- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- ASUS ROG Ally
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Mini-ITX
- ZIDOO médialejátszók
- TCL LCD és LED TV-k
- Autós kamerák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
chris-v
senior tag
válasz #21346560 #611 üzenetére
Üdv!
Facebookos mazda oldalról másolom a választ, mert amit kérdezel, az rendszeresen felmerül. Szerintem hetente 1-2-szer minimum felbukkan ez a kérdés valamelyik fórumon. De sebaj, azért vagyunk hogy segítsünk, hisz a japán autósok, na meg a mazdások már csak ilyenek
- Mazda6-ot szeretnék vásárolni, mennyire megbízható, mire kell odafigyelnem?
A Mazda6 alapvetően megbízható hírében álló autó, így igazán egyedi hibák nem szoktak előfordulni. A legnagyobb ellenségük a rozsda. Vásárláskor feltétlenül mérjük fel a karosszéria állapotát, mert gyakori a külföldről behozott, gyakran sózott utakon járó példány, ahol a rozsda már megtette a dolgát. A kerékjáratokat és a küszöböket is jól nézzük át. Hajlamosak a fékek is megszorulni, ilyenkor a fékek felújítása segít a problémán. A dízel rendszer nyűgjei a versenytársakéval hasonlatos, a kuplung együtt cserélendő a kettőstömegű lendkerékkel, így ennek esedékessége 2-300 ezres nagyságrendet is elérhet. A magasnyomású rendszer és a turbó is értékes alkatrészeket rejt, így ezek állapota is nagyon fontos tényező.A benzines modellekből mindezek hiányoznak, így a magasabb fogyasztásért cserébe olcsóbb javításokra számíthatunk. 2005 után megjelent egy újabb mumus, a DPF (részecskeszűrő rendszer), amelynek megléte mindenképpen azt feltételezi, hogy az autót hosszabb utakon is használjuk. Ha nem tesszük meg, akkor könnyen telítődhet a részecskeszűrő, amelyet első körben kényszer regenerálással lehet tisztítani. Nagyobb odafigyelést igényel ez a variáns, így érdemes osztani-szorozni hogy a dízel vagy a benzines példányt válasszuk. Évi 20-25e km alatt mindenképpen a benzines javasolt. Az újabb 2.2-es dízel és 2.5 benzines motorral még nincs hosszútávú tapasztalatunk.--------------------------------------------------------------------------------------------------
- 1.8-as vagy 2.0 benzines modellt vegyek, netán 2.3-asat?
Felhasználója is válogatja az autónak a teljesítmény szükségletét, így biztos tanácsot ezen a téren nem adhatunk. Ami tény, hogy az 1.8-as és 2.0 modellek között felszereltségbeli különbségek is vannak. Pl 2005 után már a 2.0 modell hat sebességes váltót és nagyobb fékeket kapott, dupla kipufogórendszerrrel. Ez is billentheti a nagyobb motor felé a mérleg nyelvét a lóerő többlet és a nem sokkal magasabb fogyasztás mellett. A két modell egyaránt megbízható, válasszunk pénztárcánk és teljesítményigényünk szerint! A 2.3-as motor nagyobb odafigyelést igényel, az olajszint gyakoribb ellenőrzését mindenképpen feltételezi, mert előfordulhat olajfogyasztás. Cserébe sportosabbak az autó paraméterei. Tapasztaltabb felhasználóknak javasoljuk ezt a variánsot.--------------------------------------------------------------------------------------------------
- Láncos vagy szíjas?
A benzines motorok láncosak, így annak nincs csereperiódusa, csak akkor szorul cserére ha zajossá válik. A 2.2-es dízel láncos, míg a korábbi generáció 2.0 dízelei szíjasak, a csereintervallumot a gyártói utasítás tartalmazza.--------------------------------------------------------------------------------------------------
- Mennyit fogyaszt az autó?
Legegyszerűbb, ha megnézed a tulajdonosok adataiból építkező oldalt. Bal oldalon válaszd ki hogy milyen üzemanyag, kb hány kW vagy lóerő (PS) a motor és láthatod az értékeiket.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/27-Mazda/251-6.html"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
-
h1mpi
nagyúr
-
SzaboZE
addikt
válasz #21346560 #688 üzenetére
"nagy felszereltségű" <> CD CE
A CE tipus a fapad volt annakidején nálunk. Nem rossz felszereltség, de korántsem a magaskivitel. Én ódzkodnék a dízeltől, de gondolom már sokan mondták. Pont abban a km tartományban van, amikor a kettőstömegű és társai fel szokták adni. Ráadásul pont autópályán nincs nagy fogyasztáskülönbség a benzines és a dízel közt, inkább városban.
