- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Sziasztok!
Segítséget kérek szépen!
Vettem nemrég egy OFF Fiat Abarth 124 Spidert:
- ami technikailag egy MX-5 ND, leszámítva a motort,
- a 6 gangos váltó viszont az NC-ből jön,
- a sperrdifi is valamelyik MX-5-é lesz, de itt azzal a feltételezéssel élek, hogy ugyanaz a sperrdifi az ND-ben és az NC-ben.Annyira fura a váltó olajspecifikációja, hogy nem találok hozzá gyári Seleniat.
Milyen olaj kell az MX-5 NC váltójába?*
Milyen a sperrdifibe? (Abból találtam amúgy megfelelő Seleniat).Köszönöm előre is!
* Itt elsősorban a Mazda gyári olaját keresem, vagy valami tutira bevált minőségi olajat.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Moleman #5127 üzenetére
Köszönöm!
Picit fázom tőle , hajlandó vagyok többet fizetni, ha benne van az olajban az összes szükséges és a gyári előírásoknak megfelelő adalék.
De ha azt mondjátok, hogy ez bevált az MX-5-nél, úgy más.Nálam a diffibe 0,6 liter kell és Fiat 9.55550 -DA14 az előírás. (ilyent találtam)
A váltóba azonos 2,1 liter és Fiat 9.55550 -MZ11 a gyári speckója. Égen-földön nincs itthon. -
veterán
válasz agoka07 #5260 üzenetére
Szia!
Egy hónapja csináltam egy OFF Abarth 124-en, ami nagyjából egy MX-5 ND ezen leírás alapján: [link]. A nem Mazda releváns lépéseket hagyd ki.
Az előkészület kb. 2 óra. 56.xxxx verzióról indultam, frissítés 70.000.100-ra és Fiat/Abarth moddolás kb. 2 óra, beépítés nekem 9 óra munka volt, de nem csesztem össze semmit.Biztosan van 100%-ban Mazda leírás a neten.
-
veterán
Sziasztok!
Az off 124 Spider már nincs meg (katasztrofális motorhiba), amíg működött jó ügynök volt.Helyette egy MX-5 ND az elképzelésem. Lécci segítsetek pár kérdésben.
1. Évjárattól függetlenül lehet bele Android Autot rakni? Már nem vagyok naprakész. Az egyik kiszemelt egy 2016-os példány.
2. A 160 lovasban tömegesen döglik a váltó, vagy csak elszórt esetekben?
3. A 160 lovas 2.0-t lehet csipszelni, azaz gyárilag visszafojtott verzió a motor? (Nem plusz 5 lóerőt keresek, annak nem látom értelmét.)
4. Bármi ellenvetést tudtok az RF modellel szemben? Azon a nyilvánvaló tényen túl, hogy nem vászontetős.
Köszönöm!
-
veterán
válasz KoVee84 #5949 üzenetére
Inkább töröld a hirdetésfigyelőből. Amíg jó volt, k. jó volt, csattog-durrog a gyári Record Monza kipu, állat. 🐗
Aztán eltörött egy dugattyú, vitt magával mindent (hengerfej, turbó, stb.). Nincs hozzá bontott motor, új alkatrész is tragédia. Egy másik dugattyú is repedt volt. Több milliós kár. Nem tudták megjavítani 9 hónap alatt. Mondták a márkaszervizben, hogy nem én tettem tönkre, "ezek ilyenek".
Felejtsd el! (Ma este pont sasoltam a mobile-n , de NE!!!!)AA köszönöm! Én be tudtam szerelni magam, 40 rugó + 9 óra óvatos munka.
Az 1.5-ös is jó lenne, ha lenne benne sperr, de nincs.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz ZeroX92P #5952 üzenetére
Elég a power, azt gondolom. Nagyon hasonló eredményeket mutat a Zeperfsen a G160 és a 170 lovas, 1.4 turbó Fiat motoros.
(A "szent Golfom" más, jobban megy és kevesebbet fogyaszt a Fiat motorosnál, de az egy FWD kompakt, míg ezek RWD roadsterek.)
Autópályán jellemzően 110-120-szal gurultam, egyszer próbáltam kb. 210-et zárt, ill. egyszer 180-at nyitott tetővel - megrázó élmény. Nem oda valók, országúton brillíroznak.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tobias88888 #5994 üzenetére
AliExpressről olyan ami a gyári képernyőhöz csatlakozik kb. 30-50 USD [link]. Plusz a beszerelés.
Gondolkodtam rajta, mert a másik autómban van kamera és hozzászoktam, hogy azt nézem parkoláskor. Nem megugorhatatlan feladat, vannak netes útmutatók.
-
veterán
válasz tobias88888 #5996 üzenetére
Nekem a Mazdán gyári radar, a Golfon gyári kamera van. A Golfhoz külön-külön és egyszerre is kérhető a kettő megoldás. Mazdát nem vágom ennyire.
Radarhoz utólag kifúrják a lökhárítót. Szvsz egy kamera egyszerűbben megoldható ÉS jobb is.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Srácok!
Mazda Connect kapcsán kérek szépen útmutatást. (Jelenleg 70.000.100-on vagyok, AIO tweeks nem játszik, azt elcsesztem még 56.x-n.)1. A rádióadó logókat nem mutatja, mit kell tennem hozzá? (VW-n le kell tölteni, majd felmásolni.)
2. Frissítve van a legfrissebb Gracenote adatbázis, mégsem jelez ki semmit rádióadásnál. Ez így normális? (Zenét nem hallgatok külső forrásból, így nem tudom, hogy pendrive-ról kjelezné-e. VW-n nincs Gracenote.)
3. A navigáció hivatalos frissítése már fizetős. Erre van valami egyszerű, okos megoldás? (Nem kritikus, Waze-t használok, Aliról 27$ lenne, annyit sem ér meg nekem.)
Köszönöm!
Szerk: A másik autóm VW, abban otthonosan mozgok, ezért hivatkozom rá.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz ZeroX92P #6014 üzenetére
Köszönöm!
Némelyik adónál láttam már számkijelzést mutatta mi szól
Azt a jelet maga a rádióadó sugározza (az RDS része).Ez így érdekes... nem azt mondom, hogy a VW MIB2 egyértelműen jobb, de felhasználóbarátabb és "fancy-bb". A MZD Connect nagy előnye, hogy a user is tudja frissíteni a firmware-t, továbbá hack nélkül és ingyen telepíthető az utólagos Android Auto és Carplay.
De akkor mire jó a Gracenote???
-
veterán
válasz ZeroX92P #6016 üzenetére
Összességében nincs bajom a Connecttel, de addig nem nyugszom, míg a rádióadó-logók kijelzését ki nem derítem, nem kellene ördöglakatnak lennie.
(Gracenote kuka.)
MIB1 2012 vége, a Golf 7-tel érkezett.
MIB2 2014 vége, ekkor érkezett a telefontükrözés lehetősége.
MIB3 2019 vége, Golf 8. -
veterán
válasz Pogifej #6018 üzenetére
Szia!
Igen, az Android Auto miatt frissítettem 70.000.100-ra, illetve cseréltem az USB-egységet [kép].Ezt megelőzően kicsit kapkodtam az AIO hack telepítésekor, és elszállt a 70-re frissítés során. Ez is 2016-os autó, mehet rá a 74.x.Nem a hifi miatt vettem , botfülem van, alacsony van a léc, de nekem is feltűnt hogyan adhatta ehhez a Bose a nevét.
Elég sokat gugliztam ma a rádiólogó témát, se magyar, se angol, se német nyelven nem találtam megoldást, csak az enyémhez hasonló kérdéseket. El kell engedni.
-
veterán
válasz gyuri81 #6020 üzenetére
Van egy fotód az USB-egységről? Elvileg ránézésről meg lehet mondani, ha az egyik csati mellett szerepel egy telefon-ikon, akkor jó lehet az eredeti is. (2018-ban talán már alap volt.)
Ahogy shifty! írja, a cseréhez meg kell bontani az autó belsejét, nem elég az USB-aljzatot cserélni, a fejegységhez vezető USB-kábeleket is cserélni kell, ehhez pedig hozzá kell férni a fejegység hátuljához.
-
veterán
Csak tipp.
Olyan mintha a bal oldalon már az osztott képernyős verzió akarna futni, míg a jobb oldalon még az osztott képernyőt nem támogató Waze fut. Nekem kb. 1 hete frissült az osztott képernyős módra* a Mazdában és a VW-ben is, így feltételezésem szerint nem az autón múlik a dolog, inkább a telefonon vagy a Google roll out-on.AA: 9.3.631434
Waze: 4.94.0.3* Hozzáteszem, megszokást igényel, némileg más a kezelése.
Szerk: Ha valamelyik nem a PlayStore-ból jött, cseréld arra, ill. ha onnét vannak, akkor keress frissítést.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Sajnálom a karcokat...
(Nekem a VW-t és a Mazdát is szeretik a nyestek, utóbbit úgy vettem, hogy a géptető burkolatot egy helyen megrágta.)Ami bevált már sok éve: Mardaway pumpás spray [link] . Takarékos ember vagyok, ezért duplájára hígítom (desztillált) vízzel, úgy is tökéletesen véd (eddig) kb. 2 hétig.
Befújom vele a géptető belsejét és a teljes motorteret. Garázsban vagy szélcsendben csináld, ha a szádba kerül, nagyon keserű ízű. (Kesztyű sem árthat emiatt.) -
veterán
válasz tobias88888 #6254 üzenetére
Pedig pont jót kapsz az Aliról, amit legutóbb vettem az most 65$: [link]
-
veterán
válasz tobias88888 #6256 üzenetére
Ha csatlakoztatni kell a kamera kábelét is a fejegységhez, úgy célszerű egyszerre beszerelni a kettőt. (A 3-ast nem ismerem, MX-ben sokat kell bontani mire hozzáférsz.)
Polarizációs téma. Valamelyik autómban ugyanez volt a gond, egy rossz pillanatomban 🤯 inkább széttapostam a napszemüveget, azóta nem veszek ilyen sz@rt.
-
-
veterán
válasz tobias88888 #6325 üzenetére
Gratulálok! 👍
A tekerőt gyorsan meg lehet szokni, nekem egy idő után fura, hogy az OFF-ban (Golf) érintőképernyős - igazából ott is van tekerő, csak nem áll úgy kézre, mint a Mazdában.
-
veterán
válasz tobias88888 #6333 üzenetére
Van nekik készleten?
(Holnap pont járok az M3 irányában, jó lenne egy kosszal elintézni.) -
veterán
Volt "hirhedt" 1.4 TSI-m még aránylag az elejéről, 2009-ből. Kb. 140 000 km-nél vittem el vegyszeres tisztításra (BG technológia), anno 2014-ben 18 e. Ft-ot fizettem érte, és megoldotta a problémát. Erősen szvsz, de lehúzásnak érzem a 150+ ezer Ft-os diós tisztításokat.
A Mazda 2.0 Skyactivnak olvastam utána, kb. megegyezik a 2.5-tel, arra azt mondják, hogy elmegy tisztítás nélkül 150 000 mérföldet is, ami 240 000 km. Prevenciós jelleggel 5-6 ezer km-enként a Liqui Moly Pro-line Direct Injection Cleanert használom, javaslom. [link]
Nem akartam mindenbe is beleokoskodni de akkor már leírom: szintén szvsz felesleges 66 e. km-nél átmosatni a váltót, inkább sima olajcsere 60 ezrenként.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Budaörs-külsőn tudok normális autóvillamosságist, főleg VW-t javít általános szerelőként, de alapból autóvillamossági szerelő, múltkor egy Toyotát vagy Suzukit matatott. Ha kell kontakt, privátban tudom adni.
Ehhez kapcsolódó kérdésem, 1.) milyen óradíjak mennek ma Mazda márkaszervizben? Gondolkodom, hogy oda vinném olajcserére az MX-5-öt a digitális szervizkönyv miatt.
2.) Vihetem a saját olajat?
Köszönöm!(B terv, hogy viszem a fenti VW-shez, egy olajcsere nem agysebészet.)
-
veterán
válasz Moleman #6479 üzenetére
Kettős tömegű: pofám leszakad, de még a faceliftes MX-5 ND2-be is tettek, a facelift előtti ND-ben nincs.
Illetve nekem gyanús, hogy a 2018. utani közvetlen befecskendezéses autókba kvázi kötelező a részecskeszűrő, a Skyactiv hasonlóképpen kormolja a kipufogót, mint a VW TSI. Utóbbi 2018-tól kap GPF-et. Mérget persze nem vennék rá.
-
-
veterán
válasz tobias88888 #6607 üzenetére
Kíváncsi vagyok. P2-t tettem be tavaly, a 2.1 az USB-C portos.
Valamiért azt gyanítom, hogy ezek - főleg a 3.2 - kínai fejlesztések.
Gyárilag YouTube, Netflix macskamozin? De csak gyanú. -
veterán
Ez lenne a P3.2-es verzió. (Nekem azt súgja valami, hogy a P2.1, P3.1, P3.2 mind kínai fejlesztés, nem a gyári verziók egyszerű másolata. Ettől még működhet tökéletesen.)
Elsőként a szoftvert frissítsd, előtte derítsd ki, hogy elég a 70.x vagy a 74.x verzió kell a P3.x-hez.
-
veterán
válasz tobias88888 #6612 üzenetére
Lehet. Sőt. (A Netflix, YouTube azért gyanús.)
A gyári cikkszámot kell kideríteni az eredetihez. Azzal 1:1-ben megegyezőre kicserélném a P2-t.
(Most AAWireless dongle-t használok, ezzel automatikusan csatlakozik a telefon.)[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Uyuarasy #6722 üzenetére
Ez a márkaszerviz merre van, már ha publikus?
f4lcon
Holnap viszem az MX-et szerelőhöz, ahhoz akihez a Golfomat is, olajcsere, fék, gyári rugók vissza. Normál áron dolgozik, nyugodtan vihetem az alkatrészt, legalább nincs vele dolga - ilyen a hozzáállása.
Ezért tudom, hogy a Mazda gyári olajszűrőt a Tokyo Roki készíti. [kép] [kép] ,kibontás előtt Densot tippeltem. Olajszűrőből igyekszem gyárit venni [kép] .
A Suzukiba vettem most Japanparts légszűrőt, a gyári árának 1/10-e volt, hááát... ez elég kis gagyika, nem biztos, hogy beleteszem. A Mann Filter természetesen OK.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Hmm, ez meglep, azt gondoltam, ugyanaz kell minden 2.0 Skyactivba. Remélem, jót rendeltem, délután viszem az autót a szerelőhöz.
Kicsit tényleg elbizonytalanodtam... Ezek közül melyik? [link] A CX-5 Skyactiv 2.0-ra keresve mindig a Mann W6018-at hozza, aminek a Mazda megfelelői:
PE01-14-302
PE01-14-302A
PE01-14-302A 9A
PE01-14-302B 9A (<- én ezt rendeltem az MX5 ND 2.0-ba, ami szintén Mann W6018 lenne) -
veterán
válasz Moleman #6730 üzenetére
Valami rémlik, hogy azt olvastam, az MX-be rövidebb kell, mert kevesebb a hely a "haspáncélig".
A sok cikkszám ezt, illetve a fejlesztési fázisokat is jelentheti.#6731 f4lcon Szólok a szerelőnek, hogy első körben, mielőtt cserélné, vesse össze a méreteket.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Szia!
1-2 hete egy másik topikban már írtam Neked, hogy inkább ND-t vennék picivel az NC ára felett. (Egyik kedves fórumtársunk árul a hahun egy kevés kilométeres fehér 1.5 Attractiont 6,2-ért.) Nekem az ND az első MX (volt rövid ideig egy Abarth 124-em), szerintem k.jó. Ha tehetem, nincs hó vagy sózott utak, nem kell csomagtartó, ezzel megyek mindenhová. (Persze biztos nagy flash az NC is. )Alap ND. Az is megfelelően felszerelt. Nincs benne Bose, nagy kaland, a Bose is elég ergya pedig csak rádiót hallgatok a bot fülemmel (ez revo top). Led fényszóró benne. Android Auto-t 20-30 ezer Ft-ból megoldod, plusz elsőre fél nap meló. Modern autó, klasszikus erényekkel. A 2.0-val országúton 5-5,5 literből elkavarok, ha 7, akkor igen határozottan toltam neki és már nagyon hisztizik a feleségem. Budapesten pianóban 8, "normálisan" 10. Az 1.5 ennél kevesebből elvan. Ilyeneket tudtommal nem tud az NC.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Noble Chair EPIC
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000