- Videós, mozgóképes topik
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Gaming notebook topik
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- Hobby elektronika
- Autós kamerák
Hirdetés
-
Android és iOS rendszerekre érkezik a Sonic Rumble
gp A május végére tervezett zárt bétára már lehet jelentkezni a hivatalos oldalon.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Galaxy S22 One UI 6.1 frissítés: volt, nincs
ma Komolyabb hibák bukkantak fel, a Samsung a biztonság kedvéért leállította a frissítés közzétételét.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Palesztin994
aktív tag
Ezt a felnit amúgy valahogy nem lehet felaplikalni a 6-os Mazdara? :D
Konfiguratorok nem annyira szigoruak, az osszes kompatibilisnek írja a 8.5 széles, 40-es ET-vel rendelkező felniket.
Eredetileg 225/45 R19 gumit gondoltam rá, de nem tudom végülis már,hogy mi működne a gyárin kívül, mert azt leszámítva kb. nem létezik 7.5 széles, R19-es felni.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Palesztin994 #5151 üzenetére
Felmenni felmegy, de 225-ös gumival szerintem nem tudná ellátni a feladatát a felnivédő perem sem, annyira befelé indul a gumi. Itt látszik vizuálisan.
Szerintem az a legtisztább, ha szerzel egy gyári felnit, ha nagyot akarsz, akkor 19", ha nem, akkor 17-est főleg olcsón lehet kapni. Nem mellékesen legalább 5 kilóval könnyebb a 17-es kerék, én azért választottam azt, így is leszakad a derekam, mire feltornyozom őket kerékcsere után.
-
Palesztin994
aktív tag
válasz Moleman #5152 üzenetére
Hát ja, az tényleg nyalóka lesz, de szerencsére nem kell sokszor egy évben ezt megtenni, viszont imádom a szép,nagy felniket. :D
Köszi a segítséget, valóban amúgy a gyári lenne a legegyszerűbb! Másikhoz esetleg vehetek 245-os gumit is, szerintem kb. az lehet a maximális, amit a felni bír, de lehet leakadok aztán erről és marad a gyári.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Palesztin994 #5153 üzenetére
255/40 tökéletes lenne, átmérőben is, és a felni is elbírja, de télire inkább a keskenyebb gumi javallott - bár amennyi havat az elmúlt pár évben láttunk, lehet elég lenne egy négyévszakos is, ha nyáron nem vadulsz nagyon és télen se jársz a hegyekbe.
A 245/40 túl kicsi, a 245/45 túl nagy, én egyiket se merném felrakni - főleg annyi pénzt kiadni egy olyan gumira, ami nem biztos, hogy jó lesz hosszú távon.Egy fórumon találtam valakit, aki 255-tel jár, azt írta brutálisan megnőtt a fogyasztás, pedig spórolósan vezet. De legalább tudjuk, hogy elfér a kocsi alatt.
Amúgy ha 18" is szóba jöhet, a 225/50 majdnem tökéletes méret, csak picit kisebb, mint a gyári, 8" széles felnin nem feszülne nagyon. A 8×18 gyakori méret, pont van ebből az SV-C-ből is.
Ez amúgy tök jó táblázat, számít a felrakható gumi szélessége attól is, hogy mekkora az oldalfala.[ Szerkesztve ]
-
MaddeNNNN
őstag
válasz Moleman #5135 üzenetére
Köszi. Az a gondom, hogy elég szűkös a választék 2 literesből. Illetve mindegyik 200km-nél messzebb van. Rá kell szánnom majd több napot amire a legjobb kiszemelteket végig tudom nézni.
Az ilyen 150-200ezer közötti futású autóknál mi az amire figyelni kell, mit tud ekkorra elfáradni?
Rozsdát már képekről próbálom szűrni. Gondolom aminek már a képen látszik, hogy a fékek nem mozgó részei virítanak annak nagy valószínűséggel az alja és a futómű is olyan.To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
ZeroX92P
tag
válasz MaddeNNNN #5155 üzenetére
150-200 nál bármi ami mozog és kopik, 2.0 nál olajfogyás belép (igen tudom írta itt valaki, hogy neki pont nem, de nem az a jellemző) ránézésre ezt megállapítani nem fogod tudni, viszont ha eszi is néhány százezerből helyrerakható és utána neked már lifetime lesz.
Az hogy a féknyergen van felületi rozsda a világon semmit nem jelent az alváz tekintetében, egy pár fillérből lefújt kicsinosított féknyereg meg végképp nem.
Képekről sárvédő íveket ajtókat láthatod legfeljebb, de egy frissen javítottat ugyan úgy nem fogsz kiszúrni, ha rozsdára fújtak gitteltek azt sem fogod észrevenni csak x idő után amikor újra hólyagosodni kezd.
Kérni kell az eladótól képet az aljáról, fotózzon be, nem kell szívbajosnak lenni ha nem küldd és messze is van továbblépni, ha nem küldd az már önmagában rengeteget elárul.
Szintén nem kell bedőlni a frissen alvázvédőzöttnek, simán ráfújják a rozsdára hogy szép legyen és ne lásd hogy egy vödör csavar a kocsi.El kell menni meg kell nézni, ha van róla bármi dokumentáció számla alkatrészekről, fékek, kuplung, futómű, bármi ami jelzi hogy foglalkoztak is vele nem csak hajtották az előny.
-
Palesztin994
aktív tag
válasz Moleman #5154 üzenetére
Hát, még ami tetszik az a gmp enigma, akciósan most "csak" 95 ezer a 19-es (). Annak 8 a szélessége, a táblázat szerint arra jó lenne egy 225/40 gumi. Ilyen bazi drága szett mellé mondjuk nem aldoznek még benzint is, tehát akkor az felejtős, a 2.5-ös szívó bár magához képest zseniálisan fogyaszt, azért így sem kicsi az étvágya. :D
[ Szerkesztve ]
-
Palesztin994
aktív tag
válasz Palesztin994 #5158 üzenetére
Vagyis 235/45 a táblázat szerint jó a 8-asra. Így akár lehetne akkor az enigma felni.
[ Szerkesztve ]
-
Palesztin994
aktív tag
válasz Moleman #5154 üzenetére
Na, egyébként eszerint meg biztosan jó a 8-as felni. Akkor ehhez, ha ezt a gumit veszem, elvileg egy középfurat adapterrel jó is lesz, az általad küldött tábla szerint, ha nem tévedek. Ennek mondjuk (gumiméret) ez a gyári adat ellent mondd egy kicsit, de lehet nem számottevő a különbség. A szerint meg akkor ez a verzió kéne.
[ Szerkesztve ]
-
Palesztin994
aktív tag
válasz Palesztin994 #5160 üzenetére
Mindkét adat alapján amúgy elvileg stimmel:
Talán a keskenyebb és magasabbal (235/45) viszont jobban járnék, nem?
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Palesztin994 #5161 üzenetére
Igen, ezek közül én a 235/45-tel mennék tovább, keskenyebb és az átmérője is kicsit nagyobb, tehát hosszabb lesz a végáttétel, ami egy picit csökkentheti a fogyasztást.
-
Palesztin994
aktív tag
válasz Palesztin994 #5163 üzenetére
67.1mm *
-
ADAM1337
nagyúr
Szerintetek mennyit érhet az alábbi autó ?
Mazda 6 gl 2014/7 134e km 2liter benzin revolution felszereltség.
(Itt még teljes bőr ülések voltak, elektromos ülés, ülés fütés, tolato kamera + szenzorok (körbe),
ültető rugóval (+gyári dobozba),
1 szezont futott téli gumi(barum) 17es gyári felnin + új nyári gumi (ecsta ps71) 19-es nyári felnin[ Szerkesztve ]
-
ADAM1337
nagyúr
válasz ADAM1337 #5165 üzenetére
Hozzátartozik, hogy én vagyok a papíron 3. tulaj.
Első és a lizingelő ugyanaz céges autó volt majd átvették sajátként.
Nálam 2,5 éve van, úgy semmire se kellett igazán költenem, olaj csere és torony csapágy cserén kivül.
Viszont a használati szokásaim miatt + üzemanyag helyzet miatt inkább elektromosra cserélném az autót.
Amiket láttam a hahu-n a szerint az 5.2-5.5 nem is elrugaszkodott lenne érte nem ?[ Szerkesztve ]
-
Lipton
őstag
Sziasztok!
Új 2,5 automata 6 sportkombi és cx5 között gondolkodom. A felszereltség kb a revolution top at lesz. A 6-ost próbáltam, az elég jól megy pláne magasabb fordulaton. Egy 3 éves jól felszerelt mondeo 2.0 dízel automatát vált majd.
Az automata "rángatósabbnak" tűnik mint a mondeo, jól érezhettem?
A cx5 mennyivel lassabb ugyan ezzel a motorral és mennyivel hangosabb?
A bose hangrendszer iszonyat doboz a mélynyomós mondeno után, mi lehet ezzel kezdeni?
A cx-be tudomásom szerint rendelhető mélynyomó, ilyet hallott valaki?köszi előre is
-
Moleman
addikt
Komoly különbség szerintem nincs a menetteljesítményük köztük, csak amit a 100 kiló súlykülönbség okoz, hangosabb pedig a 20 centivel magasabb építés miatt lesz a CX-5 (szélzaj). Ha sokat szeretnél 200 fölött utazni, akkor a kombi jóval csendesebb lesz és jóval kevesebbet fog ott fogyasztani.
A Bose-hoz szerintem gyárilag jár mélynyomó minden típusban, a pótkerék (helyének) közepében. Az EQ tekergetésével biztosan sokat lehet javítani rajta, nekem nem Bose van, de egészen jól szól, miután beállítottam.
[ Szerkesztve ]
-
Lipton
őstag
válasz Moleman #5170 üzenetére
Elvileg a legmagasabb felszereltséget próbáltam de elég szegény volt mélyben a mondeo után pedig állítgattam rajta. A hang is inkább "előről" jött a műszarfalból ellentétben a mondeno-val amiben "körbevesz" és hallható a mélynyomó hangja (jó értelemben).
Elég gyorsan közlekedem, azért is az erősebb motor. A 2 literes dízel után egész jól ment és sok dízeles év után VAN MOTORHANG ha forgatod
200 felett egyik sem megy elvileg, max eléri valahogy
A "jóval csendesebb" érdekelne valahogy... mit is jelent ez. A fogyasztás nálam várhatóan elég magas lesz mindegyiknél...Ami érdekes nekem, hogy eléggé "hagyományos" a belső kinézete a mazdáknak, sok új autó már tiszta úrhajó. A 3,5 éves mondeo-nál nem érzem semmivel frissebbnek.
[ Szerkesztve ]
-
#21346560
törölt tag
Mazdában be lehet álítani, hogy elölről szóljon, vagy körbe. (pontosan most nem tudom melyik funkció, könnyű megtalálni a hangbeállításoknál)
Miután megtaláltam ezt a funkciót, sokkal jobb élmény volt a zenehallgatás."200 felett egyik sem megy elvileg, max eléri valahogy"
Jól látod, a Mazda nem ad annyira a belső futurisztikusságára!
Amikor én vettem autót, a Hibrid Mondeó és a Mazda6 volt a 2 végső kiszemelt.
Beültem a Mondeóba, körbenéztem, és fél perc után már nem volt kérdéses!
Nem űrhajóban akarok ülni, hanem autóban... -
Moleman
addikt
A CX-5-nek sokkal nagyobb a homlokfelülete, emiatt valószínűleg nagyobb a szélzaj benne. Bár sok zajt csapnak a nagy tükrök is, az pedig mindkét autón egyforma. A tesztekben mindig emlegetik, hogy a Mazdák hangosabbak mint a többi kategóriatárs, de azért annyira nem vészes, az első generációs CX-5-ben normál hangerővel lehet beszélgetni 170-nél, az újabbak még csendesebbek.
A 6-os simán megy 220 fölött is, de nem is ez a legnagyobb különbség, hanem a kanyarsebesség. A CX-5 alatt ugyanaz a futómű van, de magasabb és puhább, a gyári gumik pedig nem túl teljesítményorientáltak. Egy jó gumival lehet ellensúlyozni, de én ennek ellenére is bánom, hogy SUV-t vettem, legközelebb 3-ast vagy 6-ost vennék.
Pont most ültem egy új 3-asban, nekem így is űrhajó a régi CX-5-ből nézve.
-
Lipton
őstag
válasz #21346560 #5172 üzenetére
Azt lehet nem találtam meg akkor... mégnézem ismét valahogy.
200 felett nem megy katalógus szerint (sem), az, hogy az óra mit ír ki teljesen mindegy, jellemzően csalnak felfele (oké, lejtőn hátszélben egyedül lehet ki tudsz sajtolni többet...).
Nekem a mondeno tetszik de ugye annak vége, nincs tovább. Én szeretem ha egy autó mondernebb kívül-belül ha már új autó
Moleman
A mondeno nem tűnik hangosnak, a mazdát csak városban próbáltam ki, gyorsan nem tudtam vele menni. A szalonban azt mondták, hogy a cx5 alatt a 3-as padlólemez van ezért is kisebb/keskenyebb valamennyivel mint a 6-os. Gumi biztosan marad rajta a gyári (19es).
A suv "jobban tetszik" a 6-os pedig talán racionálisabb választás[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
Akkor a szalonban szokás szerint nem értenek az autókhoz, a CX-5 a 6-ossal rokon, sőt, szélesebb is 5 milliméterrel. A 3-as 4.5-5 centivel keskenyebb náluk.
A 6-osnak katalógus szerint 223 a vége. Az óra amúgy nem csal sokat, 1.8%-kal nagyobb gumival már pontosan mutat.
[ Szerkesztve ]
-
Lipton
őstag
Runo: pár éve fórumozok már itt, nem nagyon tudsz mutatni trollkodó bejegyzést szerintem... most kezdtem el nézegetni a mazdát mert úgy néz ki az lesz. Elég sok autó csal elég sokat felfele... a mondeo megy egy személlyel óra szerint nagy nehezen 215 körül kb.
Moleman rájöttem mit néztem el, a cx5 nem megy 200at katalógus szerint (195), a 6-os valóban 223 . A szalonban tényleg azt mondták, a hogy a 3-as alapjaira épült és keskenyebb (!), csodálkoztam is rajta.
Azt is mondták, hogy a kombi rövidebb mint a sedan, és az tényleg úgy van a katalógus szerint... korábbi 4x4 hajtással magyarázták az okát.[ Szerkesztve ]
-
SzaboZE
addikt
Első körben el kell döntened, hogy szükséged van-e akkora homlokfelületre, mint a CX-5? Az összes menettulajdonságokra gyakorolt hátrányával együtt. Ha nem állandóan 4-5 személlyel közlekedsz, akkor valószínűleg nem. A "doboz" hang változhat, ha bejáratódik a mélynyomó.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
őstag
kicsit off, de egy jól működő rendszerben nem hallod a mély hangok irányát.
"A hangok irányérzékelésében a hallható hangok legalsó két oktávja nem játszik szerepet, a 80 Hz alatti hangfrekvenciák megszólalásának helyét, irányát nem tudjuk meghatározni."
[link]“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Lipton
őstag
válasz SzaboZE #5179 üzenetére
Reálisan nem sok mindenkinek kell mégis egyre több van Jobban tetszik a cx5 de a 6os jobb menetteljesítménye "kellene".... 95% 1 személy lenne mint szinte bárki más esetében... távolra max 4 személlyel megyünk akkor sem olyan sok cuccal már...
f4lcon a lényeg, hogy sokkal kevesebb mélyet hallottam/éreztem a mazdában mint a mondenoban illetve a mazdában nagyon előről jött a hang a mondenoban pedig "körülvett".
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
Szubjektív is meg nem is, de a CX-30 alap Harmonic Acoustics rendszere, a két első mélynyomóval nagyon harmonikus egységes kellően mély, de nem túl mély. Szerencsére az én ízlésemnek megfelelő, mivel az erősítő az utastérben van, kényelmesen bővíthető lenne, de egyelőre, gyerekbicaj/babakocsi/kiskutyahordozó origami ami a csomagtérben uralkodik.
-
KenBlock43
tag
Sziasztok!
Autóvásárlás előtt állok és a második generációs Mazda 6 az egyik, ami szóba jött. Ami ki van nézve az egy 2009-es modell.
Keresgéltem, hogy ennél mennyire jellemző a rozsda, de nagyon megoszlanak a vélemények. Egyik helyen azt olvasom ugyan az, mint az előző generáció, máshol hogy itt már nem annyira problémás.
Szóval, most ennél a típusnál mi a helyzet?
Ezt szeretném Hosszú távra terveznék az autóval, ezért is nem mindegy milyen állapotban lenne pár év múlva.Előre is köszönöm!
-
Palesztin994
aktív tag
válasz KenBlock43 #5184 üzenetére
Szia! Nem vagyok nagy szakértő, de hát alá kéne nézni. Ha okes, akkor alvaz es uregvedelem lehetne az elso megallo vele, en ezt tenném legalábbis.
-
KenBlock43
tag
válasz Palesztin994 #5185 üzenetére
Szia!
Köszönöm a válaszod!
Mindenképp alánéznék és pont ez volt az elképzelés, hogy még a tél előtt kapna egy ilyet. -
SzaboZE
addikt
válasz KenBlock43 #5184 üzenetére
Egy 13 éves autónál akkor is felvetődik a rozsda megléte, ha nem mazda! Tulajdonosától függ, hogy milyen állapotban van, nyilván találhatsz németországi szétrohadtat és olaszországi rozsdapötty nélkülit is. Át kell nézni rendesen!
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
nyepi
tag
válasz KenBlock43 #5186 üzenetére
Egyetértek az előttem hozzászólókkal. Alá kell nézni. De alapvetően lényegesen kevésbé hajlamosak a rozsdásodásra, mint GG/GY széria. Ennek már galvanizálták a kasztniját. De tényleg alá kell nézni és kiderül. Plussz nézegesd meg az ajtók alját is, az még kényes pont.
És ha dízelben gondolkozol, akkor mindenképp vegyétek le olajcserekor az olajteknőt és nézzétek meg a szívó kosarat! Ez legyen az első művelet!
#5183#TOTTI: igen, alapvetően szubjektív, de egy komoly hifi célja az, hogy pontosan vissza adja a zenét. Nézz meg egy komoly sztereó erősítőt. Nem is tudsz rajta semmit tekergetni, nincs EQ. Csak sajnos az emberek rászoktak a youtube-os zenékre, ahol iszonyat mélykiemelés van. De ez off, itt abbahagyom. -
Palesztin994
aktív tag
válasz KenBlock43 #5186 üzenetére
Hát, igazán nincs mit! Én most fogom elhozni még a hónapban a 6-osomat, egyből viszem én is "lekenetni".
[ Szerkesztve ]
-
#21346560
törölt tag
válasz Palesztin994 #5189 üzenetére
-
tag
válasz SzaboZE #5192 üzenetére
Miert ne lenne tartos? Uregvedelmet nem is irtam, mert nincs ertelme; ezek mar nem a 10-20 evvel ezelotti modellek. Alkalmankent mosom az autot telen is, legalabb felevente alanezek, a sarvedo mogott is ki szoktam idonkent takaritani, a kipufogo dobon lathato csak egy kis feluleti rozsda. Eloeletet tekintve nem tudom hol parkolt, Nemetorszagban hasznaltak kb. 3 evig, azota itthon melygarazsban all vagy haz elott ha videki rokonoknal vagyunk.
-
Palesztin994
aktív tag
válasz #21346560 #5190 üzenetére
Hat tudtommal nem csak a mazdakat, hanem mindegyik autot erdemes kezeltetni. Ezt a Varga Tibor is mondta. Attól,hogy a tiéd szép,még nem biztos, hogy mindenkié így fog kinézni, főleg mondjuk 6-8 évesen. Persze senkinek sem muszáj,mindenki eldöntheti maga. :)
[ Szerkesztve ]
-
SzaboZE
addikt
válasz Uyuarasy #5193 üzenetére
Német előélettel méginkább tennék rá alvázvédelmet. "ezek mar nem a 10-20 evvel ezelotti modellek" - netán akkor nem acélból készült a karosszéria? Vannak dolgok, amik sokat nem változtak. Sőt, a nagy szilárdságú acélszerkezetek esetlegesen vékonyabbak is, még inkább fontos lehet a védelme. Én 7 évesen vettem a hatosomat, azonnal ment alváz és üregvédelemre. Nincs is gond vele, pedig ez még első széria. A mélygarázs jó, ha a páratartalom nem magas, de érdemes elgondolkozni rajta, feltéve hogy hosszútávon tervezel az autóval.
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
nyepi
tag
válasz SzaboZE #5195 üzenetére
Azért 20 évvel ezelőtt más felületkezelést alkalmaztak Mazdáék, mint most. Pl. a GG/GY szériát nem galvanizáltál, a GJ/GL-t igen.
Nekem személy szerint hányingerem van ezektől a fekete alvázvédőktől. Akkor sokkal inkább a gyári, az könyebben bejut a kisebb résekbe és az üregvédő is célszerű, szerintem. -
lemmy71
őstag
+1 az üregvédelemre
De azért ne felejtsük el hogy az elsősszériás GG, hulladék acélból készült és a tömítőanyag gyártó cég is rossz anyagot készített, ami egy év után kikeményedett kitöredezett így gyorsabban rohadt a hatos (2005 -ben beszállítót is váltott a mazda, bár csöbörből vödörbe, mert a kaszni így is hulladék maradt)
Én biztos nem vennék olyan autót, ami frissen vastagon le van fújva rücsivel Mert ha már benne van az anyagban a "rozsdagyerek" akkor fújhatod te már bármivel -
hülyegyerek
addikt
Üdv. Hamarosan megválok az 1 literes 10.gen Civicemtől, és valszeg 6-os Mazdát veszek helyette. 2013-as évjárattól nézegetem őket, elsősorban a 2.5-ös automatákat. A kérdésem az lenne, hogy mennyire problémás ez a motor/váltó kombó, illetve hogy jobb választás lenne e a 165 lovas 2.0.
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
ADAM1337
nagyúr
válasz hülyegyerek #5198 üzenetére
Egyáltalán nem problémás konstrukció, mind a 2motor és váltó párosítás tartós tud lenni.
(Én pont hirdetek egy 2literes kézi váltós kombit, revolution felszereltséggel)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Foxpost
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EAFC 24
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Assetto Corsa Competizione
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Külpolitika
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Háború Izraelben
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen