-
PROHARDVER!
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #65049 üzenetére
Voltam Zozival Hartbergben egy dedikált moziteremben ahol N5 amit cseréltek NZ9-re. Ha jól emlékszem szavaira fényerőben volt nagy ugrás és élességben. Amúgy az NZ9 az a gép ami egy komolyabb dlp képi világára hajaz....
Ez a lámpa lézer mizéria....személy szerint nekem tökre mind1 a fényforrás. Egy JVC NP5 ugyan azt tudja mint egy NZ7, csak más a fényforrás. Van értelme plusz 1,7millát kifizetni csak h lézered legyen? NINCSEN! Cserélsz bent 2x lámpát addigra úgy is eladod...A lámpa meg 45000ft..
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #65052 üzenetére
Az nz8-9 high contrast optikai blokkot kapott. bár én mérget vennék ra hogy csak egy plussz szögbe fordított polár szűrőt mint az elődei. A job objektiv az nz9 esetén rengeteget számít lcd gépeknél. Hatalmasat dob a látványon. NZ8-ban ugyan az van mint az np5 vagy n5 n7 nz7 gépekben.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
mandju
senior tag
válasz Cseneles #65044 üzenetére
Ez a JVC Z1 mérése a "zoziplex"-ben.
Teljesen optimalizált környezetben.Minden dinamikus funkció kikapcsolva. Teljesen nyitott írisszel, max lézerrel.
Jól látszik, hogy 5%-nál már a DLP van elöbbre.
Én ezért szeretem a DLP képét. De hát jelenleg meg kell elégednem a JVC-vel.
Viszont az hozzá tartozik, hogy a Z1 ANSI-ban nem túl jó, ahogy a korábbi JVC-k sem. Ebben a Sony elöbbre jár.Az NZ8 és az NZ9 az új high contrast blokkal sokat javított a helyzeten.
Azt sajnálom, hogy a Christie-vel nem csináltam ilyen mérési sorozatot.
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
-
Cseneles
őstag
-
Joshi
titán
válasz Khaosz55 #65054 üzenetére
Sony-ra kontraszt javító lencséről tudok, de van olyan is amivel nagyobb kép vetíthető?
-
mandju
senior tag
https://rehders.de/test-walimex-pro-mc-af-digital-wide-converter-045-fuer-groessere-bilder-im-heimkino/
Ezt az előtétet használják a németek…. Elvileg jó, de én kicsit szkeptikus vagyok
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
-
Atomgeszi
veterán
válasz mandju #65060 üzenetére
Ott a képen az eredmény. Veszek egy milliós gépet, ráadásul olyat, aminek mondjuk a lencséje pacek, aztán eltorzítom a képet 20 eurós lencseelőtéttel..
Nem véletlenül kerülnek közel millióba a normális lencsék.Eladó gyönyörű, kitűnő állapotú audiophile hangfalszett https://hardverapro.hu/apro/elac_carina_audiophile_5_0_szett/hsz_1-50.html
-
mandju
senior tag
válasz Atomgeszi #65061 üzenetére
ezt nem nekem kell megmagyaráznod... nem érezted az íróniát
[ Szerkesztve ]
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
-
m3ss
veterán
válasz mandju #65056 üzenetére
koszi hmm ez azert beszedes, 1%-nal nem ertem miert csak 4200 korul van, amikor 10k a nativod.
ebbol kiindulva csodalkoznek, ha barmelyik lcd geppel lehetne vasznon 6-8e+ 1%-ot merni...akkor meg minek vegyek lcd gepet? vegen kiderul tenyleg az a hulye, aki nem vett par eve ls5-ot...amugy most neztem egy pd cineo gepet, nem is volt olyan hangos...sztem a halkitott ventis f22 hangosabb volt. bar ugy tunt, hogy csak 1 lampa megy benne.
egy ilyen 4600 nativ kontrasztos csoda f32-ot mint ami thomasarcnak van el tudnek kepzelni magamnakhttps://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Vhiktor
veterán
válasz Khaosz55 #65049 üzenetére
Biztosan trükközve vagy alagútban vagy a lencse felé fordítva, de ezeknek semmi értelme.
Én is megmértem a jvc x550-et itthon egyszer gyorsban, az on offon kívül semmi köze ezekhez a mérésekhez. Annyira xar volt ezekhez képest hogy el sem mentettem, fel sem írtam. Emlékeim szerint az on off kontraszton kívül Zozi értékeihez közeli jött ki.
Majd nemsokára megmérem mégegyszer, úgyis újra kell kalibrálni a jvct. Aztán majd legközelebb a black velvet feltétele után mérem meg, annak hatására már így látatlanban is mondom, hogy legalább a duplájára fog növekedni sok adl, mert a fekete falakrol is rengeteg fény verődik vissza a vászonra, főleg úgy hogy nálam közel vannak a falak a vaszonhoz, a balck velvet viszont kb semmit nem ver vissza. Hatalmas lesz a különbség.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
BIGi75
senior tag
Szerintem nincs semmi gond a lenecse felőli méréssel, csak tudni kell milyen metódussal történt a mérés és nem összehasonlítható a vászonról történt méréssel.
Egyébként szerintem azért mérhetik optikával szemben, mert lehet fényszennyezés egy ANSI mérésnél vászon felől, a műszer beállításától függően (milyen "látószöge" van a műszernek?). Talán egyszer kipróbálom, hogy csinálok mondjuk egy szürke/piros ANSI táblát és megnézem, hogy a szürkére azt mérem-e, mint egy teli szürkénél, így kiderülne, hogy be tudom-e úgy állítani a műszert, úgy hogy ne kavarjon bele a mellete lévő piros négyzet. Ha nem, akkor szerintem egy optika felőli mérés pontosabbnak tekinthető. -
Vhiktor
veterán
válasz BIGi75 #65068 üzenetére
Ez mind jogos, viszont abszolút nem ad hiteles képet arról amit a vásznon látsz.
A végén meg úgyis az a fontos, a többi nem számít.Csak akkor van értelme máshogy (nem a vásznon) mérni, ha a gépek elméleti maximumára vagyunk kiváncsiak, ami teszthez jó, csak a végén a kérdés akkor is az, hogy mi mit látunk a vásznon.
Hiába teljesít egy gép 3-szor jobban lencsével szemben mérve vagy alagútban egy másikhoz képest, ha a valóságban dedikált szobában semmivel sem nyújt többet a vásznon mint a másik gép, közben meg mondjuk kerül 3-szor annyiba.ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Ijk
nagyúr
válasz Vhiktor #65069 üzenetére
Sajnos teljesen szoba függő ha vászonról mérsz. Akkor működne ha minden gépet ugyanabban a moziszobában tesztelnek, de ha más oldal tesztelte a gépet már nem tudod összevetni. Viszont mondjuk fizikai korlát vászonról mérve 200:1 ANSI kontraszt 20fL mellett (nem tudom mennyi csak tippre), az is kérdés milyen lencsén mért ANSI kontraszt kell hogy ezt ténylegesen ki tudd maxolni. Lehet hogy 200:1-et tudó gép hoz 120:1-et, míg csak az képes 200:1-re ami lencsénél min. 400:1-et produkál.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
m3ss
veterán
válasz BIGi75 #65068 üzenetére
pont ugy gondolom, mint Viktor. egy tesztoldal merjen vaszonnal szemben. de egy atlagjuzernek ez semmit sem fog mondani anelkul, hogy a szobat is belevenne az egyenletbe.
meg ha moziszobaja is van, egyszer minimum lemernem, hogy mit tud maga a kornyezet. biztos vagyok benne, hogy vasznon el fog torpulni ez a kulonbseg, ami pl. itt az np5 meg az nz8/9 kozott van. ansinal azt mar tudjuk, hogy egyik sem lesz 200 folott. de valszeg 150 folott sem.
kerdes 1%-nal mekkora kulonbseg van a gepek kozott. ha en np5-rol akarnek valtani nz8/9-re pont ezt meregetnem, hogy vasznon van-e valos kulonbseg es ha igen mekkora is valojaban.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
m3ss
veterán
sztem nem allhatsz tavol nagyon a valosagtol az ansis tippeddel. en pont ezert pedaloztam itt, hogy merjen mar vki szovetes moziszobaban, hogy lassuk nagyjabol a korlatokat. mert ebbol azert lehet kalkulalni. azert sztem z1-nel valszeg lehetne jobb adl1%-ot merni szovetes szobaban vmi uhp-s jvc-vel, vagy ujabb lezeressel. kerdes mennyivel.
en ugy gondolkozok, hogyha nem lehet 6-8e+ 1%-ot merni, hanem 4-5e korul van vhol a merheto maximum moziszobaban is, akkor nem latom sok ertelmet a komoly lcd vetitoknek, hiaba lesz 7-10e+ 0.25% adl, az <1% alatti jelenetek 10% alatt vannak, ezert en nem fizetnek sok penzt.
akkor mar egy 3-5e nativ kontrasztos f32, ls5, 9400, 12000 kategoria is jonak tunik ar/ertekben. ha meg nincs deneverbarlang, sztem eleve overkill ennel fentebb celozni.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Vhiktor
veterán
Véleméynem szerint akik tesztelnek, teszteljenek rendes körülmények között projektort (minimum teljesen feketére festett falak, fekete szőnyeg, stb. Ha nagyon extrém akkor fekete szövettel burkolt falak és mennyezet, de ez nagyon keveseknek van, szóval a fekete festés általánosabb).
Abban viszont telejsen egyetértek, hogy a gépek tudásának elméleti maximuma csak lencsével szemben/trükközve deríthető ki.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Vhiktor
veterán
Ami még fontos, hogy önmagában az ADL kontraszt véleményem szerint nem elég, kell mellé a fehér és feketeszint is, hogy egyértelmű következtetéseket lehessen levonni. Hiszen 2 gépnek lehet uyganakkora mondjuk az 1% ADL kontrasztja úgy is, hogy az egyiknek 2-szer "világosabb" a fekete szintje a másikhoz képest (meg persze a fehér fénysűrűsége is).
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Khaosz55
addikt
válasz Vhiktor #65074 üzenetére
Igen, nekem az első ami megragad a szemem, hogy milyen a fekete szint. Nem mindegy milyen fekete szint mellett tudja az adott kontrasztot. Persze nem kizárólag a fekete szintet nézem, de nekem ez az első legfontosabb szempont a sok közül. A jó fekete szinttől és részletektől érzem, hogy a képnek van dinamikája és ehhez mérni sem kell.
-
Vhiktor
veterán
válasz Khaosz55 #65075 üzenetére
Nem véletlen, mert erre nagyon érzékeny a szem, így a képi paraméterek közül az egyik legfontosabb a kontrazt arány/fekete szint. Ezért van az, hogy tv-knél az oled dinamikában lealáz mindent. Most már a miniled is nagyon jó. Elöttük meg mindenki plazmát vadászott, ezen okokból kifolyólag.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
m3ss
veterán
válasz Vhiktor #65074 üzenetére
az a baj en sajat vetitom adl meresei nincsenek mind lementve, de most megneztem a "szomszedodnal" amiket mertem amikor talalkoztunk, es erdekes modon a dlp fekete szintje 5% adl-nel mar jobb volt... mondjuk brutal fenyeron volt a jvc.
infocus 8602 5% adl 797:1
0.129 nit fekete, 102 nit feher
x7900 5% adl 1026:1
0.180 nit fekete, 184 nit feher
szoba eleg sotet, vilagos mennyezettel, mennyezettol vaszon vagy 1m+ tavolsagra.majd ha meregetek ki fogom merni itthon fenyero fuggvenyeben is, kivancsi vagyok a fekete szintekre, mert nalam 15 fl-en, meg 26 fl-en is ugyanannyi volt az adl kontraszt. lehet tenyleg sotetebb a fekete 15fl-en, azert is szeretem jobban nezni az sdr-t low lampaval, mint a hdrt
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Vhiktor
veterán
Ansi nem igazán fontos, nagyon kevés 50% adl jelenet van a filmekben. A Többi ADL szint sokkal fontosabb.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Khaosz55
addikt
Persze, de szemre simán észreveszed, ha pl van jó fekete szinted van de szinte semmi fehér.
Úgy fogalmazok ha két projektornak nagyon hasonló az ADL képessége, akkor sokkal jobban tetszik annak a képe aminek jobb a fekete szintje. Pont ahogy Viktor írta, amikor elsőnek láttam Oled Tv-t akkor a jó fekete adta a wow érzést, nem az hogy a fehér hány nit-tel világít. -
BIGi75
senior tag
válasz Vhiktor #65069 üzenetére
Igen, az alagutas mérések már valóban csak az elméleti számokra jók.
Viszont, ha egy ANSI-nál a fehér négyzetről közvetlenül jut fény a szenzorra (ALR-nél gondolom kevésbé, de de egy normál 160 fokos látószögű vászonról szerintem lehetséges), mikor feketét mérünk akkor az is csak egy sacc/kb-nak tekinthető, jelentősen lerontva a kapott értékeket (még azt is megkockáztatom, hogy vászonról mérésnél nagyobb vászonnál jobb ANSI-t kaphatunk ideális környezetben, mert a méret miatt távolabb vannak a négyzetek egymástól). Ezért gondoltam, hogy egy színes ANSI táblával ellenőrizhető lenne a szenzorra jutó esetleges "szennyezés" a szomszédos négyzetekről.
Optika felé történő mérésnél ez elkerülhető, de szoba ugyan úgy benne van a mérésben ha a vászon előtt van a műszer, csak a vászon gain értéke nincs, az meg tudtommal nincs hatással a kontrasztra.
Ne érts félre, nem vitatkozni szeretnék, hiszen laikus vagyok (lehet tök hülyeség amiket írok), csak próbálom megérteni, miért mérnek többen is az optika felé. -
Vhiktor
veterán
válasz BIGi75 #65082 üzenetére
Természetesen van ráció abban amit írsz, de pontosan lehet tudni a műszerek fov-ját és el lehet őket úgy helyezni, hogy ez ne számítson.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Ijk
nagyúr
válasz Khaosz55 #65083 üzenetére
Azért 8fL alatti fényerőnél zavarna a fehér szint is, főleg ha egy dinamikus, de még kellemes 20fL-ről váltasz. Nyilván jellemzőbb projektoroknál hogy a natív kontrasztod nem lépi meg az 1000:1-et, mint a gyenge fényerő, mai olcsóbb DLP-ket tekntve. ANSI sem igazán technológiai probléma ma már, ha jól tudom régebben voltak LCD-k ebben gyengék. De azért mégis a szakik dinamikusabbnak mondják egy magas ANSI-ra képes csúcs DLP képét szemben egy modern LCD-vel, szóval azért is mondtam hogy hiába húz egyfajta határt a szoba visszaverődése, mégis számít milyen a gép ANSI képessége, attól függetlenül hogy mindegyiké már 200:1 fölött van lencsénél mérve.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Khaosz55
addikt
Én a saját tapasztalatomra hagyatkozom. Voltam olyan "szakembernél-kereskedőnél" aki egy órán keresztül próbált meggyőzni milyen zseniális a kép közben meg a fekete szint olyan volt mintha fekete pólót hipóval mostad volna ki. Innentől kezdve hiába van benne James webb űrteleszkóp szintű optika... Végig hallgattam, de a párom már 2 perc után oda súgta nekem, hogy ez egy fos. Hidd el ő aztán marhán nem tudja mi az ADL meg Ansi meg lumen..... Azt látja melyik kép a jobb és ehhez nem kell szakemberek lenni, mert mi fogjuk nézni, nem a szakember.
Azt akarom csak ezzel mondani, hogy mindenkinek más a fontos nekem meg ez, de nem csak kizárólag. -
M@trixfan
addikt
Visszatérő referencia a Projectiondream oldal statisztikája a filmek világossági szintjéről:
90% of all movie pictures have a brightness below 20%
80% of all movie pictures have a brightness below 13%
50% of all movie pictures have a brightness below 5%
The average brightness/ADL of all analyzed movies is 8%Mikor először találkoztam vele nekem is “eye opener” volt mennyire alacsony ADL szinttel rendelkeznek a filmek. Persze ha az ember belegondol a teli fehér képernyőhöz viszonyítva akkor logikus. Számomra az erős natív kontraszt a legfontosabb egy elfogadható ANSI mellett.
Referencia plazmához mérten viszont a DLP mozgása és spektruma áll hozzám legközelebb. Ivánéknál anno volt “kifutó akcióban” egy natív szélesvásznú DLP. Mozgás nagyságrendekkel jobb volt 24p filmeken mint egy VW290. Optikailag is brutál éles volt a kép. Persze itt-ott minimális szivárvány beugrott, de semmi vészes. Színek plasztikussága pazar volt és a kontraszt DLP-hez képest kimagasló. Már-már gondolkodtam erősen, de az “akciós ár” is kettesel kezdődött és ennyiért egy kicsit mélyebb fekete ráfért volna.
Általánosságban én is a minél mélyebb feketeszint híve vagyok, az adja a kontrasztot. Minden HDR és egyébfas**ágsallang ezután jöhet csak. Azért azt nagyon sajnálom, hogy erre ment el az ipar ami most van. Mostani “frame by frame” feldolgozással és processzorokkal olyan íriszeket lehetne csinálni, hogy csak na!twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
-
szepi0808
senior tag
Csak úgy rákerestem és a mérések is mutatják, hogy húz el a Sony ANSI kontrasztban a JVC-től. Gyakorlatban is ezt lehet látni, hogy minél világosabb a kép, annál dinamikusabb a képe a Sony-nak és fordítva, minél sötétebb, annál feketébb a JVC-nek.
Aztán ki-ki döntse el maga, hogy kinek mi ér többet. De érdekes kérdés az is, hogy egy átlagos filmben mennyivel több a 2% alatti és feletti ADL jelenetek?
https://www.avsforum.com/threads/sony-vpl-gtz380.3164159/page-7?post_id=60433513&nested_view=1&sortby=oldest#post-60433513
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z3000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
szepi0808
senior tag
válasz Khaosz55 #65087 üzenetére
Ezzel én is így vagyok, nagyon jól leírtad. Ha jön a fekete, akkor jön a fekete leves is és az számomra is nagyon illúzió romboló tud lenni.
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z3000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz Khaosz55 #65087 üzenetére
ja nezegetem en is egy ideje a W2000rol feljebb valtasi opciokat, gyakorlatilag a hard requirement az, hogy a feketeszintje (lesotetitve) nem lehet rosszabb.
meglepoen szukiti a lehetseges upgradeket. erre jon a throw, a hang, a fenyero, az uniformitas (factory ertekekkel is), meg lehetoleg LEDet akarok 4Kval, es maris kb egy kotegnyi megoldas marad.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Khaosz55
addikt
-
mandju
senior tag
válasz Khaosz55 #65094 üzenetére
Így van. A múltkor írtam, hogy a Sony ANSI-ban előnyben volt. Aztán jött az NZ8 és az NZ9 a high contrast block-kal. Ez nagy előrelépés volt a régebbi szériákhoz képest. Nekem több osztrák, német ismerősöm váltott NZ9-re, mert végre megközelítették/elérték egyidejű kontrasztban egy jó DLP szintjét.
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
-
gyraph
tag
Sziasztok.
Vettem egy Benq W2710i projectort. Ha a hozzá kapott QS02-es android TV dongle-t használom, csak a HDR10 képmód elérhető, mindegy neki, hogy SDR vagy HDR tartalmat streamelek róla. Magyarán az összes youtube video a HDR10 képbeállításait kapja.
Ha a playstation5-öt bekapcsolom, akkor is csak HDR10 képmód van rajta, teljesen mindegy, hogy az adott játék támogatja, vagy sem /mindegy, hogy Ps5 menuben “only if available”-re állítom a HDR-t).
Lg Oled tv-m akkor vált HDR módba, ha az adott tartalom amit lejátszok, az HDR. Az egyetlen lehetőség ha a HDMI EDID menuben átteszem a HDMI source-t enhanced-ről normal-ra, de így meg HDR nincs egyáltalán. Minden megtekintett youtube video előtt nekem kéne manuálisan kapcsolgatni? A nem HDR tartalmakhoz nem tudom használni az SDR módokat? Ez így normális?
Előre is köszönöm a segítséget![ Szerkesztve ]
''tavaszi fáradtság, nyári punnyadás, őszi levertség, téli álom...''
-
Vhiktor
veterán
válasz gyraph #65097 üzenetére
Nem normális. Adaptív hdr kell, tehát csak akkor vált hdrbe ha a tartalom is az.
Milyen kepmodban van a projektor. Néz szét a beallitasai között.ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
gyraph
tag
válasz Vhiktor #65098 üzenetére
A projector amint bedugom a PS5-öt, azonnal HDR10 képmódba vált, tehát nem elérhető sem cinema, sem sport, sem bright room, isf bright, isf dark etc., csak HDR10. Emelett elérhető a Filmmaker mód, ami isteni lenne, ezért vettem ezt a projectort, de a range így is HDR marad. Ha a PS5 HDMI Edid-et leveszem, akkor jönnek elő az SDR képmódok, de akkor értelemszerűen HDR nincs.
Az android dongle is csak akkor vált le HDR10-ről, ha a dongle beállításaiban átváltok YCbCr422 12-bit ről YCbCr420 8bit-re. Ez így élhetetlen.
Mi lehet a gond? Köszi a segítséget!''tavaszi fáradtság, nyári punnyadás, őszi levertség, téli álom...''
-
Vhiktor
veterán
válasz gyraph #65099 üzenetére
Szokott lenne olyan beallitas hogy dinamika tartományt egyeztetése, nem tudom fejből hogy ennél van e ilyen. Itt lehet választani hogy auto: jelnek megfelelően vagy fixen sdr vagy fixen hdr.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest