- Itt vannak az Apacer Intel és AMD profilokkal konfigurált DDR5 tuningmemóriái
- 14 az 1-ben USB4 dokkoló jött a Razer fémjelzésével
- Asztali használathoz tervezett, masszív kapacitású külső SSD a Team Grouptól
- Egyelőre nem tervez Lunar Lake-hez hasonló dizájnt az AMD
- Két MSI alaplapban is leégett az AMD új Ryzenje
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
Idézet egy másik fórumról
"Ha csak ennyi a baja akkor egy szervíz 1-2óra alatt megcsinálja, ha összetaschnerezed, akkor ez az idő növekszik."
-
tboldi
nagyúr
-
gonger
senior tag
válasz #31733248 #123597 üzenetére
Szia! Ennek az az egyszerű oka, hogy Forza-ra váltottam :-)
Szerettem volna szépen lépni és bejárni azt a bizonyos létrát, egy fekete SH300-as ki is néztem, de arról lecsúsztam, így tovább kerestem. Végül egy Forza 300-asba szerettem bele. (Így megválok a kis patika állapotú SH150-től)
A Forza-hoz nincs ilyen gyári lábtakaró és nem is kompatibilis a linkelt példánnyal, mert a lábak között megy a váz és magasra van emelve a tank teteje is.#123594etnies van egy esőnacim, de az hővédelemmel nem rendelkezik
-
palfitom
félisten
válasz Topiccsendőr #123606 üzenetére
Pfff.
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
Somatom
veterán
-
GTVili
tag
válasz Topiccsendőr #123606 üzenetére
Ugyan már! Félreértitek! Csupán csak annyi, hogy oválpályára van beállítva a futóműve....
-
Lomha 8V
addikt
válasz Topiccsendőr #123606 üzenetére
Az szép. Mi baj lehet?
-
FeniX-
senior tag
válasz etnies #123596 üzenetére
1 millió 7, jól látom, meg 4kw? Ez még azért odébb van a '125-gyilkostól', amit a review-ban írnak (random idézet) formájában.
Szerintem a legtöbben még mindig szívsebben adnak ki 4 kilót egy használt honda bármilyen robogóra, ami 2,5 literrel megelégszik, mint egy ilyenre. -
norbert1998
nagyúr
Vagy forgószél van, vagy a relatív agresszív stílus "kijavította" az állást
Nálunk ma igen jó idő volt, mentem egy karikát, de hazafelé érezhetően jobban ment a motor, és a vége is egy bő 20-at emelkedett. Befelé 95-nél nem ment többet, haza már 115-öt is elértem. (Az A1 nem való országútra ) Talajviszonyoktól független eredmény ez.
Kb. két hete mentem vele utoljára, benzincsapot a vásárlás óta nem zártam el, és ma is pöccre indult, szóval valójában tényleg nem értem mi okozza ezt a megy-nemmegyannyira szituációt.Ja igen, és valamiért a szembejövő sávba át akar vinni a motor, ha elengedem a kormányt. Lehet, hogy én vagyok a ludas, de többször próbáltam, mindig mentem át.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz norbert1998 #123613 üzenetére
Mentunk ma mi is ocsemmel egy kort. Visszafele lottem par kepet, majd beleraktam a telefonom a motochargebar tartomba, csak elfelejtettem rahuzni a csavart. Olyan 10-20 meter utan 30-40km/h-nal belekapott a szel a telefonba es kirepult a tartobol.
Nem tudom min lepodtem meg jobban, azon hogy kirepult vagy azon hogy földöntúli reflexekkel elkaptam a levegoben Kurva nagy mazlim volt.
-
etnies
senior tag
válasz FeniX- #123612 üzenetére
Várjál! A marketing rizsa az egy dolog.
Én arra utaltam, hogy az elektromos robogók végre odakerülnek, ahová valók:Munkábajárós igáslovak, kis pénzért. Tipikusan 50-125 cm. Egyelőre ennyit tud a technika, nekem sem kellene másra. Az elektromos motoroknák a teljesítmény más, mint a belső égésűeknél, ezért nem lehet egy az egyben összehasonlítani őket. Láttam néhány videós tesztet, azok szerint 70-ig elgyorsul, városi közlekedésben pedig másra nincs szükség.
Ha beesne 2000 Font alá egy ilyen, azonnal vennék egyet, a 650-et pedig 1000-re cserélném.De természetesen ettől eltérő gondolkodás is megengedett
"önmagam hite vagyok magamban"
-
gonger
senior tag
válasz #31733248 #123616 üzenetére
Ezt nem én toltam ki a szalonból. 2020.07. havi, az első gazdája 4300 Km-t ment vele, egyébként karcmentes, patika. A 350-es 4 lóerőt adna pluszban és egy-két olyan jellemzőt, ami nem biztos, hogy megérné a felárat (nekem). Az áráról még nincsenek pontos infók, de a becslések szerint ezt a Forzát az újhoz képest 400-500 e Ft-al olcsóbban tudtam most megvenni. Ez is kicsit a lélektani keretem felett volt, de még 1.5 évig garis és addig még gyűjtögetek. Legközelebb ha felfelé lépek, akkor megyek a DCT-s 750 irányába. Addig ez ingázásra kiszolgál és bátrabban tudok vele örömmotorozni, kicsit messzebb is.
-
MutantZombie
tag
Hellósztok!
A buszsávos közlekedés érdekelne:A KRESZ 2010. I. 1.-től:
36. § 8/ be pontja szerint:Az autóbusz forgalmi sávban az autóbusz- és trolibuszforgalom zavarása nélkül a kétkerekű motorkerékpár és a kétkerekű segédmotoros kerékpár közlekedhet.
De, mi van akkor, ha:
Az 'Egyirányú forgalmú út' 'behajtani tilos' jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő táblán autóbusz ábrája látható és ott autóbusz sávon szemben közlekedhet az autóbusz a forgalommal, akkor is érvényes a fenti állítás?
Vagy nem, mert záróvonal van és nem tudja bármikor elhagyni a sávot a motoros?[ Szerkesztve ]
Ha válaszolsz a kérdésemre vagy segítesz bármiben, akkor köszönöm!
-
hugi0
őstag
válasz MutantZombie #123620 üzenetére
A busz elhagyhatja a savot ha zarovonal van ?
A kiegeszito tablan van motor is ?"Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
FeniX-
senior tag
válasz etnies #123618 üzenetére
"Az elektromos motoroknák a teljesítmény más, mint a belső égésűeknél, ezért nem lehet egy az egyben összehasonlítani őket." - Megteszed, hogy erről beszélsz még? Azt hittem, hogy {x} kw az mindenhol ugyanannyi, bár nyílván értem, hogy egy belső égésű motor csak egy szűkebb tartományban adja le ezt a prospektus adat teljesítményt.
Amúgy szerintem is arra tökéletesek lennének, amit írtál. (50-125 ccm)
-
Somatom
veterán
válasz FeniX- #123622 üzenetére
Mit kell erről még beszélni? Leírtad a lényeget. Egy kis benzines (főleg egy kétütemű) olyan, mint egy kurva ruhája. Alul semmi. A villanyos úgy indul meg nulláról, mint ahogy egy benzines abban a szűk tartományban húz, amiben a legnagyobb a teljesítménye.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
MutantZombie
tag
válasz hugi0 #123621 üzenetére
Végül is jogos. Mikor beírtam már átfutott az én agyamon is, hisz az adott behajtani tilos táblán nem látszik a kiegészítő táblán motor, az meg úgy is felülbírálja az útburkolati jeleket.
Csak az a +2km esőben nem olyan élvezetes, így titkon bíztam benne, hátha:-) Na mindegy.Ha válaszolsz a kérdésemre vagy segítesz bármiben, akkor köszönöm!
-
csongi
veterán
válasz etnies #123618 üzenetére
"Én arra utaltam, hogy az elektromos robogók végre odakerülnek, ahová valók:"
Ezzel a konstrukcioval a kukaba. Egy pedelek rendszerrel szerelt biciklit tobbre ertekelek, mint ezeket a kotlokergetoket. :)A fizetett tesztelestol meg hanyok. Egy elektromos foson a 11 colos kerek nem szamit hibanak, vagy hatranynak. A Nulla csomagter is idealis vetelnek szamit. A semmit ero szel, es csapadek vedelemmel egyutt. Bezzeg a benzines kivitelkben ezkre volt frocsoges.
De most, hogy vegre az okostelefonnal lehet buzulni a varosba, mert jelzi a toltottseget azonnal erekcio, es szuper vetel lett.
Lecsereltek az eroforrast es az energiahordozot.
Minden mast amitol varosi futkarozos egy robogo, elbasztak rajta. Es lehet majd dragabban adni, a spanyol viaszt.(Ules alatti tarolo... stb.) Nah ezt nevezem tudatos kornyezet szennyezesnek.
Milio dollarokat koltenek reklamra, ahelyett, hogy utana neznenek mit a fontos egy mai varosi rotyogon.
Amihez csupan a googlit kellett volna hasznalni. Ott a trillio teszt.
Es allami tamogatasokat nyernek.
Partolom a valtast benzinrol, de nem minden aron.
De ez is csak egy velmeny, es nem befolyasol semmit. :) Csak pufogtam egyet.Bekes karacsonyt mindenkinek. :D
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #123625 üzenetére
Igen, ez egy jo tema, de csak objektiven erdemes nezni, mivel semmire nincs megoldas, nincs olyan jelenleg, ami jobb lenne valami helyett. Ez a lenyeg.
A teljesitmeny kerdeshez:
Az elektromos jarmuveknel a teljesitmeny annyiban mas, hogy nincs valtojuk, ehhez hozzajon, hogy a villanymotor tengelyen levo nyomatek azonnal megjelenik, fordulatszam nelkul, ami valamilyen attetellel a hatso kerekre kerul. A fordulatszam novekedesevel pedig csokken a nyomatek. Ertelmetlen osszehasonlitani azt az egyetlen szamot, azaz az elektromos motor nyomatekadatat a belsoegesu motoreval, mivel azt is csak a fotengelyre ertjuk, de kozben belsoegesunel van meg egy nyomatekvaltonk es mondjuk lanchajtasunk, fordulatszam emelkedessel aranyosan jobb gazcserevel, azaz egyre nagyobb nyomatekkal. Hatso kereken ebredo nyomatekadatokra van szukseg, hogy ossze lehessen hasonlitani, es altalaban ott mar egyaltalan nincs akkora nagy kulonbseg, hiaba nagyobb a nyomateka a villanymotoronak.A ketutemu robogok-alul semmi-hez:
Nem lehet mindent rahuzni minden motorra. A sport 2T nel akkor nincs alul semmi, ha nincs power szelep. A power szelep nem arra valo, hogy kinyisson es akkor van power, ahogy altalaban az emberek fejeben van. Epp ellenkezoleg. Alul lesz tole nyomatek. 2T gazcserejet meg lehet csinalni alacsony fordulatra is, barmelyik motor gazcserejet lehet alulra optimalizalni, ez nem 2T jellegzetesseg, ez kihegyezett gazcsere jellegzetesseg, ami a 4T-knel ugyanugy elofordul, a robogoknal pedig erre sincs szukseg, mert a cvt-t be tudod allitani, hogy mindig nyomatekcsucson dolgozzon.Jelenleg a villanyrobogo azert jo, mert a belvarosban nem fustol. Ez a karosanyag kibocsajtas. De itt van a co2 is, amivel melegebb lesz foldunk. Az, hogy epp mivel van megtermelve az aram, amivel uzemelteted, az nagyon nem mindegy co2 kibocsajtas szempontbol, de maga a fust nem ott keletkezik, ahol hasznalod a robogot, hanem mondjuk a Matrai Eromuben.
Nagyon leegyszerusitve megfogalmazva:
Az eu penzt ad arra, hogy lecsereld a jarmuveidet elektromosra, hogy ne szennyezd a belvarosban a levegot, mert a belsoegesu jarmuvektol rakos leszel. Ennyi a megmagyarazhato erv, mert a co2 kibocsajtast ezzel nem kerulod el. Mivel csak ezt az alternativat tekintik jarhatonak, valahogy, nagyongyorsan ki kellene talalni, hogy hogyan lehet annyi aramot termelni megujulo eroforrasbol, amivel mindenki elektromos jarmuvezhet, mert jelenleg ez lehetetlen. Nemetorszag eszaki reszen meg mindig tul sok a koszenbol eloallitott energia, ha kiszamolod a vesztesegeket, a benzin nem tunik annyira kornyezetszennyezo energiahordozonak, mint pl koszennel melegitesz fel vizet gozze, amivel turbinat hajtasz meg, amivel egy generatort, majd azt az aramot egy vezetek vesztesegevel belerakod az elektromos robogodba.Explosión de dos tiempos
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #123627 üzenetére
Ez egyertelmu.
Nem ezeket hoztam fel nemtetszesnek az elektromos rotyogok ellen.
Mar megtanultak a tervezok, hogyan lehet, rak helyet, szelvedelmet csinalni.
Mi a banatert kell kihagyni a mostani szarokbol.
Azert a kornyezet szennyezes netovabja.
Azert keruljon a szemetbe ido elott, mert jott az uj tipus, es juheee bele fer egy nyitott sisak.
Ilyen spanyolviasz szarokkal generaljak a csereket.
Gusztuszalan uzleti politika. Es igy aztan hatvanyozottan kornyezet rombolo a koncepcio.Az energia eloallitas, annak eljuttatasa, es tarolasa egy atfogo tortenet. Egyenlore hirtelen valtani nem lehet.
Az a 3.VH lenne.De akkor se engednem ezeknek a seggkoszoruknek ebben a kivitelben a piacra dobasat.
Kb olyan mintha a jovoben a fuzios energival mukodo telefonoknal ujra TFT panellel szerelnek 2.4" meretbe.
:D
Egyet talan elore lepnek, es kb 5ot vissza. :)
Inkabb pedlek rendszerre koltenek, mint ezekre a kis xarokra. Es eleg borsos aruk van.
Mire egy kategoriaba eso benzines motorral szemben megterul az ara, engem elfoldelnek.
Es egy startstop rendszeru 4T cucc is vigan kiszolgalna, Es szennyezes sem lenne nagyobb.
Csak ahhoz olyan szabalyokat kellene hozni.
Csak morgolodok amugy. :).
Valtani kell, ez idoszeru, de minden aron, csak azert mer villanyos nem kellene sztem minden fost engedni a piacra.
Ha mar annyira fontosnak tartjak a varosok levego tisztasagat, akkor india, kinaba lehetne mit javitani sztem.Jah mas:
Az orszag deli reszeben, megvadultak a Simson arak.
560ezertol- 1Milioig. :). A karacsonyi kajaba valami bekerult az tuti. :D[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #123628 üzenetére
A te hsz edre valaszoltam, de nem csak neked, bocs.
Szemetbe miert kerulne? Ha valakinek nem tetszik, megy a hasznaltpiacra. Nem kidobja a kukaba azonnal, plane nem magyaororszagon. A kornyezetroblolo az akku benne, a litiumot kibanyaszni legalabb akkora co2 labnyom, mintha legyartanal egy bonyolult 4T-t
Az uzletpolitikaval sztm nincs baj. Vagy en nem abban latom a bajt. Inkabb azzal, hogy ez van eroltetve, holott ez nem eletkepes alternativa mindenki szamara. Nem tud mindenki elektromos jarmuvel kozlekedni.
Hirtelen valtani nincs mire. Kiszamolod a co2 kibocsajtasat barminek, a gyartastol fogva, es mikor terul meg, nincs alternativa. Nem a 3 vilaghaboru, hanem nincs mire valtani.
A 4T startstop pedig sztm nehezen ertheto. Robogoval max a lampanal allsz, dugoban nemigen. Ha allsz is, annyira elenyeszo, amit ezzel sporolni tudsz, alig van fogyaszto, stb.
Szennyezes nagyobb lenne, mivel bent szennyezel a varosban.Explosión de dos tiempos
-
GTVili
tag
válasz Horvi #123629 üzenetére
Azért agyrém ez az egész, mert még csak nem is valami ritka tipusról beszélünk...
Kb mintha a Swift kerülne kétmillióba....
Az egész marhaságnak az az oka, hogy a fritzeknél most reneszánszát éli a Simson.... mint amikor annakidején a románok vitték a dácsiát mint a cukrot.... -
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #123627 üzenetére
Mentem én már power szelepes 2T -vel. (Yamaha DT125 és DT200. A 125 -ös új volt, én járattam be és utána "nyitották" a szelepet). Alul az is harmatos volt. Abból indultam ki, amit etnies linkelt. A specifikáció szerint 4KW és 170Nm, ami ugyebár nulláról megvan. Összehasonlításképpen az 1450 köbcentis HD -m 115Nm -t tud 3000 -nél.
Csongi:
Nem tudom, hogy mi a bajod azzal a robogóval. 16" elöl, 14" hátul, a képeken van egy méretes plexi, hosszú ülés, csomagtartó. Én ezzel ellennék a városban.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Topiccsendőr
addikt
-
GTVili
tag
válasz Somatom #123632 üzenetére
Azért ez így egy-az-egyben nem összehasonlítható, ahogy már a korábbiakban is szó volt róla. Melyik hol tudja pl azt a forgatónyomatékot....? És azt milyen áttételen keresztül teszi le az aszfaltra....? Nulláról 170Nm-rel elindulni kb olyan lenne, mintha te folyton 3000-es fordulaton lőnél ki....
-
bacus
őstag
Én nem rajongok a hd-kért (úgy általában véve, tudom, hogy sok féle van), de nincs az az elektromos csoda (egyelőre), amiért azt választanám.
Az az érzés, amikor beröffentesz magad alatt egy benzines motort, az utolérhetetlen.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
hugi0
őstag
válasz Topiccsendőr #123627 üzenetére
Ahogy mondod, az energia atalakitasa minden egyes esetben veszteseggel jar.
- a teljes felhasznalt energia "40%" elment vesztesegbe (elfustoltuk) mire feltoltunk egy akkumulatort.
Az akkumulatorban levo energiat mozgassi energiava alakitjuk ahol megint atalakitasi vezteseg lep fel.
A vegen oda jutunk, hogy egy elektromos motor meghajtasa Co szenyezest szamolva, kozel azonos a belsoegesuvel. (Valoszinuleg jobb, kornyezetvedelmi szempontbol - cserebe rengeteg kompromisszumot kell kotni: hatotav - toltesi ido.)
Nem veletlenul duplaztam meg az uzemanyagtartalyom kapacitasat.
- en nem tudnam elkepzelni a jelenlegi helyzetben az eletemet, elektromos jarmuvon."Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
bacus
őstag
https://magyarnarancs.hu/belpol/hogy-kerul-a-motoros-az-erdobe-234630
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #123630 üzenetére
Jah, semmi gond beszélgetünk.
A váltási globál probléma a köré épült szolgáltatások hirtelen megszűnésével járna. Itt tényleg sok millió munkahely vállalkozás szűnne meg.
Somatom: Nem akarom a japán nemiszervet copkodni, de poros nyomába sem ér egy PCX vagy Burgmannak. Ebbe a villany rotyógóba a lakáskulcsom belefér? És még az Akksit cipeljem töltögetni?
Kit érdekel a Nm egy városi A-bol B-be járműnél? Engem nemigazán.
Simán otthagynak a lámpánál állva a 125-ös 4T-is.
Nem ez az a szegmens sztem, ahol erőltetni kellene a váltást.És nem is az 50ccm moped kategória.
2020-at írunk, ne a kompromisszumos kényszerváltás legyen már az előre lépés.
Minden adott, hogy egy rendes városi rohangálós elektromos rottyantót csinálnak.
Ehhez képest, valamelyik elvárás kompromisszumos. Félmegoldások, jól kőrbe marketingelve
Horvi: Ezek nagyon messze laknak a központól -
Topiccsendőr
addikt
válasz GTVili #123634 üzenetére
Ugy lehetne talan ertelmezni, hogy a villanymotor eseteben ez a nyomatek a kislanckereken ebred, mig ugyanez a nyomatek egy belsoegesu motornal a fotengelyen, ami nagyon nem ugyanaz.
De itt mar egyszer beszeltunk is ilyenrol.
Somatom:
Nekem volt dt200 asom, power szelep nelkul, mivel kikototte az elozo tulaj, cdi hiba miatt. En visszakotottem, es nagyon erezni a kulonbsegetExplosión de dos tiempos
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #123633 üzenetére
Nem volt még villanyautóm, villanymotorom, de az összes tesztben és az összes tulaj megemlíti(k) a hub...meg gyorsulást. Ez nem lehet véletlen. A benzinesekben van nyomatékváltó, de azt a fordulatot el kell érni és váltás közben zéró a nyomaték.
bacus:
Nekem nem kell bemutatnod a Harley-feelinget. De, minden motornak vannak gyenge pontjai. Az enyémnek az egyik ilyen az önindító szabadonfutója. Nem egy nagy bűvészet kicserélni, viszont 40 rugó volt akkor, amikor 60 -ért tudtam venni egy Simsont. Szóval, a HD nem egy tipikus városban rohangálós motor. Arra ideális egy ilyen villanyrobogó. Próbáltam a Simsont is befogni, raktam rá 60 -as hengert, de úgy is egy örökkévalóság volt elérni a 70 -et. Vettem egy 125 -ös, 4T Scarabeot. Na, annál rendben volt a menés. Viszont, ha dinamikusan mentem vele, akkor annyit evett, mint a HD.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #123639 üzenetére
Persze, hogy érezni a különbséget. De, annál is úgy volt a gyorsítás, hogy húztam neki egy kövéret, hogy átlendüljek az alsó fordulatszámtartományon. A 125 csak meglódult, a 200 -as viszont, ha tartottam ugyanezt a gázállást, akkor 4 ezertől egyenesben elkezdte emelni az elejét, kanyarban meg kiforgott a hátulja. Komolyan megdöbbentem, hogy gázelvétellel kellett gyorsítani.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Somatom #123640 üzenetére
Nem veletlen, de megnezted a szamokat? Teljesen ertheto szerintem. Nem varazslat van emogott.
Megint tul nagy altalanossagban beszelunk.
A kiskobos kozvetlenbefecs benzin turbomotorok, a downsizingnal ebbe az iranyba haladtak. Olyan nyomatek volt mar alul, mint egy joval nagyobb dizelnek. mentem i3-al, nagyon tervezem a vetelet, annak olyan gyorsulasa van, mint egy 400 as sportmotornak, de 130 utan nagyon csunyan elkezd lustulni. az is 170 loero. Ha veszel egy benzines 170 loeros autot, az is hub.meg elmeny. Ha manualis valtos, akkor a kuplungot kell csusztatnod a nyomatekcsucson, es ott van a nyomatekod, es a hubzmeg elmenyed. Ebben semmi meglepo nincs.
Mint mondtam a robogoknal cvt valto van. Nem kell varni semmire, ott indul el, ahol a nyomatekcsucs van, vagy annak kozelebe, de be tudod allitani, hogy vegig nyomatekcsucson legyen.A dt200 nal erosen megszepultek az emlekeid. Az a motor 33 loero. 102 kilora. Amit leirsz, az egy cr500 as 2T honda.
En sok km-t beleraktam, de sose volt annyira eros, vagy kezelhetetlen. Ennyi loereje van egy rotax 122 nek, ami 125 kobos, es elsirod magad rajta barmilyen nagyobb motor utan.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
norbert1998
nagyúr
válasz hugi0 #123636 üzenetére
(Co) Ez erősen energiamix-függő. Lehet teljesen zölden is közlekedni a megfelelő földrajzi helyen elektromosan, illetve azért a szénerőműből talán nem ütteti ki a jobbágy a DPF-et, EGR-t
Sőt, rá lehet fogni, hogy a fission is egész ződ, még némi elonmuskozás és szerintem kilövik a használt cellákat a napba, vagy akármi, de a Co-nál maradva, az nem termel olyat.
Az aksit újra lehet hasznosítani (de még nincs rá igény, azért nem teszik, nem azért, mert nem lehet).Autóba én teljességgel el tudná képzelni a villanyosságot. Egy új Zoé, Kona, Leaf bőven elég lenne mindenre. Vezettem már Zoé-t, teljesen más világ, mint egy francia dízel
Motorba meg nyilván marhaság. Lehet 10 millióért kurvajó Zero-kat venni, csapatni az erdőben, de a balatonra már nem jutsz el vele, onnantól meg hagyjuk egymást. A robogó más téma, mindenkinek is elektromos robival kéne járnia, aki 125 vagy alatti robiban agyal városban futkosni. Élményt azok úgysem adnak, és messzire se mennek velük nagyon. Sőt, meg merem kockáztatni, hogy az elektromos sokkal fun-abb, mint a belsőégés, alapozva ezt a SuperSoco-ra és a Surron-ra, amiket próbáltam már. Persze ez mind az én fejemben van így, de talán nincs messze az igazságtól.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #123643 üzenetére
Teljesen zolden, azaz 0 co2 kibocsatassal jelenleg sehol nem tudsz kozlekedni. Meg az atomeromunek is van attetelesen co2 kibocsajtasa. A napenergianak is, a napelemek eloallitasanal. Ez a problema. Olyan, hogy karbonsemleges, jelenleg nincs.
Illetve a szeneromubol nem a paraszt fogja kiutni a dpf et, hanem kornyezetszennyezes lesz, lasd matrai eromu, nem is olyan regen.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Somatom
veterán
válasz norbert1998 #123643 üzenetére
Mentél Sur-ron -nal? Nyitott volt? Mik voltak a tapasztalataid?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #123642 üzenetére
Nem szépültek meg. Egy lekoszlott, kölcsönzős gép volt. Krétán béreltünk pár motort, nekem jutott a DT200, mert játszani akartam. Ha motoroztál már Görögországban, akkor tudod, hogy mennyire csúszósak az utak. Ha egy ilyennel szólóban mész egy takony szerpentínen, akkor mit csinálsz? Naná, hogy nyelezed. Én is így tettem és tök jó volt, hogy minden kanyarban keresztben volt alattam a motor. De, ha úgy akartam kanyarodni, hogy leejtem a fordulatot, akkor nuku feeling, robogóvá vált a vadállat.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Xero
nagyúr
válasz Topiccsendőr #123644 üzenetére
Karbonsemleges nem leszel, max csokkenteni tudod.
Nalunk is az a terv, hogy a kozeljovoben epulo haz tetejet kitapetaztatom napelemmel es asszony kap valami hasznalt kicsi elektromos autot. Ezzel nem generalunk uj footprintet az uj autoval es a toltes is megoldott lesz otthon. Nyilvan elsore a beugro osszeg izmosabb lesz, de hosszu tavon behozogatja az arat.
Igy en is kisebb buntudattal huzgalhatom a szarvat vagy padlozhatom az oreg EU4-es dizelt.Mondjuk oke a lokalis legszennyezettseg miatt meg csak-csak van ezeknek ertelme (lasd pl Zermatt ahol mar reges regen csak elektromos cuccal lehet behajtani), de a globalis eredmenyekhez eloszor a bazinagy szallito hajokat kellene megpiszkalni, az euro - 9999 hajtomuvukkel es a brutalis kentartalmu uzemanyagukkal.
-
Topiccsendőr
addikt
A globalis eredmenyekhez sajnos az ipart kellene karbonsemlegesse tenni. A kozlekedes tul kis szelet ebbol. A hajok a tengeren fustolnek, kb senkit nem zavarva, bar a repulogepek kerozinjanak afa kedvezmenye is furcsa. De csak a kozlekedeshez nyulni teljes kudarc.
Explosión de dos tiempos
-
etnies
senior tag
válasz norbert1998 #123643 üzenetére
Szerintem a jelenlegi technológiával az elektromos robogózás kimerül a városi szaladgálókban, oda ideálisak. Nem szennyezik tele a belvárost, lásd Budapesten a sok ötvenes fost.
A csomagteret elviszi az aksi, de kitalálták már a topcase-t, ami mindig is volt az összes robogómon.Elektromos autót is vezettem már, az is erre való. Városi ügyintézéshez, lenyomni a reggeli és délutáni school run-t, elmenni bevásárolni, stb. De Magyarországon az első autó is állom, nyugaton a családonként 2-3 sem ritka. Nem is Magyarország lesz villanyhajtású nagyhatalom a következő évtizedben, ez a gazdagabb országok kiváltsága marad, főleg ilyen árak mellett.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Pocee
senior tag
persu vagy valaki!
tud valaki egy tanulmányt, akár idegen nyelven a futómű fejlesztéséről, átalakításáról, tudom, hogy egy fél élet kell hogy valaki profivá váljon de kicsit hangolni akarom a motorom futóművét és nem a külső csavarok tekergetésével. hétvégén volt szerencsém kerülni egy 2017es krossz husqvarnával, namost a futóműve ezerszer jobb volt mint az én 19es kawámon, az enyémben showa van, abban a kócban meg WP plusz háromszor annyi üzemóra. mérges voltam mert a husky meg sem mozdult a kezemben, csak a kerekek mozogtak alattam, ezzel szemben a kawa rendesen igénybe vesz.
szerelni akarokMr.Brightside
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- E-book olvasók
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Házi hangfal építés
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- 3D nyomtatás
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest