- Egérpad topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Steam Deck
- Milyen egeret válasszak?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Apple notebookok
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
ma Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?
-
Hosszabb bemutatót kapott a Steel Seed
gp A PC-re és konzolokra szánt teljes kiadás valamikor idén debütál, pontos dátumot még nem kaptunk.
-
PROHARDVER!
OLVASD VÉGIG ALAPOSAN MIELŐTT ÚJ HOZZÁSZÓLÁST ÍRNÁL!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fred23
nagyúr
CryEngine már elég hamar támogatta a 8 magot, aztán az V-ös verzióban meg már szerepel a DX12 és Vulkan támogatás is. A Frostbite sincs talán nagyon lemaradva. Igaz, hogy most még elég bármire jó 4 mag, de tényleg nem hiszem, hogy 2017-ben is elég lesz mindenm játékhoz, vagyis bizonyos játékok esetében kelleni fog az i7 vagy mondjuk egy egy szálon is erős Zen. Én ismerem a CPU-limitet közelről -négymagos procival-, és inkább szeretném ezt a jövőben elkerülni. Max. látótávolság mellett, nagyobb, sokfős eseményeknél egy GTA V vagy Dying Light pl. durva tud lenni. Mit hoz vajon pl. magával egy Star Citizen?
-
Fred23
nagyúr
Én csak tippeltem a Frostbite-ra, nálam meg a BF maradt ki egyelőre. Viszont nagyon úgy tűnik, hogy a 8 szál azért tényleg elég lehet mindenre a jövőben is, azt meg egy i7 is tudja, és legalább ismerjük. A Zen simán lehet, hogy jó lesz, de nem elég jó -és mellette meg nem is adják majd olcsón.
-
lee56
őstag
Igen, elmondják a diagrammok hogy singleplayerben tesztelted, próbáld multiba lehetőleg 64 playeres szerveren, mindjárt más lesz az élemény. Ráadásul mantle , ami köztudottan csökkenti a CPU overheadeket, ezáltal kevesebb lóerő is elég ugyanahhoz a kihajtási szinthez.. DX11-ben próbáld, ha szebb grafikonokat akarsz látni.
De amúgy sajnálatos módon igazad van, FX-el is hasonló kihasználtsági adatokat látok a legtöbbször, sajnos még mindig ott tartunk hogy ez a többmagos CPU-k rákfenéje, még mindig a szoftver.
[ Szerkesztve ]
No Comment
-
leviske
veterán
Mondjuk a Bulldozer felépítéshez szükséges órajelekre eleve nem sok sansza volt a cégnek a GloFo partnerségében (meg talán úgy általánosságban se). A több szál kihasználását pedig úgyis kénytelenek lesznek a fejlesztők megnyomni, mert egy ideje az Intel se ugrál nagyokat az egyszálú teljesítmény terén és sanszos, hogy az AMD részéről is ez lesz az utolsó nagyobb.
Mindenesetre szerintem a 2 éves BF4-nél többet nyom a latba hosszútávú következtetések esetén a Doom, illetve majd a BF1 DX12-es teljesíítménye. Ez viszont már nem az a topik skacok...
-
Gyuri27
félisten
Már régen minden játéknak kellene 2, 4 több magos módot. Erre ha valami kihasználgatja a 4 magot mindenki örül mint majom a faszának. Nem a procikkal meg a vga-l van a baj. Csak ugye se programozni, se optimalizálni, se portolni nem tuid/akar/tellik rá senkinek. Jónvanazúgy. Majd a paraszt vesz erősebb hardvert
2k16-ban a játékipar 90% ez. A játékok 90% mikor kijön egy bughalmaz. Szép új világ.Amd - Radeon - Ryzen
-
lee56
őstag
Bocsánat, abból indultam ki, hogy általában még a CPU tesztek is BF esetén single eredményekkel vannak teli, amihez viszont kb. akármelyik kétmagos megfelelő.. És nem írtad miben is tesztelted. Dee ha már itt tartunk talán kicsit kevésbé néztelek volna madárnak, ha nem rögtön a leg CPU-lightosabb beállításokkal próbálod igazolni a felvetésed..
No Comment
-
leviske
veterán
Abu85 nagyon frankón leírta korábban, hogy a motorokat át kell írni a Mantle/DX12/Vulkan típusú API-khoz, hogy a párhuzamosítás tényleg úgy menjen, ahogy kell.
A BF4/Mantle páros tapasztalatszerzési célokat szolgált, azóta azért haladt mindkét fél. Nem értem, hogy miért a technológia leginkább gyerekcipőben járó példájával próbálsz messzemenő következtetéseket levonni, mikor eltelt azóta 2 év. A Frostbite esetében a jövőre vonatkoztatva az első DX12-es cím, azaz a BF1 lesz mérvadó. Emellett ott a Doom ami Vulkan alatt elég szépen szétdobja 8 magra a feladatokat, a Deus Ex MD esetében pedig a 8 szál 90+%-ra is van terhelve. Szóval a több szál kihasználása nem a jövő zenéje.
Viszont ez a beszélgetés lehetőleg folytatódjon itt. Mert csak utalás szinten van köze bármiféle AMD termékhez. Miközben ez a topik a konkrét infóknak, esetleg pletykáknak van fenntartva amiket az ilyen beszélgetések eléggé elsepernek a látótérből.
-
stratova
veterán
Azért, ha azt nézed, a mainstream-hez kötődő LGA1151 foglalatba illő processzorok skálája elég széles, Celeron G3900-tól i7-6700K-ig. Előbbihez általában untig elég egy belépő lap, utóbbihoz a vevők már megfontolnak egy komolyabb lapot. Viszont Intel esetében a vízválasztó a HEDT platform 4 csatornás mivolta, AMD-nél ilyen "probléma" nincs.
Ha Raven Ridge 4/8-as kivitele magas órajellel is megáll 95 W környékén, ahhoz már egy 6+2-es lapnak is elegendőnek kell lennie, vagy egy jobb 4+2-esnek (utóbbi mondjuk tuning nélkül).
-
Goose-T
veterán
-
lee56
őstag
És ez még ugye a best case scenario. Sajnos nem általános 30%-ról beszélhetünk, hanem inkább up-to 10-20-30%, mivel ugye erősen attól függ a HT besegítés mértéke, hogy mennyi szabad erőforrása/mozgástere marad a magoknak, ha komoly terhelést kapnak, akkor nem lesz valami hatékony a HT, ahogy eddig se ilyen esetben..
No Comment
-
dezz
nagyúr
42 (Mint a Válasz. ) Egyébként nem csak v. elsősorban nem a függőségektől függ (az inkább szálon belül befolyásolja a superscalar végrehajtást, szálak között nem ilyen sűrű a kommunikáció), hanem a felhasznált utasításoktól. Azt hiszem, pl. a vektoros kód inkább lassul, mert 1-1 szál is nagyon leterheli az erőforrásokat.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
A szálak nem néhány utasításonként kommunikálnak, mert az nagyon nem lenne hatékony - és az is "rég rossz", ha egy szálnak sok-sok cikluson át kell várakoznia egy másikra. Az a kód skálázódik jól többszálúsítás terén, ahol egymástól viszonylag független szálak futnak.
Az erőforrások (végrehajtó egységek) szálak közötti átadása is időbe kerülhet. Így ha pl. egyszerre akarnak használni valamit, ide-oda kell adogatniuk, ami kimaxolja a többletidő ráfordítást.
Egy ideje a magonkénti 1. szál nagyobb prioritást kap az OS-től, mint a 2. Azt hiszem, kód szinten is meg lehet különböztetni elsődleges és másodlagos szálakat.
(#17867) Simid: Igaz. Én az időből vontam le 30%-ot, de az már közel 50%-os gyorsulás.
-
Petykemano
veterán
Elnézést kívánok.
Lehet, félreértem a technológiát.
Az SMT (legalábbis ez a kétszálas) nem arról szól, hogy a processzormag egy szál végrehajtása közben a végrehajtóegységek tevékenységében valamilyen tökéletlenségi vagy kiegyensúlyozatlansági okból (várakozás memóriaműveletre, alacsony utasításszintű párhuzamosíthatóság, alacsony párhuzamosítási hatékonyság) keletkező üresjárati buborékokat egy második szál feladatainak beütemezésével töltsük ki?Az 1.3 az a (gyakorlatban kijövő, de nem feltétlenül általános átlag)szám, amennyivel nő az Intel mag két szál végrehajtása közben leadott teljesítménye egy szál végrehajtásához képest azáltal ahogy és amennyire (egyáltalán nem biztosan 100%-ra) sikerül a második szál utasításaival megtölteni a buborékokat.
Mit rontottam el?
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Plasticbomb
addikt
Nem is a proci végett ideje DDR4re lépni, hanem leginkább a IGP végett (magasabb sávszélesség), de sajnos ahhoz még (jelenlegi infók alapján) csak verzió váltás lesz, ami nem jelent sávszélesség növekedést, ellenben fesz csökkentést igen (ha jól emlékszem).
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Plasticbomb
addikt
Procinál (tudtommal), inkább a késleltetés a lényeg, és nem a sávszél , egy másik dolog, hogy ki lehet használni 64 GB ramot is 4 csatornán, de átlag mindennapi gépben még a 16 GB 2 csatorna sincs meghajtva. Server egy másik szint, más igények és/vagy feladatok vannak jelen, míg a HEDT platform egy eléggé kicsi szeletke. Ahol a mindennapi vásárlónak érdekes lehet a DDR4, az az APU-k. Legutolsó emlékem szerint csak DDR4 JEDEC 2400 lesz támogatva, de az előfordulhat, hogy összekeverem a Bristol Ridge-l. Szóval hiába akad ma már 3600as DDR4 kit, ha csak 2400on lesz használva, akkor csak a 2400as tempót és sávszélt kapod.
De majd meglátjuk, szinte kár találgatni, mit fog tudni ténylegesen, jövő év márciusáig rengeteg minden változhat (én úgy gondolom, akkora látunk belőle valami érdemlegeset, boltokban).Halkan megjegyzem, nem fer egy átlag cuccot egy jobbhoz hasonlítani, jellemzően az AMD cuccok ezen hasaltak el marketingben. Állandóan jött az intel csúcshoz hasonlítgatás, amit nem tudott hozni abban a formában (és hiába tartunk ott, hogy a szoftver is kezd felnőni hozzá, ha már régen kivérzett az egész téma).
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
Fiery
veterán
Egyetertek. Bar, a helyzet az, hogy az egesz csupan dontes kerdese. Nincs technikai akadalya egy 6 magos Skylake-nek vagy Kaby Lake-nek, LGA1151 foglalatban. De a masik oldalrol pedig jon jovore a Skylake-X, abbol lesz 6 magos verzio, sz'al nem lehet azt mondani, hogy uj, 6 magos Intel desktop CPU nelkul maradunk 2017-ben
-
Fiery
veterán
Az majdnem mindegy, hogy gyarilag mennyi a TDP. Az orajel novelesevel nagyon elszall a disszipacio, es minel tobb magot nyomsz fel, annal durvabban. Oke, hogy annyira nem durvul el a szitu, mint az FX-9590-nel, de egy all-core 5 GHz-es tuninghoz a Ryzennel is jofajta alaplapra es komoly hutesre lesz szukseg.
-
Fiery
veterán
4 GHz es 5 GHz kozott is durva kulonbseg van. Nem veletlen, hogy nem tudnak ertelmes TDP-vel 5 GHz-es alap orajelu procit gyartani, gyartastechnologiatol fuggetlenul. Ezzel csak azt akarom mondani, teljesen mas kategoria egy 3 GHz-es procit 4 GHz-re huzni, mint egy 4 GHz-est 5 GHz-re.
-
Plasticbomb
addikt
Ezzel egyetértek: Az i5-5675C-m 3,1GHz base órajelet "tud", 3,6GHz Turbóval. Most 3,9en fut és csak annyit csináltam, hogy felpöcköltem a szorzót, amíg a gyári feszen bírtak. Elvileg 4,2-4,6 is van ezzel a procival, de nem akartam többlet feszt adni. Szóval baromi könnyű egy alap tuningot belőni, más kérdés, amikor kompletten akarod finomhangolni az eszközt, pls az A10-7870k-met kompletten áthangoltam, fesz, clock, pstate, igp minden az utolsó porcikáig belőve, 720p játék simaliba, még 1080p is megy medium low grafon élvezhető sebességgel: kivéve Watch Dogs. Az AMD procin halott ügy. 4,5GHzen R9 380X-el alig akart kitekerni 20-25 FPS-t, ugyanazzal a kártyával az I5 társaságában 60 stabil...
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
lee56
őstag
Elég jónak a P4 is elég jó volt, ha nem nézzük az elszálló fogyasztását. A lényeg hogy még ezek a processzorok is a gyárthatóság határán mozogtak és hamar elavultak, amiket eleve magasabb frekvenciákra terveztek. Alig várom ki és mikor jelenti be hogy újra egy ilyen dizájnnal próbálkozik majd megint, hátha most majd sikerül felkiáltással.
No Comment
-
Az eredeti P4 az a Willamette volt. Na az volt az abszolút fail, melegedett, lassú volt, rambus (később sdram), stb. A Northwood lett jó, de akkor lett egyértelműen AMD-verő (K7), amikor sikerül elérni a 3 GHz-t. A Prescott tényleg meleg volt, de nem volt sok különbség a Northwoodhoz képest azonos órajelek mellett. Csak ugye a Prescottot magasabb órajeleken kellett járatni, ezért melegedett jobban.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Igen, ez volt a probléma. Ez Northwood - Prescott váltás hasonlít a K10 - Bulldozerre. Az utóbbinak is kisebb az IPC-je. Bár legalább fel tudták nyomni az órejelet, meg ugye 8 mag. Most pedig remélhetőleg ismétli magát a történelem, tehát jön a Prescott - Core 2 váltás, azaz Bulldozer - Zen.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Petykemano
veterán
-
Simid
senior tag
A HEDT igazi profitja a szervereken van.
Ezt így nem igazán értem. Ha arra gondolsz, hogy ugyan azt a lapkát vetik be mindkét szegmensben, akkor pontosan ez a különbség a két cég között. Az intelnél nagyon is érthető, ha nem akarnak olcsó alternatívát állítani a saját szerver/WS termékeiknek, de az AMD miért ne tehetné ezt meg? Jelenleg a Bristolon kívül nincs semmijük, azt meg amúgy sem fogja érinteni a SR.
Nyilván az Intel HEDT-vel való összehasonlítás nem teljesen korrekt, mert - ahogy írtad is - a mainstream szegmensre is lőnek, de ez még így is csak a desktop piac egyik fele. Nem mondom, hogy olcsó lesz, de míg az intelnek nagyon is kell figyelnie az árazásnál, hogy ne rondítson bele az alsóbb és felsőbb szegmensekbe, addig az AMDnek csak egy viszonylag szűk termékskálája lesz, szóval ezzel a néhány termékkel kell megoldaniuk a profitmaximalizálást és erre biztosan nem az a legjobb módszer ha niche termékeknek állítanak konkurenciát. -
Petykemano
veterán
Az Amd szerver termékei a 2 zeppelin lapkás snowy owl és a 4 zeppelin lapkás naples lesz. Nem is tudom, lesz-e egyáltalán 1 zeppelin lapkás opteron. Szerintem se indokolja semmi, hogy a ryzent valami közvetlen szerverderivált származás miatt drágán kelljen adni. Éppen ellenkezőleg.
Míg az intelnél a mainstream lapkák vannak használva széles körben desktopon és mobilon is, és ezeknél létfontosságú a nagy volumen, addig az amd ugyanezt a zeppelin lapkákkal fogja eljátszani. Míg az intelnél a szerver derivált hedt lapkákra magas egységnyi költség jut. (Gyártás is, meg tervezés is), addig az amdnek érdeke minél több zeppelin lapkát kiontani, értékesíteni, mert annál inkább terül a fejlesztési költség, nem is feszelve a wsa -ról.Szerintem ami drága lesz az a naples és a snowy oowl.