Mindezek ellenére, ha jól átnézeted és tartalékolsz a javításokra, akkor jól járhatsz vele.
Arra is rá kéne kérdezni, hogy a rendszáma miért nem 2005-ös.
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
sutszi
veterán
válasz #21346560 #3823 üzenetére
Évjárat? Típus?
Nézd vagy nézesd meg az alját kezdetnek és rozsdát kell keresni...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
sutszi
veterán
válasz #21346560 #3825 üzenetére
Ez viszonylag fiatal, de ennek is megnézném mit rejteget alul...
A mostanában hallottak/olvasottak alapján dízel vonalon nem vennék Mazdát. (lehet megköveznek érte...ez az én véleményem)
A dízel motorok problémásabbak típuson belül. A karbantartási költségek hosszú távon nagyobbak mint a benzines esetén és fogyasztásban nincs akkora előny. (A kinézett 2015-ös évjáratot figyelembe véve típuson belül értem.)
Totalcar videóban is volt róla szó, és a M6 csoportban is voltak nyűglődések dízelekkel...nem sok, de benzinhez képest észrevehető...De várd meg mások is mit mondanak. Egy vélemény nem vélemény.
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
ZeroX92P
tag
válasz #21346560 #3825 üzenetére
2.2 Skyactiv-D ilyen futásnál már tartogathat meglepetéseket. Örökölte az előd 2.2 től az olajjal kapcsolatos gondokat, olajpumpa, illetve a pumpa lánca talán a kritikus pont, többi részét tekintve olyan mint bármelyik dízel. Ha rendben van a motor akkor rendben van
Érdemes lehet megnézni a benzines verziókat (nem véletlen kerülnek többe) azok gyakorlatilag hibátlanok, nem hallani, nem tudni semmi komoly hibáról a bevezetésük óta, és ahogy a kolega irja egészen kellemes fogyasztási értékeket lehet produkálni vele.
-
aleister
veterán
válasz #21346560 #3828 üzenetére
Ha pályázol vele, akkor nem lesz gond a dízellel. Havonta egyszer prémium üzemanyaggal töltsd teli tankot, és mindig figyeld, hogy a regeneráció rendben végbemenjen, és még ennyit fogsz vele menni.
1-2 fotónak sajnos csapnivaló a minősége, így az előéletét nemigen tudtam kivenni (a két fényezett elem kivételével). A lényeg, hogy mindenképp járj utána, hogy az olajpumpa láncot cserélték-e? Ha nem, akkor alkudj belőle +200-at, mert ezt mindenképp meg kell csinálni.(#3826) sutszi :
"és fogyasztásban nincs akkora előny. "
De van.
Párral lentebb számoltam végig. Ha minden elromlik, ami elromolhat egy dízelen, még akkor is egálban leszel hosszú távon a benyással árban.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
VANESSZA1
őstag
válasz #21346560 #3825 üzenetére
Ezt ha meg szeretnéd venni akkor úgy kell készülni, hogy vezérlés csere.
Nekem véletlenül 150 e környékén adja el a tulaj. Ő már kiszedte az autóból azt az időt ami alatt nagyobb költség nélkül lehet használni.De ha a vezérlést kicserélteted akkor nagyon jó kiforrott kis dízelmotor ez. Imádni való. Ha mész vele egy próba kört utána feltétlenül figyeld meg az ajtók remegését alapjáraton és kissé emelkedett fordulaton. Esetleg leállítás esetén csattanó hang utalhat a kettőstömegű lendkerék csere szükségességére is. Mivel nem kis pénzt adsz ki egy szakszervizben sem árt átnézetni, és a lista egy jó alku tárgya is lehet.
[ Szerkesztve ]
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
tag
válasz #21346560 #3987 üzenetére
Csak egy ev tapasztalatom van, 19500 kilometert mentunk az autoval (2016-os, 2.5 benzin), annyi hiba jott elo csak, amit vartam - az egyik nagynyomasu mosas utan a bal tukrom nem hajtottam be magat teljesen, de ez is megjavult par nap utan magatol... :)
Az itthoni arakat nem kovetem egy ideje, az auto jol nez ki, csak ezzel a felszereltseggel en azert alkudnek belole
A gumikrol nem derul ki mikoriak, hasznalt gyari 17"-os alufelnivel uj teli Yokohama szettet vettem tavaly valamivel 300 ezer forint alatt. Egyebkent csak az kopo dolgok cseresek idovel a Skyactiv-G motoros peldanyokban. -
nyepi
tag
válasz #21346560 #3987 üzenetére
A 2000-es benzinest nyugodtan megveheted, csalódásmentes lesz!
Nagyon jó, megbízható motor, kasztni ezeknél nem rohad, futóművel nem szokott gond lenni.
A fékeket eszi, tükörrel szokott gond lenni, ahogy a kedves fórumtárs is írta.
Ennek az ára szerintem egy kicsit sok, alkudni kell belőle.
Ha van alvázszám, utána tudok nézni az előéletének. -
ADAM1337
nagyúr
válasz #21346560 #3990 üzenetére
Ha teheted a 165le-set keress, szerintem is kicsit drága az adott típus.
Nálam lassan 1 éve van egy revolution felszereltségű 2014-es, nekem eddig semmi bajom nem volt vele, most már kéne hogy erősebb legyen, de ha nem száguldozol kb mindenre elég.Bár a gépemet nehezen tudtam múltkor berakni a csomagtérrel én nem vagyok kibékülve.
És ez egy gépház felette a monitor dobozom.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz #21346560 #3993 üzenetére
A 165-ösnek sokkal rövidebb a váltója, 6-osból én is a 145 lovast választanám, autópályán kevesebbet eszik.
Ha pedig kevés lenne az erő, szögre ugyanaz a két motor, egy átprogramozással 180 lovat biztonsággal tud bármelyik variáns, autótól függetlenül, nálunk 120-145-160-165 lóval lehetett kapni őket. Az MX-5 184 lovas változata már más tészta, ott sok alkatrész különbözik.Az igaz, hogy következőnek én is legalább valami 2.5-3.0 turbót fogok venni, bármi is legyen az, de a még több erő utáni vágy nem az autó hibája.
-
tag
válasz #21346560 #4014 üzenetére
FW6A-EL a valto tipusa, reszben sajat fejlesztes, kulfoldi forumon van mar nehany 300-400 ezer kilometert futott peldany, nem olvastam panaszt eddig. Nekem 179 ezer km van benne, hidegen a 2-3 kozotti valtast kicsit lehet erezni, de elvileg ez termeszetes.
Arra kell figyelni, hogy a markaszerviz karbantartas menteskent kezeli a valtot, mert "elettartam olaj" van benne; azert 80 ezer kilometerenkent celszeru cserelni az olajat (ATF FZ, Europaban a Ravenol gyart ilyet), valamint a szurot. Ez kicsit macerasabb, mert le kell venni hozza az olajteknot, de megeri. Igy tudod a magnesrol is lemosni a femreszeleket :)
-
Moleman
addikt
válasz #21346560 #4029 üzenetére
Jól sejted, ez egy Attraction. Külön vicc, hogy még a gumiméretet sem sikerült rendesen leolvasni, 225/55R17 kell rá, Revolution-ön meg amúgy is 19-es felni lenne.
Nem tudom, hogy hülyének akarnak-e nézni, vagy ők ennyire hülyék. Láttam én már Revolutiont is Emotion-nek hirdetve.
-
tobias40
veterán
válasz #21346560 #4078 üzenetére
Azt szeretném tudni hogy 17-18-19-"-os felnikből melyik jó az enyémre!
Új 18"-at szeretnék venni nyári gumikkal,ezért kll pontosan tudnom!
Milyen agyméret meg a többi adat,ezeket főleg nem tudom..Tanksapkánál nem csak az van hogy mennyire kell fujtatni a kereket?
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz #21346560 #4225 üzenetére
93k még semmi ezeknek, ha nagyon meg akarsz előzni bármi lutrit, előre lehet hozni a 120 ezernél esedékes gyertyacserét (én 142-nél cseréltem, még szépek voltak), lecserélni a váltóolajat, a fékfolyadékot és legközelebb csak 11 évesen kell hűtőfolyadékot cserélned.
A fékfolyadék vicces dolog, nemrég lapoztam át az összes márkaszervizes munkalapom, kiderült, hogy a 8 éves autóban még a gyári fékfolyadék van... Ezek szerint nem szeretik cserélni. Ezzel elég rossz emlékeim vannak, az előző kocsimban szintén 8 évesen forrt el a fékfolyadék, 2200 méteren lefelé a Großglocknerről.
-
shifty!
senior tag
válasz #21346560 #4301 üzenetére
Milyen sűrűn?
Használat függő, nem igazán évekhez, inkább kilóméterekhez és a használat módjához kell igazítani, márkától típustól függetlenül. Ha a 2018-as CX-3-mal a 3 év alatt lenyomott 60-80-100e KM-t, akkor erősen indokolt a csere.
Ha megnézed pl. a Motul olaj- és folyadékválasztó oldalát, ott normál felhasználásra 2 év / 40e km, szigorú csereciklusra 1 év / 20e km a megadott periódus.
[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- plevips: Építkezünk 3. rész (2024)
- World of Tanks - MMO
- Proxmox VE
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Spórolós topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- ASUS ROG Ally
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal