- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Apple asztali gépek
- Házimozi belépő szinten
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen TV-t vegyek?
- BIOS frissítés
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
-
PROHARDVER!
A topikban minden törvénytelen módszer megvitatása tilos!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zsadi
őstag
Sziasztok!
Webáruházas termék rendelése esetén, az át nem vett termék fuvardíját rá lehet e terhelni a vevőre utólag? Követelni rajta a szállítási költséget?
A jogszabályban csak ez van: " A termék adásvételére irányuló szerződés esetén a fogyasztó az elállási jogát már a szerződés megkötése és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolja. " - Ha így áll el az ügyfél, azt is jelezni kell az eladó felé, vagy csak nem veszi át, és a fuvarköltséget az eladó bukja? Vagy csak nem veszi át, és kész?
Illetve, eladó részéről, ha az ÁSZF-ben valamilyen módon rögzítve van (apróbetűs rész) a szállítási díjjal ezen kapcsolatos eljárás, az szabályos? (pl hogy a sikertelen kiszállítás díját megfizetteti vele)
Kösszi előre is!
-
őstag
szia, követelni mindent lehet, de webáruház tulajként ne vesztegesd erre az energiáidat
inkább egy telefonhívással ellenőrizd a vevői szándékot feladás előtt
ha webshopod van egy idő után lehet tudni milyen vásárlási értéknél és miylen jellegű vásárlónál szükséges ez a hívás
ha pedig mégis előfordul, lépj tovább, inkább emeld meg minden vásárlónak 100 ft al a szállítási díjat és akkor bele van kalkulálva az az 1-2 % idiótacryptot minden termékemért elfogadom
-
Zsadi
őstag
válasz LuckyL #19253 üzenetére
Szia!
Köszönöm a választ!
Ismerősömnek kerestem a kérdésére a választ. Közben a fogyasztóvédelemtől is megkaptam a választ:
A fogyasztónak lehetősége van az elállási jogát már a szerződés megkötése és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolni, azonban ezt köteles jelezni. Amennyiben ez nem történik meg, a vállalkozás igénye (szállítási díj megfizettetése) jogos lehet.De javasloni fogom neki amit írtál!
-
Zsadi
őstag
válasz MaCS_70 #19255 üzenetére
Én nem akarom sehogy.
Igazából az érdekelt volna, hogy jogilag jogos lehet e a követelés, hogy beleírja a webshop ászf-ébe, mint visszatartó erő. Hátha akkor inkább nem is rendel az ilyen vevő.
Csak bosszantja az üzemeltetőt, hogy sorra jönnek vissza a csomagok, mert a kedves vevő 100-200 forinttal olcsóbban talált más szállítási módot, és az ellállásáról nem nyilatkozik semmilyen formában, hogy esetleg le lehessen még mondani a fuvart, vagy nem adja fel akkor a csomagot.[ Szerkesztve ]
-
őstag
jogilag jogos, de nem éri meg a ráfordított erőt
aszfbe bármit beleírhatsz, senki sem olvassa el
arra figyeljen a haverod, hogy ahol a szállítás aránytalanul drága a termékhez képest (30% +)
ott nem fogja a vevő átvenni mert mire kiér a futár rájön hogy hülyeséget csinált
plusz esetleg ha látja hogy még a saját, nevét, címét sem tudja helyesen leírni valaki, illetve a tesco mobil (31 es körzetszám) is egy nagy piros felkiáltójel
a kolompár, orsós stb nevekre is érdemes odafigyelni, de ezt a mai píci világban csak félve írom le
de idővel rájön ezekre a dolgokra magától is majd, én ha átnézek 100 rendelést, kapásból megmondom melyikkel lesz gondcryptot minden termékemért elfogadom
-
-
Zsadi
őstag
Köszönöm szépen a válaszokat!
Továbbítom! -
asdf_
veterán
válasz inf3rno #19260 üzenetére
Utalás semmiképp, mert ott nem védi a vevő seggét semmi, de bankkártyáss fizetés webshopon simán mehet. Azt a földhözragadt érvet sosem fogom megérteni, hogy utánvéttel miért jobb kifizetni valamit, amit fizetés előtt nem bonthatsz ki, tehát fél tégla is lehet a csomagban, így a bankkártyás fizetés helyetti utánvétes amellett, hogy többe is kerül, az égvilágon semmitől nem véd meg.
[ Szerkesztve ]
-
inf3rno
nagyúr
Én azért szoktam utánvétezni, mert van egy csomó cég, ami úgy árul terméket, hogy nincs is raktáron, aztán benyögik, hogy egy hónap múlva talán hozzák. Olyankor csak azt mondom, hogy viszlát, ahelyett, hogy felszólításokat küldenék a pénz visszautalására.
Buliban hasznos! =]
-
félisten
Csatlakozva inf3rnohoz:
Például azért, ami pont ma történt velünk: a nejem lelkes előreutaló, de most egy komolyabb tételnél szerencsére az utánvétet választotta.
Ma délután 5-kor járt le a szállítási határidő. Reggel még jött is az értesítés, hogy 12-17 óra között jön a futár, 16:55-kor meg telefonáltak, hogy majd hétfőn.
Csakhogy hétfőn nekünk már nem jó, holnap megvesszük boltban.Szerinted így örülünk jobban, hogy a számlánkon van a pénzünk, vagy akkor lennénk-e boldogabbak, ha előre kifizettük volna, és most várhatnánk arra, hogy visszautalják, miközben a vásárláshoz valahonnét elő kell teremteni ezt az összeget?
Ez persze lehet, hogy baromi földhözragadt érv, de így meg tudjuk oldani holnap a vásárlást, előre utalva meg csak jelentős áldozatokkal.
Ja, és hogy ez mennyire nem egyedi eset: az elmúlt öt karácsonyi szezonban mind az ötször jártam rendeléssel úgy, hogy előrefizetés esetén, nem zugcégektől vásárolva szabad szemmel is jól látható összegek kerültek volna ki a forrásaim közül, ami földhözragadt módon ugyan, de azért erősen feszélyezett volna...
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
asdf_
veterán
válasz MaCS_70 #19264 üzenetére
A földhözragadtat arra írtam, amikor valaki csak akkor hajlandó fizetni (szigorúan készpénzben), amikor már látja a terméket, mert az jelent iszámára azt, hogy most aztán őt nem verték át, és tényleg megkapta, amit rendelt, ez persze fals érv. Én nem rendelek sokat, így ilyen tapasztalataim sincsenek, hogy készlet nélkül árul valaki valamit, meg egy hét alatt sem adja fel azt, ami ott van neki raktáron és ebbe rendszeresen bele lehet futni. Amit rendeltem, az eddig megjött időben. Ha tényleg ennyire szar a helyzet, akkor ezek szerint nagyobb összegek esetén valóban van rációja a dolognak (kisebb összeg esetén én rugalmas vagyok/lennék, a Ryanair pl. május óta lóg nekem vagy 7e forinttal, de nem szkanderozom velük, majd visszaadják amikor visszaadják,tökre nem izgat).
-
félisten
A kulcs ott van, hogy a megbízhatóságnak is több szintje van, és ennek megfelelően bőven akadnak olyan eladók és helyzetek, amikor az részlegesen valósul meg.
Azaz abban megbízhatok, hogy ha ott van a csomag, akkor az a koronázási ékszereket fogja tartalmazni nem pedig fűrészport. (Apám gyerekkori barátja zseniális, bár rövid életű vállalkozása volt, hogy paprika helyett téglaport adott el -- a saját falujában.) Abban viszont már kevésbé, hogy a csomagot mikor kapom meg.
Nagy kedvencem volt a hűtőszekrényünk, ami elvben raktáron volt az eDigitalnál, és másfél hónapig jött -- na akkor aztán különösen fájt volna a náluk tartott 300e Ft.
Szóval a mai magyar kereskedelmi kultúra sajnos indokolttá tesz némi földhözragadtságot, még megbízhatónak számító boltok esetében is.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Exodion
aktív tag
válasz MaCS_70 #19266 üzenetére
En pont igy vagyok most. Van egy bolt eleg sokat rendeltem onnan az elmult par honapban, de mivel korabban soha igy utanvettel kertem. Utanvet de kartya majd a helyszinen (GLS, MPL, DPD). Mindig masnap feladtak a csomagot.
Multheten aztan rendeltem de mondom elore kifizetem kartyaval (raktaron levo termekrol beszelunk). A mai napig nincs a futarnal es mara kellett volna. Ugyhogy most csuszik minden. Az a gond hogy legtobb esetben ha az ember elore kifizeti a cuccot akkor a webshopnak mar nincs is miert tornie magat a penz mar megvan (legalabbis ez az en meglatasom/tapasztalatom).[ Szerkesztve ]
-
őstag
Én a szüleimnek évek óta úgy vásárolok eBayen, hogy azt hiszik, olyankor fizetem ki a cuccokat, mikor már megjöttek. Nem értik már ezt az egész PayPal dolgot, és a kínába előre elküldött pénz nagyon vészjóslóan hangzik nekik.
Inkább így oldottam meg :DVolt egy saját esetem is, gondolkodtam is a GVH bevonásán:
Adott egy webáruház, ahol láttunk egy asztalt, amihez hasonlót sehol nem kapni. Nem szeretünk ilyesmit nem megnézni vásárlás előtt, de úgy voltunk vele, hogy megrendeljük, majd visszaküldjük, ha nagyon nem olyan mint a képeken.
Megrendeltük, ki is fizettük. Családi összejövetelre készültünk, vártuk nagyon. Szállítás 2 hét.
2 hét múlva kaptunk egy mailt, hogy előreláthatóan csúszik a gyártás, ha akarjuk elállhatunk, de akkor kiesünk a várólistából, és ha lesz termék, az kapja elsőnek, aki már megrendelte, ha elállunk, újrarendeljük utánvéttel, akkor a végére kerülünk.
Ok. A családi bulira már úgysem lesz meg, amúgy nem sürgős, várunk.
Újabb 2 hét múlva új email. A gyártó elállt a gyártástól, nem kifizetődő nekik a megrendelt mennyiséget elkészíteni, válasszunk mást a webshopból helyette(!).
Köszi nem, ez az egy asztal volt ami miatt jöttünk, hoci vissza a pénz.
1 hét múlva rájuk kellett csörögni, hogy még mindig nincs pénz. Akkor azt mondták, hogy 2 hetük van rá, addig meglesz.
1 nappal a 2 hét előtt csörögtem megint, hogy mindjárt lejár, mizu?
Nem tudnak már visszafordítani kártyás fizetést(???) adjak számlaszámot, utalják.
Szerencsére így is lett, de így volt náluk 6 hétig a pénzünk.
És mi a szemétség benne? Hogy a webshopjukon, a GoogleAds-en és a Facebook hirdetésekben még akkor is kiemelten reklámozták a terméket, amikor már nekünk szóltak, hogy soha nem fog elkészülni. Ugyan hányan küldhettek nekik pénzt, esetleg hány embert csaltak a webshopjukba egy sosem létező termékkel?Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
inf3rno
nagyúr
válasz razorbenke92 #19271 üzenetére
A fekete listát pont az ilyen boltoknak tartjuk fenn: [link]
Buliban hasznos! =]
-
őstag
válasz #40993792 #19273 üzenetére
Köszi, nem ismertem ezt a topikot, át is másolom névvel.
(Az ki is felejtettem, hogy a feleségem megírta a storyt Google értékelésben, és a cég válaszolt rá egyet, hogy "A hölgy sosem volt vásárlónk, mindenki döntse el, hogy elhiszi e")Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
félisten
válasz razorbenke92 #19274 üzenetére
Hát, ha a hölgy tényleg nem volt a vásárlójuk, akkor ez, mondhatni, igencsak magas labda volt Tőletek...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
őstag
válasz MaCS_70 #19275 üzenetére
Szinte biztos, hogy én félreértem mire gondolsz. Én (sem) voltam a vásárlójuk a meghiúsult szállítási meg a számlázási adatok szerint. A feleségem megírta a tapasztalatunkat.
Való igaz, hogy nagyon sok értékelő teljesen el van tévedve, és nem ahhoz az oldalhoz ír, ahonnan valóban vásárolt, de itt elég erős az összefüggés.
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
félisten
válasz razorbenke92 #19276 üzenetére
Oké, de így joggal írhatták, hogy olyasvalaki írt róluk, aki nem szerepel az adatbázisukban.
Ha Te írtál volna, akkor nem állna meg ez a kifogás, hiszen látnák, hogy a saját velük megtörtént esetedről írsz.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
őstag
válasz MaCS_70 #19277 üzenetére
Oké, akkor mostmár értem is meg nem is.
A Google értékelések nem egy reklamációkezelő platform. Az értékelések elsősorban nem az üzletnek szólnak (bár ha van eszük, olvassák és jól használhatják visszacsatolásnak), hanem a többi felhasználónak, akiket érdekelnek az addigi tapasztalatok.
Innentől kezdve ezen a platformon irreleváns, hogy kinek a neve van az adatbázisukban, ha az eset megtörtént.
Ha nem történt meg, akkor jelenthetik a bejegyzést a Google számára, és elindul egy egyszerű procedúra amivel bizonyíthatják a felek az igazukat.
De nem, ők nem ezt tették, mert ez nem sikerült volna. Helyette bizonyítékok hiányára hivatkoznak egy olyan felületen, ami a vélemények, tapasztalatok megjelenítésére szolgál, de a valóságban nem kérik be őket.
További bizonyíték a sunyi hozzáállásukra...Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
félisten
válasz razorbenke92 #19278 üzenetére
Szerintem félreértesz: nem nekik adok igazat!
Arra utaltam, hogy azzal, hogy a nem kedvező tartalmú bejegyzést az adatbázisukban nem szereplő néven írták, kifogási lehetőséget biztosít számukra, amivel ügyesen éltek is: amit leírtak, az végül is igaz, nem állították, hogy a beírás tartalma valótlan lenne.
Ügyesen utalgatva csúsztatnak, hasonlóan a vérbeli szélhámosokhoz.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
csiben1
tag
Sziasztok!
Egy kis tanácsot szeretnék kérni a szakmabeliektől vagy a jogi ügyekben jártasoktól:
Egy barátomtól szeretném megvenni a lakását. Megállapodtunk mindenben, viszont 1 extra kitétele volt, mégpedig 2021 febr. 15 után kerüljek be a tulajdoni lapra mint új tulaj, mivel így le fog járni az 5 év a lakásvásárlástól és nem kell illetéket fizetnie a nyereség után.
Ezt megbeszéltük az ügyvéddel, aki úgy tájékoztatott, hogy mivel hitel is lesz a lakásvásárlásoz, így az fog számítani, hogy mikor lesz kiutalva az eladónak a teljes vételár és azt kell elhúzni febr. 15 utánra. Szerződés aláírásra került, majd a hitelkérelemnél közölték velem, hogy amit az ügyvéd szeretne, az nem lesz járható út, mivel az adásvételi földhivatalba történő érkeztetési időpontja lesz a mérvadó. Ezt erősítette meg a földhivatal is.
Tehát jelen esetben úgy néz ki a történet, hogy az eladónak fizetni kell majd illetéket. Mivel barátomról van szó, természetesen segítek neki mindenben amiben tudok.Kérdésem az volna, hogy egy ilyen vitás esetet, hogy kell/illik kezelni ezt az ügyvéddel? Mi lehetne a megoldás? Szerződéstől való közös elállás, majd újra kötés? De akkor meg ott vannak a már kifizetett eddigi költségeim... Végső soron úgy érezzük, hogy itt a ügyvéd tájékoztatott félre minket.
Tanácsotokat előre is köszönöm!
You can walk straight through hell with a smile
-
félisten
válasz LuckyL #19281 üzenetére
Főszabály szerint a földhivatali érkeztetés számít, ami logikus is, hiszen egyébként simán lehetne visszadátumozni.
Későbbi időpontot viszont ki lehet kötni szerződésben. Simán dönthetnek úgy a felek, hogy a tulajdonjog egy adott időpontban szálljon át.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
csiben1
tag
válasz MaCS_70 #19282 üzenetére
Köszönöm mindkettőtöknek a választ. Viszont a kérdés még mindig adott. Van ilyen esetben felelősége az ügyvédnek? Hisz az ő félretájékoztatása miatt az eladó fizehteti az illetéket.
Félreértés ne legyen, nem szeretnénk az ügyvédnek neki esni, de úgy gondolom, hogy valamilyen szinten vállalnia kell a munkájáért a felelősséget...
You can walk straight through hell with a smile
-
csiben1
tag
válasz MaCS_70 #19284 üzenetére
Sajnos ez a részlet mindvégig csak szóban volt említve, de úgy többször is. Ráadásul aláírás előtt rákérdezett az eladó ismételten, hogy így akkor ugye nem kell fizetnie illetéket. A válasz határozott nem volt.
Tudom, tudom. A szó gyorsan elszáll...You can walk straight through hell with a smile
-
félisten
válasz csiben1 #19285 üzenetére
Nem adó az az illeték?
Ez sajnos tényleg bizonyítási probléma, de ilyenkor bejátszik az is, hogy az ügyvédnek esetleg magának kellene észlelnie a helyzetet.
Meg a szerződés szövege is rejthet érdekességeket, bár ez a leírtak alapján nem jelent túl nagy esélyt...
Fel kell szólítani az ügyvédet, hogy kompenzálja a hátrányt. Sajnos jártam én is így (hülyén fogalmaztam meg egy haszonélvezet-megváltást), és fizettem.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
herdsman12
őstag
válasz csiben1 #19280 üzenetére
Nem lehet, hogy csak az évszám számít ebben az esetben?
A NAV Ingatlanértékesítési kalkulátora csak az évszámot kéri, hónap, nap nem számít. -
félisten
válasz herdsman12 #19288 üzenetére
Ebben nem az az év számít, amelyiknek az adóbevallásában fel kell tüntetni?
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Hello,
Vajon az mennyire jogszerű, hogy a "lidi" az áruvisszavétet törzsvásárlói kártyához köti? Ha ott helyben csináltatok, visszaveszik, ha nem, nem
Mondjuk nyilván nem kötelesek visszavenni, de fogyvéd. törvénybe nem ütközhet?
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
asdf_
veterán
Mivel jogszabály szerint személyes vásárlás esetén nem kell elállási lehetőséget biztosítani, ha egy cég ilyet önként, a törvényben biztosítottól fogyasztó előnyére eltérően tesz, akkor ha azt mondj (és ezt előre közli), hogy csak azután ad vissza pénzt, hogy dobtál két cigánykereket, akkor az úgy van.
A tözsvásárlói kártyához kötésnek meg vélhetően olyan technikai oka lehet, hogy ott rögzítve vannak az adataid (név, cím), így a pénztárgépnél így tudnak kettő klikkel egy mínuszos számlát csinálni belőle (tegyük fel, hogy valami gyökér NAV szabály miatt személyesíteni kell a kp visszát, ha nem azonnali), egy Lidl pénztár nem az a hely, ahol ráérnek azzal b***kodni, hogy a pénztáros ilyen adatokat pötyögjön a pénztárgépbe (mint ahogy áfás számlát sem csinálnak bemondásra, kizárólag csak vevőkártyával). Kártyát meg imho elég akkor csinálnod, ha élni is kívánsz ezzel a lehetőséggel (tehát 2 perccel a visszaadás előtt).[ Szerkesztve ]
-
-
asdf_
veterán
Visszakapod a pénzt, törlöd a regisztrációt/jelzed az adatvédelmi illetékeselvtársnál, hogy töröljenek és problem solved.
Én kitartok amellett, hogy techinkai és/vagy adószabályzási lehet ennek az oka (vissza csak névre lakcímre adnak ki péztt a pénztárgépen viszont nem cseszik ezzel az időt, hogy beírják az adataid az érintőképernyőn).[ Szerkesztve ]
-
-
asdf_
veterán
Sparban hívják a főkasszást, felveszi az adataidat, elmegy hátra, megcsinálja, majd hozza a számládat. Ezt kerüli ki a Lidl azzal, hogy nem rablod ezzel az idejüket, pittyentenek egy vonalkódot és kesz, te meg annyi idő alatt hozol létre egy vevőkártyát az automatánál, ameddig tart, a te időd, nem az övék.
-
Ja, de nem kényszerítenek vásárlói kártyára. Ez a bajom, hogy miért kéne nekem olyat regisztrálni? Kifejezetten nem bírom az ilyen szolgáltatói hozzáállást.
A Lúdl is korrektebb lenne, ha azt mondja, hogy ha van, akkor használja azt, ha nincs, akkor kézzel.(Rabolni az idejét? Ők is rabolják az enyémet, sőt, a pénzem is - ha üzleti alapon nézem, ők örüljenek, hogy bemegyek vásárolni...)
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
válasz MaCS_70 #19299 üzenetére
Semmivel (BTW a vásárlói kártyával a vásárlásaidat is trackelik.)
Csak úgy vagyok vele, hogy nem fexek le a hülyeségüknek, pláne, hogy nem is nekem kellett a visszavitt cucc.
Meg aztán, kemény 2000Ft volt, amivel lassan az is vetekszik, amit elautózok miatta.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- XFX Radeon Speedster SWFT 319 RX 6800 - BONTATLAN - ALZA GARANCIA
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 3rd - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" 2K Touch I W11 I CAM I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon G3: i7-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" QHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T14s - i5-10G I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs