- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyepi
tag
válasz troland26 #3547 üzenetére
A benzinest nyugodtan megveheted, nincs rákfenéje, az egy nagyon jó konstrukciója a Mazdának, mind a motor, váltó, futómű. A kötelezőkön és kopó alkatrészeken kívül nem szokott gond lenni velük. Rohadás sem jellemző rájuk egyáltalán. Szerintem csalódásmentes autó, ha figyeltek rá!
-
nyepi
tag
válasz rasotamas #3758 üzenetére
P=m*n. A benzines azért erősebb, mert nagyobb fordulaton adja le a nyomatékot.
Viszont, ami gyorsuláskor (főleg előzéskor) igazán fontos, az a nyomaték.
Lásd a villanyautók, ahol 0-ról gyakorlatilag a nyomaték majdnem 100 %-a megvan.
Pl. az MX-30 iszonyatosat gyorsul álló helyzetből és végig nagyon lineáris.
A gerendádat pedig mindenképpen lakatoltads ki, még menthetőnek tűnik! -
nyepi
tag
válasz VANESSZA1 #3763 üzenetére
Én simán vennék, ha anyagi lehetőségeim engednék. Gari van rá, nagy baj nem lehet.
Vezettem már és olyan irreális pillanatnyi fogyasztási adatokat írt, hogy az hihetetlen.
Az alkatrész ellátás pedig egy ennyire új típusnál biztos, hogy nem tökéletes, de szerintem ez várható volt. A Mazdákhoz amúgy is alig van alkatrész.
Típushibája egyelőre én úgy látom (a visszahívásokból főleg), hogy nincs több, mint a 2.2 SH-nak vagy az új 3-asnak, CX-30-nak. -
nyepi
tag
válasz aleister #3799 üzenetére
Azt tudni kell a Mazda dízelekről, hogy kényesek, van velük baj. A kokszosodás az EGR miatt van és érdemes kb. 50-60 ezrenként megcsinálni a szívósor takarítást. Főleg ha sokat van városban használva. Figyelni kell a generátor szíjra, az is szeret elszakadni.
Emellett még mindig meg van az injektor kifújás (ami az Rf-nél és az R2-nél is megvan, érthetetlen, hogy hogy nem tudták még megoldani), ami szívókosár tömődést, vezérműtengely kopást okoz. Volt rá visszahívás.
Ott van még a olajszivattyú lánc csere/szakadás, de erre megint csak van "visszahívás".
Plussz a turbó, ahol egy pici klapni szokott letörni, ami miatt az egész turbó cserélni kell, bár külön cserélhető lenne, csak ha jól tudom, nem lehet külön kapni.
Igazából, ez mind inkább tervezési hiba.
Viszont kettőstömegűvel, futóművel nem sok gond szokott lenni. Ezt a motort annak kell venni, aki tényleg nagyrészt pályán, hosszú távokon használja és akkor gond nélkül elmegy 250000-et.
A benzines viszont egy nagyon jó motor, bár a 2,5-nél azért van olajfogyasztás, attól ne ijedjetek meg! Csak figyelni kell rá! -
-
nyepi
tag
válasz VANESSZA1 #3841 üzenetére
Azért azt kijelenteni, hogy a 2.2 SH motor egy kiforott technika, az elég erős! A Mazda harom, egymástól tök különböző motorjanál, majd 20 év alatt nem tudta megoldani az injektor kifújás gondját.
A dízelnek van jópár buktatója, amik nem filléres költségek, ha beüt a baj! Ezzel tisztában kell lenni.
Tényleg akkor szabad ezt a motort megvenni, ha az ember hosszú távokra használja!
A benzinessel szinte kizárt, hogy gond legyen!
Mérlegelni kell! -
nyepi
tag
válasz snorbi82 #3849 üzenetére
De a 2.5-es motornál más hibát nem tudsz mondani. Szerintem az, hogy egy olajcsere periódus alatt megeszik 1 liter olajat, vállalható.
(Egyébként nekem is dízel Mazdám van)
Én a GL/GJ benzinesről beszéltem. Az öreg 1.8-as, 2.0-s benzinesnek is bőven volt hibája, de nem arról volt szó.
De én alapvetően a PE-t hasonlítottam össze SH-val! -
nyepi
tag
válasz aleister #3862 üzenetére
Az biztos, hogy Marci szavára lehet adni, de itt még mindig nem mindegy, hogy mit hasonlítunk össze mivel.
Azt írtam én is, hogy az öregebb, lásd GG/GY, GH Mazdáknál se a benzines, se a dízel motor nem a legjobb, mindkettőnek vannak problémái. De a jelenlegi motoroknál egyértelműen kimondható, hogy a benzines megbízhatóbb! (kivéve az X motort, azzal még nem igazán van tapasztalat)
SZ.V.SZ. -
nyepi
tag
válasz aleister #3870 üzenetére
Részecskeszűrő már van sok új benzinesben is!
A regenerációnál akkor is hígítja az olajat, ha végbe megy a regenerálás. Ezt természetes és az összes dízelnél így van. Azért van az "X" a nivópálcán, hogy ha azt eléri, akkor ki kell cserélni. De az autó látja az olajhígulást és benne van a flexibilis olajcsere is!
Nem kell 4000-nél olajat cserélni, de biztos, hogy érdemes 10000-ként megcsinálni.
Azzal egyetértek én is, hogy a dizel nem az éves futásteljesítménytől függően éri meg (bár nyilván, úgy hamarabb megtérül az ára), hanem attól, hogy arányaiban hogyan oszlik meg a megtett km.
Én is azért vettem magamnak dízelt, mert kb. 80 %-ban hosszú távokra használom, de az éves futásteljesítmény nem túl nagy. És nagyon szeretem a karakterisztikáját a motornak. -
nyepi
tag
válasz #21346560 #3987 üzenetére
A 2000-es benzinest nyugodtan megveheted, csalódásmentes lesz!
Nagyon jó, megbízható motor, kasztni ezeknél nem rohad, futóművel nem szokott gond lenni.
A fékeket eszi, tükörrel szokott gond lenni, ahogy a kedves fórumtárs is írta.
Ennek az ára szerintem egy kicsit sok, alkudni kell belőle.
Ha van alvázszám, utána tudok nézni az előéletének. -
nyepi
tag
válasz Moleman #3991 üzenetére
Igaz, azon átsiklottam.
Csak sokan nem hiszik el, hogy 30-40 k után már betétet kell cserélni. Volt akinek a szalonból vett 2-es Mazdájánál 20 ezernél már vason volt az első fék.A km. a 2.2-nél szerintem még így szerencsésebb, mint 10 év alatt mondjuk 100.000.
Ennél fogadok, ha leveszed a szelepfedelet se kifújás, se veztengely kopás nem lesz. -
nyepi
tag
válasz Moleman #4009 üzenetére
Természetesen itt is valószínűleg felhasználói hiba volt. Főleg, hogy akusztikai kopásjelző van rajta, nem létezik, hogy nem hallotta.
De az átlagnál, akkor is gyorsabban eszi mind a tárcsát, mind a betétet, borzasztó puha a gyári betét. Főleg a CX-5 és a 6-os eszi, ott már azért tömeg is van, amit meg kell állítani. -
nyepi
tag
válasz UberMutant #4012 üzenetére
Hidd el, tudom mi a különbség a fék és a kuplung között. Láttam már olyat, aki kuplungozott, már autót.
Kérlek olvasd figyelmesebben a leírtakat. -
nyepi
tag
válasz phanzetomox #4057 üzenetére
Mire szeretnéd használni?
Milyen távokat mész egyszerre? Mennyi lenne kb. az éves futásteljesítmény? -
nyepi
tag
válasz aleister #4061 üzenetére
Ha sikerült azonnal leszívnod és nem vegyült, akkor nincs gond. Viszont, ha igen, akkor a víztartalom miatt csökken a fékfolyadék forráspontja, amitől terhelésen felforrhat a folyadék, amitől levegő keletkezik a rendszerben és elmehet a fék. Érdemes lenne szerintem megméretni a fékfolyadék víztartalmát!
-
nyepi
tag
válasz phanzetomox #4071 üzenetére
Akkor mindenképpen a benzineseket nézegesd!
-
nyepi
tag
Milyen autóról van szó?
Hány sebességet vesz szarul?
Hol csináltatod?Az ilyen kérdésre azért megbontás nélkül nehéz válaszolni, de azért a váltó javítás zsebbe nyúlós szokott lenni.
Alapból váltó le-fel, aztán a teljes szét-összeszerelés.
Kb. 15 munkaóra váltótól és típustól függően.
Szerintem nem fogja a 100-as megállítani. -
nyepi
tag
Márkaszervízben.
Miért nem hagyod a szervízre, aki csinálja?
Ha így látatlanban berendelsz valamit és nem jót rendelsz, vagy nem az a baj, akkor a rendelt alkatrészt megnyerted magadnak. Gyárit nem vesznek vissza!
Meg kell bontani a váltót és utána rendelni alkatrészt, sz.v.sz. -
nyepi
tag
Pedig félő, hogy az lesz a reális.
Utoljára BT-50-hez kerestem, két szinkron majd' 300 k volt.
Esetleg marad a bontott váltó, ha meg mered kockáztatni. Szokott rájuk beszerelési garancia vagy 1-2 hónap lenni. Ekkor viszont csak leveszed a régit és felteszed az újat, meg kicseréled benne az olajat. Legalább spórolsz a munkadíjon.
(a fent említett BT-50-be bontott váltó került, ami tökéletes volt, viszont váltó csere után szét lett bontva a váltó és egy rugó törés okozta a problémát, így szükségtelen lett volna a szinkron csere, ezért mondtam, hogy ezt igazából bontás után lehetne megmondani) -
nyepi
tag
válasz expander #4203 üzenetére
Szia!
A videó elég jól összefoglalja az autót.
A turbó gond, a láncnyúlás (a szakadás a gond, nem a motor besülése, az a kokszosodástól fordulhat elő, ha eltömődik a szívókosár), szívósor kokszosodás, az injektor kifújás, vezérműtengely kopás mind-mind valós probléma. De nem úgy kell elképzelni, hogy ez mind előfordul az összes 2.2 SH-nál.
Próbálom röviden összefoglalni:
- kb. 60 ezrenként (csak kb., nagyon függ a használattól) meg kell csinálni a szívósor takarítást. ˇHelytől függően kb. 100-120 k.
-mint a videóban is elhangzott, a láncnyúlást egyszer kell megcsináltatni, utána nem lesz gond. Érdemes olyat keresni, amin megcsinálták már.
-injektor kifújásra volt visszahívás, így az elvileg meg lett csinálva rajta. Azért ha én vennék ilyen autót, biztos, hogy levenném a szelepfedelet, olajteknőt leellenőrizni a dolgokat.
-turbóval valóban szokott gond lenni, de elég ritka. Szerintem attól nem kell annyira félni.
-a rozsdásodás és a futómű nem igaz (az jó, amikor összehasonlítja a GG és GJ 6-os futóművét. A GG kettős keresztlengőkaros ez pedig sima Mcpherson). A futóművel nem nagyon van gond, rozsdásodni nem szoktak különösebben.A vezetési élmény pedig szerintem tényleg nagyon jó, kellemes autó!
VW konszernnel nekem nem sok tapasztalatom van, de nem hiszem, hogy sokkal megbízhatóbb lenne. A volkswagenekről is elég sok rosszat hallani. -
nyepi
tag
válasz lemmy71 #4258 üzenetére
Ja, hogy azóta több ezret ment...
Pont az, hogy rideg. Jártam úgy Transittal, hogy csak helyre raktam a vezérlést, mivel minimál költségvetéssel kellett dologzni. Beindult, szépen járt minden henger. Aztán két hét múlva visszajött, hogy folyik belőle az olaj.
Eltört 2-3 himba, aztán az egyik beakadt a himbatengely és a hengerfej közé és elrepedt hengerfej. És semmi hangja nem volt.
Nem létezik, hogy annyira hirtelen megállt, hogy ne koppant volna össze, de Te tudod.Ha jól rémlik, ez FL előtti GG/GY, ugye?
Akkor a gyári program sem fog sokmindent mutatni a hibakódon kívül. Van egy "korrekciós" érték, ami általában 0 vagy 1. Ha már 2, az nagyon szar. Legjobb, ha mérsz résolajat rajta.
Ráadásul, ha csak az a baj, hogy bekopog, akkor szerintem az már csak próbapadon fog kiderülni, hogy melyik a rossz. -
nyepi
tag
válasz lemmy71 #4260 üzenetére
Hasonló cipőben járok én is. Nekem hosszú úton (tavaly Horváto-ban kb. 500 km. autópálya után) kezdett alapjáraton nagyon szarul járni, rosszabb volt, mintha csak 3 hengerezett volna. Bedobott egy P0304-s hibakódot. Fordulaton ment, volt teljesítmény. Azóta egyszer tudtam produkálni, de akkor sem volt annyira rossz. Az EGR-t rángatta össze-vissza. Nem tudom eldönteni, hogy az EGR-el van a gond, vagy inkább az injektorral melegen. Padon az én injektorom is volt, pont a 4-es, amire égéskimaradást dob. Résolajak rendben. Az a legrosszabb, hogy én sem tudom produkálni a hbát.
-
nyepi
tag
válasz lemmy71 #4289 üzenetére
Nem tudom, hogy hogy raknak túlméretes csapágyat egy gyári főtengelyhez?!
Szerintem beleraksz két +0,25 csapágyat és körbe sem fogod tudni forgatni a motort.
De azért látni kellene azt a főtengelyt, hogy érdemes-e hozzátenni egy új garnitúrát.Egyszer-kétszer használtam ilyen adalékot, de ha már gond volt, ott nem tudott segíteni. Inkább csak megelőzés céljából jó szerintem, de én arra sem használnám.
A kopást nem fogja megszüntetni, szvsz.
Egyedül, ami nálam már hozott eredményt, az a váltóolaj adalék. Csapágy hangon segített. Az egy egész sűrű, méz szerű anyag volt.
(persze ez mind csak saját vélemény) -
nyepi
tag
válasz troland26 #4299 üzenetére
Azért azt se felejtsétek el, hogy egy márkaszervíznek mekkora költségei vannak. Célszerszámok, gyári diagnosztikák, license díjak, képzések és mennyivel több embert kell fizetnie (munkafelvevő, raktáros, mosós, stb. akik valójában nem termelnek, de szükség van rájuk).
Persze, hogy pl. egy feketén működő műhellyel nem tudja felvenni a versenyt árban.A fékfolyadékot hivatalosan 2 évente kellene cserélni, de semmig gond nem lesz, ha ezt nem teszitek meg.
Akár meg is lehet kérni a szervíznél, hogy mérjék meg a víztartalmát és csak szükség esetén cseréljék ki.