Az 1 zeppelin lapkás termékeket nincs olyan ok drágán adni, mint az intelnél.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Simid
senior tag
Nyilván ez lesz. Kérdés, hogy mikor és hogy mit szeretnének addig. Ha profitot termelni akkor nem hiszem, hogy a 'rossz imázzsal, 0 piaci részesedéssel prémium terméket adunk prémium áron' jó taktika lenne.
Egy 6900K $1000-ért nem jó vétel tök mindegy mire használod, de $700-ért sem lenne az és a Ryzen 8c/16t sem lenne az ennyiért (még ha hasonlóan jó lesz is). A kisebb modellek más tészta, de ott meg jóval behatároltabb a mozgásterük. Ha nem adnak az i5/i7 4 magosok árában szignifikánsan jobb teljesítményt akkor ott is bukó. Viszont akkor elég érdekes termékpaletta lesz ha mondjuk a 6c/12t $330 fölötte meg a 8/16 $700.Amit linkeltél az szerintem nem mond ellen annak amit én fejtegettem. Ha megnézed azok az SKU-k amik ugyanarra a lapkára épülnek (feltételezem a max 10mag és max 25MB L3 mind ilyen) nagyon hasonló árban vannak. Szóval azért ennyi az intelnél a HEDT, hogy ne legyen túl jó alternatíva sem a szerver/WS sem a 7700K-val szemben. AMDnél viszont ilyen 'probléma' nincs. Ennyi csupán az elméletem.
-
Fiery
veterán
Nem ugyanaz a chip, vagy mondjuk ugy, csak reszben az. Az Intelnel mar egy ideje 3 tier van a szerver processzoroknal, LCC, MCC es HCC. LCC = Low Core Count, HCC = High Core Count, az MCC-t gondolom nem nehez kisakkozni ez alapjan A HEDT piac csak az LCC-vel vag egybe. Pl. a Broadwell-E/EN/EP/EP4S/EX-nel LCC: 4-10 mag, MCC: 12-14 mag, HCC: 16-24 mag. Tehat az igaz, hogy a legkisebb magszamu szerver processzorok es a HEDT piac kozos, de az igazan zsiros piac pont nem az, es az igazan bonyolult processzorok sem a HEDT-vel kozos alapra epulo szerver SKU-k.
Ugyanigy, az AMD-nel is lesz tulajdonkeppen LCC (2 db CCX = Summit Ridge), MCC (4 db CCX = Snowy Owl es tarsai) es HCC (8 db CCX = Naples). Az AMD-nel raadasul a tokozas sem lesz kozos, a chipset sem, es ugy altalaban teljesen mas a HEDT es a szerver vonal naluk. Amit egyebkent remekul lekovet az Intel is iden, ok is rajottek (vegre), hogy tok felesleges kozos platformot hasznalni, feleslegesen dragitja az alaplapokat a sokcsatornas memoriavezerlo es a bonyolult tokozas.
(egyebkent a 3 tier az Intelnel hamarosan 4-re fog bovulni, es onnantol me'g kevesebb koze lesz a HEDT-nek az "igazi" szerver processzorokhoz)
[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
"Az SMT csak annyit dob a fogyasztáson, amennyivel javítja a teljesítményt. Igazából az energiahatékonyságot még javítja is, nem rontja."
Ha annyit dob a fogyasztáson mint amennyit javít a teljesítményen, akkor az teljesítmény/javítás mutató nem változik.
Csak ezt az ősrégi tesztet találtam, de azt jól mutatja, hogy a különbség rendszerszinten is jól látható.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
Jelen esetben nem számít a hatékonyság, nem emiatt került szóba. A TDP keret miatt számít, az ugyanis 95 watt lesz, ebből kell kihozni a legmagasabb órajeleket 4, 8, és később esetleg 6 mag esetében is SMT-vel vagy épp anélkül.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Az ide nem illő hozzászólások topikja:[link]
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva.
- Beszámítás! Intel Core i5 6500 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Intel Core i3 9100 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Intel Core i3 10105 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Intel I7 13700K 16mag/24szál - Új, Tesztelt - Eladó! 128.000.-