ma a főnököm is, h márkaszerviz létére jó áron dolgoznak, nem érné meg szarakodni nekem vele.
Persze van a másik véglet, hogy kinyomócsapággyal kuplungszettel + munkadíjjal szekszárdon 40.000-ért csinálják meg amit nekem mondjuk 120-ért..... De azért 400km-t nem utazok otthonról
-
senior tag
MMA87: Alapvetoen en onnan indulok ki, hogy azert vettuk magat a kocsit, mert tavaly is mar tobbszor berelni kellett, hogy el tudjunk ide-oda menni. En 500eFt-nal tobbet nem is akartam kiadni kocsiert, de rajottem, hogy arra tobbet kell kolteni, es ugyanott leszek, mintha veszek meg egy kicsit dragabban. Szoval kb dupla aron most itt van a Megane, viszont valoszinuleg tovabb huzza majd, es sokkal-sokkal jobb kocsi, mint a tobbi kis 500ezres, rengeteg extrakkal.
Szeretjuk, imadjuk Roniket, de nem igazan hasznaljuk ki. Es nekem ezert fajna 100-150eFt-ot kiadni egy-egy javitasert, plane olyan javitasert, ami igazan semmi valtozast nem eredmenyez. (De en amugy is ilyen vagyok, nehezen adok ki ilyenekre penzt, meg egy utazasra is sajnalom, mert elmegyek 1-2 hetig jol erzem magam, aztan mehetek megint melozni egy evig )
Sajnos (Neked is meg nekem is) meg kellene erteni, hogy 10 eves kocsi, nem lehet mindig tokeletes. Persze, a muszaki allapota legyen megfelelo, de ha neha a reggeli -10 fokban "felnyerit" nem kell egybol 120eFt-ot rakolteni, ami egy tv vagy laptop (,stb) ara. De ez az en velemenyem!
Szerk.: Amugy alufelniket is nezegetek ra, de azzal is ugy vagyok, hogy minek adjak ki 100eFt-ot erte, nem lesz tole gyorsabb, sem kenyelmesebb, sem megbizhatobb. Eladasnal sem fog megterulni, max. ha kulon eladom.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14869 üzenetére
Oké, néha felnyerít, azután egyre többet, a kapcsolódó alkatrészeket is folyamatosan vágja tönkre. Mi egyszerűbb? Kifizetni esetleg 100-at mikor van rá pénz, s akkor biztosan nem vág tönkre semmi mást, nem költesz rá azon az egy-két alkatrészen kívül, vagy esetleg későbbre halasztani a dolgot, mikor nem biztos, hogy pont lesz rá pénzed, s több mindent kellene cserélni, mert más is tönkre ment (konkrétan kuplungra értem ezt). Én ezt így fogom fel, nem szeretem halogatni a dolgokat. Nem egy ismerősöm csinálta ezt, hogy halogatta-halogatta, aztán 100ezres költségből 300 lett, maszeknál. Nekem tökmind1 hogy 10 éves, vagy 3 éves, ugyanúgy költeni kell mindkettőre, a 3 évesre még jobban odafigyelsz, mert fiatal és azt akarod, hogy jó sokáig kihúzza, a 10 évesre meg azért költesz, mert már idős és nehogy esetleg még valami gebaszt okozzon a meglévő probléma, illetve üzembiztosnak szeretnéd tudni.
Alufelnis kérdésre: pont hogy eladásnál lehet még pluszba írni az alufelnit, beépíteni az árba.
Amúgy ez a nem lesz tőle jobb meg gyorsabb. Ennyi erővel csak arra költsünk, ami zavar a vezetésben, vagy ami esetleg plusz lóerőt ad? Gyakorlatilag így az autó felére nem kéne költeni. Vagy nézd azt, aki a waxolásra, polírozásra, tisztításra költ 30-40ezret egy csomagért. Nem lesz tőle jobb, gyorsabb, üzembiztosabb. De van akinek az is fontos, hogy szép legyen. Hidd el eladáskor sokat fog számítani, hogy mennyit áldoztál rá, habár a ráköltött összeget csak te magadnak tudod ledolgoztatni vele, azt visszakapni sosem fogod, ablakon kidobott pénz, ha azt nézzük. Senki sem fogja honorálni, hogy márkaszervizbe vagy maszekhoz vitted, max ha leinformálható, gyorsabban adod el, a vételárban érvényesíteni nem lehet. No de ha mondjuk most ráköltök 3 kilót, és 5 évig nem kell szervizbe vinnem, már nyertem.
Én úgy vagyok vele, magamnak csináltatom, nem másnak.
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Bemutatkozott a Renault Captur, az újabb városi crossover
Olyan mint egy Clio 4 felfújt!
-
senior tag
Ahogy mar irtam: En azt olvastam, hogy a kuplungot erdemes mindennel egyutt lecserelni, akkor meg - szerintem - mindegy, hogy a problema elejen, kozepen vagy vegen csereltetsz le mindent. De mondom, en is ilyen vagyok amugy, mint Te! Meg csak most kezd kikopni az ules, mar azon gondolkozom, hogy lecsereljem, vagy felujitsam.
Szerintem ha veszek 100eFt-ert egy alufelnit, nem tudom eladni 100eFt-tal dragabban a kocsit, tehat bukok rajta. Ezert nezegetek most olcsobb alufelniket
Ha tenyleg 5 evig nem kellene hozzanyulni a kocsihoz, akkor a 300eFt tenyleg semmi! De en ebben nem is remenykedek
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14873 üzenetére
Nekem azt mondta ma a srac,hogy csak akkor csereltessem kuplung szettet,ha szar,a jot felesleges kiszereltetni h egy masik jot tegyenek be.Mondhattak volna h kapasbol minden cseres,de probalnak minnel esszerubben hozzaallni a dolgokhoz, ezert tettszenek eddig.Amugy uleshuzat: en 30.000 korul lattam nagyon jobuleshuzatokat,inkabb azt csinaltatnam. Persze ha 50-bol megvan a felujitas,akkor azt
-
Reaper04
aktív tag
Ez most tényleg olcsó, vagy valamit én értelmezek félre?
Gates vezérműszíj készlet - 23.100Ft
Gates vezérműszíj vízpumpával 42040Ft
Eddig ezek nem voltak drágábbak?
-
_NCT
őstag
válasz Reaper04 #14879 üzenetére
Ennyi is volt. Most megint utálni fogtok, de nekem márkaszerviz a 1.6 16V 2002/11 BM0C típusú M2-höz 39.834-ért hozta a vezérműszíj készletet.
Jahm, most látom az első az készlet 23.100-ért.... Na az nem kutya Ugyanitt látok 16-17.000-ért is készletet...
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Hámló ajtófogantyúm van, bézs belsővel, eléggé irritáló, hogy olyan dzsuvásan néz ki az ajtófogantyú. Króm fogantyúról mi a véleményetek? Nagyon gypsy-s lenne bézs belsővel?
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14886 üzenetére
Jah basszus de, most nézem Ez az amire én gondoltam
Mod: hát szerintem ez elég ocsmányul néz ki beige belsőhöz. Feketéhez még csak-csak.... De azért eléggé bicskanyitogató, hogy 45 font körül akarják ezeket adni..... A másik meg hogy 170 $ körül láttam kesztyűtartóhoz beige ajtót, amiben benne van az a kurva nyitó
Hétvégén alkotókedvemben voltam.... Nem sikerült
[ Szerkesztve ]
-
-
Reaper04
aktív tag
Azért mondom. Én eddig 40 körül nézegettem a gates szetteket. Most meg ott 23 ért ...
Holnap megkérdezem, mert ha tényleg ennyi, megveszem... max később szereltetem be, ennyit igazán megérFRENK1988: mikor legutóbb kérdeztem náluk mit tartalmaz a szett, akkor bent voltak a görgők is.
Most olcsóbb lett ...Viszont egyet nem értek. Miért drágább a szett pumpával együtt, ha külön megvásárolva a kettőt olcsóbban jövünk ki?
külön 23+9,5= ~33e... egyben meg 42.még MMA87: Bontóban nem kérdezed meg? Szerintem biztos van kesztyűtartójuk
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Jó kép lett szerintem, mondjuk annyi kellene még, hogy a Megane teljesen benne legyen.
Majd én is csinálok képeket a kocsiről, csak még a vétel óta nem volt igazán lemosva, úgy meg nem akarok...
Egyébként nem azért nem mosom le, mert nem törődök vele, hanem mert ha lemosom, estére már sárosan kell leraknom, akkor meg teljesen mindegy... Na majd egyszer tavasszal lemosom, és akkor töltök fel róla képet
[ Szerkesztve ]
-
just
aktív tag
Two things what i hate. People that can't count...
-
-
mycso
Topikgazda
válasz Reaper04 #14895 üzenetére
Igen nekem is kopik az is, de nekem a fogantyú is ilyen gumis cuccal volt bevonva, meg a kapcsolók körüli keret is és szépen kopott is lefele, ezért is jött ez az ötletem, hogy lefújom ezüstre, majd kapott pár réteg lakkot. (bár így elsőre nem lett 100%-os, majd valamikor még át kell fújnom)
Elvileg a belső részt is ki lehet valahogy szerelni, majd valamikor ránézek, bár szerintem azt nem egyszerű kivenni.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
senior tag
Ezt mar lattatok? www.kuplungmester.hu
Renault Megane II 1.4 16V vezérműszíj szett8 2 LE, 98 LE (motor: K4J) vezérműszíj készlet Gates 28 279 Ft
Renault Megane II 1.4 16V, 1.6 16V kuplung szett Valeo 28 760 Ft
MMA87: Szerintem kerj egy arajnalatot itt: Arajanlat keres
-
just
aktív tag
válasz wertigo1984 #14899 üzenetére
Ezek párban vannak, és szerintem ugyanott vannak az izzók helye, vagyis logikátlan lenne ha máshova rakták volna őket.
Többieknek: Köszi elég a tompított h projektoros legyen mert a gyári xenonos és mostani cserére érett.
[ Szerkesztve ]
Two things what i hate. People that can't count...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest