- SSD kibeszélő
- NVIDIA® driverek topikja
- Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- GoPro Topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Apple notebookok
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 régióban elérhetetlen lesz
gp Hasonlóan a Helldivers II-höz, ahol nincs PSN regisztrációra lehetőség, ott nem lehet megvenni a programot.
-
Három éve fontos döntést hozott az AI-ról az Apple
it A Bloomberg szerint saját chipekkel működtetné az AI-szervereket az Apple.
Aktív témák
-
Kazimír
őstag
válasz eszgabor #12607 üzenetére
Ha jól értem, azt várod, hogy jósoljunk neked 5-10 évre előre.. Szép feladat lenne
Azt is jól értem-e, hogy azon aggódsz, hogy mennyit fog érni 5-10 év múlva egy akkorra már feltehetően erősen használt, jelenleg 50-60e Ft-ba kerülő objektív.
Nem akarok nagyon belefolyni, mivel nem tiszta, hogy milyen igényeid és lehetőségeid vannak, mit kívánsz majd fotózni, és mennyit fogsz töprengeni a dolgon, de:
FF vázra dx obit ne. Fordítva inkább.Be köll fizetni, azt' jólvan...
-
Degeczi
nagyúr
válasz eszgabor #12607 üzenetére
ezzel csak akkor érdemes foglalkoznod, ha tudod, h 1-2 éven belül biztosan átállsz FX-re
egyébként mivel legtöbbeknek (pláne otthoni használatban) nincsen ilyen kényszer, a DX formátum pedig távolról sem haldoklik, és a belátható jövőben sem fog megszűnni (nagyon is él: folyamatosan jelennek meg új DX obik is), addig lényegtelen kérdés
(ezeket az obikat egyébként már aligha fogják használni az unokáid, az AF motorok vagy a műanyag bajonett nem az öröklétnek szólnak. A régi, manuális obik érthető, h jobban kitartanak)
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz eszgabor #12634 üzenetére
de, a 18-105 pont 60e-be kerül (egymagában újan - amiből könnyen sokat lefaraghatsz, ha olyan "használtat" veszel, amit kitben vett meg vki vázzal együtt, de nem kell neki)
másrészt ha egyszer majd mégis átállsz, az nem azt jelenti, h puff, kidobtad pénzt DX obikra, hanem csak az a kérdés, mennyiért tudod eladni azokat!
ha pedig eleve használtan vetted, akkor valszeg elhanyagolható bukással - vagy akár anélkül...a mélységélesség ellenőrzést nem érdemes nagyon hiányolni, mert csak sok fényben ér vmit (hiszen alaposan lerekeszelve veszettül sötétedik a keresőkép), és akkor is csak egyfajta mankó, még a nagyobb keresőkben sem látni annyira a hatást, mint a kész képen (az FX nagyobb keresője itt is előny)
igen, a Nikon színeket én is szeretem, ez az egyik oka, amiért RAW feldolgozásban mindig visszatérek a Nikon Capture NX-hez, bármit is próbáljak ki
de a színérzékelés teljesen szubjektív
-
Kazimír
őstag
válasz eszgabor #12634 üzenetére
"Az, hogy egy 50-60 ezer forintot érő objektívről filózom, hogy mit fog érni 5 év múlva, azért nem igaz, mert egy olyan objektív, ami 18-105 vagy 18-200-as átfogású nem ennyibe kerül."
Nem-e? [link] - és kitben még ennyibe se..
Degeczi: Ehhh..
[ Szerkesztve ]
Be köll fizetni, azt' jólvan...
-
Degeczi
nagyúr
válasz eszgabor #12639 üzenetére
akkor nem kérdés: bizony jobb a 18-105 (vagy 18-135, ami ugyanaz, még stabilizátor nélkül) képminősége, mint a 18-200-é!
utóbbinak csak a fölépítése (fém bajonett) és persze az átfogása jobb - de egyrészt olyan áron, amit nem nagyon ér meg (használtan is duplája mint egy 18-105 újan!), másrészt nincs igazán szép képe az extra tartományban, csak erősen rekeszelve elfogadható
a 18-200 egy tipikus utazóobi: hatalmas zoom, de olyan célra, ahol nem túl fontos a képminőség, nem fog nagy nyomtatás készülni belőle
(és meg kell hagyni, 10x15-re tökéletesen elfogadható a minősége, de persze még nagyobb méret esetén is) -
Degeczi
nagyúr
válasz eszgabor #12644 üzenetére
pont egy nagyobb zoom "szelel" erősebben, azaz szívja/fújja a levegőt zoomolás közben, így csere nélkül is jut be por idővel
de ezen aggódni még fölöslegesebb, mint a DX-FX váltáson: még ultrahangos por-lerázás nélküli, régi modelleken is elég volt pár havonta belefújkálni körtepumpával, a mai modelleken pedig végképp nem téma, még erre is nagyon ritkán van szükség
(belenagyítás nélkül egyik obi sem ad életlen képet, csak durván fókuszhibás, de az meg garanciális kérdés)
-
Ijk
nagyúr
válasz eszgabor #12644 üzenetére
Minek nagyítasz bele?
Szerintem egy jó pár évig nem a 18-200 gyengébb rajzolata lenne a legmeghatározóbb. Hobbi szinten, főleg utazáshoz egy perfekt üveg. Ha meg pár év múlva komolyabban gondolod a dolgot, akkor úgyis célobit veszel.
Mondjuk az általad felsorolt célokra bőven elég a 105-ös tele is.Esetleg nem gondolkoztál valami olcsó belépőszintű megoldáson? Mert a D90 már egy erős középkategória, képminőségben nem veszel észre különbséget, és olyan plusz funkciói vannak, amit egy kezdő dslr fotós egyáltalán nem biztos hogy kihasznál.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Hth
tag
válasz eszgabor #12651 üzenetére
Már többször leírtam , de úgy látszik , nem ragad meg a köz tudatban A DX-es obikat , 1,4x-ző konverterrel , gond nélkül lehet használni FX-en ( szépen kirajzolja a nagyobb kép kört )
Én például , ezért nem adom el a 18-200-as objektívemet ! Amit a konverter ront rajta , azt az érzékelő vissza javítja FX-re pedig nem létezik ilyen átfogású , és stabilizátoros objektív
( vagyis talán a Tamronnak van valami , de az rosszabb mint a Nikoné ) -
Degeczi
nagyúr
válasz eszgabor #12725 üzenetére
nincsen semmilyen "nagyobb szenzor" a D300 szériában!
nyilván a fénymérő fölbontásával kevered, ami kb. 1000 pixel a 420 helyett, de a mérete azonos (hiszen a kép fényviszonyait ugyanúgy ki kell értékelnie)
ez nem is várható, h bekerülne a kisebb szériába: 420-is több, mint elég (konkurens márkáknál tizedennyi sem mindig van, és nem rosszak azok sem), az 51 pontos AF sem valószínű
butításról viszont pletykálnak: állítólag a D90 utódban már jó eséllyel nem lesz AF motor
videó közbeni AF-et ne várj DLSR-től, az sosem lesz tökéletes (mivel kontraszt alapú, nem tudja merre/mennyit menjen, és a célon is muszáj túlmennie, h lássa hol volt az optimum - ez viszont felvétel közben nagyon ronda...)
-
drkbl
őstag
válasz eszgabor #12725 üzenetére
Pl. lehet még benne röptében torzításkorrigált AF: [link] (nikonrumors.com), 11. oldalon összefoglaló. Megdöbbentő, hogy a CNX2 Auto distorsion mennyire látványosan javít egy AF-S 50/AF-S 70-300VR képén, és mennyivel kevésbé egy AF-S 18-55 II képén. Tág rekesznél elképzelhető, hogy sokat javít a fókuszáláson.
Nikonban mint cégben anno, amikor mellette döntöttem, az tetszett, hogy az olcsóbb gépei folyamatosan megkapják a fejlesztéseket, nem feltétlenül a felsőbb kategóriából szivárog le minden (pl. általában jobbank tartják a D5000 jpegbe fotózó képességeit, mint az entry esküvőfotós D90 ilyen képességeit, illetve a D40-től sem tagadtak meg semmit, hogy a hatmegás CCD evolúció csúcsa lehessen képminőségben).
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz eszgabor #12728 üzenetére
ha kisebb lenne a fénymérő érzékelője az nem tudná a teljes képet kiértékelni (mondjuk szó szerint a teljeset nem is teszik, de csak a legszélek maradnak le)
az 1005 pixeles fénymérő érzékelőt nagyon régen fejlesztette ki a Nikon, már a D70-ben is az volt, már akkor is színes érzékelő (ez a fő különbség a többi gyártóhoz képest: azok fénymérői színvakok, csak a világosságot érzékelik. A Nikon fénymérő viszont RGB - ami persze azt is jelenti, h nem 1005 teljes értékű szegmens van, hanem 335 olyan cella, amit csak pirosat érzékel, ill. ugyanannyi kék és zöld is)
ez pl. azért előny, mert az égboltot is föl tudja ismerni a színe alapján, de az újabb modellek a fókuszrendszerrel is összekapcsolják (a fénymérő figyeli merre vándorol az adott színminta, és így kapcsol át más-más AF pontokra magától), ill. különösen a régi, 6 Mp modelleknél segített elkerülni az ott nagyon érzékeny piros csatorna túllövését (ha látta a fénymérő, h sok a piros összetevő, óvatosabb expót választott)a kisebb modellekbe (D50) már akkor is 420 cellás fénymérő került - de a gyakorlatban jól bevált az is
ennél, a cellaszámnál sokkal többet számítanak a mögöttes algoritmusok, így pl. a D90 is barátságosabb, jobban kiismerhető mátrix mérést kapott, mint a szintén ugyanazzal a 420-as hardverrel dolgozó D80
a TFT-n valóban reménytelen kézzel fókuszálni kültérben - de nem igazán jobb az sem, ha felvétel közben látható a bizonytalanság, ahogyan a rendszer keresi a fókuszt
ez egy komoly terepe egy jó EVF-nek, mint a Pana G1/GH1hagyományos videókameráknak összehasonlíthatatlanul könnyebb a dolga az óriási mélységélesség miatt
fáziskülönbséggel nem lehet dolgozni, mert az egy önálló rendszer, amihez a segédtükör juttat fényt normál esetben - LV (és persze videófelvétel) módban azonban a tükör föl van csapva, így az nem kap fényt
-
Degeczi
nagyúr
válasz eszgabor #12729 üzenetére
nem, az ábrákon is jól látható, ahogy a segédtükör vetít képet az önálló AF rendszer számára, a fő érzékelő nincsen használatban
ha jól látom, ez a rendszer azt küszöbölné ki, hogy sok objektívnél elcsúszik az élesség a rekeszeléssel, és mivel az AF folyamat teljesen nyitott rekesz mellett történik, ez látható hibát is okozhat
-
drkbl
őstag
válasz eszgabor #12729 üzenetére
Ahogy Degeczi írta. Két okból tartom érdekesnek a szabadalmat: talán egyfajta válasz a jelenlegi állítsd-be-magad fókuszkorrekció hiányosságaira (talán a D300/D90 felhasználók fejenként is több, fényerős objektívet használnak ma már), illetve, hogy bevallottan kicsi a difi e szabadalom, és egy Japánban létező "prior art" között.
-
Degeczi
nagyúr
válasz eszgabor #12736 üzenetére
nincsen szó hatalmas fölbontásról, mert videó módban nem olvassák ki a teljes érzékelőt
(vannak is panaszok az 550D-re, h emiatt erős lépcsősödés látható a nagy fps-el készült felvételeken, mert ott még tovább romlik a helyzet)ott is ronda a fókuszkeresés, különösen este, de nappal is
ha AF-re hagyatkozol, mindig nagyon csúnya, zavaró lesz ahogyan keresgél: nem erre való a DSLR-ek videómódja!
be kell állítani a fókuszt (ez mehet AF-el is, persze), és utána nem engedni az automatikát szóhoz jutni, semmilyen szempontból (nem csak a fókuszt, de lehetőleg a fénymérést illetően sem, mert az is ronda, ha a világosság ingadozik)erre pedig a D90 is jó, tán csak azzal a megkötéssel, h nem lehet felvétel közben AF újraállítást kérni (ha a téma mászott el, vagy zoomolás történt), ahhoz le kell állni
ebben valóban könnyen lehet változás az utódmodellben -
Degeczi
nagyúr
válasz eszgabor #12738 üzenetére
de: nagyon jó minőségű képeket ad már a G1 is, a G2 sem várható rosszabbnak
az EVF-je pedig elképesztően jó, és pont ilyen fölhasználás az egyik ütőkártyája
és van jópár: nagyobb kép, mint a megfizethető DSLR-eken, könnyebb MF (!), sokkal jobb előnézet (kezdve a fehéregyensúlytól, a rekesz-, vagy akár záridő előnézeten, egészen az élő hisztogramig)
persze nem optikai kép - de a legtöbb felhasználásban ez már semmilyen problémát nem jelent
-
Degeczi
nagyúr
válasz eszgabor #12739 üzenetére
nem lustaság, technikai kényszer!
gondold végig, mekkora adatmennyiséget jelentene egy 15+ Mp-es váz esetén a teljes képtartalom kiolvasása és RAW földolgozása mp-enként 50x - amikor az asztali gépek is elszőröznek akár 1-2 mp-ig is egyetlen képpel...
a kamerába ráadásul nem kerülhet tetszőlegesen erős feldolgozóegység, hiszen egy kis kapacitású akkuról kell működnietehát muszáj egyszerűsíteniük amit csak lehet, így a kiolvasást is korlátozni kell
-
Frigetrus
senior tag
válasz eszgabor #12742 üzenetére
A D40 keresőképe teljesen átlátszó akku nélkül is.
És igen vannak olyan modellek amelyeknek folyamatos áramfelvétel kell ahhoz, hogy láthass valami érdemlegeset a keresőben. Bár a D5000-ről ez nekem is újdonság.(Amúgy ez így nem éppen jó kifejezés, hogy "kereső kijelzője". Maradjunk simán a keresőnél.)
Viszont valaki nekem is elmagyarázhatná, hogy ennek mi értelme van, hogy folyamatos áramra van szüksége a keresőnek, hogy átlátszó maradjon??
-
Degeczi
nagyúr
válasz eszgabor #12742 üzenetére
mert a D40-en optikai keresőképre tehető információk sem voltak
úgymint: aktív fókuszpont jelzése, komponálási segédrács, figyelmeztetések (akkumerülés, fekete-fehér mód, nincs kártya a gépben)ezeket úgy tudja az optikai keresőben megjeleníteni, h közvetlenül a mattüveg fölött van egy LCD, ami ezeket kijelzi (és mivel rögtön a mattüveg mellett van, élesen, fókuszban látható)
mint minden LCD-nek, persze feszültség kell ahhoz, h működjön, ezért nem teljesen átlátszó akku nélkül
de a fogyasztása miatt teljesen fölösleges aggódni: elég az asztali, LCD-s kvarcórákra gondolni, meddig elmennek egyetlen gagyi elemről...
ennek is elhanyagolható a fogyasztása, így kb. 1.5-2 hónap, mire lemerül a teljesen töltött kamera (de nem kimondottan az LCD miatt, más is készenlétben van. Igazából a "kikapcsolt" állapot valójában nem az, hanem "készenléti")
tipikusan más, kereső- vagy státusz-LCD nélküli modellek sem bírják ennél tovább
(és annyira hasznosak a föntiek, h időközben pl. a Canon is belátta, és a 7D már ugyanilyen megoldással jött ki)keresőméret: guglizz rá a "viewfinder sizes" kifejezésre, több összehasonlító oldal is van
tesztek is meg szokták említeni a keresőméretet (még a hazai Pixinfó is)
egyébként valóban jóval kisebb a D5000-é: kisebb, mint a D40/D60 szériáé... (míg a D90-é az egyik legnagyobb, a cropos vázak között)
de ez fölhasználástól függ: kézi élességállítás a D90 keresőméretével sem élvezet (noha persze vmivel elviselhetőbb), képet komponálni pedig a kisebb is jó
annak idején engem pl. sosem zavart a D70 kicsi keresője[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz eszgabor #12745 üzenetére
nem, DX esetén is ugyanazt az 50-es obit használják ehhez az értékhez, ezért a "nagyítás" csak azonos crop-on belül hasonlítható össze!
pont ezért van az utolsó oszlop, ami már egy abszolút, minden formátumnál azonos viszonyítási alap a régi filmes vázak keresőjéhez
ilyen, TV-s hasonlatokat a Pixinfón találsz, ottani tesztekben keresd
-
Degeczi
nagyúr
válasz eszgabor #12746 üzenetére
ez az egyik legfontosabb előnye a keresőben lévő LCD-s "rávetítésnek": mert ez folyamatos tud lenni, állandóan jelzi a kiválasztott AF pontot - szemben olyan modellekkel, ahol csak a fókuszálás idején villan föl egy pillanatra egy piros LED kb. arra a pontra irányítva
-
Degeczi
nagyúr
válasz eszgabor #12749 üzenetére
ez rámutat arra is, miért nem szerencsés ez a fajta viszonyítás: a D90 nagyítása uis pontosan egyezik a D300-éval!
(vagyis a cropos kategóriában a legnagyobbak közül való)ebből az összehasonlításból viszont úgy tűnik, mintha a D300-é nagyobb lenne - pedig csak a lefedettsége az: vagyis a látható kép részletei pontosan ugyanakkorák a D90-en is (márpedig manuális fókuszálásnál ez számít), csak ott a kép legszéle nem látható, mert nem 100% lefedettségű a kereső
a D300-é igen, így ott ezért bár valóban "nagyobb a kép" - de nem annak részletei -
Degeczi
nagyúr
válasz eszgabor #12760 üzenetére
nagyító - de hogy a képszélek is rendben maradnak-e, nem tudom, sosem használtam ilyet...
gondolom nem mentes hátránytól sem, különben már a gyári kereső is nagyítana annyival többet
szerintem ha fontos a manuális obik használata, a mattüveg cseréje ami igazán sokat segíthet
-
drkbl
őstag
-
forceberg
veterán
válasz eszgabor #13427 üzenetére
A leképzés:
a fotózott dolgot a gép szenzorán maximum mekkora méretben tudja megjeleníteni az objektív. A megjelenített kép méretének és a fotózott dolog méretének aránya
1:1-es leképzés, ha a fotózott dolog ugyanakkora méretben jelenik meg a szenzoron, mint ami a valós mérete.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
drkbl
őstag
válasz eszgabor #13427 üzenetére
A mélységélesség nem csak a rekesz, hanem a tárgytávolság függvénye is - az AF-S 50mm 1,4G legnagyobb rekeszen portréra gondos fókuszálást igényel, DX-en kisteleként rendezvényt fotózni teljesen OK. Lásd itt alul a kalkulátort. Pl. fenti obi max rekesszel 10m tárgytávolsággal 2,4m a DOF, 2m tárgytávolsággal 9 cm!
-
Kazimír
őstag
válasz eszgabor #13427 üzenetére
Nem csak te akadtál fenn a "fényerős objektív" kérdéskörén
[link]és a pixinfós fórum, ahol Szten terjedelmes (ám értékes) hozzászólását érdemes átolvasni:
[link]Szóval összetettebb a kép. A mélységélesség függ a rekeszértéktől, a gyújtótávolságtól, a tárgytávolságtól és kis mértékben az érzékelőmérettől is. Részletek a fenti linkeken.
"nem létezik, olyan, hogy mondjuk teleszkóp méretű üveg jó fényerőt biztosít, de eközben a jó fényerő miatt tudok nagy mélységélességet rövid záridővel és kicsi ISO-val?"
Nem csak az átmérőn múlik, hogy mennyi fényt közvetít az objektív az érzékelő felé. A lencsék száma, minősége, bevonata szintén fontos tényező. Mármint laikusként így gondolom. De majd jön egy optikában jártas egyén és elmagyarázza neked.
Visszatérve a kérdésre (egyben utalván a fentiekre): Nagyobb tárgytávolság ÉS nagylátószög esetén fotózhatsz rövidebb záridővel alacsony érzékenység mellett, úgy hogy tágabb rekesznél is elfogadható - adott esetben akár nagy - mélységélességet kapj.és egy fontos dolog a végére:
A kis mélységélesség nem bug, hanem feature.Be köll fizetni, azt' jólvan...
-
Frigetrus
senior tag
válasz eszgabor #15225 üzenetére
Szerintem felejtsd el!
No nem azért mert ez egy D40, mert nekem is az van, és remek kis váz.
De ennyiért? 79ezer... használtan?
Én nem egészen két éve vettem újonnan az enyém 90ezerért. És az enyémhez is volt objektív, de nem ugyan ez, ami ezen van. Mert enyémhez a 18-55-ös 2. változata volt, ehhez pedig ha jól látom az első változat jár.
maximum ezzel az üveggel kb. 50ezret ér. (bár ebben nem vagyok biztos, de 79-et tuti nem ér meg) -
válasz eszgabor #15258 üzenetére
1. Alap dolgok: tisztaság kívül-belül, sérülésnyomok.
2. Akksi: eredeti-e, ha van a menüben akksimonitor, az mit mond az állapotára
3. AF működés pár zoom-állásban
4. egy-két tesztkép, nincs-e hotpixel alap ISO-n/kisegér a lencsében. Ezt a hátlapon is visszanézheted, nem muszáj laptopot vinni a vásárhoz./letöltéssel szórakozni.30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz eszgabor #15300 üzenetére
kisegér = porszem, szemét, bármi, ami nem odavaló. Láttam már obit, amibe olyan szerencsétenül ment bele egy porszem, hogy a végső képen egész komoly foltként meglátszott.
Hotpixel: nikonnál csak a szerviz tudja neked eltüntetni, tudtommal nincs user pixel remapping. 1-2 hot pixel belefér, max kiszedi az ember képfeldolgozáskor. Videóból persze nem olyan könnyű kiszedni
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz eszgabor #15313 üzenetére
"Az objektívet vegyem le és fény felé tartva nézzek át rajta szennyeződést keresve?"
az átnézés sokat nem fog segíteni, a felületét tudod leginkább megnézni. Többet használ, ha világos homogén háttérrel (fehér fal max fényerőn defókuszálva) lősz egyet, és megnézed, vannak-e gyanús foltok.Sötét, homogén háttér=lencsevédőt rajtahagyva iso1600-on 2sec.
Azaz: egy tesztkép lencsevédővel sötétben, egy anélkül defókuszálva és egy normális fókuszálással, max fényerőn úgy, hogy a kép sarkában is legyen éles részlet.
Ha ettől nem őrült meg az eladó, akkor sok sikert a vásárláshoz
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
zsero
aktív tag
-
#31757056
törölt tag
válasz eszgabor #15364 üzenetére
Lenyeg, hogy az AF-S es az AF-I jelzesu obik tutira mukodnek a D40-en, viszont a fokuszmotor nelkuliek nem mennek, mert nincs a D40 vazaba epitve fokuszmotor, az osszehasonlito kepet itt lathatod:
Tamas: Nem megyunk haza, 26-dikan mar dolgozunk ujra
AF-S ben a 35/1.8 a legolcsobb, es egyben a leg kozkedveltebb is, rendkivul nepszeru lencse, a kezdoktol a profikig mindenki hasznalja. Az ilyen 85mm fix jellegu dolgok mar specifikusabb felhasznalasra keszultek, pl modellfotozas, portre, ezert mielott ilyesmit veszel sok penzert, gondold at, hogy mire fogod hasznalni.
[ Szerkesztve ]
-
t_a_m_a_s
őstag
válasz eszgabor #15376 üzenetére
Úgy tudom, hogy a lowepro elég profi cucc, és rengeteg féle kialakítású és méretű táskájuk van. Én nézegettem anno a Kata táskákat is, végül egy Tamrac hátizsák lett a befutó.
Mindenképpen próbáld bele a cuccodat, akkor látod, hogy mi hely marad még a kiszemelt táskában. Azért arra számíts, hogy a konfig, amit fentebb összeírtál, nem kevés helyet foglal (váz, 18-55, 18-105, 70-300, egy fix), plusz a járulékos cuccok: pótakksi, esetleg vaku, szűrők, kábelek, személyes cuccok sem árt ha elférnek (telefon, igazolvány, pénztárca,szendvics...). Ezek így együttesen már elég nehezek tudnak lenni, azt is érdemes átgondolni, hogy a hátadon vagy a válladon akarod cipelni.
Nekem két táskám van, a kicsi a váz+108-105+pénztárca befogadására alkalmas, egy napos kiránduláshoz tök jó, a zsákba meg befér minden.
A minap írtam egy privit, majd nézd meg légyszi
Holnap majd jól beletépünk...
Aktív témák
- eBay-es kütyük kis pénzért
- SSD kibeszélő
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Politika
- Elden Ring
- Elektromos autók - motorok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- NVIDIA® driverek topikja
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen