- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZeroX92P
tag
válasz Zola007 #2775 üzenetére
Nekem is van, röviden: igen
Kicsit hosszabban: egy 15éves autóról beszélgetünk aminek jórészét németből, az ottani sófürdőből hozzák, a szerelők szeretik zsigerből lenézni és szarozni mert rohad, cserébe műszakilag a benzinesek közel hibátlanok.
Ez a rohadás dolog pedig szerintem kicsit túl van tolva. Tény hogy a társaihoz képest hajlamosabb megindulni sárvédő íveken leginkább, viszont némi alapossággal ki lehet fogni jó állapotúakat. -
ZeroX92P
tag
Az a jó kopogásérzékelő az nagyon mostoha körülmények közt lakik, nálam már 160k nál előjött ki kell cserélni aztán jó lesz, nekem még egy első ütközés érzékelő volt a listán, korai modelleknél az konstrukciós hiba, évek alatt befolyik a víz, eloxidál a szenzor belülről. Később gyárott modelleknél kapott a szenzor egy kis védelmet valami szilo szerű anyag formájában azoknál ezzel már nem kell foglalkozni.
-
ZeroX92P
tag
válasz lufiember #3621 üzenetére
A kocsi 2.0 benzinnel kiváló gyakorlatilag minden szempontból. Kevés megbízhatóbb autó van a piacon. Mazda esetében a rozsda az játszik, el kell vinni alvázvédőzni, de a rozsda legalább kezelhető és kiszámítható és nem hagy az út szélén. Talán nem túlzás azt mondanom, hogy az összes tipust végignéztem mielőtt e mellett döntöttem, a konkurencia javarésze benzines tekintetben kis köbcentis, közvetlen befecskendezéses, turbó (egyet vagy többet ér választani) motorokkal operál, véleményem szerint ezek a használt piacról ismeretlen előélettel hatalmas rizikót hordoznak. Ugyanakkor fontos szempont, hogy "megtanulni vezetni" olyan kocsival érdemes ami nem fesziti ki a lehetőségeid és képes vagy pótolni.
-
ZeroX92P
tag
válasz lufiember #3626 üzenetére
'14 utáni változaton nem valószínű hogy látni fogsz olyat ami kritikus állapotban van, még túl fiatal, ez inkább amolyan iránymutatás hogy minél kevesebbet látsz alatta annál jobb, illetve ha első tulajdonos újkorában elvitte utólagos alvázvédelemre akkor az mégjobb. Frissen felkent alvázvédőt erős fenntartásokkal kell kezelni. Felületi rozsdát egy profi helyen alapos fizikai és kémiai tisztítást követően egy jó minőségű alvázvédővel lehet kezelni utána neked biztosan nem lesz problémád vele.
-
ZeroX92P
tag
válasz troland26 #3731 üzenetére
Ebayről tudsz venni, én már vettem 2 autóba is, gyakorlatilag gyári és remekül működik, EZ1P végű most a legfrissebb tudtommal(cikkszám).
Kényelmi funkciónak remek és számomra nem pénz érte, illetve HUD on remekül látszik minden.
Az online navik, mivoltukból adódóan értelemszerűen több lehetőséget kínálnak. Én amolyan kiegészítőnek vettem, egyrészt nem mindig kellenek az online ficsőrök, és a telefont sem akarom mindig bedugni. -
ZeroX92P
tag
válasz #21346560 #3825 üzenetére
2.2 Skyactiv-D ilyen futásnál már tartogathat meglepetéseket. Örökölte az előd 2.2 től az olajjal kapcsolatos gondokat, olajpumpa, illetve a pumpa lánca talán a kritikus pont, többi részét tekintve olyan mint bármelyik dízel. Ha rendben van a motor akkor rendben van
Érdemes lehet megnézni a benzines verziókat (nem véletlen kerülnek többe) azok gyakorlatilag hibátlanok, nem hallani, nem tudni semmi komoly hibáról a bevezetésük óta, és ahogy a kolega irja egészen kellemes fogyasztási értékeket lehet produkálni vele.
-
ZeroX92P
tag
válasz Debilon #4085 üzenetére
De, a drágább felszereltségi szinthez kapod a nagyobb/szebb/drágább felnit, de attól még a kisebb/nagyobb felni is gyári méret, minden ami a könyvében van az gyári méretnek minősül. A kocsira ragasztott matricára egészen egyszerűen csak nem írják ki az összes méretet mert miért is tennék.
-
ZeroX92P
tag
válasz Moleman #4090 üzenetére
Az már nem csak felni méret, az már gumi váltóméret is, azzal szívok én is. 215/45R18 a gyári mérete a 3asnak, váltómérete a 225/45R18, a különbség kínálatban a kettő közt csupán 4x-es, csak sajnos a hazai jogi környezete ennek nem megengedő, így marad a szívás meg a 215-ös
-
ZeroX92P
tag
válasz gabigyerek #4185 üzenetére
MIndig a rozsda, imádom a sajtót miatta, valahol egy újságíró mindig lesben áll egy kis felületi korrózióra várva, hogy megírhassa "pusztul a mazda". Érdekes a németek olaj illetve esetleg víz éhségéről én valahogy nagyságrendekkel kevesebb hírt látok...elmélkedés off.
Nem árt figyelni rá egyébként, de ez is inkább import kocsikra vonatkozik, azokkal kapcsolatban meg olvastam már olyat, hogy németben kap plusz alvázvédőt, a hazaihoz képest, nem tudom ez mennyire igaz vagy urban legend.
Nekem a 2016 os 3as gyakorlatilag rozsdamentes alul. Előtte egy 2004 es 3as volt, ott már hátsó sárvédő ív megindult 16 éves korára , de a kritikus részek futómű elemek, emelési pontok, küszöb stb mind rendben volt, itt ott némi felületi korrózióval. Mindkettő német eredetű egyébként.
Nálam valami olyasmi az alap gondolat, hogy inkább számolok az esetleges korrózióval és ügyelek rá, mint sok más autóban időzítve ketyegő elektronikai és mechanikai problémával.
A rozsda miatt nem maradok az út szélén.... -
ZeroX92P
tag
Ebben az életkorban ezt a szériát már nagyon át kell nézni hogy mennyire korrodált, friss alvázvédő intő jel, ahogy a frissen festett ívek ajtók stb is, 2.0 dizelnél csak a szokásos dizel dolgokra kell figyelni.
Általánosságban és az árát és futását is nézve...necces, ilyen futásnál egy döglődő kéttömegűvel is könnyen gtk a kocsi.
Valószínűleg pofátlan alku is benne lehet, amibe ha belemegy megint intőjel
-
ZeroX92P
tag
Futóműről nem tudok nyilatkozni csak 3asról annak biztosan nem lágy, és általánosságban a Mazdaknak sem lágy, előfordulhat, hogy az is cserés, kuplungot ha már most érzed akkor esélytelen hogy 2évet kibírjon, max ha nem mész vele sehova.
Érdemes lehet rákészülni hogy 2év után vagy gombokért tudod majd tovább adni vagy bontó.
Nem tudom mire lenne használva és mennyi a keret rá de nem biztos, hogy ez a legoptimálisabb választás. -
ZeroX92P
tag
Hát ha feltételezzük, hogy az általuk kiolvasott hiba miszerint a lambdaszonda a hibás, igaz illetve a kipufogó is kifúj valahol akkor:
a, két szenzor egyszerre elég ritkán megy tönkre.
b, ezek a szenzorok a kipufogóba vannak csavarva és a gáz oxigéntartalmát mérik, tehát ha valahol kifúj a kipufogó akkor a szenzor mérhet hülyeséget, adhat rossz adatot a motorvezérlőnek ami ettől vészmódba áll, kapcsol neked egy check engine-t, és szarul jár a motor
és végül c, ha ez egyik szerelőnek sem tűnt fel úgy alapból és kicseréltek találomra két szenzort az elég gáz
Ha tényleg csak ennyi baja van akkor mehetsz nagyobb utat de szarul fog menni és fogyasztani meg a katalizátornak sem tesz jót.
-
ZeroX92P
tag
-
ZeroX92P
tag
Rigo külön kérésre mér csak padon felár ellenében, egyébként közúton tuningolnak laptoppal anyósról....döntse el mindenki mennyire nevezhető ez szakszerűnek vagy komolynak.
Másik kérdésre:
Az előző generációs 2.0 skyactiv-g motorok csavarra egyeztek a különbség egyfelől az, hogy a gyengébb motor mellé egy hosszabb váltót tettek, illetve a másik, hogy a gyengébb azért gyengébb mert ~4200-as fordulat körül a folytószelep elkezd zárulni, így folytva a motort. A chip egyfelől ezt üti ki, másfelől nyilván optimalizáció is van igy lett a korábbi g120-as motor ~180le
A jelen úgy néz ki, hogy az új g122 és g150 sejthető hogy képesek chip után ugyan arra a 180 körüli le-re viszont a folytószelepet egyelőre nem tudják írni mondhatni nincs "feltörve", tehát egyelőre ami ezeknél chip az a szívó benzintől megszokott ~10% ot hozhatja amit komoly tuner alapvetően el sem igazán vállal.
Az újakkal kapcsolatban még várunk mit hoz a jövő chip téren. -
ZeroX92P
tag
Nagyjából szó szerint amit mondok , azzal gyengítik vissza a motort hogy a fojtószelep elkezd visszazárni 4200-4300as fordulaton hiába nyomod tövig a gázt, kevesebb levegőt ad a motornak ezért lapul ki a görbe. Élő adatban ezt remekül lehet olvasni légtömegmérőn gr-ra.
A 2.5-es motornál ilyen nincs, ott a tuning a szokásos szívó benzin +10%-át hozza csak.
-
-
ZeroX92P
tag
Én általánosan a "Mazda rohad" című sztereotípia ellen vagyok, viszont sajnos tény hogy a 6-os első generiációja abban a korban, amibe most lépnek, már erősen problémás lehet.
Elméletileg a második gen ebből a szempontból is jobb és nyilván fiatalabb is. Én első körben biztosan azt keresnék. -
ZeroX92P
tag
válasz dangerzone #4605 üzenetére
Új autó esetén nagy gondok nincsenek, alapvetően elég golyóálló konstrukció az elődje és ez is.
A 2.0 G motor esetében a 122 és 150 közt szoftveres különbség van, fojtószelepet zárja vissza a masina, hiába nyomod a gázt ~4200rpm nél elkezdi zárni, akár az előd esetében is.
Az előd esetében ezt a tiltást elég könnyen és gyorsan ki lehetett iktatni, nagyon sokan meg is tették és a g120 motor is 180le körül teljesít.
Jelenlegi generációnál ezt a Mazda kicsit megnehezítette, egyelőre fejlesztik rá a szoftveres módosítást, ha ez elkészül akkor mindkét motor valószínűleg ugyan úgy tudni fogja a ~180le-t, de ez egyelőre külföldi fórumok alapján csak tipp.
További difi az előd esetében a g120 és a g165 közt a váltó volt, a g165 alá rövidebb fokozatok kerültek a sportosabb érzés miatt, ezt nem tudom megmondani hogy a mostani g122 és g150 nél is eljátszották-e. -
ZeroX92P
tag
válasz EQMontoya #4783 üzenetére
2006-ban fogalmam nincs, hogy működött vagy nem működött a rendszer, az újabb generációban ami nekem is van az úgy néz ki, ha érzi a kulcsot és indítható akkor egy zöld kulcs jelenik meg és gombra indul, utána ha kulccsal a zsebembe kiszállok a kocsiból mondjuk jeget olvasztani, akkor elveszti a kulcsot és x idő után pirosan villog a piktogram, egészen addig amig vissza nem ülök és nem találja meg a kulcsot.
Szóval amit leírtál az bizonyos szintig normál működésnek tűnik, kérdés hogy amikor elvesztette a kulcsot utána próbáltad-e az autón belül áthelyezni, hogy észrevegye.
Ez így önmagában lehet egy gyengébb belső antenna, 2006-ban ezek a rendszerek még elég kezdetlegesek voltak (mondjuk most is azok szvsz) -
ZeroX92P
tag
válasz dangerzone #4856 üzenetére
Nem hinném, nincs pótkereked, defektjavítód van. Nem valószínű, hogy bárkinek hiányozna egy
szaremelő meg kerékkulcs. Ha valamit vitt volna belőle akkor inkább a gyári defektjavítót, az drága.
Inkább gondolok egy szabványos tálcára, lehet más piacon pótkerékkel adják. -
ZeroX92P
tag
válasz Palesztin994 #4955 üzenetére
Golyóálló konstrukció, meghibásodásra nem kell számítani, csak kopó alkatrészek és egyszer majd valamikor automata olaj. Ha újonan veszed akkor a kötelező garanciális szervizek már a Mazda-nál is húzósak, de lehet "okositani" rajta pld kicseréled otthon magadnak a pollenszűrőt és akkor nem tesznek bele 20k ért újat ha látják hogy tiszta.
Az első években a gari alatti periódusokban 100k körüli kötelező szervizekre kell számítani márkaszervízben, utána gyakorlatilag semmi, olaj és szűrők meg ami elkopik.
És nem tud a motor mit kezdeni a 100as benzinnel (2-3le legjobb esetben is).
Autópályát 160-al kb 8literrel meg lehet úszni, attól függ mennyire agressziven gyorsítassz, ha már ezekből kinőttél akkor normál tempóban kellemes utazóautónak 7l de akár 6l körül is elmegy. -
ZeroX92P
tag
válasz kisharsany #4988 üzenetére
Jobb mint az előző, itt a képek alapján inkább csak felületi és "kezdődő" rozsda van, ezt egyszerűbb ebben az állapotában megfékezni. Ha nem nyúlsz hozzá is van benne pár év bőven.
-
ZeroX92P
tag
válasz MaddeNNNN #5038 üzenetére
Én elengedném a dizelt, a BL ek nem annyira fiatalok a dizelek meg nem annyira golyóállóak. Többféle dizellel is szerelték az egyik konstrukció időtállóbb mint a másik (úgy rémlik hogy talán a gyengébb a megbízhatóbb, de nem tudom, nem mernék már rá megesküdni nézz utána)
Az 1.6 benzin nem fogja neked nagyon feltépni az aszfaltot de baromira megbízható konstrukció, benzinesből is van egy 2.0 kiadás (még nem a skyactiv) abba már több az akarat viszont ott 150k de nagyon max 200k futás felett belép a képbe az olajfogyasztás. -
ZeroX92P
tag
Az olajpumpát egy külön lánc hajtja nem a vezérlés (az is egy külön lánc), ha az leköszön azt egy alacsony olajnyomás lámpa fogja neked jelezni, hallani nem fogod, viszont jó esély van egy motorcserére utána. És igen az olajpumpa lánca valóban típusra jellemző meghibásodás.
Amit te látsz szijat meg repedést nem is drága meg nem is túlzottan nagy munka kicserélni, preventív jelleggel 7évesen nyugodtan ki lehet.[ Szerkesztve ]
-
ZeroX92P
tag
Igen az első az egy vezérműlánc és látszik egy kisebb is mellette a videón, az az olajpumpa saját lánca, kettő van benne, téged inkább az utóbbi érdekel.
Vezérműlánc problémákról a normális fáradáson kívül én nem hallottam, annak valóban lehet hallani a csörgését ha fárad akár a lánc, akár a feszítő.A szíj az kívül van, egyszerű a cseréje nem kellemes ha elszakad menet közben mivel az hajtja a generátort vízpumpát stb.
Itt az "első" szerelő által említett problémákról van szó, azok valósak.
Van a 2.2D motornak néhány olyan problémája amivel ilyen futásnál már foglalkozni kell ha meg akarod úszni jó esetben a motorfelújítást rosszabb esetben a motorcserét, nem mind filléres tétel de olcsóbb mintha szétmegy az egész, van bőséggel irodalma, hogy mikre kell figyelni mit érdemes kicseréltetni. -
ZeroX92P
tag
Nem nagyon szeretek konkrét ajánlásokat tenni mert mindenkinek más a fontos, mindenki maga tudja mi fér bele és meddig tervez az autóval ezek meg nem olcsó dolgok.
Az autód 2015-ös ami azt jelenti, hogy nem teljesen első szériás, ezzel együtt amit én biztosan megtennék ha az enyém lenne és hosszú távra terveznék vele:
-olajpumpa lánc cseréje, az új már erősített darab elméletileg azzal több baj nem lesz.
-injektorok tömitésének az ellenőrzése, nem-e fúj ki valamelyiknél, illetve akár a tömítés cseréje, ha még nem a javított darab van benne
-olajpumpa szűrőjének a cseréje ha kell (annak is van egy saját szűrője az olajteknőn belül ezekben már egy külön cserélhető elem)Vezérműlánc érdekes kérdés ugyan ott van, ha nagyon hosszú távra terveznék én kicserélném, ha újra szét kell szedni később a cseréhez, az munkadíjban közelít ahhoz amit most meg lehetne spórolni ha bennemarad. (mivel az árat € ban írtad, így gyanítom nem a magyar óradíjak a mérvadóak, akkor ez utóbbi különösen igaz lehet)
Új hozzászólás Aktív témák
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!