Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz asdf_ #87086 üzenetére

    Könnyen lehet shutter shock is. Én most vettem észre, hogy jó pár képem sajna életlenebb lett a megszokottnál, jellemzően 1/60 meg 1/100-as záridővel készültek, 12-14mm-en a 12-32-vel. Régi E-P1-n nem volt ilyen, a GX80 meg már nem ilyen, de sajnos az E-M5 II az bizony hajlamos erre. Most olvasom épp, mi a szokás ez ellen, mert idáig magáról a fogalomról se hallottam.

    Erre egyébként kinek mi a legjobb tippje, azon kívül, hogy vegyek Sony a6000-t. :DDD

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz Speeedfire #87088 üzenetére

    Van valami hátránya annak a megoldásnak? Még nem tudtam teszteket olvasni róla, de az elektronikus zár sem jó mindenre, így sejtésre ennek is biztos van valami, különben ez lenne az alap beállítás.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz JóGéza #87090 üzenetére

    Igen, azért is írtam, hogy jó az a bolt, legalábbis a 12-40 nagyon jó áron van, de szerencsére a macro-t év közben itt-ott el lehet csípni annyiért. A Mintabolt annyiból jobb az MM-nél, hogy 3 év garit adnak. :)

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz Lassú Víz #87093 üzenetére

    Köszi, ennek örülök. Kipróbálom majd valamikor hétvégén, vagy utána. :)

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz MrChris #87053 üzenetére

    Ha ez a szál még aktuális. Az általad linkelt oldalon a képeket szerintem csak úgy meglövik és összevetheted a zajt. A Tejúthoz viszont 15-45 sec kell és bizony, ez már hosszú záridőnek számít, ahol drasztikusan romlik a teljesítmény, tapasztalatom szerint. Bár az a Canon se egy iso bajnok, képek kellenének...

    Ezt a jel/zaj mizériát a HI-RES mód fogja megoldani. (már ahol használható lesz) Minél több helyen be kell vetni, szinte biztosra veszem, hogy a következő Olympus gép jelentős fejlődésen fog átmenni e téren. Már mindenki teszi szépen bele a stabilizátort a gépeikbe, még azok is, akik 3-4 éve kijelentették, hogy az nem szükséges. (fujifilm). 80 megapixeles képeket lehet lőni egy "sima" 20 mpx-es szenzorral, vissza méretezve a képet nem csak sokkal részletesebb lesz, hanem zaj is kevesebb.

    Kellenek az objektívbe épített stabik is és egy fokkal még jobb vázba épített. Ezért gondolom azt hogy kijön egy új 12-40-es PRO is stabival és kit része lesz az új gépnek. :D Na ennyit a mai jövendölésekről, ha nem jön be, akkor jövőre veszek egy "sima" 12-40-t, nem várok tovább. :)

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz Lassú Víz #87126 üzenetére

    Ez a csináld magad sorozatokból engem nem győzött meg. Nyilván lehet ezt is ügyesen csinálni, de én csak megnyomom azt a bizonyos gombot és egy RAW (vagy JPG-t) -ban megkapom az eredményt azonnal és jó minőségben.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz dzz #87144 üzenetére

    Egyébként igazad lehet, ugyanis pont a G7-be került az a fura Panasonic szenzor, ami dinamikatartományban egész jól szerepelt, viszont hosszú záridőnél nagyon sok színzajt produkált. Erre külön MLACA is felhívta [itt] a figyelmet.

    Ezért volt anno óriási előrelépés az E-M5, mert az volt az első Sony szenzoros Olympus, ami minden tekintetben felülmúlta a Pana szenzorokat. Azóta azért elég sok Sony szenzoros gép lett és én nem 1 nagyon jó csillagfotót láttam MFT-vel, amik jellemzően valamelyik Sony szenzoros példánnyal lettek lőve.

    Bár tény, hogy itt már csak az objektív választék miatt is hátrányban van a rendszer, ide inkább egy ekv. 18mm kéne és f/2.0, vagy valami hasonló, amiből nem sok van.
    Nagy szívfájdalmam nekem is ez, de az én képeim max 2% lenne csillagfotó, ahol más rendszer előnyösebb lenne, viszont a maradék 98%-ban számomra meg az MFT az előnyösebb, így maradok.

    Ezt le kell zongoráznod, mi mennyit ér, mennyire fontos.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz dzz #87147 üzenetére

    No igen, ha minden fontos, akkor a legjobb egy FF tükrös gép és akkor jó minőségben (és jó drágán persze) tudsz mindent fotózni. Mondjuk ott meg a hegymászós, kirándulós témák lesznek kellemetlenek és nem a minőség miatt. Valószínűleg azért van több rendszer, mert mások az igények és mert nincs mindenre tökéletes rendszer, ha lenne, csak az az egy maradt volna fenn.

    Sony: Szerintem az egy kétes rendszer, bármilyen fura, bármennyire tolják ki a külsős gyártók is az objektíveket rá, bármennyire jól állnak most eladásban, ez csak pillanatnyi állapot. El van cseszve a bajonett átmérő, amin nem (vagy nagyon drágán) lehet csak javítani.

    FF Sony-ba én ma már új belépőként nem invesztálnék pénzt, mert jön a CaNikon rendes bajonett átmérővel és még kisebb, olcsóbb és jobb minőségű üvegeket fognak gyártani. Azért ott 1-2 jobb féle objektív fél milla vagy afelett van, ennyi pénznél megérhet várni még picit.

    A croppos Sony pedig majdnem minden szettben orr nehéz, de ha ez nem zavar és ha a Sigma obik meg az a 2-3 értelmes Sony lefedi az igényeidet akkor jó (jobb) lehet. De mindenre az a rendszer se lesz jó, eleve APS-C-re tervezett ekv. 300 mm feletti objektívük nem is nagyon van, most direkt megnéztem a Sony oldalát. Ráteheted a FF-re tervezett állat objektívet, de most ezt eladni úgy, hogy minden rendben van, az szerintem meredek. Natív macro se nagyon van, adapterezés megint, vagy a méreg drága és nagy FF objektív mehetne rá. Kevés a csepp és porálló megoldás, mft-ben relatív olcsón össze tudsz állítani ilyen szettet. A 14-150 minőségét nagyjából megkapod, de 50 ezerrel drágábban és jóval nagyobb méretben. Szóval ha minden fontos, azt 1 rendszerben nagyon nehéz és drága megoldani.

    Esetleg az egyik vázad add el, kis ráfizetéssel lehet már sony nex5-n meg ilyesmi kereső nélküli vázakat kapni, jó szenzorral. Rá tehetsz egy olcsó Samyang 12mm-es objektívet és ez elég lehet csillagfotózásra, utazni meg viszed továbbra is az MFT szetted. Árban lehet ugyanott lennél, mert a Samyangot így is úgyis megvennéd, a 14-150-t drágábban tudnád kiváltani, abból kijön a használt Sony váz. De ez csak tipp. Nézz körbe, hallgass meg másokat is.[

    UI.: Vagy zsebbe nyúlsz, eladsz mindent és felszállsz a Fuji hajórára, az a Samyang oda is elérhető. Objektívek tekintetében meg mindegyik APS-C-re tervezett és kiváló minőségűek, az egy fasza rendszer. :R /OFF]

    [ Szerkesztve ]

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz dzz #87147 üzenetére

    Még arra volt időm meg igazából érdekelt is, hogy megnézzem, hogy állnak most az mft gépek zaj terén. Íme

    A G7-t nem látom, de 99,99% hogy az E-M1 szenzora van abban is, ami a 2009-es GH1 szintjén van zaj terén. Érdekesség még, hogy az E-M1 II mennyire jó, az már egyébként a DXO szerint a Sony a6000 szintjén van, ami elismerésre méltó teljesítmény. Szóval innen is látszik, hogy a 12 MPX-es gépek után a legalkalmatlanabbal szeretnél csillagfotózni, tényleg nem túl szerencsés erre a feladatra.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz 80hun #87150 üzenetére

    Az el van cseszve a bajonettátmérő alatt nem tudom mit értesz, de van valami amiről nem hallotunk?

    - Túl pici FF-hez az az átmérő. Ezt a Sigma egyébként anno lenyilatkozta, a Sony mondjuk biztos nem fog dicsekedni vele.

    A sarkok emiatt problémásak, meg lehet oldani, ha az objektívet úgy tervezik hozzá, de az pénz. Igazán fényerős zoomokat meg aztán pláne problémás rájuk tervezni, mondjuk lett 1-2, például az 1 millió 100 ezerbe kerülő 70-200 f2.8, a bibi csak az vele, hogy 1,5 kg lett, pont annyi, mint a Canon 70-200 f2.8-asa amit odaadnak 350.000 Ft-al olcsóbban és ugyanakkora. A Canonnál egy méretes vázra teszed rá, addig a Sony-nál egy papírvékony valamire, ami baromi kényelmetlen még rövid távon is, fogtam kézben. Kisebb objektíveket kéne kapni egy tükör nélküli rendszerhez!

    Most még elvannak egyedül, de amint megjelenik valaki, aki ezt rendesebben megoldja, akkor nem kérdés, hogy kit fognak választani a régebbi FF tükrös tulajok, illetve az újonnan érkezők. Milliós tételekről van szó, számomra érthetetlen egy ekkora hiba.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz jmakk #87154 üzenetére

    Ha a 85mm f/1.4-t nézzük se valami rózsás a helyzet. Itt is látszik, hogy ha fényerős objektív kell a Sony FF-re, akkor megoldják így-úgy, de részemről ezt a rendszert meghagyom másoknak.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz weiss #87152 üzenetére

    Pedig van már valami mókolás bokeh téren is, de nem merültem bele. Mindenesetre a zajt és a felbontást könnyen orvosolni tudják. A bokeh meg olyan, amilyen. Tudatos vásárló valószínűleg tisztában van ezzel és elég neki, amit az MFT nyújt.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz weiss #87157 üzenetére

    Tudom. Ezért várom az Olympus nagy bejelentését, hogy lesz-e kézből kitartható HI-RES mód vagy sem. Ez elég égető kérdés, egy jó HI-RES-el a pana gh5s-hez hasonlóan 10 MPX-es szenzor is elég lenne, videóra és statikus témára mindenképp. Illetve attól még lehet új 20 MPX-es váz is, általánosabb célokra.

    Meglátjuk, én bizakodó vagyok, az Olympus azért letett már ezt-azt az asztalra.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz 80hun #87160 üzenetére

    Igazából én se szeretném ennél jobban szétoffolni ezt a fórumot, csak valahogy többet van már szó itt a Sony-ról mint az MFt-ről, aztán szélnek eresztettem a gondolataimat, hogy szerintem miért nem olyan tuti az.

    Remélem, hogy valaki még beszáll a FF MILC táborba, akkor megtudjuk mi az igazság. Én nem vagyok mérnök, tehát mérésekkel nem tudom ezeket alátámasztani, csak olvasok a témában és azt látom, hogy a net tele ezzel. Nem csak fórumozók, rendes szakemberek is lenyilatkozták, hogy az az átmérő el lett kicsit szúrva, illetve hogy ezért drágább tervezni, fejleszteni igazán jó minőségű objektíveket.

    Az, hogy nagyon drágák, azt már látjuk, de hogy lehetne kisebbet, olcsóbban gyártani csak akkor tudjuk meg, ha valaki még belép és nem legacy bajonettel, hanem egy teljesen újjal.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz topikk #87167 üzenetére

    All-in a kézből kitartható HI-RES módra, aztán had szóljon... :DDD

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz MrChris #87175 üzenetére

    Ennyire jó ez a Laowa? Akkor jelent meg, amikor nagyon nem értem rá fotózni, így pont kimaradt, hogy nézzek róla beszámolókat. 1-2 képet láttam, az alapján a sarkok nagyon macerásaknak tűntek, illetve nyitva nem tűnt valami jónak ahhoz, hogy esetleg Tejútra megvegyem. De ez csak úgy tűnt 1-2 kép alapján, az is lehet, hogy valami kezdetleges tesztpéldány képeit láttam, nem emlékszem már.

    Szerintem az egyébként hihetetlenül erős MFT objektív felhozatal a(z olcsóbb) nagylátóknál gyenge picit. Sony E-re megcsinálta a Sigma a 16mm f/1.4-t ami jó, Samyang 12mm is egy erős közepes, olcsón. Ide az m.zuiko 12mm szerintem drága és nem a legacélosabb nyitva, a többi meg zümm, amik jók, de Tejútra fényerős fix kéne. Nem is értem, miért nem adnak ki legalább egy 9mm f/2.0-t?!

    Szóval milyen Tejútra a Lawoa?

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz 80hun #87168 üzenetére

    A hétvégi témához még egy off: egyre inkább hivatalossá válik a Nikon FF MILC. Érdekes, hogy bloggerek, fórumozók kiemelik, hogy igen, itt aztán jó lesz az a bajonett átmérő. Miért olyan fontos ezt kiemelni, ha nem létezne olyan rendszer, ahol ez nincs jól megoldva? Meglátjuk, mi igaz ebből.

    Annyiból várom ezt a Nikont, hogy szépen beárazza a Sony-t, lesz verseny, viszont sajnos tisztában vagyok azzal is, hogy potenciális veszély a MFT-re nézve, mert olcsóbb f/2.8-as fixekkel ez is tud kicsi lenni.

    Bár én elvagyok az Olympussal és a rém egyszerű Olympus Viewerrel, de ha belép a Nikon, jönni fog a Canon is és itt eléggé vérre megy majd a játék. Kicsi, kemény piac. Egyesek kitaposták az utat, mások gond nélkül lemásolják őket és tarolnak. Mai hír szerint már a Canon megelőzte Japánban az Olympust Milc-ek terén, holott alig van értelmes gépük, natív objektívük meg főleg. Ennyit számít a név és a marketing. :/

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz 80hun #87182 üzenetére

    Köszi a meghívást, talán majd benézek. Az jogos, hogy nem ide kéne teleírjam a fórumot még off-ként sem, csak a hétvégire visszatérve jegyeztem meg, illetve osztottam meg a "hírt". A továbbiakban majd átnézek a Sony fórumba, bár ennél a pár hozzászólásnál jobban jelenleg nem érdekel a téma, nincs Sony rendszerem, várhatóan nem is lesz.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz MrChris #87185 üzenetére

    Megnéztem monitoron is, hát ez azért nem semmi. Nehogy vegyek egyet. :)

    Na végre eljutottam oda, hogy felteszem hirdetni a GX80-t, kinyertem belőle minden nyaralós képet. 1 éves a gép és csak 1050 expo van benne, sokat elmond, mennyire nem szerettem. :Y Az Olympusom már most picit hajszálkarcos alul, földre tettem ide-oda, használom... ezen aztán semmi sincs, remélem hamar elmegy. :DDD

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz #31733248 #87186 üzenetére

    " Arról se feledkezzünk meg, hogy az f2 APS-C-n azért más,mint MFT-n..."

    Én lehet elfeledkeztem. Miért is fontos ez a különbség egy UWA esetében?
    Záridőd ugyanannyi lesz, a DOF más, de egy UWA-nál mit számít?

    Szerintem túl van ez lihegve, ekv. 35-100 között megértem, hogy számítana, mert azokat az objektíveket lehet arra is használni, hogy szépen kiemeljük az alanyt/tárgyat a háttérből. Ott bejön az a kérdés, hogy kinek mi az elég és mi a kevés... át is lett már vagy 20szor számolva, évente...

    UWA-tól azt várom, hogy éles legyen, pici legyen, a színek rendbe legyenek, a gépbe pedig kvázi kötelező a képstabi, aztán szépen ki lehet tartani a gépet sokszor iso200-on is.

    A felettem említett erdős, fás téma szerintem tökre igaz, hasonló példát tudtam volna én is felhozni.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz #31733248 #87191 üzenetére

    Az említett obikkal természetesen az Olympussal. A Samyang 12 f/2 az ekv. 18 f/2 míg a Laowa 7.5 f/2 az ekv. 15 f/2. Tejútnál pont nagyon fontos, hogy minél nagyobb látószöged legyen, így nem igazán 1 kategória a két objektív.

    Oda APS-C-re egy kb. 10mm f/2 kéne, de azt most így fejből nem tudom, hogy van-e (főleg olyan áron és méretben!), Samyangnak viszont van 10/2.8-a, viszont az nem f/2, tehát tekersz egyet az ISO-n és kb ugyanott vagy.

    Viszont a maradék 98%-ban, amikor nem a Tejútat fotózod, meg előnytelenebb az f/2.8, mert sötétedéskor nem tudod annyira kitartani a gépet, újra tekerned kell egyet az ISO-n.

    Pont ez a lényeg, hogy UWA esetében, ahol a DOF-nak nincs jelentősége, ott nagyon megy ez a kis szenzor a jó stabival.

    Értem én, hogy elméletileg szeretnéd összehasonlítani a két rendszert, azonos szenzor technológiával, azonos algoritmusokkal, azonos objektívvel IGEN, jobb lenne a Sony, mert úgy már csakis a szenzor mérete a tényező. Csak ezek az elméleti "helyzetek" nem igen állnak fenn a való világban, mert vagy súlyban, vagy árban nem lesz egy kategória a kettő és innentől kezdve nem tudod összehasonlítani a kettőt, hiszen ilyen erővel azt is mondhatnám, hogy egy bazi nagy középformátumra ráteszek egy fényerős objektívet és vajon az vagy a kis Sony szenzor lesz-e a jobb? :DDD

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz jaanoo89 #87193 üzenetére

    + Kezdem megérteni, miért tesznek itt páran tiltólistára. Szépen felhozzuk az erdős példát, ami egyébként baromi nagy igazság, gyakorlati példa és addig-addig tuszkolod, tekered a dolgot, hogy valahogy kihozd a Sony-dat jobbra, de az erdős témára persze nincs reagálás. Most jön majd a Tejútasra is biztos valami, bármi csak a Sony legyen a jobb.

    Szerintem nagyon elméleti síkon közelíted meg a témát és nem gyakorlatiasan. A micro 4/3 nem azért jött létre, mert jobb akar lenni a nagyobb szenzoros gépeknél, hanem azért, mert kis méretben szeretne jó képminőséget nyújtani. Ahol a DOF kevésbé számít, illetve macronál teljesen piacképes ez a rendszer. Ott van probléma, ha valaki mindenáron csúcs portrékat szeretne lőni, oda valóban jobb lesz egy nagyobb szenzor. Tök fölösleges átszámolgatni, jobb lesz.

    Annak idején, amikor kijött a 9-18, jött a sok FF huszár, mindenki, szítta mint a lovat, hogy csak f/4-5.6, ilyen DOF olyan DOF. Csak azt nem értik, hogy aki 9-18-t vesz, tájképeket fog fotózni, ahova a kontraszt kell, az élesség, amiben brutál jó volt annó a 9-18. Még annó amikor Rabi Miklós vezette a blogját, szépen leírta, miért is olyan jó az a 9-18 és az egész MFT. Az ő állítása szerint részletesebb képet kapott, mint a baromi nagy Canon és Sigma objektívével, ami ráadásul drágább is. Ő aztán végig próbált minden rendszert, nem sajnálta a pénzt és sok érdekességet megosztott, nekem az tetszett benne, hogy nem a speceket bújta, hanem kiment fotózni és levonta a konklúziót. Ennyi.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz Lassú Víz #87197 üzenetére

    Teljesen egyetértek veled, a stabit nem a csillagfotózásra hoztam fel, hanem hogy olyan területeken ahol nem kell a nagy háttérelmosás, milyen fasza iso200-on kitartani kb bármit.

    Ha nekem igazán fontos lenne a Tejút, meg se állnék a FF tükrös alatt.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz dzz #87205 üzenetére

    Azért azt ne feledjük el, hogy Tejútra nem kitobival lövünk, egyik rendszerben sem. Az ekv. 24-28mm nem éppen jó erre, de leginkább az f/3.5-ös fényerővel van a bibi.

    Szóval, azon túl, hogy a G70 nem a legerősebb a micro4/3-os mezőnyben erre a feladatra, a legnagyobb bibi az objektívedben lesz és a technikádban. F/3.5-ös fényerővel ekv. 24-28 környékén még APS-C rendszerben is azon fog múlni, milyen lesz a képed, hogy mennyire jó a technikád és milyen zajszűrő algoritmusokat használsz. Nem egy nagyon zajos képet láttam az említett a6000-el is, hogy csak lestem, de a végeredmény mégis jó lett.

    Ha ezt a mesterséget mégis f/3.5-el szeretnéd űzni, akkor egy tavaly megjelent csúcs APS-C gépet vegyél, de még inkább egy néhány éves FF gépet. Ott az ISO-t 12800 köré/fölé is emelheted, szükség is lesz rá.

    Amint haladsz lejjebb a szenzorméretben, úgy lesz egyre inkább szükséged fényerősebb objektívekre is.

    Ez itt egy kitobis a6000 elvileg iso3200-on, [ez meg itt a rossz szenzorú g7, de jó objektívvel, iso2000-en.

    Nyilván nem fontos ennyire drága objektívet venni, de tény, hogy mft-re az f/3.5 kevés lesz ekv. 24mm környékén, nekem a Sony-s kép egyáltalán nem tetszik, oda is el kell a fényerősebb objektív és a zajszűrés.

    Röviden összefoglalva, ha minden tudót szeretnél, csakis FF tükrös jöhet szóba, tényleg. Oda aztán van minden, tekerheted az ISO-t is világgá, nem hagy cserben képminőségben, csak perkáld ki a sok pénzt és gyúrj előtte, mielőtt egész napos túrát tervezel. :P

    [ Szerkesztve ]

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz inzsellér #87211 üzenetére

    Lehet, tény, hogy nem optimális ez a rendszer erre, de még azzal a rossz a g70-el is lehet értékelhetőt lőni, mert amit belinkeltem, az már elég jó.

    Egy újabb Olympussal és ahogy elnézem ezt a Lawoa 7.5-est, még jobban lehetne ezt űzni az mft-vel, látószöged, fényerőd is meg lenne egy jó Tejúthoz, az Olympusok szenzora pedig jobban szereti a hosszú záridőt, de akkor is kelleni fog a jó technika hozzá. Viszont ez még árban is ott van, mint az APS-C -re a Samyang 10 f/2.8. (nem f/2.0, hanem f/2.8) Ha ezt a szettet ki tudod maxolni és még az is kevés, akkor bizony menni kell, nincs mese.

    Nekem mondjuk nem fontos ez a téma és a tájképekhez venném/veszem meg azt a Laowa-t és valószínűleg 100 tájképre fog majd jutni 1 Tejút, így nyugodt vagyok, mert tudom, hogy alkalmas a rendszerem erre is, viszont ha többet szeretnék Tejútazni ugyanannyi idő alatt, akkor elgondolkodnék, hogy még sem feltétlen a hordozhatóság a fontosabb nekem, mert egyre többet lenne a Tejút miatt állványon a gépem és máris szóba jöhetnének a nagyobb, akár FF tükrös rendszerek is. Kinek mi. De ne jelentsük ki, hogy márpedig itt nem lehet ezt meg azt, meg ott nem lehet ezt meg azt, mert azért nagyjából mindenhol lehet mindent csinálni, csak másképp, más minőségben, más méretben, más árban.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz MrChris #87214 üzenetére

    Még mindig nagyon bejönnek azok a képek. Vajon mekkora lehet a szórás, mi az esélye, hogy pontosan ilyen minőségűt kapjak?

    Te is kittel együtt vetted a Gx80-t? Emlékszel, adtak hozzá váz sapit?

    [ Szerkesztve ]

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz dzz #87217 üzenetére

    A gx80 jobb papíron is, bár ennyire lehet nem kéne rossznak lennie a g7-nek. :O

    Az Olympusnál kérdés, milyen lenne azonos záridővel, mert nem néz ki az rossznak iso6400-en 3szoros záridővel.

    UI.: Ha szóba jöhet, hogy maradsz MFT-n, én elgondolkodnék a helyedben inkább egy objektíven, mintsem gép cserén. Több lehetőséget adna...

    [ Szerkesztve ]

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz dzz #87219 üzenetére

    Na, azzal már lehetne játszani. Egyrészt nem 28mm hanem 24, ha elosztod azt a bűvös 500-as számot, akkor kijön amit te is vizsgálsz, 20 sec még pontszerű csillagokat eredményezne. Bár ha nagyobb képet szeretnél, érdemes azt az 500-t kicserélni úgy 300-ra. :)

    Az f/2.0-ás fényerő pedig jóval több teret engedne. Lehetne az ISO-t csökkenteni 5000-ről, kb. 3200-ra első körben, és igen lehetne kicsit hűvösebb is. :DDD

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz MrChris #87222 üzenetére

    Ha ugyanaz van bennük, akkor valami nagy gáz lehet azzal a G7-el.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz dzz #87226 üzenetére

    Előbb meg kéne bizonyosodni arról, hogy melyik másik gép szenzorját kapta meg, akkor nagyobb esélyed lesz, hogy itt a fórumból valaki küld neked képet.

    Én azt gondolom, hogy az E-M1 ugyanezt a szenzort kapta, MLaca meg is említette a G7-es tesztjében ezt. Ezt kéne megtudni, E-M1 tulaj itt akad bőven. Ha viszont a GX80 is ezt kapta (úgy tudom abban a GX7 szenzorja van, de simán lehet, hogy a G7-be is az került), akkor lehet, hogy van valami gáz azzal a géppel, mert képek alapján óriási a különbség.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz MrChris #87232 üzenetére

    Egyes gépeket szét szednek és megoldják a hűtésüket házilag. :D

    Én anno az E-P1-nél jöttem rá, hogy nyáron egy picit zajosabb volt. Fémes váz, fel tudott picit melegedni és az a kijelző amúgy is meleg volt, ráadásul nem volt kihajtható sem, szépen melegítette a szenzort. Mondjuk rövidebb záridőknél nem vettem észre ezt, inkább a hosszabbaknál láttam, hogy hasonló beállításoknál télen mintha kevesebb zaj lett volna. :F

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz inzsellér #87235 üzenetére

    Nem a rosszabbikat vetted meg, a kényelmesebbiket!

    Ökölszabály, ha nem cseszik el a fixet, akkor az jobb képet fog adni, nagyobb fényerő, kisebb is lesz. Viszont nem rossz egyáltalán a 7-14 képe, ott az AF és a zoom. Ha egy picit kevesebbet szeretnél mutatni a témából, a zoomon csak tekersz egy nagyot, a fixszel meg vagy megtudod oldani "lábzoommal" vagy nem.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz oil120 #87244 üzenetére

    Itt nem sokan írják azt, hogy semmire se jó. Inkább csak pontosítunk, miben erősebb, miben gyengébb ez a rendszer.

    Én pl 80%-ban kiránduláshoz, tájképekhez és 19%-ban macrora használom a fényképezőt, 1%-ban pedig minden benne van, tehát kvázi ez a számomra elhanyagolható tényező.

    Senki se tudna nekem jobb rendszert ajánlani ezekhez! Az a kis szenzor... pont óriási előnyben van a macronál és az a kis szenzor és rá a pöttöm objektívek meg a brutál jó stabi pont, hogy előnyben vannak hegymászáskor meg az egész napos túrázáskor. Számomra a méret az, amivel veri az összes többi rendszert és a képminősége is jó.

    Az Olympus színvilága számomra elsőosztályú, nagyon kevés ráfordítással olyan képet kapok, amit ott a helyszínen megálmodtam. Na ezt mondjuk semmilyen más márka nem tudja, mindenhol ennél jóval többet kell szórakozni a csúszkákkal. Bár ez szubjektív, de nekem ez legalább olyan fontos, mint a kis méret, mert napi 8 órát programozok és nekem kimenni a szabadba felszabadulás, én fotózni szeretnék és nem a gép előtt ülni még munka után is és tologatni azokat a csúszkákat, aminek a végeredménye általában úgy sem fog annyira tetszeni mint amit 5p alatt a Viewerben kihozok.

    Szerintem itt arról van szó, ha van egységnyi pénzed és csak pl. csillagfotózni akarnál, akkor azt hasznosabban tudod más rendszer esetében elkölteni, de hogy nem lehet itt, arra pont belinkeltem egy képet, ami szerintem tök jó és egy gyengusz G7-el lett lőve.

    Az emberek sokszor elfeledkeznek arról, hogy ha lenne egyértelműen "legjobb" rendszer, akkor csak az létezne. Fel lehet hozni, hogy a csillagfotózás jobb más rendszerben, akkor menjünk oda, mert az a más rendszert mindent olyan jól fog tudni és még csillagfotózni is jobb, akkor az egy jobb rendszer, de nem olyan biztos az! Sok, az itt természetesnek hitt (mert megszoktuk) dolgok nem úgy vannak máshol és lehet, hogy hiányozni fog ez-az...

    Én is ezt hittem az Olympus vs. Pana témában, hogy most, hogy van a panákban is vázba épített stabi, így a Pana már egyértelműen jobb, hiszen mindenben olyan jó, mint az Olympus, de több a dual IS-es megoldásuk és a videó sokkal jobb, ergo akkor a Pana jobb. Ahhoz képest most megint Olympusom van, drágább volt, de nem érdekelt, akkora a különbség SZÁMOMRA az Olympus javára, hogy nem sokat gondolkodtam, és akkor most még egy azonos rendszerről beszélünk!

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz Speeedfire #87252 üzenetére

    #87210 -as hozzászólásomban.

    Előtte volt egy nagyon elkeseredett hozzászólás, miszerint kvázi lehetetlen azzal a g7-el értékelhetőt lőni. Poénból kerestem egy olyat, ami nálam már elfogadható kategória és DIREKT egy olyat, amit Sony a6000-el lőttek (kitobival) ami nálam már NEM elfogadható kategóriába esik.

    Tehát a kvázi lehetetlen szerintem nem állja meg a helyét, ahogyan az sem, hogy bezzeg APS-C-n akár szódás üveg aljával is milyen jókat lehet Tejútazni. Ez egyszerűen nem így van.

    Technika, jó zajszűrés, lehetőleg hidegebb környezet (vagy jó hűtés) és ARRA ALKALMAS objektív kell mindkét rendszerhez. A FF már talán az, ahol tekerheted kevés para nélkül az ISO-t, de azért oda is szokás egy erre a célra alkalmasabb objektívet venni.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz dzz #87270 üzenetére

    Most fejből felidézem időrendben a lényeget, bocsi ha nem 100%-ig atom pontos, de igyekszem:

    Te: A G7 egyszerűen TELJESEN ALKALMATLAN erre a feladatra, Sony a6000-el még f/3.5 is teljesen ok.

    Én: Ez azért így elég durva kijelentés, gyors kerestem egy képet g7-el ami szerintem már elég jó és elég nagy is, és tessék, NEM LEHETETLEN, csak értelmes objektív kell rá. Halkan megjegyzem, hogy tisztában vagyok az árával, azt is leírtam, hogy lehet olcsóbbal is olyat lőni, csak nem volt időm/kedvem több kép után kutakodni, mert fennáll a lehetősége, hogy nem jön át a mondandóm, (ami láthatólag be is jött) így minek tegyek több erőt/időt a témába, maga a cáfolás, hogy márpedig lehet, az leszűrhető lett volna.

    Ugyancsak Én: felhoztam ellenpéldaként is (szintén kevés kereséssel) egy olyan képet, ami még kis méretben is zajosabb volt, mint a G7 képe, Sony a6000-el lett lőve és kitobival. Az a kép egyszerűen pocsék, zajos kicsi méretben is, semmi nem éles rajta, a csillagok nem pontszerűek és az érdekesség hogy nem volt sokkal nagyobbra állítva az ISO. Tehát példa arra, hogy igen-igen, az A6000-el is bizony bűvészkedni kell, hogy értékelhető képet kaphass, mert az, hogy nagyon szar vagy kicsit szar képet lősz szerintem olyan mindegy.

    És akkor erre most te: de hát az 1200 euros objektív, azt a kitobis képet nem lehet meglőni mft-vel, (most essek hasra, az egy elrettentő példa volt) stb. stb.

    Ehhez nem tudok érdemben ennél többet hozzá tenni. Páran leírtuk, azonos fejlettségű szenzorok esetén 1 FE előnye van az APS-C-nek. Ez kitobinál jó technika, tudás nélkül a nagyon szar és simán szar kategóriára elég. Ha nagyon keresünk, akkor persze lehet találni ezt-azt a neten kitobival (az ért is hozzá), de azért jellemzően aki ennyi időt/tudást beleöl a témába, nem fog kitobizgatni, már csak azért sem, mert ha a zajt még letornássza (ismétlem, mindkét rendszerben kell jócskán tornászni) akkor sem fog nagy méretben pontszerű csillagokat kapni, (legalábbis azzal a környezetszennyezés kategóriába illő Sony kitobival egész biztos nem, de valószínűleg itt sem,) és ami még ennél is fontosabb, nem elég a látószög ehhez. Ha pedig egy pici pénzt belefektetsz, nem 1200 erurot, volt már szó a Laowa-ról jóval olcsóbban, kb. ugyanolyan áron kapsz ugyanolyan teljesítményű objektívet a Sony-ra is, csak az nem f/2.0 hanem f/2.8, tehát ugrott az előnyöd, detto ugyanott leszel.

    Ha nincs meg a technikád, tudásod hozzá természetesen meg lehet oldani erőből is a dolgot, mivel az MFT szenzorok 2012 óta nem sokat léptek előre, így az elméleti 1 FE előny már azóta több, de csakis a nemrég megjelent csúcs APS-C-nél. Ezt is megemlítettem, hogy akkor vegyél csúcs APS-C-t de méginkább egy új FF-t és kevésbé kell a zajszűréssel foglalkozni, de a témában sokszor felemlegetett a6000 még nem az a szint, hogy ne kelljen foglalkozni a zajszűréssel, ahogyan a linkelt képen is látható volt.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz hibavissza #87276 üzenetére

    Gyakorlott vagy, tehát van kis extra. Te egyébként meglőnéd ezt egy 1"-os géppel is, ő pedig majd megnyugszik, ha APS-C-je lesz. Vagy nem.

    [ Szerkesztve ]

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz #31733248 #87280 üzenetére

    Pedig már leírták neked korábban is, mit jelent az a 12mm APS-C-n és mit jelent a 7.5mm MFT-n. Így sem a számolás, sem a szövegértés nem az erősséged.

    Kár ezt tovább rágni, vár a Sony fórum.

    [ Szerkesztve ]

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz MrChris #87287 üzenetére

    Nincs képben az tuti. Azt hiszi az ekv. 15 és 18 az ugyanaz, és ezt még büszkén hirdeti az aláírásában szereplő oldalon is. :C

    Még ha csak ez lenne ott... totális képzavar, eltorzított iromány. Külön tetszett az a rész, ahol vééégre megdicsérte az MFT-t, hogy a pana 25 milyen olcsó és már-már vártam, hogy mikor jön az a DE, jött is hamar, egyből megjegyezte, hogy de bizony nyitva az nem olyan éles, így természetesen ott is a Sony a jobb. :d Persze a többi objektívnél ezt nem ejti meg, hogy az olcsó Sony-k nagy része nyitva nem éles, míg az MFT-s társaik igen, annál az egynél, ahol ez nem így van, azonnal megjegyzi.

    A lényeg, hogy ne használjunk csúnya DSLR gépeket mert milyen nagyok, persze a Sony milyen apró, a micro 4/3 meg nem számít, hogy kisebb, mert az úgyis kalap szart nem ér, a méret előny is csak a Sony-ig számít, az már természetesen senkinek se lehet nagy. :D

    Mindent úgy állít be, hogy a Sony jöjjön ki jobban, elég hiteles, mit ne mondjak. :D

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz OPiiPO #87291 üzenetére

    Mielőtt átvettem a gépemet, elég sokat kellett várjak, mert egy vevővel voltak épp elfoglalva. A srác mondta, hogy első komolyabb fényképezője lesz, nem ért hozzá, de a haverjai megmondták, mit kell vegyen. Azt mondta, hogy neki semmire másra nem kell az a gép, csak macrozni szeretne ékszereket meg hasonló mozdulatlan témát. Az ismerősei azt mondták neki, csak Canon és Sony jöhet szóba, mert azokkal lehet csak elmosni a hátteret macronál!! :DDD

    Nem is értem, hogy ahol a Canon szóba jöhet, ott a Nikon miért nem? Mindegy.

    Nézegették az objektíveket meg a gépeket, amiket találtak, mind bőven 400.000 Ft-t lett volna, annyit meg nem igen adna ki. Na meguntam ezt, mert úgy éreztem még 2-3 óráig a kasszáknál fogok várni és mondtam, hogy ha megengedi, akkor azért elmondanám, hogy macronál bőven el lesz mosva az a kép bármelyik ma kapható rendszerben. Az, hogy csak 2 márkát ajánlottak, az nonszensz.

    Ráadásul mozdulatlan témát fotóz, esetleg szóba jöhetne a pénzvisszatérítéses E-M5II és 64 megapixeles képet lőhet 1 gombnyomásra, több nagyon jó macro objektív is van a rendszerben, neki szerintem ez teljesen jó. Ráadásul kezdő is, RAW editort se biztos, hogy látott, a Viewerrel és a Capture alkalmazással pofon egyszerűen tud fotózni és árban is olcsóbb, mint amiket kinézett.

    Aztán, hogy mi lett a story vége én azt már nem tudom. Mindenesetre teljesen jó tanácsot kapott. 1 feladatra céleszközt kéne találni és szóba se jöhet, csak 2 márka, mert úgy biztosan a legjobb eszközt sikerül majd megtalálni. :C

    A KF egyébként azért nem szokott szóba jönni senkinél, mert a "profi" azt már nem tudja kifizetni, így az okoskodás általában a FF + legolcsóbb objektívekig terjed, amiből aztán a kasszákhoz állva lesz egy APS-C és Sigma üveg, de végül mindenki megnyugszik, mert az mégis csak nagyobb mint az MFT így szerencsére ők is tudnak majd értékelhető képet lőni.

    [ Szerkesztve ]

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz dzz #87295 üzenetére

    Itt is segíteni akartak, sok képet, példát kaptál. Sajnos falba ütközik mind, mert fejedbe vettél hülyeségeket és azt szajkózod. Hibavissza megmutatta, hogy számodra lehetetlen szettel is meglövi neked azt a képet, de még 1"-os géppel is meglőné ugyanazt! Erre pedig az a reakció, hogy becsapja az idetévőket. :D Nem zavar, hogy időt szánt arra, hogy eloszlassa a kételyeidet?

    Neked nem biztos, hogy lehet segíteni, de hogy ezek után nem éri meg, az biztos.

    [ Szerkesztve ]

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz zolko74 #87297 üzenetére

    Ahogy írta, nem az a célja, hogy kifejezetten csillag fotózzon, csak szeretne néha azt is. Így nem fog ekkora összeget beleölni egy erre optimalizált (több mint 1 millió) vázra.

    Sőt, valószínűleg az sem elvárás, hogy pontszerűek legyenek a csillagok, hiszen ha a Sony-s rém gyenge kitobi elég neki, akkor eddig a szintig még nem jutott el / merült bele. Az sem szükséges, hogy lásson is valamit a Tejútból, hiszen szintén elég a kitobi látószöge.

    Tehát ha kivesszük a képletből ezeket (az egyébként igazén lényeges dolgokat), akkor az egész egyáltalán nem is a Tejútról szólt, hanem szimplán csak a jel/zaj arányról. Ezt a témát meg kb. 2 havonta átbeszéljük.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz dzz #87301 üzenetére

    A fél fórum nem érti miket írsz és már többen is jelét adták ennek, így elég vicces tőled azt látni, hogy értelmezzelek...

    Egyébként már hibavissza is leírta, hogy volt G5-ös gépe meg miegymás, nem ma kezdte és ha azt mondja, hogy 1"-os géppel is meglövi, akkor mit erősködsz MÉG MINDIG, hogy lője meg a g7-el? Neked az se lenne elég, ha odamenne személyesen, fogná a gépedet és meglőné azzal. Akkor is kitalálnál valamit, miért nem igaz/lehetséges.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz MrChris #87304 üzenetére

    A 16-os Sony-k elvileg jobban viselkednek ilyen téren, de nem sokkal jobban. A gx80-ba a régi gx7 szenzora került, nem lehet sokkal jobb a G7-nél, mégis hibavissza tudott értelmes képet lőni.

    A 20 megapixeles Sony szenzorokról viszont nem tudok sokat.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz Speeedfire #87305 üzenetére

    Bevált a markolat az E-M5 II-höz? Különösen a nagyobb 12-40-nel érdekelne. A gyárit néztem, meglepődtem milyen jó a fogása, csak az Olympus sokkal drágábban ad hozzá markolatot, mint az E-M10 II-höz. :W

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz hibavissza #87318 üzenetére

    Ez a válasz, mármint hogy becsapom az ide tévedőket elvileg nekem jött. A poén az, hogy nekem pont előtte külön, jó hosszan válaszolt már, majd te is írtál neki, aztán ezt neked címezte, de később korrigálta magát, hogy mégis nekem címezte ezt. Elég zavaros.

    Én pedig elvileg azzal csaptam be, hogy találtam egy szerintem tök jó képet, amit g7-el lőttek, igaz egy drága objektívvel. Oda írtam és persze utólag is mondtam (mivel egyszer nem elég), hogy nem kell ennyire drága objektív hozzá, csak nem volt időm/kedvem nekem is tetszőt keresni amit pont g7-el lőttek és olcsóbb/kitobjektív volt a gépen. Egyszerűen azért tettem be, hogy amit kijelentett, hogy LEHETETLEN, az nem igaz. A Sonys képet pedig azért tettem be, hogy lássa, mennyire rossz az a kép, tehát OTT IS KELL utómunkázni. De ezt leírtam nem egyszer már, azóta is ezen pörög, hogy nem tisztességes összehasonlítani a kettőt, meg ilyesmi.

    Azt hittem ott lesz vége, amikor meglőtted a gx80 + kitobival azt a képet, gondoltam ennyi, láthatja hogy meg lehet azt csinálni, erre meg az a reakció, hogy lődd azt meg a g7-el is. :W Mert olyan hihetetlenül sokkal jobb a gx80, amibe ezeréves gx7 szenzorát tették? :D

    Annak idején ezért szoktam le az itteni fórumozgatásról, mert minden egyes micro4/3-os objektív bejelentésnél az ment, hogy bizony ez drága, ez szar, meg átszámoltam fulféémre a dof-ot, jajj de szar és hát kicsi a szenzor. Mintha kötelező lenne ez egy MFT-s fórumon, hogy hetente valakinek az alapokat el kell magyarázni, majd nem érti, csak nem érti és egy kis személyeskedés után pedig elmegy innen, majd jön a következő kb. hasonló problémával. Nagyon remélem, hogy Econ felvette már vele a kapcsolatot és a Sony fórumban megtanítja neki, hogyan kell kitobival Tejútazni.

    [ Szerkesztve ]

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz Speeedfire #87328 üzenetére

    Azzal általában nem szokott gond lenni, hogy ha fizetsz, megérkezik-e a cucc vagy sem.

    A gariztatás szerintem a nagy kérdés. Hány év van rá, mi történik akkor, ha elromlik. Ha ez is ok, akkor nincs para.

    Ne legyen senkinek baja, de engem érdekelne olyan eset, akinek elromlott az objektíve és abból a boltból vett. Amíg nem erősít meg valaki, hogy ez okés, addig (én legalábbis) kivárom a kuponos nyarakat a pénzvisszatérítéssel együtt és a mintaboltban vásárolok.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz 1eske #87338 üzenetére

    Olyan gépem nem volt, de gondolom abban is van iDynamic funkció. Nagyon okos cucc, de nem árt tudni, hogy csak a jpg-ben lőtt képeid lesznek olyanok, amiket a kijelződön látsz, nincs olyan RAW editor, ami minden beállításaidat teljesen ugyanúgy átvinné.

    Szóval én a helyedben A módra tenném a gépet (és ahol csak lehet, a legalacsonyabb ISO értéket használnám) első körben és szépen lövöldöznék, nagyjából ezeket nézném meg:

    1, mi az a záridő, amit még ki tudsz tartani a géppel és éles marad a kép? Lőj többet is, és ahol 10-ből 10 éles lesz, az jó eséllyel jó lesz. Elég fontos, hogy ismerd a korlátaidat, sokszor lőhetsz így iso 200-on éles képet (statikus témáknál persze), ahelyett hogy iso-t 800 meg fölé tekernéd.

    2, A színek. Szerezz be egy RAW editort és nézegesd, hogy ha állítasz pl. az iDynamic-on, akkor azt hogy érnéd el abban az editorban, illetve a színeket vizsgálgasd. Nem árt tudni, hogy pl. a vivid az embert rózsaszínessé/sötétté teszi, ne használd azt, ha emberek is a képen lesznek.

    3, A kijelző fényerejét hangold be. Én jártam már úgy új géppel, hogy minden világosnak tűnt, ezért kicsit kompenzáltam az expo-t, hazajöttem és basszus nem kellett volna, az a kijelző volt hihetetlenül fényes. (nem ebben a pár napban fogsz görbéket, meg hisztogramokat megtanulni használni, így első körben ez is elég, ha ezt megnézed)

    4, Szerintem egyenlőre RAW + legjobb minőségű és legnagyobb méretű JPG-ben lövöldözz, így a kevésbé jól sikerült képeket nem kell kidolgoznod feltétlenül, de mégis meg marad nagy méretű JPG-ben.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz MrChris #87388 üzenetére

    "Canon szinte csak kiböffentette az m50 előtti elég harmatos milceit néhány obival és mégis vették mint a cukrot."

    Igen, mert a kiforrott FF tükrösök miatt a sok profi azt használ (de azok a profik meglőnék a képeik 99%-át jól más rendszerben is) és emiatt a Canon egy nagyon vonzó név. Valószínűleg marketingre is több pénzt költenek. Be fogják szántani (a Nikonnal kézen fogva) az egész piacot valószínűleg, ezért is mondtam anno még a Sony-t is bizonytalannak, amiből aztán több oldalas off topik lett.

    Nem lehet velük mit kezdeni, a japánok nem azt csinálják, mint USA-ban, hogy kitalálnak valamit és azonnal levédetik, így már kis túlzással a sarki boltos is összetákol Japánban egy 5 tengelyes stabival ellátott vázat satöbbi satöbbi.

    A kisebb gyártók kifejlesztettek kemény pénzzel mindent, ami szükséges egy jó MILC-hez, a CANikon kivárt, mert jól fogytak a tükrösök és olcsóbb megvárni, míg minden technológia elérhető lesz számukra a többiek által és amikor már kezdenének megcsappanni a tükrös eladások, akkor szépen kijönnek a MILC-el, óriási marketinget mögé raknak és szét bombázzák a piacot.

    Nagy tételben mernék fogadni, hogy MÁR AZ ELSŐ FF vázaikba minden úri huncutság belekerül, amit ma egy Fuji, Olympus, Pana, Sony Milc tud.

    Szerintem az MFT-nek akkor lehet még sok-sok éve, ha folytatják a tényleg pici fixeket és nem csak a viszonylag nagy PRO-kat nyomatják, illetve a kézből kitartható HI-RES kelleni fog, mert a számháborút nem szabad elveszíteni. :W

Új hozzászólás Aktív témák