- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Házimozi haladó szinten
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ZIDOO médialejátszók
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Én Fujifilm user vagyok már pár hónapja. Nagyon szeretem, általában RAW + JPEG módban lövöldözök, de 99%-ban annyira jó ránézni a gépből kieső (SOOC) JPEG-re, hogy egyszerűen eddig egy-két kivételtől eltekintve nem kellett RAW-hoz nyúlnom. Ezt nagyon kedvelem a Fuji gépeiben. Ilyen téren az Olympus sem rossz, náluk is fantasztikus a gép JPEG motorja.
A Fujifilm objektívek tényleg drágák, igaz cserébe világklasszis darabok. Szerintem vess egy pillantást (ekvivalens gyújtótávolság alapján) a két rendszerre. A Micro 4/3-hoz előbb találsz olcsóbban üvegeket. A Fujifilm X rendszer nagyon szépen, következetesen van felépítve, kezdve a legfontosabb gyújtótávolságú fixekkel és ők felülről építkeznek, azaz most főleg a professzionális darabok jönnek egymást érve.
Viszont ha videózni akarsz, akkor a Fujifilm kiesik. Nem csak minőségében rossz a videója, hanem a manuális expozíciót is nélkülözi. Viccnek jó, másra nem. Az Olympus sem erős videóban, azt sem ajánlom erre a célra. Gyakorlatilag ők ketten azok a MILC piacon akik semennyire sem veszik komolyan a videózást.
Inkább akkor egy Panasonic ha már amúgy is Micro 4/3 rendszerben gondolkozol. Egy GX7 olyan váz amivel én is szívesen kibékülnék ha MFT-re váltanék. Bár nem mondtál árat, hogy mennyit szánsz rá. Panáék nem csak MILC szinten az egyik legjobb videósok, hanem úgy amúgy is. Jó mondjuk a GX nem egy GH sorozat, így például mikrofon bemenet nem lesz, de ez az egyetlen (és viszonylag könnyen áthidalható) hiányosság ami egy amatőr videóst érdekelhet.
Szerk: Még a Sony ugrik be, szintén APS-C, de fotó és videó módban is jók. Az új A6000 elég meggyőzőre sikerült. Náluk alapvetően azzal van gond, hogy eléggé össze-vissza az objektív kínálat, azért a fontosabb darabokkal el van már látva, de azért vannak hiányosságok bőven.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Egy kis észrevétel, legtöbb MILC-ben ugyanúgy van redőnyzár mint DSLR-ben, itt is van hang, gép válogatja melyik mekkorát csattan. Pl az én GH1-em ami egy elég öreg modell nagyobbat csattan, hangosabb mint egy D5100. Legalábbis az én tesztjeim alapján. Újabb modellek jobbak, GX7-et próbálgattam ahol öröm lenyomni az expógombot olyan jó hangja van a zárnak, és halk is. Sokban már van elektronikus zár is ami teljesen hangtalan, de ennek vannak hátrányai.
-
MC Pite
veterán
EVF kell-e? Milyen gyutávok kellenek, mit akarsz fényképezni?
Melyik fuji/oly? Pl X-A1 16-50 plusz 27mm-es duplakit 185ért korrekt ajánlat.Fuji és Oly produkálja a legjobb jpg-ket - cserébe olynál az evf-es vázak kezdődnek igen drágán, fujinál az obikat mérik átlagnál többért; igaz, a kinti nagy árleszállításoknak lassan itthon is el kell indulniuk mert igen vicces helyzetek fognak (megint) kialakulni különben - 150-250$ mínuszt nehogymár ne lássunk viszont.
.mf: Freddy kicsit sarkítva fogalmaz helyenként, néha csak azért, hátha valaki (pl én) ugrok-e rá. Akit érdekel, rákeres hogy elég gyors-e; az ilyen 'használhatatlanul lassú' urban legendeket meg aki elsőre minden nélkül elhiszi bármiről, megérdemli. (Beleértve eos m is, ott is hihetetlennek tűnt, de hát igen, az olyan.)
Valamit félreérthettél... Van egy X20asa, okés. Világ leggyorsab fókuszát (ezt legalább 3 gyártó hirdeti, de inkább 5) az X-E2 plusz a 14mm-es fix kombóval mérték (mondjuk bullshit ilyen mérésekkel reklámozni), Freddy E1-et próbált, és az elmondása alapján elég sok csokiban fogadnék hogy korai (tényleg a mai állapotoknál lassabb) fw-el.
Az meg hogy mit kínál 240ért... szerintem elég korrekt. Ennyiből mit kapsz másutt(milcre gondolok elsősorban)? Gyorsabb vázat, ami nem tud ilyen állóképeket, sokkal gyengébb üveggel.(off)Fuji és Pana is új szenzoron dolgozik. Előbbi az EXR és SR szenzorokat mixeli az X-Transal és még egyet csavar rajta; pana meg új anyagból építkezik ami sokkal érzékenyebb lesz. Mindkettő ígéretes, bár közeljövőben én a fujiét várom - vszínű az X-Pro2 (2015) lesz az első ezzel a szenzorral.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Freddy76
addikt
A dilemmád ismerős, én is átéltem. Használtam dslr után fél évig olympus e-m5-öt, majd újra dslr-t egy évig. Aztán elegem lett a méretéből és a nyűgjeiből, és eladtam. Most pár hónapja egy fuji x20-at használok, és filmmel bohóckodom, de fogok venni előbb-utóbb valami tükörnélkülit.
.mf jól összefoglalta a fuji és az m4/3 közötti különbséget. Nekem személyes benyomásaim hasonlók voltak. A fujinál van egy kell faktor, jól néznek ki, frankó a kezelés, jópofa azokat a retró tárcsákat tekergetni. A képminőség nagyon jó (még ha figyelembe vesszük az "iso csalást", akkor is), az obik kivétel nélkül zseniálisak. Az x-e1 nálam kiesett, még az új fw-vel is. Lagzott kevés fényben nagyon (az e-m5 nem, az ennél sokkal folyamatosabb), és lassú is. Nem csak az af, általában komótosnak tűnt a gép. Aki tájképezik, turistáskodik, beállított képeket fotóz, annak persze tökéletes, de nekem van egy nyílként suhanó 2,5 éves leányom, oda azért kell a harapós fókusz. Az x-e2 már jó lenne. Ha az én fotózási szokásaimat nézem, a 18-55 kitobival és a 27/2.8-cal ellennék. Ez így 540.000 forint, ha itthon veszem, újonnan, garival...
A másik opció a most megjelent olympus om-d e-m10. Kisebb, mint a fuji, ez előnye. Az x-e2, amint írtam, már elég gyors, de az e-m10 gyorsabb - mindegy, hogy elég-e az x-e2 sebessége, az nem hátrány, ha gyorsabb. A képminőség itt is nagyon jó, nem annyira jó, mint a fujié, de szerintem a fuji előnyei iso 1600 felett kezdenek jönni, de az e-m10 is használható 3200-ig, megfelelő utómunkával nekem a 6400 is okés volt 10X15 nyomatokra. Tehát a képminőségben van hátránya, de átlagos használat mellett az e-m10 is elég mindenre. Óriási előnye az oly-nak a bitang jó stabija, ami álló témánál pont megfog annyit, hogy pl. egy esti tájképnél nyersz annyi záridőt, hogy kompenzálod a fuji iso előnyét (vagyis pl. iso 3200 helyett használhatsz jóval alacsonyabb értéket, mivel a záridőt tudod növelni). A jpg-k mindkét gép esetében jók, a fuji jpg-it szokás dícsérni, de nekem legalább ennyire bejönnek az oly-k jpg-i (ha oly dslr-d volt, tudod, miről beszélek). Az oly raw-jait talán jobban támogatják a feldolgozó progik, bár ezt csak hallomásból tudom, fuji rawokkal tapasztalatom nincs. Az e-m10-re most egy elég ütős szettet álmodtam meg: e-m10 + 14-42 (kitzoom, nem killer, de rohangálni jó) + 25/1.8 + 45/1.8. Most, ha figyelembe veszem az olympus mintabolt bárki számára elérhető kedvezményeit, ez a szett megvan 385.000 forintból.
Szóval nálam az e-m10 a befutó. Ha nem érdekelne a pénz, akkor lehet, hogy gondolkodnék a fujin, de ez a 160.000 forint pont elég lökés az oly felé, pláne, hogy érdemi hátrányt nem szenved.
Te a panát írtad. Nos, nekem a panák nem tetszenek. Ennek a legfőbb oka: csak. Nem tudom miért, de nem tetszenek... A jpg-ik nem ütik meg az oly/fuji szintet, ez tuti. Persze ha videózni akarsz komolyabban, a pana jobb választás a fentieknél.
[ Szerkesztve ]
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
jjeahh
nagyúr
"Sajna, a videó nekem fontos, mert elég gyakran van rá szükségem."
fullHD videót ma már kb. minden gép tud, kérdés, hogy mennyire veszed komolyan a videózást, szükséged van-e manuális beállításokra, külső mikrofon-ra stb.
"Ha egy adapterrel M42-es obikat akarok használni m4/3-os MILC gépen, akkor az mennyire viseli meg a bajonettet mechanikailag? Gondolom, a MILC obik könnyebbek a régi M42-eseknél. "
én olympus-on csak régi manuális obikat használok jelenleg, van közöttük két m42-es is, ezek b*romira masszív kis vázak, meg sem kottyan nekük egy régi nehezebb full fém-üveg obi
(#19802) Bici: e-m1-ben hibrid af van, adapterrel ugyanúgy, gyors af-el működnek rajta a régi 4/3-os obik is, mint 4/3-os vázon
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
.mf
veterán
Hacsaknem többkilósak, szerintem semennyire (de akkor már úgyis az obinál fogva szokott alátámasztva lenni, a m4/3-os vázak pedig fél kilónál megállnak). Ugyan eddig csak PL3 és EM5-öm volt, de mindkettő elég masszív kis fémvázas darab. Panánál a külső burkolat műanyag, de a belső váz tudtommal ott is fém.
Videót, igen, Panával jobb, ott vannak kifejezetten filmezős v-dSLR / "v-dSLM" vázak, mint a Pana GH2-3-4 -- Olyval sokkal szűkebbek lesznek a beállítási lehetőségeid, és bitrátában is korlátozva leszel; de ettől még azzal is lehet. A neten is van jópár videó, amit stabija miatt EM5-tel készítettek, meg lehet nézni, szerintem alkalmankénti hobbi-videóra vállalható.
Ha Bp-en vagy és lesz valamikor meet, gyere el, elég sok vázat és obit szoktunk magunkkal vinni.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Stauffenberg
nagyúr
Akkor sorrendben megyek:
1.) Ez persze függhet a felbontástól is, de az EVF előnye, hogy ma már szinte mindenki nyújt valamilyen fókusz segéd funkciót. Legjobb ezek közül a focus peaking amiben a Sony élvonalbeli minőséget produkál. Ennél jobb digitális MF segéd még nincs. A sors fintora, hogy cserébe a Sony nem gyárt jó minőségű EVF-et.
2.) Ez azért nagyon függ attól, hogy mennyit akarsz rákölteni és milyen objektívekre van szükséged. A legtöbb MILC rendszeren egyszerűen nem létezik az alsó kategória objektívek terén, mint DSLR-en vagy legalábbis erősen hiányos. Az m4/3 objektívek többsége minőségben hozza azt ami a népszerű DSLR rendszereken a középkategória. Árban is.
3.) Sony!!! Csak a Sony ezek közül. Pentax és Olympus abszolút felejtős ha videóznál (meg a Fujifilm is). Sem minőségben, sem funkciókban, sem beállítási lehetőségekben nem veszik fel a versenyt. Jó videós vázakat a Sony, Panasonic, Canon, Nikon készít (nem rangsor, csak random felsorolás).
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
lehet, hogy az slt jpg-k zajszűrtebbek, ezért látod a képeket zajmentesebbnek, dxo meg gondolom ezt nem méri...amúgy az a3000-et felejtsd el sztem, vagyis csak akkor vedd meg, ha élőben megtapiztad, belenéztél a kukucskába, és nem riadtál el...sztem ha a3000, akkor már inkább nex3n... előbbi is nex, csak fel van fújva, le van butítva
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem, vannak klasszikus értelemben vett, nem cserélhető objektíves kompaktok is az X-családban.
X-S1 szuperzoom bridge
X-F1 prémium ultrakompakt
X-Q1 prémium ultrakompakt
X10, X20 haladó kompakt
X100, X100s APS-C szenzoros, fix ekv. 35mm f2.0 objektíves kompaktEzek EXR vagy X-Trans szenzoros, Fujinon objektíves gépek. Egyikre sem lehet azt mondani, hogy szar.
Szerk: Még az X100 hivatalos nevében is ott a FinePix jelölés, pedig...
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Az X-S1 és a Stylus 1 nem ugyan az a súlycsoport. Ráadásul az X-S1 2011-es modell, míg a Stylus 1 egészen friss.
Valóban nem a legjobban sikerült darabja a Fujinak az X-S1, de a gagyiság még nem igaz rá. Nem egy Sony RX10 vagy Panasonic FZ1000, de ez az árán is látszik. Sajnos optikailag nem is lehet olyan jó, mint a Stylus 1, hiszen egy jelentősen nagyobb átfogású üveget kapott. Na meg a Stylus 1-ben már benne van egy csomó olyan fejlesztés ami az OM-D vonal felől jön. És ha már itt tartunk, ennyi pénzért én már inkább egy E-M10-et vennék, nem egy Stylus 1-et.
De ne ragadjunk le az X-S1-nél, nem is ez a legnépszerűbb kompakt az X-családban. Érdemes az itteni fórumozók véleményét kikérni az X10 vagy X20 kompaktokról. Parci, Pite, Freddy, Ijk igen kedvelik őket.
-
faki_
senior tag
Pentaxnál "Quick Shift" néven fut, a vázat autófókuszra állítva is belenyúlhatsz manuálisan. A "DA L" jelzésű, kitben adott zoomok (kivéve a legújabb 18-50) és a két népszerű, viszonylag olcsó fix (35/2.4, 50/1.8) kivételével a legtöbb digitálisra tervezett obin van ilyen funkció:
http://www.pentaxforums.com/lensreviews/ -
jjeahh
nagyúr
Ennek nem hiszem hogy van értelme, egypontos af-el oda fókuszálsz ahova tetszik, a legtöbb milc-nél meg ott a tapifókusz is, sőt, néhánynál érintésre akár exponálni is lehet... Sztem max fordítva hasznos a dolog, ha nem oda fókuszál a gép ahova akarod, ezért korrigálsz manuális fókusszal... mint kiderült ezt oly-k, panák, pentaxok biztosan tudják, de gondolom a többiek is.
Szerk: manuális fókuszt miért jó korrigálni? Amúgy ezt is lehet, feltéve ha elég pici a fókuszmező, gondolom nagy fókuszmezővel mf után esélyes, hogy újra a kerítésre áll rá az af[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
faki_
senior tag
-
jjeahh
nagyúr
Gondolom minden dslr-en bele lehet nagyítani az élőképbe manuális fókuszáláskor, milc-eknél a keresőben is, ez is egy megoldás lehet esetleg, szal ezen ne múljon sztem a döntésed. Én panákat használok, nem tudom más rendszerek autofókusza mennyire megbízható a mindennapokban, de én eddig soha nem kellett mf-el korrigáljam az af-et.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MrChris
nagyúr
Amit keresel funkciót az általában makró obikon van és talán előfodult egy-két telén, más obin még nem találkoztam/láttam/hallottam. Az AF egy mai gépen és obival nagyon gyors, előfordulhat persze olyan helyzet, hogy nem megfelelő helyre megy, de általában hamarabb lehet célt érni egy odébb mozdítással, célzással, mint MF-al bajlódni, főképp a croppos dslr-ek pici keresőjében nehéz ez. Szerintem ne ez vezessen.
-
jjeahh
nagyúr
Azért a te minoltádhoz képest modernebb gépek között is vannak olyanok amikkel nem egyszerű az élet af fronton, nálam itthon van egy oly e-p1 is, annak nem kell állatkert vagy kerítés, néha jó fényben egy sima portréra sem áll rá rendesen a fókusz, ráadásul a fókuszmezők hatalmasak, fogalmad sincs, hogy a szem esett-e az élességi síkba vagy az orr . Gondolom van még pár digit váz ami gyengus, pl. a régebbi fuji gépek...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MrChris
nagyúr
Fotóztam állatkertben rácson át csak épp manuál obival teléből nekem csak az van. A belenagyítós peakinges segédekkel ez a téma ezen a szinten nem kihívás. Azóta lett egy 45-ös majd kipróbálom, bár az is kicsit rövid.
-
Snoop-y
veterán
Az egesz keretbol nem lehet olyan lencset venni nikon vonalon ami ezt tudja:
24-200 f/2.8
A 70-200 f/2.8 onmagaban tobb mint fel milla a 24-70 f/2.8 a masik fele.
Van egy erzesem hogy a canon is hasonlo.
Ha ez az igeny akkor hajra
A 18-105 meg nem fix fenyeros a teljes intervallumban.
[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
pethob
aktív tag
Nem. Te pont azt írod követelménynek, amire a bridge gépeket kitalálták. (Csak 1, fényerős, nagy átfogású zoom objektív.)
Ha nem akarsz objektívet cserélni, akkor nincs értelme cserélhető objektíves gép vásárlásának. (Én meg a 18-105 vagy 18-135 optikákat sem szeretem /tiltsuk be a forgalmazásukat! :-)/, mert túl sok kompromisszum. Akkor inkább egy alap zoom + egy tele zoom, aztán cserélek ha kell. De ez már egyéni ízlés kérdése.
Szerintem nyugodtan vehetsz RX10-et.
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
Tin_Shield
őstag
Esetleg a Sony a6000+18-105 f4, bár ez csak használtan férne bele a 300-ba. Már ha egyáltalán beleférne, nem ismerem a Sony használtpiaci árait
És ez csak ~27-160, és nem f2.8, (bár az APS-C szenzor kompenzálja az 1FÉ-t, többet is), és nem is kicsi, viszont már nem nyújtogatja magát tovább. -
vond
MODERÁTOR
Én bedobok egy G9 + Leica 12-60 + Lumix 100-300 II kombót.
Van nagy váz, brutál jó kezelhetőséggel, két obival ekv. 24-600 mm, ekkora átfogáshoz képest egész jó fényerő, csoda Dual stabi (+ IS Lock is, ami Neked főleg tetszene), iszonyat szép FHD és 4K 50/60 fps videó, mikrofon bemenet, ember/állat AF, meg minden kutyafüle.
Használtan kb. bele is fér az 550-600-as keretbe. De gimbalos akcióban most a G9+Lajka 500 alatt elhozható újonnan is, ami szerintem nem rossz.
Annyi, hogy a 60 és 100 mm közötti tartományt 60-as crop-ból kell lefedned, ha kell. De szerintem ez még abszolút élhető. Főleg, hogy fotó mellett van is ilyen funkció a G9-en videóban is. De a nagyon szép 4K50-ből akár utólag is lehet vágni.
Van Oly 12-100 mm f/4 is, de szerintem nem éri meg az árát, meg ott bukod a Dual IS-t.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
haruspex
aktív tag
A legközelebb egy Pana g9-cel, és hozzá összeválogatott objektívekkel járnál ahhoz amit kérsz natív vonalon, de az meg nem apsc.
Sony vonalon próbálkozhatsz adapterezet canon obikkal, vagy z50-nél nikonokkal.De leginkább racionalizállni kellene az elvárásokat. Ha jól értem első gép lenne. Boltokban meg kellene fogdosni egy párat, hogy mi a kényelmes, elkezdeni nem feltétlen a teljes keretet elköltve, és látni fogod merre kellene tovább lépni. Ha elkezded hurcolászni magaddal akkor a felszerelést akkor rögtön hátrány lesz a nagyobb méret is, szabadban nappal pl. pont nincs kevés fény.
Új hozzászólás Aktív témák
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- 4K UHD autós kamera,dashcam, VIOFO duo,valódi csúcsminőség,SONY EXMOR csip, WIFI,GPS,G-szenzor
- Filmes gép gyűjtemény
- Softbox és diffuzorok - Fotós derítők, reflektorok és hátterek
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők